Kirjoitettu Joulukuu 16, 2007 ...mutta kenelle ne kuuluu? [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2007 En tiedä, mutta mielenkiinnolla odotan tietoa siitä, miten pakarat liittyvät ilmailuvalokuviin... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2007 Onko Mikko piirtänyt itsestään feminiinisen muotokuvan? Ilmailuun liittymisestä en tiedä, mutta noi housut näyttää melko ilmavilta.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2007 No, ei ehkä reiluimmasta päästä tuo alkuperäinen vinkki, joten lisätäänpä toinen kuva. Tosin samalla vesitetään ensimmäinen kysymys ja vaihdetaan se seuraavaan muotoon: Minkä koneen keulaa Miss Piggy muodoillaan sulostuttaa? [ attachment removed / expired ] EDIT: Artun kysymykseen taisi tulla tässä vastaus Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2007 Minkä koneen keulaa Miss Piggy muodoillaan sulostuttaa? Oisko OH-PIG? http://www.kiy.fi/ohpig.htm Mika Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2007 Entä sitten Janin kysymykseen? Jani tietää, että hän vain yritti tuolla kysymyksellään kääntää huomion muualle. Syy, miksi Miss Piggyn maha tuossa pömpöttää, löytyy siitä, että Jani otti lainaan hänen korsetin eikä ole vieläkään raskinut palauttaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2007 Oisko OH-PIG? http://www.kiy.fi/ohpig.htm No sehän se. Ei ollut enää vissiin liian vaikea [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Kone on pitkän kunnostuksen jälkeen siis back in business Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2007 Nää on kyl ilmakuvafoorumin parasta antia, kiintoisia yksityiskohtia ja samalla informatiivista juttua kaluston kuulumisista! :-) //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2007 Jani tietää, että hän vain yritti tuolla kysymyksellään kääntää huomion muualle. Syy, miksi Miss Piggyn maha tuossa pömpöttää, löytyy siitä, että Jani otti lainaan hänen korsetin eikä ole vieläkään raskinut palauttaa Ja nää onkin niin hyvät GEE-housut, että turha on takasin odotella Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2007 Olette sitten kunnon kituset vääntäneet roskapönttöön. Pilottikaan ei taida olla ihan pienimmästä päästä, mää tartten tikkaat että saa laitettua öljytikun takaisin paikalleen. Onnea possun uudelleen syntymiselle entistä ehompana! Hyvä kuvaaja saa rumastakin hienon kuvan aikaiseksi, 2. kuva on hieno! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2007 Jaa, eroaakos nuo kidukset jotenkin muista pooneista? Ne on kyllä tietääkseni alkuperäiset tai ainakaan niitä ei muutettu tässä remontissa. Rungolle tehtiin kyllä peruskorjaus, joten se luonnollisesti päällystettiin uudelleen. Samalla tuo possu koki sukupuolenvaihdoksen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2007 Nummelan poonissa kidus on rungon alla moottoripellin sisällä, Räyskälän toisessa vastaava mutta hanikka ohjaamossa on erilainen, toisessa ei ollut kiduksia ollenkaan. Olisiko niin että kaikissa ovat erilaiset? En edes tiedä ovatko alkuperäisvarusteita vai myöhemmin hinauskäyttöä varten modattuja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2007 Ihmettelen tuon "Poonin" streevojen muotosuojuksien puuttumista.Yleensä alatasoisten streevat ovat yhdistetty siipiin julman kookkailla muotosuojuksilla suojattuna. Kuulin Konekorhosen "poikien" kommentteja tuollaisten puuttumisista. Kokeilivat erästä lantakonetta ja totesivat, ettei lennä ilman noita "mansetteja". Mites ton Poonin kanssa oikein on. Siiven alle voi laittaa tärväimiä, koska siellä syntyy siiven nostovoimasta 1/3, siis haitta on pienempi kuin siiven yläpinnalla, jossa saadaan 2/3 osa siiven nostovoimasta. Tuli vain mieleen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2007 Kuulin Konekorhosen "poikien" kommentteja tuollaisten puuttumisista. Kokeilivat erästä lantakonetta ja totesivat, ettei lennä ilman noita "mansetteja". Onneksi ei tiedetty tuota ennen koelentoa Mutta kyllä siellä ne muotosuojat on! Katsopa tarkemmin tuota vastavaloon otettua rullauskuvaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2007 Ihmettelen tuon "Poonin" streevojen muotosuojuksien puuttumista.Yleensä alatasoisten streevat ovat yhdistetty siipiin julman kookkailla muotosuojuksilla suojattuna. Kuulin Konekorhosen "poikien" kommentteja tuollaisten puuttumisista. Kokeilivat erästä lantakonetta ja totesivat, ettei lennä ilman noita "mansetteja". Mites ton Poonin kanssa oikein on. Siiven alle voi laittaa tärväimiä, koska siellä syntyy siiven nostovoimasta 1/3, siis haitta on pienempi kuin siiven yläpinnalla, jossa saadaan 2/3 osa siiven nostovoimasta. Tuli vain mieleen Tuosta en tiedä, mutta komealla kulmalla teki ainakin startin. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2007 Kyllä siellä ne muotosuojat on! Katso tarkemmin tuota vastavaloon otettua rullauskuvaa. No katohan, olisinhan minä tietysti voinut kuvat katsoa niinkin, että olisin Jaskalle heti saanut sellaisen kuvan, missä nuo näkyy [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2007 Nummelan poonissa kidus on rungon alla moottoripellin sisällä, Räyskälän toisessa vastaava mutta hanikka ohjaamossa on erilainen, toisessa ei ollut kiduksia ollenkaan. Olisiko niin että kaikissa ovat erilaiset? En edes tiedä ovatko alkuperäisvarusteita vai myöhemmin hinauskäyttöä varten modattuja. Taitaa useimmat noista koneista olla käyneet monta vaihetta elämässään läpi. Räyskälän Pawneet ovat hyvin erilaisia käsitellä. OH-PEW on oikeasti alkuperäinen malli, mutta siinä on C-mallin runko (hydrauliset joustimet laskutelineissä ja irrotettava turtledeck takarungon päällä). PEW:ssä on pyöreät siivenkärjet, kun PDW:ssä on siiven pää suora eli PIG:ssä näkyvä alastaipuva kärkikappale on poistettu. Useimmat kesäreiskat lentävät mieluummin PEW:llä, se on ehkä yksinkertaisempi laskussa. Minusta molempi parempi. PDW on PIG:n tapaan B-malli ja siinä pitäisi olla samanlaiset kidukset moottoripellin alaosassa. Niitä vaan ei käytetä, kun äänenvaimentajan putki elää lennolla sen verran, että kidukset jäävät vaan jumiin. Ei eipä Räyskälässä noita kitusia juuri käytetä. Ruotsalaiset vetävät tietämäni mukaan irrotuksesta kaasun tyhjäkäynnille ja tulevat hieman pienemmällä nopeudella alas, ilman konerikkoja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2007 Taitaa useimmat noista koneista olla käyneet monta vaihetta elämässään läpi. Räyskälän Pawneet ovat hyvin erilaisia käsitellä. OH-PEW on oikeasti alkuperäinen malli, mutta siinä on C-mallin runko (hydrauliset joustimet laskutelineissä ja irrotettava turtledeck takarungon päällä. PDW on PIG:n tapaan B-malli ja siinä pitäisi olla samanlaiset kidukset moottoripellin alaosassa. Niitä vaan ei käytetä, kun äänenvaimentajan putki elää lennolla sen verran, että kidukset jäävät vaan jumiin. Ei eipä Räyskälässä noita kitusia juuri käytetä. Ruotsalaiset vetävät tietämäni mukaan irrotuksesta kaasun tyhjäkäynnille ja tulevat hieman pienemmällä nopeudella alas, ilman konerikkoja. Juu, ovat erilaisia. PIL olen saanut oppimaan tavoille, PEW toimi myös hyvin. PDW:n kanssa pitää vielä keskustella Kuulostaa mielenkiintoiselta tuo naapurin alastulo, mutta jos ei pytyt pauku niin hyvä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2007 Kuulostaa mielenkiintoiselta tuo naapurin alastulo, mutta jos ei pytyt pauku niin hyvä. Ai niin, taisit olla hätäapuna siellä Räyskälässä. Liekö ruåttalaiset lukeneet myös tätä: http://www.avweb.com/news/maint/182883-1.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2007 Joo, sitäkin. Enempi Räyskälässä hyppyhissikuskina. Täytyy rekisteröityä ja lukea, jos vaikka uutta oppisi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla