Mikko Maliniemi

Pakarat...

22 viestiä aiheessa

En tiedä, mutta mielenkiinnolla odotan tietoa siitä, miten pakarat liittyvät ilmailuvalokuviin... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko Mikko piirtänyt itsestään feminiinisen muotokuvan?  :o Ilmailuun liittymisestä en tiedä, mutta noi housut näyttää melko ilmavilta..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, ei ehkä reiluimmasta päästä tuo alkuperäinen vinkki, joten lisätäänpä toinen kuva. Tosin samalla vesitetään ensimmäinen kysymys ja vaihdetaan se seuraavaan muotoon:

 

Minkä koneen keulaa Miss Piggy muodoillaan sulostuttaa?  :)

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

EDIT: Artun kysymykseen taisi tulla tässä vastaus :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Entä sitten Janin kysymykseen? ;D

 

Jani tietää, että hän vain yritti tuolla kysymyksellään kääntää huomion muualle. Syy, miksi Miss Piggyn maha tuossa pömpöttää, löytyy siitä, että Jani otti lainaan hänen korsetin eikä ole vieläkään raskinut palauttaa ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oisko OH-PIG?

 

http://www.kiy.fi/ohpig.htm

 

No sehän se. Ei ollut enää vissiin liian vaikea :P

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Kone on pitkän kunnostuksen jälkeen siis back in business :)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nää on kyl ilmakuvafoorumin parasta antia, kiintoisia yksityiskohtia ja samalla informatiivista juttua kaluston kuulumisista! :-)

 

//T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jani tietää, että hän vain yritti tuolla kysymyksellään kääntää huomion muualle. Syy, miksi Miss Piggyn maha tuossa pömpöttää, löytyy siitä, että Jani otti lainaan hänen korsetin eikä ole vieläkään raskinut palauttaa ;D

 

Ja nää onkin niin hyvät GEE-housut, että turha on takasin odotella  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olette sitten kunnon kituset vääntäneet roskapönttöön. Pilottikaan ei taida olla ihan pienimmästä päästä, mää tartten tikkaat että saa laitettua öljytikun takaisin paikalleen. Onnea possun uudelleen syntymiselle entistä ehompana!

 

Hyvä kuvaaja saa rumastakin hienon kuvan aikaiseksi, 2. kuva on hieno!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa, eroaakos nuo kidukset jotenkin muista pooneista? Ne on kyllä tietääkseni alkuperäiset tai ainakaan niitä ei muutettu tässä remontissa. Rungolle tehtiin kyllä peruskorjaus, joten se luonnollisesti päällystettiin uudelleen. Samalla tuo possu koki sukupuolenvaihdoksen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nummelan poonissa kidus on rungon alla moottoripellin sisällä, Räyskälän toisessa vastaava mutta hanikka ohjaamossa on erilainen, toisessa ei ollut kiduksia ollenkaan. Olisiko niin että kaikissa ovat erilaiset? En edes tiedä ovatko alkuperäisvarusteita vai myöhemmin hinauskäyttöä varten modattuja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmettelen tuon "Poonin" streevojen muotosuojuksien puuttumista.Yleensä alatasoisten streevat ovat yhdistetty siipiin julman kookkailla muotosuojuksilla suojattuna.

Kuulin Konekorhosen "poikien" kommentteja tuollaisten puuttumisista. Kokeilivat erästä lantakonetta ja totesivat, ettei lennä ilman noita "mansetteja".

Mites ton Poonin kanssa oikein on.

 

Siiven alle voi laittaa tärväimiä, koska siellä syntyy siiven nostovoimasta 1/3, siis haitta on pienempi kuin siiven yläpinnalla, jossa saadaan 2/3 osa siiven nostovoimasta.

 

Tuli vain mieleen  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulin Konekorhosen "poikien" kommentteja tuollaisten puuttumisista. Kokeilivat erästä lantakonetta ja totesivat, ettei lennä ilman noita "mansetteja".

 

Onneksi ei tiedetty tuota ennen koelentoa  ;D

 

Mutta kyllä siellä ne muotosuojat on! Katsopa tarkemmin tuota vastavaloon otettua rullauskuvaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmettelen tuon "Poonin" streevojen muotosuojuksien puuttumista.Yleensä alatasoisten streevat ovat yhdistetty siipiin julman kookkailla muotosuojuksilla suojattuna.

Kuulin Konekorhosen "poikien" kommentteja tuollaisten puuttumisista. Kokeilivat erästä lantakonetta ja totesivat, ettei lennä ilman noita "mansetteja".

Mites ton Poonin kanssa oikein on.

 

Siiven alle voi laittaa tärväimiä, koska siellä syntyy siiven nostovoimasta 1/3, siis haitta on pienempi kuin siiven yläpinnalla, jossa saadaan 2/3 osa siiven nostovoimasta.

 

Tuli vain mieleen  :-[

 

Tuosta en tiedä, mutta komealla kulmalla teki ainakin startin.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä siellä ne muotosuojat on! Katso tarkemmin tuota vastavaloon otettua rullauskuvaa.

 

No katohan, olisinhan minä tietysti voinut kuvat katsoa niinkin, että olisin Jaskalle heti saanut sellaisen kuvan, missä nuo näkyy  :)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nummelan poonissa kidus on rungon alla moottoripellin sisällä, Räyskälän toisessa vastaava mutta hanikka ohjaamossa on erilainen, toisessa ei ollut kiduksia ollenkaan. Olisiko niin että kaikissa ovat erilaiset? En edes tiedä ovatko alkuperäisvarusteita vai myöhemmin hinauskäyttöä varten modattuja.

 

Taitaa useimmat noista koneista olla käyneet monta vaihetta elämässään läpi. Räyskälän Pawneet ovat hyvin erilaisia käsitellä. OH-PEW on oikeasti alkuperäinen malli, mutta siinä on C-mallin runko (hydrauliset joustimet laskutelineissä ja irrotettava turtledeck takarungon päällä). PEW:ssä on pyöreät siivenkärjet, kun PDW:ssä on siiven pää suora eli PIG:ssä näkyvä alastaipuva kärkikappale on poistettu. Useimmat kesäreiskat lentävät mieluummin PEW:llä, se on ehkä yksinkertaisempi laskussa. Minusta molempi parempi.

 

PDW on PIG:n tapaan B-malli ja siinä pitäisi olla samanlaiset kidukset moottoripellin alaosassa. Niitä vaan ei käytetä, kun äänenvaimentajan putki elää lennolla sen verran, että kidukset jäävät vaan jumiin. Ei eipä Räyskälässä noita kitusia juuri käytetä. Ruotsalaiset vetävät tietämäni mukaan irrotuksesta kaasun tyhjäkäynnille ja tulevat hieman pienemmällä nopeudella alas, ilman konerikkoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa useimmat noista koneista olla käyneet monta vaihetta elämässään läpi. Räyskälän Pawneet ovat hyvin erilaisia käsitellä. OH-PEW on oikeasti alkuperäinen malli, mutta siinä on C-mallin runko (hydrauliset joustimet laskutelineissä ja irrotettava turtledeck takarungon päällä. PDW on PIG:n tapaan B-malli ja siinä pitäisi olla samanlaiset kidukset moottoripellin alaosassa. Niitä vaan ei käytetä, kun äänenvaimentajan putki elää lennolla sen verran, että kidukset jäävät vaan jumiin. Ei eipä Räyskälässä noita kitusia juuri käytetä. Ruotsalaiset vetävät tietämäni mukaan irrotuksesta kaasun tyhjäkäynnille ja tulevat hieman pienemmällä nopeudella alas, ilman konerikkoja.

 

Juu, ovat erilaisia. PIL olen saanut oppimaan tavoille, PEW toimi myös hyvin. PDW:n kanssa pitää vielä keskustella  :-[  ;D  Kuulostaa mielenkiintoiselta tuo naapurin alastulo, mutta jos ei pytyt pauku niin hyvä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla