Harri Koskinen

M-AGIC @ EFRO 15.12.2007

20 viestiä aiheessa

Kun kaikki listalla olleet Rovaniemen tämänpäiväiset joulucharterit olivat saapuneet, kuului tornin jaksolla kutsu "Mike Alpha Golf India Charlie". Ihmettelin, että mikähän lento tuollainen on, koska mitään numeroa kutsussa ei ollut. Leuat kyllä loksahtivat, kun kone rullasi terminaalin ohitse: Cessna Citation Sovereign M-AGIC :o. Alkoi olla jo aika hämärää, mutta onneksi 800 ASAlla ja 1/20 s ajalla sai muutaman terävänkin ruudun 185 mm polttovälillä.

[ attachment removed / expired ]

Joku hämärä mielikuva minulla oli tuosta M-rekisteristä; sellainen, että se olisi tänä vuonna otettu käyttöön. Niinpä piti lähettää kysymys Nikolle, joka heti selvittikin asian.

 

Kyse on Isolle-Britannialle kuuluvan Man-saaren kansallisuustunnuksesta, joka otettiin käyttöön viime maaliskuussa. Kyseessä on eräänlainen eurooppalainen vastine VP-B ja VP-C sekä P4- yms. alkuisille rekistereille. Lisätietoa on mm. osoitteessa www.gov.im/dti/aircraft.

 

M-rekisterissä on muitakin persoonallisia ja hauskoja rekistereitä M-AGIC:in lisäksi, esim.

M-ELON Citation 525B

M-ICRO Citation 525B

M-ONTY Sikorsky S-76B

M-YSKY Premier I

M-OORE Beechraft 350

M-YJET Falcon 2000EX

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saitpa kyllä onnistuneemman otoksen tuosta kuin omat on.  :-\

 

Käytin konetta seuratessani jalustaa, mutta en kuvanvakainta. Jälkikäteen mietin, että olisiko tullut hieman parempaa jälkeä, jos olisi lisäksi kytkenyt kuvanvakaimen päälle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun kaikki listalla olleet Rovaniemen tämänpäiväiset joulucharterit olivat saapuneet, kuului tornin jaksolla kutsu "Mike Alpha Golf India Charlie". Ihmettelin, että mikähän lento tuollainen on, koska mitään numeroa kutsussa ei ollut. Leuat kyllä loksahtivat, kun kone rullasi terminaalin ohitse: Cessna Citation Sovereign M-AGIC :o. Alkoi olla jo aika hämärää, mutta onneksi 800 ASAlla ja 1/20 s ajalla sai muutaman terävänkin ruudun 185 mm polttovälillä.

[ attachment removed / expired ]

Joku hämärä mielikuva minulla oli tuosta M-rekisteristä; sellainen, että se olisi tänä vuonna otettu käyttöön. Niinpä piti lähettää kysymys Nikolle, joka heti selvittikin asian.

 

Kyse on Isolle-Britannialle kuuluvan Man-saaren kansallisuustunnuksesta, joka otettiin käyttöön viime maaliskuussa. Kyseessä on eräänlainen eurooppalainen vastine VP-B ja VP-C sekä P4- yms. alkuisille rekistereille. Lisätietoa on mm. osoitteessa www.gov.im/dti/aircraft.

 

M-rekisterissä on muitakin persoonallisia ja hauskoja rekistereitä M-AGIC:in lisäksi, esim.

M-ELON Citation 525B

M-ICRO Citation 525B

M-ONTY Sikorsky S-76B

M-YSKY Premier I

M-OORE Beechraft 350

M-YJET Falcon 2000EX

 

Taitaa olla lähitulevaisuudessa Sovereign HK: llakin vakiasukkeja ;)..

 

-Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joku hämärä mielikuva minulla oli tuosta M-rekisteristä; sellainen, että se olisi tänä vuonna otettu käyttöön. Niinpä piti lähettää kysymys Nikolle, joka heti selvittikin asian.

 

Kyse on Isolle-Britannialle kuuluvan Man-saaren kansallisuustunnuksesta, joka otettiin käyttöön viime maaliskuussa. Kyseessä on eräänlainen eurooppalainen vastine VP-B ja VP-C sekä P4- yms. alkuisille rekistereille. Lisätietoa on mm. osoitteessa www.gov.im/dti/aircraft.

 

 

 

 

Hieno kuva Harrilta, kiitos  :thmbup:

 

Hieman korjausta vielä edelliseen,

 

Man-saari, joka sijaitsee Ison-Britannian ja Irlannin välissä, ei ole osa Brittejä, vaan oma autonominen itsehallintoalueensa, voisiko esittää vertauksena " Brittien Ahvenanmaa " ja se ei ole EU-jäsen.

 

Oma virheeni, kun Harrille asiasta kertoilin, rekisteri on otettu käyttöön vasta toukokuun alussa 2007, ei maaliskuu, kuten virheellisesti asiasta ilmoitin  :-[

 

Rekisteristä on varsin kattava kertomus World Aircraft Sales lehden October 2007 numerossa, jossa Mr. Brian Johnson  ( ei tämä AC/DC laulu- ja soitinyhtyeen vokalisti ) kertoo asiasta mm. seuraavaa " Register is open for all privately owned aircrafts above 5700 kg, and if you are a Manx citizen, you can register a smaller aircraft as well "

 

Harri laittoikin tuossa esimerkiksi näitä, varsin persoonallisiakin rekistereitä, ja Man-saarelaisilta löytyy myös esim. pienempää kalustoa mm. rekisterillä, M-AZDA yms.

 

Itse odotan, milloin ensimmäistä kertaa näemme M- rekisteröidyn koneen EFHK:lla  :P

 

En malta olla laittamatta linkkiä tähän, M-YSKY

 

http://www.planepictures.net/netshow.php?id=699271

 

Pieni kone, persoonallinen rekisteri, jotenkin niin sympaattinen ilmestys  8)

 

Ps. World Aircraft Sales  lehdistä iso kiitos Malmin Briefingille... 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla lähitulevaisuudessa Sovereign HK: llakin vakiasukkeja ;)..

 

-Jukka

 

Sisäpiirin tietoa selvästi  ;) , M- rekkareissa vaiko OH- ? Anyway, kyllä tuo Farmari-Citikkakin on nätti kone  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin kai...

 

Ja lähitulevaisuus on aika suhteellinen käsite ;)..

 

-Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin kai...

 

Ja lähitulevaisuus on aika suhteellinen käsite ;)..

 

-Jukka

 

Näinhän se on, näin. No, minäkin tiesin kyllä  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Itse odotan, milloin ensimmäistä kertaa näemme M- rekisteröidyn koneen EFHK:lla  :P

 

 

Pitäisiköhän jo varata tunnukset? Esimerkiksi M-INUN tai M-AKEA  ;D

Learjet olisi tietenkin nykymuodin mukaisesti M-USTA  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitäisiköhän jo varata tunnukset? Esimerkiksi M-INUN tai M-AKEA  ;D

Learjet olisi tietenkin nykymuodin mukaisesti M-USTA  8)

 

Tai ostaa joku oikeasti sellainen kone, jossa on munaa ja rekkari sen mukaan ;D

 

Hmmm, tai tokihan M-IKKO olis kova sana ;D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tai ostaa joku oikeasti sellainen kone, jossa on munaa ja rekkari sen mukaan ;D

 

Citation X ja M-UNAA  :P eikös tuo vetäise  pinnoilla melkein Mach 1...  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käytin konetta seuratessani jalustaa, mutta en kuvanvakainta. Jälkikäteen mietin, että olisiko tullut hieman parempaa jälkeä, jos olisi lisäksi kytkenyt kuvanvakaimen päälle.

 

Ehdottomasti vakaaja päälle. Nikonin vakaajat tunnistaa nuo pannaukset ja hanskaa ne tyylikkäästi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Loistava ehdotus! Toinen aika asiallinen olis Gulfstream V ja M-UNAA..  :thmbup:  8)

 

Öh... Puhuitko nyt siis rekkarista ? :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla