Petri Pohjonen

Finnairin lomalentojen paikanvarausjärjestelmä

8 viestiä aiheessa

Onko Finnairin paikanvarausjärjestelmä lomalennoille oikeasti sellainen, että kun varaa esim. itselle jalkatilapaikan, niin myös kaikille kanssamatkustaville henkilöille jotka ovat samalla varausnumerolla on varattava joku maksullinen paikka, vaikka muille kelpaisi mikä paikka tahansa ? Huomasin tämän vain eilen, kun varasin itselleni ykkösriviltä paikkaa, niin en saanut varausta läpi, ennen kuin vaimolle oli varattu myös joku paikka...

Ajatellaan vaikka sellaista, että isokokoinen henkilö lähtee 6 hengen porukassa lennolle ja vain tämä yksi henkilö haluaa exit paikan. Tällöin myös muille 5 henkilölle jouduttaisiin varaamaan joku paikka, mikä esim. Kanarian pituisella lentomatkalla tarkoittaa käytännössä 150 eur ylimääräistä lisäkustannusta ! Aika rahastusta minun mielestäni...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuo ihan järkeenkäyvältä kuullostaa minun mielestäni jos haluaa vierekkäin istuskella. Miksi yhden jalkatilapaikan hinnalla pitäisi saada kaikille muille tila ilmaiseksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuka on sanonut, että muiden pitäisi istua vieressä ??

Jotenkin sain sellaisen kuvan että siitä oli kysymys kun äkkiseltään luin. Ehkä tuon järjestelmänkin oletus on se että samalla varauksella matkustavat haluavat yleensä istua vierekkäin..  Onhan se tietysti vähän pöllöä jos näin ei ole ja haluaakin tehdä kuten kuvailit. Pistä karua palautetta :santa:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

just buukkailin itelle ja perheelle paikat bojoon kohteena dominikaaninen. kyllä ne vaatii et kaikille jotka on samalla matkavarauksella on tehtävä maksullinen paikka varaus. aika hyvää bisnestä on kun paikat varasin ja paremmat eväät otin niin 200 ekeä meni että pölähti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otan kyllä Finnairille torstaina yhteyttä ja kysyn tuosta, että miksi kaikille varauksissa oleville pitää varata. Ainoa konsti millä siitä pääsee eroon on se, että tekee esim. mun tapauksessa Aurinkomatkojen varauksesta kaksi eri varausnumeroa, jossa minä olen toisessa ja muu perhe toisessa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa kokeilla varata koko perheelle paikat samalta riviltä tai jostain läheltä, hyvin suurella todennäköisyydellä ei onnistu  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lomalentojen puhelinpalvelun kautta pystyy ottamaan myös yksittäisiä paikkoja, nehän ei vain olleet yllättäen joulun pyhinä avoinna. Mutta homma hoitui nyt ensimmäisenä arkipäivänä, että poistivat toisen paikan ja saa siltä osin rahan palautettuna !  :santa:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään