Keijo Nieminen

Pelataan pelejä! - Ketju sekalaisille peliasioille

346 viestiä aiheessa

Mitään eroja näiden kahden - SH4:n tai SH5:n - välillä en ole huomannut. FPS pyörii tuolla 60:n pintaan koko ajan... Tuota suurta modia joutuu varmasti odottamaan siihen asti, kunnes pelin tekijöiltä tulee suurempi päivitys, joka korjaa tähän astiset viat ja puutteet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmösen oli joku jätätnyt olohuoneeseemme...Nyt alkoi pelottamaan  :o

[ attachment removed / expired ]

Pistän arvostelua Heavy Rainista kunhan pääsen ensimmäisestä kappaleesta etiäppäin. Näillä alkutaipaleilla antaisin siltikin pelkästä musiikista ja grafiikoista täydet 5p!  :thmbup:

Keke

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Modia modin perään. Kohta alkaa olla hankala valita ne oikeat, mutta en valita - päinvastoin. Pikkuhiljaa tämä alkaa olemaan ihan siedettävä "simu" kiitos modaajien ja aluksen manoveeraaminenkin sujuu taas entiseen malliin.

Muuten joo - kiikaritkin löytyi samoin kuin yksi kateissa ollut vahtimieskin ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedätkö onko tulossa yhtään modia, joka jatkaisi kampanjaa sodan loppuun asti? Entä onko tuossa jo se kolmosesta tutuksi tullut, nelosesta poistettu, asemestari, joka itse säätää torpedojen kulmat kohilleen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmösen oli joku jätätnyt olohuoneeseemme...Nyt alkoi pelottamaan  :o

Pistän arvostelua Heavy Rainista kunhan pääsen ensimmäisestä kappaleesta etiäppäin. Näillä alkutaipaleilla antaisin siltikin pelkästä musiikista ja grafiikoista täydet 5p!  :thmbup:

Keke

Tuollainen origami löytyi multakin PS3-konsolin päältä.  Eilisiltana meni puolisen tuntia siihen että ensin konsoli ja sitten peli päivittivät itsensä verkosta, ja sitten näinkin vaan että joku hemmo nukkuu sängyssään, ja pitikin jo tehdä jotain ihan muuta.  Lähipäivinä saattaa itseltänikin tulla tarinaa ko. pelin osalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedätkö onko tulossa yhtään modia, joka jatkaisi kampanjaa sodan loppuun asti? Entä onko tuossa jo se kolmosesta tutuksi tullut, nelosesta poistettu, asemestari, joka itse säätää torpedojen kulmat kohilleen?

Tällä hetkellä mitään tietoa tuosta sodan loppuun asti menevästä modista ei ole. Voihan siihen olla tulossa jokin virallinenkin päivitys ja jos ei, niin varmasti joku modaajista sen tekee. Minun vaatimattomien torpedointi-harjoitusten valossa asemestari ei tee muuta kuin hoh-hoilee aikansa kuluksi. SubSimin puolella on yksi hyvä tutoriaalivideo tuosta torpedoinnista, mutta hankalaa se on verrattuna edellisiin - jospa siinä on haettu hieman realisuutta - en tiedä.

Äsken yritin upottaa yhtä sota-alusta, mutta ohi meni hieman, ei paljon, mutta riittävästi. Onneksi tilanne jäi vielä auki automaattisen tallennuksen ansiosta ja niinpä pääsen harjoittelemaan samasta tilanteesta uudelleen. Kyseessä on nimittäin viimeiset torpedot ja oppia on haettava jotenkin, koska tässä ei ole mitään varsinaista tutoriaalitehtävää, ainoastaan perin lyhyt juttu kun aloitat ensimmäisen kampanjan. Minulla ei edes heti sytyttänyt, että kyseessä oli harjoitustehtävä, sillä muuten olisin ottanut jutun hieman toisella tavalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Justiinsa, eikun tuo SH3n järjestelmä olis sinänsä realistinen että kapteeni/kansivahti/perämies antoi asemestarille etäisyyden, nopeuden ja kulman, ja asemestari sääti torpedon!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan suoraan sanottuna minulla ei ole vielä tuo torpedointi hallinnassa johtuen harvakseltaan liikkuvista kohteista näin sodan alkupäivinä ja saattaa tällä partiointipaikallakin olla asian kanssa jotain tekemistä. Nyt siirryinkin Englannin kanaaliin tekemään löytöjä - myöhäisestä ajankohdasta huolimatta ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen Crysis pelissä lentotukialuksella .  Kapteeni määrää ydiniskun kohteeseen. Ohjus osuu ja räjähtää komeasti . ;D

Pääsen pelissä laivan ydinreaktoriin.  Örkit ovat tuhonneet reaktorin sammutusjärjestelmän.  Sukellan pelissä reaktoriin ja väännän käsillä sauvat alas.

Löydän ison pyssyn  8) . Lentotukialuksen kannelle tulee h**vetinkokoinen robohämähäkki.  Ydinpyssy ei lukitu, eikä löydä kohdetta.

Olen ampunut muut aseet tyhjäksi. Sitten kone kaatuu.  :'(  Ei kai Crysis näin voi loppua.  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen Crysis pelissä lentotukialuksella .  Kapteeni määrää ydiniskun kohteeseen. Ohjus osuu ja räjähtää komeasti . ;D

Pääsen pelissä laivan ydinreaktoriin.  Örkit ovat tuhonneet reaktorin sammutusjärjestelmän.  Sukellan pelissä reaktoriin ja väännän käsillä sauvat alas.

Löydän ison pyssyn  8) . Lentotukialuksen kannelle tulee h**vetinkokoinen robohämähäkki.   Ydinpyssy ei lukitu, eikä löydä kohdetta.

Olen ampunut muut aseet tyhjäksi. Sitten kone kaatuu.  :'(   Ei kai Crysis näin voi loppua.  :o

Näytönohjain  (HD 5750) kuumeni liikaa. Laitoin kotelon kattotuulettimen täysille kiekoille. Sain pelattua pelin loppuun. Olen pelannut koko pelin 1680 x 1050 ,  64 bit versio crysiksestä. ja kaikki asetukset maksimissa.  Vasta lopputaistelu sai näytönohjaimen hyytymään.  Meni jopa diaesitykseksi  :(.  En usko, että suoritin ahdistaa. Se on kumminkin Intel i7-860.  Minun 5750 on muistiväylältään vain 128 bittinen ja muutenkin "laiska".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Poistin Crysis pelin koneelta.  Täytyy vähän aikaa huilata.   :)

Ehkä asennan  Crysis Warhead pelin jatkossa  8)

Kun olen ostanut HD 5890 ohjaimen  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos täällä paljon Heavy Rainin pelaajia? Kiinnostaisi tietää millanen ko. peli on? Kattelin youtubesta pätkiä mutta ei niistä oikein mitään saanut irti... ;D

Kekehän tuolla jotain jo mainitsikin..?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos täällä paljon Heavy Rainin pelaajia? Kiinnostaisi tietää millanen ko. peli on? Kattelin youtubesta pätkiä mutta ei niistä oikein mitään saanut irti... ;D

Kekehän tuolla jotain jo mainitsikin..?

Kyllähän nuo lukuisat arvostelut ylistävät peliä, toki kyllä ihan oikein perusteinkin. Vuoden peliksi en sitä vielä kuitenkaan kutsuisi. Kuten jo aiemmin osasin kertoa, on grafiikka, musiikki ja tunnelma huippuluokkaa. Vaikeimmalla vaikeustasolla pelaten, on vaikea löytää peliä joka nostaisi adrenaliinia niin korkealle kuin mitä Heavy Rain. Peliaika oli muistaakseni päälle kymmenen tunnin, toki tuo aika tulee vähintään tuplaantumaan uudelleenpelaamisen myötä :).

Pienenä ärsykkeenä toimi muutamat ohjailtavuusongelmat sekä parit tylsät tunnit lässytyksen merkeissä, kun tarina tuntui hetkeksi seisahtaneen. Loppujen lopuksi erittäin hyvin suunniteltu juoni, jonka loppuratkaisuun voi todellakin vaikuttaa. Itseni lisäksi myös tyttöystävä innoistui peliin, ja meidän molempien loppuratkaisut erosivat todella suuresti - uudelleenpelaamisen arvo siis säilyy. Suosittelen - 9 /10p. Voi sitä kaikkea mitä teinkään pelastaakseni sympaattisen miehen rakkaimpain.... ::)

:thmbup:

Keke

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pelasin demon, pidin paljon, aattelin ostaa mutta ei oo rahaa eikä muutenkaan viitsi panostaa atm PS3 pelailuun, kun tosiaan liikenevä raha menee muualle. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt pelaillaan Just cause 2, mukavaa räiskettä, siinäpä se. Hauska tuhota paikkoja, mutta juoni on niin ja näin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Linkitätkö Joonas nuo kuvat suoraan FSNordicin palvelimelle foorumin kuvanliittämistoimintoa käyttäen ottamalla kokorajoituksen huomioon (alle 200kt). Nyt nuo kuvat latautuu tuskastuttavan hitaasti joltain toiselta palvelimelta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Linkitätkö Joonas nuo kuvat suoraan FSNordicin palvelimelle foorumin kuvanliittämistoimintoa käyttäen ottamalla kokorajoituksen huomioon (alle 200kt). Nyt nuo kuvat latautuu tuskastuttavan hitaasti joltain toiselta palvelimelta.

"Tiedostosi on liian iso. Sallittu kuvan koko on 200 kt"

Pitääkö tälle foorumille lähettää kuvat 240x120 -kuvakoossa?

:thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mulla yleensä 800x600 jiipekki on kohtuupakattuna mahtunut 200 kiloon...

On muuten autosimujenkin maisemat hieman muuttuneet kahdessakymmenessä vuodessa ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitääkö tälle foorumille lähettää kuvat 240x120 -kuvakoossa?

Joo, ei tarvitse. Jpg:n pakkaaminen ei tarkoita kuvakoon pienentämistä...

Tässäpä sinun linkittämä kuva ja siitä 130 kilotavuun pakattu versio. Onko mitään eroa laadussa?

24bj6zo.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässäpä sinun linkittämä kuva ja siitä 130 kilotavuun pakattu versio. Onko mitään eroa laadussa?

Ei ole. En vain itse osaa pakata laadusta tinkimättä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole. En vain itse osaa pakata laadusta tinkimättä.

No ei tuossa mitään taikatemppua ole. Ihan vaan väännetään sitä pakkausprosenttisäädintä sen verran paljon tiukemmalle, että tiedostokoko menee jonkun tietyn rajan alle. Kyllä kait sellainen säädin löytyy jokaisen kuvankäsittelyohjelman jpg-tallennuskohdasta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ei tuossa mitään taikatemppua ole. Ihan vaan väännetään sitä pakkausprosenttisäädintä sen verran paljon tiukemmalle, että tiedostokoko menee jonkun tietyn rajan alle. Kyllä kait sellainen säädin löytyy jokaisen kuvankäsittelyohjelman jpg-tallennuskohdasta?

Käytän Paintia. Eihän siinä mitään sellaista ole ...

Heh, leikkiä vaan. Käytän oikeasti PhotoFiltreä ja siinä kyllä on sellainen. Heti perjantaina kokeilen sitä, kun pääsen kotiin.

:thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viikko sitten julkaistiin suomalaista peliteollisuutta parhaimmillaan, nimittäin Remedyn Alan Wake.

www.alanwake.com

Gigantti osasi toimittaa itselleni pelin vasta tänään, joten vähän myöhäiset fiilikset.

Peli on jaettu kuuteen chapteriin, joista jokainen on vähän kuin televisiosarjan jakso. Seuraavassa chapterissa aina kertautuu edellisen tapahtumat, jne. Pelihän kertoo kirjailijasta, joka menettää halunsa kirjoittaa ja muuttaa vaimonsa Alicen kanssa pieneen kaupnkiin Amerikassa, Bright Fallsiin, Wake joutuu onnettomuuteen, ja hänen vaimonsa katoaa. Hän on unohtanut viikon aikaiset tapahtumat, ja alkaa etsiä vaimoaan. Samalla hän löytää sivuja kirjasta, jonka hän on itse kirjoittanut, mutta ei muista sitä. Alanin kauhukirjat heräävät todellisuudessa eloon, ja osaa kaupungin asukkaista tuntuukin vaivaavan öiseen aikaan jokin selittämätön... Pimeys on ottanut heidät valoilleen.

Itse pelasin tänään kaksi chapteria, ja täytyy myöntää, että hiki lensi pelkästä jännityksestä. Juoni vie todella hyvin mukaansa, ja ei malttaisi millään lopettaa.

Uskon, että parhaimman kokemuksen saisi yöllä ja kuulokkeet päässä. Pelin äänimaailma on vaan täysin omaa luokkaansa, samoin grafiikat ja sen varjot ja valot. Suomalaiset osaavat taas.  :thmbup:

Harmillisesti peli on vain Xbox 360:lle.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään