Otto Nieminen

Ongelmaa nHancerin kanssa (ent. nVidian Forcewaren ohjelmakohtaiset asetukset..)

18 viestiä aiheessa

Terse.

Tässä eilen latailin näyttikseen uudemmat ajurit (Forceware 169.21:en), mutta nyt kun koitan tehdä erilaisia asetuksia eri FS:lle (siis, minulla on IFR, Semi-IFR, normaali ja helikopteri-FSät), kuten esimerkiksi ottaa reunapehmennyksen pois kokonaan IFR-FSää varten, tai laittaa vain 2x reunapehmennyksen Semi-IFRää varten, asetukset eivät muutu. Sitten taas, kun laitan esimerkiksi reunapehmennykseen Application controlled, niin reunapehmennykset kyllä katoavat, kokonaan, siitä FSästä mihin ko. asetuksen veivaan. Jokainen FS on eri .exe-tiedostonsa simun päähakemistossa.

Jos joku ei saanut selvää, niin voin kyllä epäselventää  ;D Suuri kiitos kaikille auttaneille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus kokeilin tuota, mutta jostain syystä sai simun tökkimään armottomasti  :-\ Voisihan sitä toki koittaa, nyt kun on uudemmat ajuritkin  :P

EDIT_ Juha, ilmeisesti tiedät tästä ko. ohjelmasta jonkinverran runsaasti, niin kysyisin, että pitääkö tuo ohjelma olla päällä taustalla jotta profiilit toimii oikein?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uskosin että pitää, koska ainakin ohjelman tarkotus on ohittaa näyttiksen omat asetukset.

Tuossa muuten tulee käyttöön sellasiakin mahdollisuuksia, mitä ei voi forcewaren omalla paneelilla säätää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä Hancerin pitää olla päällä koko ajan. Itse asiassa on mulla ainakin sellainen ohjelma, joka käynnistää itse itsensä kun tietokoneen avaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäköhän nyt olisi virtsauksen syynä, kun simussa on karseat sahalaidat? Tässä kuva tuosta profiilista, jota käytän normaalissa FSssä:

[ attachment removed / expired ]

Näyttis on GeForce 7600GS. Koitin myös 8xS-moodilla, mutta sahalaidat eivät kadonneet. Simu näyttää nyt siis siltä, kuin ei olisi AAta ollenkaan  :- Global-asetuksina on samat kuin tuossa näkyvät asetukset. Jos tarvitsette suurempaa kuvaa, niin hihkaiskaa.

EDIT_ Poistin defaultti MSFS2004-profiilin, joten tämän pitäisi olla ainoa profiili mitä FS käyttää tällä hetkellä.

EDIT2_ Tässä vielä kuva noista ihanista sahalaidoista;

[ attachment removed ]

Mitänyt jotain positiivista voi sanoa, niin ainakin anisotrooppinen suodatus näyttäisi wörkkivän  :D

EDIT3_ Sain sen äsken jopa hetkellisesti toimimaan ottamalla ruksin pois tuosta Enchance-kohdasta, mutta nyt se taas kusee... Sitäpaitsi, kun sain sen nHancerin kautta toimimaan, niin framet laskivat 24stä 12  :thmbdn: Juuei, nyt en saa sitten sahojakaan enää pois millään ilveellä... Ei ttu!

EDIT4_ Ediittejä piisaa... No, nyt sain 8xS-AAn päälle, mutta edelleenkin ohjelmakohtaiset asetukset ovat jossain nVidian ulottumattomissa. Tuskin tämä paljoa frameja rokottaa, mutta sitten on tingittävä jostain muualta  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä Hancerin pitää olla päällä koko ajan. Itse asiassa on mulla ainakin sellainen ohjelma, joka käynnistää itse itsensä kun tietokoneen avaa.

Väärin, nHancerin EI tarvitse olla päällä. Kaikki asetukset ja profiilit käsittelee ajuri itse, nHancerilla vain muokataan asetuksia.

Windowsin käynnistyessä tosin lähtee taustalle pyörimään "nHancer Support"-palvelu, mutta sen voi pysäyttää ja laittaa käynnistystyypiksi "manual". Tällöin se pitää vain muistaa käynnistää itse käsin ennen nHancerin käynnistämistä. Näin olen sen itse tehnyt ja kaikki toimii ihan niinkuin pitääkin.

Uskokaa nyt että nHancer muokkaa ihan niitä samoja rekisteriarvoja kuin nVidian oma ohjauspaneelikin, vain helpommin ja monipuolisemmin ja siten, että ne toimivat. Sen ei tarvitse olla päällä ihan niinkuin nVidian omankaan ohjauspaneelin ei tarvitse olla pyörimässä koko ajan.

Miten voi olla noin hankalaa, kun ohjelman kotisivuilla ja jopa ohjelmassa itsessään on erittäin laaja dokumentointi kaikista optioista ja toiminnoista ja siitä, miten mikäkin asetus vaikuttaa ja miten esimerkiksi noita profiileja tehdään ja muutetaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla vaan on nHancerin kanssa ikävä sivuvaikutus, oli se päällä tai ei, että se hidastaa simua, todella paljon  :-\

On sitten kyllä ihan varmasti jostain muusta kysymys kuin nHancerista. Tosin kyllähän se hidastaa simua jonkin verran jos laittaa kaikki asetukset tappiin, mutta se ei ole sen ohjelman vika jolla ne asetukset säätää.

Olen käyttänyt nHanceria myös AMD64 3200+ & GF6600 -kokoonpanossa enkä huomannut sen vaikuttavan suorituskykyyn mitenkään. Kyseisellä konoonpanolla kyllä olisi herkästi huomannut jonkin olevan vialla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, no koitin samoilla asetuksilla kuin minulla on nyt näyttis nVidian kontrollipaneelista (8xS AA, 16x AS) niin framet tippuivat 12. Otin nHancerin pois ja laitoin samat asetukset kontrollipaneelista ja framet olivat taas siellä rajoittimen yläpäässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otin pois, eikä auttanut mitenkään. Myöskään profiilit eivät toimi, AA ja muut reagoivat ainoastaan jos säädän niitä global-asetuksista  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missä nHancer versiossa on tuo "combined" kohta?  Itse olen kokeillut varmaan kaikkia ja mistään en saa tuota......

Kaikilla näytönohjaimilla tuota ei tulekaan näkyviin. Varsinaisesti combined AA ei ole saatavilla 8x00-sarjalaisiin, mutta jos valitset AA-menetelmäksi supersampling, niin silloin ilmeisesti 4xS, 8xS, 16xs ja 32xS ovat noita "combined"-menetelmiä eli yhdistetty multi- ja supersamplaus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä toimi, oli nHancerissa sitten mitkä tahansa asetukset valittuna. Ajurit on 169.21. Mikähän on se vanhempi ajuriversio, jossa kaikki toimii? Kortti on nyt 8600GTS, 7950GT:llä toimi uusimmilla ajureilla hienosti ilman mitään nHancereita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä toimi, oli nHancerissa sitten mitkä tahansa asetukset valittuna. Ajurit on 169.21. Mikähän on se vanhempi ajuriversio, jossa kaikki toimii? Kortti on nyt 8600GTS, 7950GT:llä toimi uusimmilla ajureilla hienosti ilman mitään nHancereita.

Eikö toimi Nvidian control paneelista käsin? Asensin juuri veljelleni uuden koneen, ja uusimmat ajurit suostuivat toimimaan ilman nHanceria? (8600gts).

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö toimi Nvidian control paneelista käsin? Asensin juuri veljelleni uuden koneen, ja uusimmat ajurit suostuivat toimimaan ilman nHanceria? (8600gts).

T: Mika

Ei toimi, enhän mä muuten koko nHanceria olis asentanutkaan. Sitä kuuluisaa sahalaitaa vaan pukkaa  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

nVidian kontrollipanelissa antakaa ruksin olla "Anna 3D sovelluksen päättää".Laittakaa pelin (FSX) asetuksissa ruksit kohtaan AA ja aniso.NHancerin ekalla sivulla teette kopion FSX:n asetuksista.Tätä kopiota voitte säätää ,ette alkuperäistä,se on nVidian lukitsema.Joten valitkaa kopio ja oikealla puolella sivua ruksi kohtaan "Enhance 3D settings",se on oikealla keskellä ekaa sivua.Muut säädöt voitte säätää mielenne mukaan.Laittakaa ruksi myös manuaaliseen valintaan.Sulkekaa nHancer ja sen systrayssä olevasta ikonista valitkaa juuri tekemänne prosfiili.Näin se toimii minulla Ultralla ja 8800 GTS:llä  FSX simun kanssa.FS9 simuun en enää koske.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään