Guest Hannuuotila

Windows Vista vuoden 2007 suurin pettymys?

26 viestiä aiheessa

Noh, en tiedä... Itse käytän primaaristi Vistaa. Jos lentelen FS:lla, valinta on edelleen XP. Vistassa parempaa ainakin se, että kone käynnistyy huomattavasti nopeammin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sinänsä pettymys, kun en tuota parempaa odottanutkaan. En itse käytä omalla koneella, siten on hiukan vaikea arvioida.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ihmettele yhtään, toivottavasti Microsoft ottaa opikseen ajatellen parin vuoden päästä ilmestyvää uutta windowsia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän nuo ensimmäiset julkaisut ikinä ole vakuuttaneet. Ensi vuoden ensimmäiseen kvartaaliin pitäisi mahtua SP1 Vistalle, ehkäpä se tekisi asioista paremman. Mutta toistaiseksi XP:llä ja OS X Tigerillä mennään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vistalla menty ilmestymisestä asti.  Sitä ennen kaikilla Windowsin versioilla aikajärjestyksessä.  Ei Vista sen pahempi ole kuin muutkaan versiot, mielestäni kauniimpi ja toimii ihan juoheasti, varsinkin nykyään...

Kari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole pettymys, kun en odota ihmeitä käyttöjärjestelmiltä. Päin vastoin aivan odotetusti on kestänyt aikansa, että laitevalmistajat saavat ajurinsa ja ohjelmatalot ohjelmansa kunnolla sovitettua uuteen ympäristöön. Käyttöjärjestelmänä Vista on parannus XP:hen etenkin huomattavasti korkeamman suojaustasonsa takia. Vielä en ole asetanut Vistaa tuotantoympäristöön, mutta ensi vuoden läppärit otan jo sillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käyttöjärjestelmänä Vista on parannus XP:hen etenkin huomattavasti korkeamman suojaustasonsa takia.

Mutta millä tavalla tämä turvallisuus on luotu, jatkuvia herjauksia, jotka tekevät käyttäjästään hermoraunion...

/Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä millä sivuilla käyt, tavallisilla sivuilla ei mitään ongelmia, toimii nopemmain kun XP ja mielestäni muutenkin käyttäjäystävällisempi.

Avast suoja toimii hyvin.Itse olen tumpelo(siis täysin) tietokonepuolella, mutta parannus XP ympäristöön aivan selvästi

Vaatimukset tietty eri eri ihmisillä, ymmärrän täysin, minulle riittää eikä ongelmia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kolmessa koneessa Vista Ultimate 64-bit,ja erinomaisesti palvelevat.Tähänastisista paras käyttis

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

O/T

Saatan olla uniikki, kun tyydyn 10 v. vanhaan tiestikkaani, jolla pyörii edelleen Win98. Huomaan vain, että uusia käyttiksiä (ja ohjelmia kuten FS:ää) usein moititaan, mutta kommentit Vistasta ovat samat kuin mitä voisin sanoa Win98:sta; "ei sen parempi kuin muut käyttikset", "herjaukset tekee hermoraunion", "pettymys"; "toimii ilman ongelmia", "tähän asti paras käyttis"...... Onko mikään oikeasti muuttunut?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä ollut Vista vuoden pettymys kun oli tiedossa jo valmiiksi, että koko käyttis on täysi susi. Pelikoneessa on edelleen XP ja tulee todennäköisesti olemaan hyvinkin pitkään vielä. Muussa käytössä käytän nykyään OS X Leopardia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Petyinpä minäkin Vistaan ja ihan siitä syystä, että mielestäni se on sekava käyttää ainakin näin XP:hen tottuneelle. Toiseksi en pysty edes Epsonin tulostinta asentamaan siihen kun käyttis ei millään tunnista sitä usb-portista. Päivitystä ootellessa. Kannettavalla siis Vista ja kotikoneella XP. Ei se muuten pöllömpi ole mutta lisääntynyt visuaalisuus ja "selkeys" on ainakin mulle myrkkyä.

E: Ja lisättäköön vielä, että henkilökohtaisesti pidän Windows XP SP2:sta parhaana Windowssina. Olen lyhyen ikäni aikana käyttänyt versioita 3.11, 95, 98, 98SE, 2000, ME, XP ja Vista. Eniten taisi olla ongelmia ME:n kanssa ja 2000:nen ei vaan ollut sopiva multimediapelikoneeseen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

heh heh, olen sitten varmaan ainoa jolla ei ole Vistan kanssa ongelmia :D

Itse asiassa ei ole vieläkään tullut BSOD kun olen vistaa käyttänyt, sitä XP aikoina tuli kerran kahdessa kuukaudessa. Vista oikeastaan on pyörinyt sutjakammin kun päivitin eilen emon, prossun ja muistit. E6750, Abit IP35 ja G.Skill 2Gb DDR2-800 kit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

heh heh, olen sitten varmaan ainoa jolla ei ole Vistan kanssa ongelmia :D

Itse asiassa ei ole vieläkään tullut BSOD kun olen vistaa käyttänyt, sitä XP aikoina tuli kerran kahdessa kuukaudessa. Vista oikeastaan on pyörinyt sutjakammin kun päivitin eilen emon, prossun ja muistit. E6750, Abit IP35 ja G.Skill 2Gb DDR2-800 kit.

Et ole yksin. Hyvin toimii minullakin, ja olen ollut tyytyväinen :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vista on visuaalisesti mainio, mutta toteutukseltaan keskeneräinen, varsinkin laiteajurien tilanne on yhä heikko, ehkä ensi vuonna ilmestyvä SP1 tuo kaivattuja parannuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vista on visuaalisesti mainio, mutta toteutukseltaan keskeneräinen, varsinkin laiteajurien tilanne on yhä heikko, ehkä ensi vuonna ilmestyvä SP1 tuo kaivattuja parannuksia.

Kerro toki mitkä laite ajurit ovat ongelmallisia, itsellä kokemusta nVidian (piirisarja), Ati/AMD (gpuja cpu), Intel (piirisarja ja CPU), HP (all-in-one laite) ja Logitech (näppis, rotta ja joikka) kanssa eikä ole ollut onkelmia nimeksikään ajureitten kanssa... 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, kyllä se XP:kin voi olla ärsyttävä: päivitin huvikseni IE:n seiskaversioon, vaikken sitä käytäkään. No asennuksessa meni huikeat 20 minuuttia (sic!) ja kun käynnistin tietokoneen uudestaan päivityksen jälkeen, pakotti kone installoimaan koko käyttiksen uudestaan! Kyllä mikkisofta osaa...  :thmbdn:

/Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikella kunnioituksella,mutta kyllä se on ollut sinun XP:si joka on ollut perinpohjin sekaisin.Jos käyttis on jotakuinkin puhdas eikä liian innokkaita virusscannereita samaan aikaan käynnissä ,niin päivitys onnistuu.Useamman kymmentä vastaavaa päivitystä olen tehnyt ,eikä sen takia vielä käyttis ole uudelleenasennukseen mennyt.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikella kunnioituksella,mutta kyllä se on ollut sinun XP:si joka on ollut perinpohjin sekaisin.J

Jos lokakuussa ostettu kone on saanut itsensä sekaisin, niin kyllä voi vain ihmetellä.

/Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos lokakuussa ostettu kone on saanut itsensä sekaisin, niin kyllä voi vain ihmetellä.

/Hannu

Riippuu siitä täysin mitä kaikkea sinne on asennettu. Tunetusti noitten valmiitten koneitten valmistajat tunkee ne koneet täyteen "roskaa" joka sitten pistää koko koneen sekaisin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

XP:ssä joku sovellus voi vielä joskus ylikirjoittaa Windows:n ydinosia ja varsinkin ns.haittaohjelmat ovat mestareita siinä.Vistassa tuo ylikirjoittaminen on jo huomattavasti hankalampaa(varsinkin 64-bit).Yksi varma keino hankaluuksien hankkimiseen XP:ssä on jättää asennuksen jälkeen boottaamatta ja käyttää konetta tuossa tilassa.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerro toki mitkä laite ajurit ovat ongelmallisia, itsellä kokemusta nVidian (piirisarja), Ati/AMD (gpuja cpu), Intel (piirisarja ja CPU), HP (all-in-one laite) ja Logitech (näppis, rotta ja joikka) kanssa eikä ole ollut onkelmia nimeksikään ajureitten kanssa... 

Ongelmia on lähinnä vanhempien PCI-väyläisten korttien kanssa(mm. ääni ja verkkokortit), sekä ns. merkkikoneiden emojen kanssa, XP:n ajurit eivät välttämättä toimi Vistassa ja niistä puuttuu MS:n allekirjoitus.

Edit: Lisätty tekstiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään