Guest fsfinland

Ostatko ilotulitteita?

59 viestiä aiheessa

Mitäs se uusivuosi on ilman ilotulitteita  ;) Raketeista en niinkään välitä, pienemmät paukut tuottavat paljon enemmän iloa  ;D 10 -20 euroa saattaisi olla realistinen arvio minun kohdalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On sitä omalle kohdallekin tuon tapainen vahinko sattunut. Naapurin setä tökkäsi raketin lumikasaan ja sytytti, no eihän se raketti siitä mihinkään noussut vaan räjähti siinä. Suojalasit oli kovaa valuuttaa. Eikä aikaakaan kun sama heppu asialla ja raketti lähti tällä kertaa ilmaan, mutta kaartoi sitten takaisin maata kohti ja pamahti vastapäisen talon ikkunan edessä. Onneksi ei ollut herrasväki kotona. Ja ne oli ihan puhtaita vahinkoja, ei ollut heppu edes kännissä.

Kerran taas naapurin pojat onnistuivat kaatamaan semmoisen ohjuspatterin ja ne paukut lensivät suoraan toisen naapurin roskalavalle, joka oli täynnä lautoja ja kipsilevyjä. Ei onneksi syttynyt tulipaloa. Kerran kaatui omakin ohjuspatteri ja minä jouduin maastoutumaan lumivallin taakse. Katselin siinä sitten kun "ohjukset" lensivät ylitseni kuistille. Ja viimevuonna kun ei ollut lunta niin erinäiset padat kaatuilivat ja ne paukut sinkoilivat ympäri kääntöpaikkaa. Yksi tuli naapurin polvitaipeeseen ja yksi kimposi minun mahasta. Yksi lensi naapurin perävaunun alle ja piti varsin mielenkiintoisen äänen.

Ja jostain syystä vaikka joka vuosi tuntuu olevan monenmoista "ohjelmaa" ,tulee aina joitain paukkuja ostettua, suojalasit onkin siis syytä muistaa.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kahden koiran omistajana ei kauheasti paukuttelu innosta.

Kivaahan se on, jokaisessa meissä asuu se pikkupoika totta kai. ;D

Muistakaa muuten paukutellessa antaa ihan kunnolla koiran ulkoiluttajille (ja muillekin ohikulkijoille) tilaa päästä ohi ja riittävän kauas, ihan liikaa tullut välillä mieleen ottaa pesismaila kainaloon lenkin jälkeen ja mennä vähän uudestaan kiertämään.. Mulla on yleensä erittäinkin pitkä pinna mutta kaikkea en sentään ymmärrä.. :P  idiootteja tuntuu riittävän aina.  :thmbdn:

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kahden koiran omistajana ei kauheasti paukuttelu innosta.

Kivaahan se on, jokaisessa meissä asuu se pikkupoika totta kai. ;D

Muistakaa muuten paukutellessa antaa ihan kunnolla koiran ulkoiluttajille (ja muillekin ohikulkijoille) tilaa päästä ohi ja riittävän kauas, ihan liikaa tullut välillä mieleen ottaa pesismaila kainaloon lenkin jälkeen ja mennä vähän uudestaan kiertämään.. Mulla on yleensä erittäinkin pitkä pinna mutta kaikkea en sentään ymmärrä.. :P  idiootteja tuntuu riittävän aina.  :thmbdn:

//T

Heh, huomasin tänä vuonna, että lehdessä markkinoitiin rauhoittavaa lääkettä eläimille, uuden vuoden ajaksi ;)

Ja itse kysymykseen vastaten, emme osta raketteja. Niitä on viime vuosilta varasto pullollaan  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä tule osteltua moisia raketteja.

Vanhemmillakin ihmisillä (kun nuorilla) on haluja näköjään käyttää raketteja väärin, tai tiedä häntä.

::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä taida tulla meidän perheeseen raketteja, vaikka lapset haluaisi. Tarpeeksi monta palovammaa oon jo tänä vuonna hoitanut. hmm... Suojalasit päälle prkl ja kädestä ei ammuta raketteja...  >:(

J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En osta. Rahalle löytyy muutakin käyttöä.

Ja on muuten päässyt semmoinen pikkujuttu monelta unohtumaan että paukutella (ilotulitteita siis  ;)) saa vain 31.12. klo 18.00 - 1.1. 06.00 välisenä aikana. Eilisestä asti melkoinen pauke ainakin näillä nurkilla. Muutenkin ilotulitteiden myynnin tavallisille pulliaisille voisi kieltää. Annetaan ammattilaisten hoitaa niin se on turvallista ja voi itse keskittyä keittoon.   ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En osta. Rahalle löytyy muutakin käyttöä.

Ja on muuten päässyt semmoinen pikkujuttu monelta unohtumaan että paukutella (ilotulitteita siis  ;)) saa vain 31.12. klo 18.00 - 1.1. 06.00 välisenä aikana. Eilisestä asti melkoinen pauke ainakin näillä nurkilla. Muutenkin ilotulitteiden myynnin tavallisille pulliaisille voisi kieltää. Annetaan ammattilaisten hoitaa niin se on turvallista ja voi itse keskittyä keittoon.   ;D

Asiaa puhut, tuossa itsekin saavuin 2000 jälkeen töistä kotiin tänne lähiöön, niin tuntui kuin olisi saapunut sotatoimialueelle... :o

No, uusi vuosi menee Itärautaa kuvatessa ja töissä  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja on muuten päässyt semmoinen pikkujuttu monelta unohtumaan että paukutella (ilotulitteita siis  ;)) saa vain 31.12. klo 18.00 - 1.1. 06.00 välisenä aikana. Eilisestä asti melkoinen pauke ainakin näillä nurkilla.

Jep, mutta se kuuluu uudenvuoden odotukseen, että siellä täällä vähän paukahtelee etukäteen.

Olishan se outoa, että ei tuota paukuttelua alkaisi kuulua pari päivää aikaisemmin jo.  ;)

Itse en osta mitään raketteja tai muita paukkuvia hässäköitä, kuten en muinaakaan vuosina ole ostanut, enkä niitä tule myöskään jysäytelemään...muut saavat hoitaa sen meikäläisen puolesta. Katsoa ja kuunnella kyllä voin, ei siinä mitään.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiaa puhut, tuossa itsekin saavuin 2000 jälkeen töistä kotiin tänne lähiöön, niin tuntui kuin olisi saapunut sotatoimialueelle... :o

No, uusi vuosi menee Itärautaa kuvatessa ja töissä  8)

Hahah, sainpas mojovat naurut tästä Nikon lauseesta.  :laugh:;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä taida tulla ostettua. Neljänä viime uutena vuotena oltu Lapissa mökkeilemässä, niille reissuille on aina tullu joku rakettipaketti ostettua. Nyt vuosi vaihtuu kaupungissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parilla eurolla papaatteja mummojen kiusaksi riittää mulle.

Se riittää hyvin kun naapurit muuttuvat uutenavuotena suorastaan sotahulluiksi.

Hyvää uuttavuotta!  :santa:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vanhempien autosta löytyy rakettikeiu:n Luftwaffe 2 ja karjala takaisin... Eli ostettu on.

LUFTWAFFE 2.0 vaikuttaa asialliselta satsilta !  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä taida tulla meidän perheeseen raketteja, vaikka lapset haluaisi. Tarpeeksi monta palovammaa oon jo tänä vuonna hoitanut. hmm... Suojalasit päälle prkl ja kädestä ei ammuta raketteja...  >:(

J

Hoitelin taannoin "Comet-bomb":in uhreja. Ja sittemmin muutamia muita ilotulitevammoja. Riittää minulle. Ei tule meidän perheeseen noita vehkeitä. :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OMAKOHTAINEN VAROITUS: Just tulin ampumasta pommit ja niistä suuremmista Thunder Kingeistä 3/6 räjähti nousematta korkeuksiin! Onneksi jätin pienimmät katsojat kauas, omasta kuulosta niinkään väliä ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En osta. Voin katsoa ikkunasta ilmaiseksi ja ei tarvitse palella  :laugh:

Sama juttu. Silmätkin ovat turvassa kolmilasisen ikkunan takana. Erittäin mukava katsella muiden raketteja ja juoda skumppaa.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään