Guest Nicket

Näytön epäselvyys -Vista

8 viestiä aiheessa

Hei!

Ostin uuden koneen, jossa on Windows Vista. Koneen asennuksen jälkeen kaikki toimii hienosti paitsi näyttö   :(

Se on epäselvä/sumea ja tuntuu että fonttikin olisi pienempi.

Koneessa on vanhan koneen näyttö, mutta se ei varmaankaan ole ongelma. Olen jo yrittänyt kaikki asetukset säätää resoluutiota myöten, mutta mikään ei tunnu auttavan  :-\ Olisiko ehdotuksia?

Kuva ei ole ehkä paras mahd. selventämään ongelmaa

kuvahg1.th.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos näyttö on litteää mallia, kuvan resoluutio pitää säätää juuri näytön natiiviresoluutioon. Muuten teksti on röpelöistä. Jos kuva menee näytölle analogista VGA-piuhaa pitkin, se piuha on herkkä häiriöille. Eli katso, ettei kulje sähköjohdon kyljessä. Eipä nyt äkkiseltään muuta tule mieleen, mikä kuvaa sumentaisi näytön pysyessä samana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin onko se näyttö LCD vai kuvaputki, ja jos LCD, onko se kytketty DVI:llä vai VGA:lla?

Vai tekee cleartype teidän mielestänne sumeaksi. Minä kyllä käytän aina LCD:llä. Kuvaputkelle se ei sovi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin onko se näyttö LCD vai kuvaputki, ja jos LCD, onko se kytketty DVI:llä vai VGA:lla?

Vai tekee cleartype teidän mielestänne sumeaksi. Minä kyllä käytän aina LCD:llä. Kuvaputkelle se ei sovi.

Hiukan tuossa testailin ja kyllä ainakin minun LCD:llä cleartype on ehdottomasti terävin.

Jos oli värää resoluutio niin ilman oli terävämpi kuin cleartypellä.

Joten tarkistappa, että sinulla on varmasti näytön natiivireso käytössä jos sinulla on LCD.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuliko ongelma milloin? Minulla oli XP:ssäkin sama ongelma ja siitä pääsin silloin eroon järjestelmänpalauttamisella.

Kovalevyn vaihdon jälkeen.

Niin onko se näyttö LCD vai kuvaputki

Normaali kannettavan näyttö. Amilo D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään