Guest AD

DHL on sielta ja syvalta... Kayttakaa Postia, UPS, TNT tai FedExia

56 viestiä aiheessa

Ei kannata myöskään kotimaisista kuljetusfirmoista sekaantua Transpointtiin tai Vr:ään. Transpoint hävittää ja VR rikkoo...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla on ihan jees kokemukset DHL:stä. Kitara ja siihen liittyvää oheissälää tuli niinkuin pitikin, samoin muutamat ohjaamodvd:t ja juuri tällä hetkellä on tulossa läjä vaatteita yms.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa kuulin kommentin Kiitolinjasta. Jos teet murhan, niin kannattaa laittaa ruumis kiitolinjan matkaan, kukaan ei ikinä löydä.

 

Omat kokemukset myös vahvistavat tämän käsityksen. Kaksi kertaa hukkunut lava jossa on reipas 600 kiloa koiranruokaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Myös esim. jimm'sillä on mielipide toimitusasioista:

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/JIMM-C2DC-7900?classid=10 ;D

Huom! Huom! Suosittelemme konepakettien toimituksia vain matkahuollon kautta!!  Postin kautta toimitettuna kone tulee hyvin harvoin ehjänä perille!

 

Tämän voisin allekirjoittaa. Yhessä postin tuomassa kirjekuoressa, jossa oli siihen aikaan pari korppua, oli reikä. Siis kroppujenkin läpi.

 

Toinen oli takuuhuoltoon lähetetty kannettava, joka tuli postin mukana takasin. Oli trukin renkaan jäljet paketissa. Kannettavan kunnon arvanneekin...

 

Ja postihan korvaa kilohinnalla. Eli joku 20-30e kilo, vai mitä se nyt olikaan.

 

- J

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa tasapuolisesti jakautua kaikille huolitsijoille nämä ongelmat. Meillä suurimmat ongelmat on tuntuneet keskittyvä Schenkeriin.

 

Tilaamme tasaisin väliajoin Saksan suunnalta tiettyjä tuotteita, pieni mutta painava paketti tai pari. Saksan päässä lähetys lähtee DPD:llä ja on tilauksesta parin päivän päästä Suomessa. Loppumatka Itä- Uudellemaalle onkin sitten usein ylivoimaisen vaikea. Viimeksikin odotettiin yli viikko jakelua.

 

Ensin pitää soittaa ja kysellä perään että millähän viikolla jakelun voisi olettaa tapahtuvan.

Sitten se luvataan toimittaa tiettynä päivänä, jopa kellonaika mainitaan - mutta ei pakettia kyllä tule

Soitto perään, odottaa kuulemma jakelua edelleen jossain varastossa ehkä 20 kilometrin päässä...

Seuraavaksi tulee ilmoitus, että kuljettaja ei löytänyt osoitteeseen. Toimitusosoite on kyllä hyvin yksiselitteinen, millä tahansa kartta tai navigaattoriohjelmalla kohde löytyy idioottivarmasti. Veikkaanpa vaan, että ei kuski viitsinyt lähteä sitä toimittamaan, jos samalle suunnalle ei ollut täyttä lastia.

Seuraavan kerran kun soittaa perään, niin paketti onkin yllätys yllätys viety Kuusankoskelle, näin.

Sitten alkaa olla jo niin kiire, että pitää vaihtaa toimitusosoite erään kaupungin keskustassa olevaan osoitteeseen.

Ja kas - paketti saapuu luvatusti seuraavana päivänä.

 

Toinen vastaava tapaus Tanskasta tulleella lavalähetyksellä alkusyksystä, tavara tuli kahdessa päivässä suomeen, jakelua odoteltiin ensin ja kun ei luvattu seuraavaan viikkoon toimittaa, niin piti itse mennä Schenkerin varikolta Ilmalasta peräkärryllä hakemaan. Matkaa Helsingistä olisi ollut aika tarkkaan 65 kilometriä. Kaksi lavallista. Ylivoimaista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa kuulin kommentin Kiitolinjasta. Jos teet murhan, niin kannattaa laittaa ruumis kiitolinjan matkaan, kukaan ei ikinä löydä.

 

Omat kokemukset myös vahvistavat tämän käsityksen. Kaksi kertaa hukkunut lava jossa on reipas 600 kiloa koiranruokaa.

 

Hah hah  ;D

 

Itsellä samoja kokemuksia Transpointista. En enään ikinä käytä moista p*skafirmaa! Lähetin lavan, jossa kolme laatikkoa, iso (levypalvelin), keskikokoinen (sälää, räkkiraudat) ja pieni (manuaalit+sähköjohdot). Lava sellofaanattiin. Perille tuli "jossain puretusta" lavasta kaksi laatikkoa, varmaan arvaattekin mitkä. Kolmen viikon selvittelyn jälkeen todettiin, että palvelin on hävinnyt eikä sitä ole löytynyt. Ja sehän maksetaan takas kilohinnalla.

 

Veikkaan, että Transpoint on löytänyt maailmasta ainoan helvetin portin ja sinne eksyy sitten suurin osa toimituksista. Tässä tapauksessa Vanha Vihtahousu oli päättänyt, että 1/3 kuuluu sille, joten palvelin lähti Kehnon konehuoneeseen...

 

UPS on toiminut aina todella hyvin, muista ei juuri kokemusta.

 

-Kähmy

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä noista firmoista juuri mikään ykköseksi nouse.

 

Omakohtaisia kokemuksia:

 

Fedex: Kallis, hidas -ja surkeahko palvelu

DHL: Edullinen, nopea, ryttää paketit, välillä ongelmia joka lähtöön

UPS: Edullinen, nopea, välillä ongelmia joka lähtöön, ei vie lähetyksiä perille Moskovaan yhtä hyvin kuin DHL

Posti: Ei ei ja ei.

TNT: Hidas (jenkeistä), kallis

 

Kotimaan maantiekuljetuksista ei ole niin paljoa jokapäiväisiä kokemuksia joten ei niistä oikeen ole mitään sanottavaa muutakuin että hyvin ovat toimineet kun on tarvittu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toi kilohintakorvaus on kyllä niin vitsi kuin olla ja voi. Missähän lie kuljetusfirmojen vastuu? Monessa muussa bisneksessä vahingot joudutaan korvaamaan täysmittaisesti, mikä kummasti parantaa palvelun luotettavuuteen panostamista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Postin kanssa en itsekään enää mielellään asioi  >:(,  onko kenelläkään kokemuksia Matkahuollosta kotimaan lähetyksissä?, itselläni siitä vain positiivisia kokemuksia  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Parastahan noissa firmoissa on vielä se, että kerran yksi jakarikuski jätti lavan tien varteen kun ei pihaan kuulemma sopinut peruuttamaan. Edellisellä viikolla siihen oli eräs setä päässyt yhdistelmällä eikä ollut kuulemma edes pahimpia paikkoja missä oli ollut.

Lähti sitten sähköpostia siihen firmaan, että mistä te kuskinne oikein hankitte. Kukaan ei yllättäen vastannut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

onko kenelläkään kokemuksia Matkahuollosta kotimaan lähetyksissä?, itselläni siitä vain positiivisia kokemuksia  :thmbup:

Samoin. Kaikki on tullut ajallaan ja ehjänä perille. Itse olen ollut tyytyväinen myös DHL:ään, niinä harvoina kertoina kun olen mitään ulkomailta tilannut, niin on tullut kyllä suurin piirtein ehjänä perille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kannata myöskään kotimaisista kuljetusfirmoista sekaantua Transpointtiin... Transpoint hävittää..

 

Todellakin! On tullut töissä todettua tämä asia valitettavan usein. Milloin jää tavara tulematta Transpointin hukattua tavaran, milloin menee väärään paikkaan jne..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Janne: Ihan samanlaista se on tuolla naapurillakin.

 

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,49441.0.html

 

:laugh:

 

Jep, tilasin linssin jenkeistä jonkun aikaa sitten. Tuli tosi nopeasti suomeen, mutta  toimituksesta(sen yrittämisestä) ei jäänyt mitään merkintöjä. Kolmannen päivän jälkeen pistettiin toimittamaan töihin, jonne se sitten tupsahti. Laatikko oli ottanut vähän osumaa, mutta muuten ihan kunnossa kaikki. Ja asiakaspalvelun täditkään ei tienneet, oliko toimitusta yritetty. Noh, onneksi sillä ei ollut mitään kiirettä  :santa:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerran FedExin kanssa tuli sekoilua, kun paketti jumiutui jonnekin päin jenkkejä. Sen jälkeen on tullut käytettyä vain UPSia ja homma on heidän kanssa pelannut oikein mallikkaasti. UPSin alihankkijat eivät tosin vakuuta. Pari kertaa särkyvää tavaraa sisältänyt paketti on kirjaimellisesti heitetty sisään. Heidän käyttämät ajat ovat myös varsin mielenkiintoisia, nimimerkillä parisen viikkoa sitten paketti toimitettiin ovelle lauantai-iltana klo. 22.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itsellä samoja kokemuksia Transpointista. En enään ikinä käytä moista p*skafirmaa! Lähetin lavan, jossa kolme laatikkoa, iso (levypalvelin), keskikokoinen (sälää, räkkiraudat) ja pieni (manuaalit+sähköjohdot). Lava sellofaanattiin. Perille tuli "jossain puretusta" lavasta kaksi laatikkoa, varmaan arvaattekin mitkä. Kolmen viikon selvittelyn jälkeen todettiin, että palvelin on hävinnyt eikä sitä ole löytynyt. Ja sehän maksetaan takas kilohinnalla.

 

Tästä tuli mieleen se tapaus kun yksi levypurnukka toimitettiin tänne Ouluun.

 

Oli yksi ainoa loota, joten sitä on vaikeampi hukata. Varsinkin kun loota oli sellainen kaks ja pual metrii korkea. Eli räkki laatikossaan. Muuten hyvä mutta kiitoliimahaistelijakuski jätti kyseisen muutaman kympin (tonnin siis) laitteen vesisateeseen makaamaan kun ei ollut vastaanottajaa kyseisessä osotteessa...

 

Tässä tapauksessa kiitämme laitetoimittajaa, kun oli pistänyt räkin päälle umpinaisen suojapussin, joka pelasti. Pussi meinaa oli päältä märkä...

 

- J

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olin kesätöissä Mustassa Pörssissä kymmenisen vuotta sitten muutaman kesän.

 

Kiitolinja toi suurimman osan Boschin kodinkoneista. Oli jääkaappia, pakastinta, pesukonetta ja sellaista. Tavaksi vakiintui, että jokainen paketti avattiin ja kone tutkittiin ennen kuin toimitus kuitattiin. Oli nimittäin useampaan otteeseen aivan uskomattomia juttuja. Kerrankin toimituksessa tuli kolmisenkymmentä kaappipakastinta, mutta kuormaa ei ollut sidottu lainkaan. Kaapit olivat kaatuilleet kyydissä ihan miten sattuu, ja vahingot olivat sen mukaiset. Tulos: jokaikinen takaisin.

 

Toisella kertaa avasimme jälleen kerran Kiitolinjan tuomaa Boschin kuormaa. Kolme jääkaappia piti sisällään hienon yllärin: Paketit olivat virheettömät, mutta kun ne otti pois, huomasi että jokaisesta kaapista oli vedetty läpi ovesta ja takaseinästä trukin piikeillä! Eivät menneet nekään kaapit myyntiin.. 

 

Siitä en tiedä, oliko vika aina kuljetus-/huolintafirman, mutta tuskinpa tehtaalta ainakaan tuollaista sekundaa lähetetään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen ainoan kerran kun mulle on jotan tullut pikarahtina niin tavara oli kärsinyt kuljetusvaurioita. Kyseessä oli polkupyörän kaarilukko, Kryptonite-merkkinen, jonka valmistaja vaihtoi veloituksetta uuteen sen jälkeen kun netissä levisi video, jossa ko. lukko avataan kolmessa sekunnissa ilman väkivaltaa.

 

Lukko tuli Jenkeistä. Siinä oli varsinaisen kovateräskaaren päällä pehmeä muovipinnoite, joka oli kuljetuksen jäljiltä monesta kohtaa rikki. Koska lukonvaihtoprojetissa meni muutenkin koko talvi, siis n. 5 kk, en jaksanut enää valittaa, vaan annoin asian olla ja paikkasin halkeamat itse hetipitiliimalla, elikäs Loctitella. Hyvä tuli, mutta jos tuollainen suunnilleen pomminkestävä lukko saadaan rikki niin mitenkäs vähän herkemmät kamat, kuten käkikellot tms.?

 

Okei, mulla oli huono tuuri, mutta täällä on aika monella ollut huono tuuri. Vai onko kyse jostain muusta kuin huonosta tuurista?

 

:santa:

 

Hyvää joulua kaikille

 

Edit: ai niin, firma oli (H)UPS! Ja lukko oli pakattu kuplamuoviin.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minulla on hyviä kokemuskia niin UPS:sta kuin DHL:stäkin. Molemmilla kerroilla paketit tulivat luvattuna aikana ehjänä perille tuolta Ranskan maalta asti!

 

 

Keke

 

:santa:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toi kilohintakorvaus on kyllä niin vitsi kuin olla ja voi. Missähän lie kuljetusfirmojen vastuu? Monessa muussa bisneksessä vahingot joudutaan korvaamaan täysmittaisesti, mikä kummasti parantaa palvelun luotettavuuteen panostamista.

 

Eikös noi suurimmat pikakuuririt korvaa vahingot aina 50 000$ asti jos ruksaa sen vakuutus-kohdan. Vakuutusmaksu on 1% tavaran arvosta. En nyt  kerkeä noita ehtoja lukemaan joten en muista miten korvaavat. (Tosin tässä vaiheessa tuli mieleen että koskeeko lainaamani viesti kuljetusvaurioita vai kuljetuksen myöhästymistä)

 

Pikakuriirifirmat korvaavat myöhästymisen (2-3 päivää myöhässä aikataulutetusta toimituspäivästä) ja siitäkin vain rahtikulut jos jaksaa tapella niiden kanssa muutaman viikon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös noi suurimmat pikakuuririt korvaa vahingot aina 50 000$ asti jos ruksaa sen vakuutus-kohdan. Vakuutusmaksu on 1% tavaran arvosta. En nyt  kerkeä noita ehtoja lukemaan joten en muista miten korvaavat. (Tosin tässä vaiheessa tuli mieleen että koskeeko lainaamani viesti kuljetusvaurioita vai kuljetuksen myöhästymistä)

 

Pikakuriirifirmat korvaavat myöhästymisen (2-3 päivää myöhässä aikataulutetusta toimituspäivästä) ja siitäkin vain rahtikulut jos jaksaa tapella niiden kanssa muutaman viikon.

 

Jep, maallikosta nuo kilohintahommat voi tuntua täysin kohtuuttomilta, varsinkin jos vahinko sattuu omalle kohdalle. Tosiasia vain on, että jos rahdinkuljettaja joutuisi vastaamaan kaikesta kuljettamastaan tavarasta täydestä arvostaan + mahdolliset välilliset kustannukset joita kuitenkin aina penätään, nousisi kuljetustoiminnan riski jonnekin stratosfääriin ja kuljetuksien hinta sen mukana kestämättömäksi. Vapaaehtoiset kuljetusvakuutukset ovat olemassa varsinaisia kuljetusvahinkoja varten, ja usein niiden hommaaminen on juuri noin helppoa kuin Antti mainitsi, rasti ruutuun ja lisämaksu kouraan.

 

Kokonaisuutta katsellessa rikkoutuvan ja katoavan tavaran määrä on kuitenkin hyvin pieni ja tasapainoa tässäkin haetaan riskin ja voiton välillä, joten jos varmuutta parannetaan, kustannus nousee. Ei lentokonettakaan voi rakentaa ainoastaan onnettomuustilannetta silmällä pitäen, koska siitä tulisi liian raskas lentämään.

 

Täsmälleen samat periaatteet ovat käytössä tavaran- ja osin henkilökuljetusliikenteessäkin maassa, merellä ja ilmassa, kansainvälisiin kuljetussopimuksiin kirjattuna.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa kuulin kommentin Kiitolinjasta. Jos teet murhan, niin kannattaa laittaa ruumis kiitolinjan matkaan, kukaan ei ikinä löydä.

 

Omat kokemukset myös vahvistavat tämän käsityksen. Kaksi kertaa hukkunut lava jossa on reipas 600 kiloa koiranruokaa.

Jooh duunin puolesta on saanut selvitellä useammankin lähetyksen kohtaloa. Ja särkyvää teipit on enemmänkin kuin punainen vaate, joka saa heittelemään pakettia vähän rajumminkin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olin ennen Kaukokiidossa töissä jotakuinkin nelisen vuotta ja siinä kyllä kuuli asiakkaiden palautteita eri firmoista aika suoraan. Ulkomaan pikkupaketeissa ehdottomasti UPS ja Kakea voin suositella kotimaan rahtiin. Olen joskus ollut Kiitolinjalla vähän aikaa tuurailemassa ja voi jösses mitä meininkiä.

Transpointilla ja Kiitolinjalla on aika kovat hävikkiprosentit muihin kotimaan rahtiliikkeisiin verrattuna. Monesti asiakkaiden "lentorahti" kulkee rekalla euroopasta tänne ja toisinpäin. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään