Guest wolle

Matkalaukku, ties missä taas menee...

18 viestiä aiheessa

Kuinka usein sinulle on sattunut, että matkalaukkusi ei ole saapunutkaan perille?   >:(

Eilen tulin takaisin Suomeen viikon mittaiselta matkalta Englannista.

Menomatka olin HEL-BRU-BRS ja laukku ei sitten saapunut perille ku vasta 4 päivää myöhemmin.

Eilen lensin BRS-CDG-HEL ja laukku taas jumissa Pariisissa....

Tässä aamulla soittelin kentälle ja kyselin mahdollista tilannetta, koska eilen sanottiin et laukku tulisi seuraavalla lennolla ja toimitus vielä illan aikana.

No mitään ei kuulunut ja nyt aamulla kentällä tulopalvelussa vastasi hyvin tympeä mieshenkilö joka ilmoitti, että laukku toimitetaan kun se toimitetaan...

hmmm...Hienoa, jouluja myös sulle  :santa:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä taannoin olin Ameriikan mantereella turneella.

Tarkoitus oli lentää Deltalla Atlantasta Portlandiin ja sieltä Air Canadalla Vancouverin kautta Kitimatiin.

Niinhän siinä kävi, että kun Delta jatkoi Portlandista Tokioon mun reppujeni kanssa  >:(

ja minä olin sitten Kitimatissa kaksi päivää ilman tavaroita ennen kuin saivat ne rahdattua oikeaan paikkaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari kertaa Helsinkiin saapuessa on jäänyt matkalaukku saapumatta. Visiitti tulopalveluun, lapun täyttäminen ja 6-12 tunnin kuluttua on tullut puhelua että laukku on löytynyt ja mihin sopisi taksin toimittaa se.

Kerran työmatkalla Helsinki-Vaasa minulla oli mukana "jumppakuutio", sellainen 80x80x80 cm kuutio, jossa oli sisällä eräs tietoliikennelaite. Helsingissä lähtöselvityksessä jätin kuution ohjeiden mukaan erikoismatkatavarahihnalle, Vaasassa sitten joku oli päätellyt jumppakuution olevan rahtitavaraa. Pienen arvonnan jälkeen jouduin lompsimaan loskassa matkustajaterminaalilta rahtiterminaalille, josta punainen kuutio sitten löytyikin pienen selvittelyn jälkeen.

-Jussi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari kertaa on laukku jäänyt CPH:aan, onneksi tulomatkalla kotiin. Eipä siinä mitään sitten ole käynyt sen hullummin, mutta lähes vuorokauden niinden tulo on kestänyt eli myöhäisillasta seuraavaan iltaan. Ja kerran jäi laukku STN:iin mutta oli hiukan omaa vaikutusta asiaan alunperin. Töistä oli tilattu ristiliput noin kuukauden väliajalle, se oli - 1 päivä eroa. Sitten annoin vahingossa siellä sen myöhemmän lennon lipun(pahvilippu) check-inniin ja meni läpi ilman mitään huomautusta väärästä päivästä :o. Huomasin asian muutaman päivän päästä ja tilanne korjattiin ilman uutta lippua ja sitten silloin kuukauden päästä ei laukut(pomon ja oma,minun vastakuitilla molemmat) tulleetkaan, kun oli varmaan taas katsottu se seuraava päivä(eikä kuukautta) vain lipusta :-[. En ymmärrä miten tuo on mahdollista, muuten ollaan niin tarkkoja lipuista ja oikeista ajoista, ja nyt menee kuukauden vikaan eikä mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä aamulla soittelin kentälle ja kyselin mahdollista tilannetta, koska eilen sanottiin et laukku tulisi seuraavalla lennolla ja toimitus vielä illan aikana.

No mitään ei kuulunut ja nyt aamulla kentällä tulopalvelussa vastasi hyvin tympeä mieshenkilö joka ilmoitti, että laukku toimitetaan kun se toimitetaan...

Finnairin ollessa kyseessä ei tarvitse soitella tulopalveluun vaan laukun löytymistä voi seurata myös nettisivulta http://www.worldtracer.aero/filedsp/ay.htm.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä on käynyt kohtuu hyvä munkki kadonneiden laukkujen kanssa, sillä vain kerran on pakaasit jäänyt matkalle. Reitti oli CHC-AKL-HKG-LHR-HEL. Toki parin päivän kuluttua kamat tuotiin kotiovelle eli oikein hyvää palvelua Finnairilta. Heathrowltahan ne sitten olivat - ylläri pylläri - löytynyneet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joulukevennyksenä: Kaveri lähti Pariisiin, mukanaan kolme laukkua. Hän antoi ohjeeksi.

Tämä laukkuni menee Nykkiin, tämä laukku menee Honkkariin ja tämä laukku menee Lontooseen.

Virkailija ihmetteli ja sanoi: " ei onnistu noiden matkatavaroiden jaon suhteen".

Miksi ei onnistuisi, teittehän edelliselläkin kerralla juuri noin. :santa:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meillä lähti laukut joskus Lontooseen kun me menimme muistaakseni johonkin saarelle Kreikkaan. Ne tulivat parissa päivässä ja nykyään osataan ainakin pitää käsimatkatavaroissa vähän varavaatetta ym. Lääkkeet pitäisi kyllä aina muistaa laittaa käsimatkatavaroihin jos niitä on tarvetta raahata mukana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joulukevennyksenä: Kaveri lähti Pariisiin, mukanaan kolme laukkua. Hän antoi ohjeeksi.

Tämä laukkuni menee Nykkiin, tämä laukku menee Honkkariin ja tämä laukku menee Lontooseen.

Virkailija ihmetteli ja sanoi: " ei onnistu noiden matkatavaroiden jaon suhteen".

Miksi ei onnistuisi, teittehän edelliselläkin kerralla juuri noin.

lol  ;D  

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, CDG on pahin mahdollinen paikka matkalaukuille. Kertaakaan ei tähän mennessä ole laukut tulleet ajallaan, ja olen lentänyt sitä kautta melko usein. Ihme touhua ranskalaisilla, mutta eipä ole mikään yllätys.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olin lähdössä Dubaista lomalle Suomeen. Lähetin etukäteen Suomeen lentorahtina ison ja painavan matkalaukun. Parin päivän päästä vaimoni soitti minulle Dubaihin. Finnair oli otttanut yhteyttä. Laukku oli löytynyt.

Lentorahtini oli muuttunut kadonneeksi matkatavaraksi. Koska siinä oli vaimoni nimi monessa kohtaa, niin se oli toimitettu taksilla kotin saakka.

:-)    Esa 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh

Nykyään suomeen tullessa alkaa olla vaikeaa löytää sellaista reittiä minne ei olis laukku ainakin kerran jäänyt. LHR, ZRH, FRA ja JFK ovat mm. kunnostautuneet tässä jokainen vähintään kertaalleen.

Ennätys taitaa olla laukku joka seikkaili JFK:ssa kuusi viikkoa kunnes jostain saivat kaivettua laukkuun unohtuneen kaverin (jolla laukku oli ollut lainassa aiemmin) käyntikortin. Loihe soittamaan Seattleen että sun laukkusi olis löytynyt. Lievää runsaamman alkuhämmennyksen jälkeen kaverilla sytytti mistä oli kyse, ja ohjeisti soittamaan meikäläiselle.

Kun sitten vihdosta viimein laukun sain aloin ihmettelemään että mitä sille mukaan laitetulle osoitelapulle oli tapahtunut? Avasin sen ensimmäisen kahvan vieressä olevan taskun, ja siellähän se, A4 kokoinen taiteltu osoitelappu jossa oli nimet, osoitteet ja puhelinnumerot. 

Sekä Suomeen että USA:han. Ei vaan ollut ottanut kenenkään silmään......  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei vielä kertaakaan. Ehkä mulla on käsittämätön tuuri. Viimeisen vuoden aikana lennetty kuitenkin n.30 kertaa.

En koskaan tosin vaihtanut konetta missään, ehkä tämä matkalaukkujen eksyminen tapahtuu yleisimmin juuri koneen vaihdon yhteydessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En koskaan tosin vaihtanut konetta missään, ehkä tämä matkalaukkujen eksyminen tapahtuu yleisimmin juuri koneen vaihdon yhteydessä.

Jeppppp...juurikin näin.

No siitä huolimatta kuitenkin Hyvää Joulua kaikille. Ihan oikeaa joulua eikä mitään polittisesti korrektia "happy holidays" krääsää  :santa:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse lensin joskus Zürichistä Vaasaan. Vaihto Tukholmassa. Kone oli myöhässä ja tuli ulkoständille. Siitä sitten bussilla terminaaliin ja juoksujalkaa toiseen päähän ja bussilla Vaasan koneeseen joka oli ulkoständillä. Kun pääsin penkille istumaan ja Vaasan kone jo käynnisteli. Sitten ikkunasta sain seurata ihan aitiopaikalta kun mun laukkua purettiin viereisestä koneesta.

Ei varmaan tartte sanoa, että ei ehitnyt mukaan enää.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omalla kohdalla on eniten laukkuja jäänyt EFHK:lle, kumpaankin suuntaan matkatessa. Meille paljon matkaajille laukkujen jääminen matkasta lienee oma vakioriesansa, joita varten opettelee omia toimintamallejaan. Muutaman vuoden takainen brittikolleega palatessaan kotiin Lappeenrantaan oli tehnyt katoamisilmoituksesta valmiita kopioita, laukkuhan oli yleensä sama, vain pvm ja lennon numero sekä tägin numero, ja raportti oli valmis. Pääsi nopeasti kotiin.

Lappeenrannassa ei yökoneella tultaessa ollut henkilökuntaa paikalla vaan raportti jätettiin postilaatikkoon, ja kenttähenkilökunta otti seuraavana aamuna yhteyttä. Saabista jouduttiin aina silloin tällöin jättämään laukut Hesaan, kun täydellä pokalla tuli painot vastaan. Sen me vakiomatkustajat tiesimme, mutta voitte arvata sotkun, kun juuri tuolla yölennolla tuli tunisialainen sotilasurheilujoukkue ja lähes kaikki laukut Hesassa. Siinä oli vastaanottavilla isännillä tekemistä, jotta kaikki ilmoitukset yöllä saatiin tehtyä. Tuntui kielitaitokin olleen vierailla aika huonoa. En jäänyt oman ilmoitukseni laatikkoon pudotettuani katsomaan, kauanko aikaa meni. Lomakkeitakaan ei ollut tarpeeksi. Varmaankin pikkusotku jonkun ison kentän matkatavarakaaokseen verrattuna, mutta ihan "hauska" incidentti seurattavaksi.

Joskus palvelu myös näissä irregularity tapauksissa pelaa. Taas yökoneella Lappeenrantaan tultaessa laukku oli jäänyt Hesaan ja aamulla piti jatkaa matkaa autolla Nilsiään. Aamulla puhelinsoitto kentälle ja laukku  reroutattiin Kuopion kentälle ja oli valmiina odottamassa, kun ajoimme ohi kohti Nilsiää. Vain muutaman kilometrin koukkaus ja laukku oli jälleen mukana.

Kävi niinkin, että Lappeenrannassa koneesta noustessani paikallinen maapalvelun päällikkö oli portaiden juurella ja minut nähdessään sanoi: "Pena, sun laukku jäi Hesaan, ei tarvii jäädä hihnalle odottamaan, tuodaan laukku perässä". Omat etunsa pienellä lentokentällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään