Seppo Kyllönen

Lentokone voi rikkoa äänivallin, auto ei siihen näköjään pysty

12 viestiä aiheessa

Meluvallihan se virallisesti on, noh iltapäivä lehdillä on tapana olla sensaatiomaisia  :-\

Ja se sensaatiomaisuus oli tässä jutussa...?

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja se sensaatiomaisuus oli tässä jutussa...?

Juha

äänivalli.. eikös se yleensä ole se valli mikä rikotaan kun kone lentää paria tuhatta kilometriä tunnissa... Itse moiset vallit tunnen nimellä meluvalli...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä siinä minun mielestäni mitään sensaatiomaista ole, että käytetään vähän hassua termiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, iltapäivälehtien pitää myydä se lehti siitä telineestä joka päivä lööpilla ja kannella. Siitä seuraa tarkoitushakuista sensaatiomaisuutta. Mutta tuskin huomisen lööpeissä lukee: nainen törmäsi autolla mach 1 nopeudella äänivalliin". Siinä, että jutun tehneellä toimittajalla tuskin on mitään käsitystä ilmailutermistä "äänivalli", ei ole mitään sensaatiomaisuutta...

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Juu, satuin ite paikalle vähän onnettomuuden jälkeen ja siitä oli kyllä sensaatiomaisuus kaukana. Ikävää katseltavaa.  :thmbdn: Joillekin tuli synkkä joulu.

T: Jani

edit: Hmm, ikävää että 500 viesti tuli tällä tavalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

äänivalli.. eikös se yleensä ole se valli mikä rikotaan kun kone lentää paria tuhatta kilometriä tunnissa... Itse moiset vallit tunnen nimellä meluvalli...

Mielenkiintoisessa väliaineessa taitaa lentokoneesi lentää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisikos mahdollista rikkoa äänivalli (siis ihan se oikea) ajamalla pariasataa halliin, jossa lämpötila on n. -50c?

Hetkellisesti hallin sisällä kuvittelisin äänivallin rikkoutuvan  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään