Markus Kujawa

Halvin tapa päästä itäraudan kyytiin?

27 viestiä aiheessa

Olen jo pitkään halunnut päästä jonkun venäläis- ja mielumminkin neuvostoliittolaisvalmisteisen matkustajakoneen kyytiin. Miten ja missä tämä olisi helpointa ja halvinta toteuttaa?

 

Lähin reitti olisi kai Severstalin Helsinki-Petroskoi. Mitäköhän meno-paluu sillä maksaa? S7-yhtiön (Sibir) lennot on suhteellisen edullisia, mutta kun niillä on paljon länsikoneitakin, niin ei tiedä kumpi alle sattuisi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen jo pitkään halunnut päästä jonkun venäläis- ja mielumminkin neuvostoliittolaisvalmisteisen matkustajakoneen kyytiin. Miten ja missä tämä olisi helpointa ja halvinta toteuttaa?

 

Lähin reitti olisi kai Severstalin Helsinki-Petroskoi. Mitäköhän meno-paluu sillä maksaa? S7-yhtiön (Sibir) lennot on suhteellisen edullisia, mutta kun niillä on paljon länsikoneitakin, niin ei tiedä kumpi alle sattuisi.

 

Vieläkö Severstal lentää EFHK:lta, en ole pitkään aikaan vain nähnyt ko. yhtiön koneita  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vieläkö Severstal lentää EFHK:lta, en ole pitkään aikaan vain nähnyt ko. yhtiön koneita  :-[

 

Severstal on keskeyttänyt lennot Helsinki - Petroskoi - Cherepovets talven ajaksi. Syynä keskeytykseen on Petroskoin lentoaseman sulkeutuminen kunnostustöiden vuoksi. Severstal aloittaa lennot Petroskoihin uudelleen 15. helmikuuta.

 

lennä lomalle

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen jo pitkään halunnut päästä jonkun venäläis- ja mielumminkin neuvostoliittolaisvalmisteisen matkustajakoneen kyytiin. Miten ja missä tämä olisi helpointa ja halvinta toteuttaa?

 

Lähin reitti olisi kai Severstalin Helsinki-Petroskoi. Mitäköhän meno-paluu sillä maksaa? S7-yhtiön (Sibir) lennot on suhteellisen edullisia, mutta kun niillä on paljon länsikoneitakin, niin ei tiedä kumpi alle sattuisi.

Severstalin sivujen mukaan menopaluu maksaa 450 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Severstalin sivujen mukaan menopaluu maksaa 450 euroa.

 

Ja tuo oletettavasti Economy-hinta, paljonko lienee Business-luokassa, vai onkos Yak:issa sellaista?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tuo oletettavasti Economy-hinta, paljonko lienee Business-luokassa, vai onkos Yak:issa sellaista?

Eeei noin pieneen koneeseen business tuoleja mahdu...  ;D Riittävä tippi parantanee palvelun tasoa?  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eeei noin pieneen koneeseen business tuoleja mahdu...  ;D Riittävä tippi parantanee palvelun tasoa?   ;)

 

Tai kaunis hymy " Gertrude " merkkiselle lentoemännälle, jolla kasvaa viikset ja on ennen ollut Tallinnassa Ulemistella turvatarkastajattarena  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.airliners.net/open.file/0940188/M/ yllättävän mukavan oloinen, kuten textissäkin sanotaan 2+2 versio on tavallisempi http://www.airliners.net/open.file/0836461/M/

 

Saksasta lentelee yllättävän paljon itäkamaa, luulisin että halvin keino on hankkiutua Dusseldorffiin tai Hannoveriin ja sieltä käsin turnee johonkin...

 

Gertrude

 

Eiks joku vaikka Svetlana tai Ljudmila tms  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Joo, ja Balkanilla ne lentoemot oli viiksien lisäksi myös aika rotevia, varmaan siksi, että jos Tupolev ei suostu muuten kulkemaan niin entinen maajoukkuekuulantyöntäjä ottaa ja heittää koneen ilmaan ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, ja Balkanilla ne lentoemot oli viiksien lisäksi myös aika rotevia, varmaan siksi, että jos Tupolev ei suostu muuten kulkemaan niin entinen maajoukkuekuulantyöntäjä ottaa ja heittää koneen ilmaan ;D

 

;D hahahha! Noinha se menee. Itelläki heräs kiinnostus matkusta itäraudalla.. Vois olla iha kiva kokemus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

;D hahahha! Noinha se menee. Itelläki heräs kiinnostus matkusta itäraudalla.. Vois olla iha kiva kokemus.

 

Yhteistyökumppanini työn puolelta kävi syksyllä Tsernobylin ydinvoimalan lähettyvillä (paikkakuntaa en muista),

mutta mikään ennalta sovituista aikatauluista ei pitänyt mennessä ja tullessa koko lentoa ei ollut edes olemassa,

vaikka lentolippu oli kädessä kirjoitettuna.

Pienellä paikkakunnalla ainoa tiedotuskieli oli paikallinen mongerrus/kirjoitus, joten tiedon saaminen oli kuulemma varsin heikkoa.

Kaveri sai ostettua sitten pitkän odottelun jälkeen lipun toisen yhtiön lennolle, jotta pääsi pois  sieltä

korvesta, jossa terminaalikin oli vain matala parakki (kuten Turun uusi Low Cost-terminaali). Koneen tyyppiä

tämä henkilö ei osannut kertoa, mutta sanoi laitteen olleen viimeisen päälle risan näköinen sisältä ja pelko oli

kuulemma puserossa koko lennon ajan. Pääsi kuitenkin ehjänä kansainväliselle kentälle, josta jo sitten

länsimaisella laitteella pääsi kotiinpäin. 

 

Mikäli elämässä pitää olla extra-jännitystä, suosittelen siis maansisäisiä lentoja pienellä (?) tuntemattomalla lentoyhtiöllä

itärautaa käyttäen.  Tuttavani on pariinkin kertaan todennut, että ei tarvitse tuonne päin maailmaa enää uudelleen mennä

- ainakaan lomalle!  (Toiset sitä pelästyy niin helposti, vai?)  (Korostan, että tämä kokemus perustuu kuulopuheisiin - kirj. Huom.)

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielestäni voisit kokeilla tuota Malmilla asustavaa Lennuklubin AN konetta, siinähän on kyseessä tosi itärauta.Halvallahan ei, mutta tuon Uusmaan hiekkalaatikolla löytyy ilmeisesti(tilastojen perusteella) tosi jännittäviä elämyksiä itäraudoilla.

Voisi myydä vaikka nimellä "mustan listan matkat". :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yritin löytää tietoa Arkhangelsk-Murmansk-Rovaniemi-Luleå linjan lennoista, mutta seinä nousi pystyyn. Onkohan reitti lopetettu? vaikka siitä vielä on mainintoja Luleån ja Rovaniemen kenttien sivuilla. ???

 

googlaako joku etevämmin :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Barentsin yhteistyön kannalta avainasemassa ollut Luulaja-Rovaniemi-Murmansk-Arkangeli lentoyhteys valitettavasti loppui. Paitsi Lapin myös Norrbottenin läänin pohjoisosien kannalta Rovaniemi-Murmansk lentoyhteys olisi tärkeä. Moni Barentsin ja kahdenvälinen yhteistyöhanke kaatuu tai ainakin oleellisesti vaikeutuu lentoyhteyksien puuttuessa

Google löysi Lapin lääninhallituksen sivuilta tuollaista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yritin löytää tietoa Arkhangelsk-Murmansk-Rovaniemi-Luleå linjan lennoista, mutta seinä nousi pystyyn. Onkohan reitti lopetettu? vaikka siitä vielä on mainintoja Luleån ja Rovaniemen kenttien sivuilla. ???

 

googlaako joku etevämmin :P

 

http://avia.murman.ru/index-eng.shtml   (International Flights) Muurmanni-Tromssa on AN24:llä lennettävä.

Myös http://avia.murman.ru/full-eng.shtml

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei muuta ku junalla Moskovaan, lento sieltä Pietariin ja sieltä takas suomeen junalla tai bussilla. Pikaisesti tarkistin että ainakin 12.3. pääsis klo 13 Sheremetyovosta Rossian Tu-154:llä Pulkovoon 54 eurolla.. Jos haluaa Tu-134 kyytiä, niin sama firma tarjoaa Sherestä klo 07.10 lähdöllä sitä 77 eurolla.

 

VR ottaa 106,4 euroa yks suuntaisesta HEL-MOW lipusta. Pietarista Helsinkiin maksaa edullisimmillaan 54,8 euroa.

 

Reissun voi toki heittää toiseenkiin suuntaan. Lisäksi tulee Venäjän viisumikulut (esim. 50 EUR Rustravelin kautta).

 

Lentohinnat Kalevalta, lentotiedot tarkistettu amadeuksesta.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

VR ottaa 106,4 euroa yks suuntaisesta HEL-MOW lipusta. Pietarista Helsinkiin maksaa edullisimmillaan 54,8 euroa.

 

Ja sitten kun mennään oikein budjettimatkailun puolelle, niin marsulla eli venäläisellä pikkubussikyydillä Helsingistä, siitä PRH:n edestä (olisiko Arkadiankatu) Pietariin tai vastaavasti Vosstanija-aukiolta takaisin, abauttiarallaa 15€ / nokka / suunta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yksi tapa on vuokrata koko kone. Esim. KOGALYMAVIA AIRLINES tarjoaa Moskovassa TU-134 VIP hintaan 2000 USD/tunti. Kavereita mahtuu kyytiin 29.

 

Tuolta löytyy lisää TU-134 VIP-koneiden tarjoajia

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missä Euroopan ilmailumuseoissa pääsee käymään jonkun Iljušinin, Tupolevin, Antonovin tai Jakovlevin matkustamossa? Budapestissä taitaa ainakin onnistua, mutta on varmasti muitakin mahdollisuuksia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään