Jani Salo

Google Earth bongauksia

199 viestiä aiheessa

moi

Tuli tuossa huvikseen etsittyä erikoisia paikkoja ja maamerkkejä Google Earthilla.

Maailman suurin jalanjälki löytyy Algerian Saharasta  :o

[ attachment removed ]

Salainen maanalainen tukikohta, vaiko kenties sheikkien viinanpolttolaitos  ;D ?

[ attachment removed ]

Laitahan tänne shottia jos löydät vastaavia ihmeellisyyksiä google earthin kautta...

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

www.aircraftresourcecenter.com:sta löytyi tällainen Google Earth -linkki:

[ attachment removed ]

"an Avro Lancaster flying over Stukeley Meadows, Huntingdon, England [...]

The Lancaster in question is the Battle of Britain Memorial Flight's "City of Lincoln."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista säännönmukaisuutta autiomaassa. Onkohan tuolla tosiaan mennyt teitä noissa suorissa linjoissa vai mistä on kyse.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niagara International Airportin kiitotien päässä merkillisen paljon "valkoista asfalttia".

niagara_intl.jpg

Toisaalta kyllähän tuon ymmärtää, kun kentällä on tällaistakin kalustoa:

niagara_intl2.jpg

Edellinen varmaan selittää senkin miksi osa kentän alueesta on kuvattu karkeammalla resoluutiolla kuin ympäröivä seutu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla vaan ylivalottunutta haalistunutta asvalttia. Vrt. tähän:

[ attachment removed ]

Mulla on listassa tällä hetkellä vähän vajaa 150 lentotukikohtaa jenkeistä, joista yhdessäkään en ole varsinaista sensuuria havainnut.

Jos koneiden piilottamista halleihin ei lasketa.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kuullut huhua, että jossain päin Afrikkaa on otettu niin laadukas kuva jostai kylästä että ihmiset pystyy erottamaan siitä ihan selkeästi. Onko kukaan nähnyt kyseistä paikkaa vai onko se vain legendaa? :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäköhän geologinen ilmiö tekee tällaista jälkeä? Kuva on Kiinasta, 39.902100 N 102.1040000 E.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kotoisessa Helsingissä Puolustusvoimien Esikunnan talon katto Laivanvarustajankadulla on sensuroitu Google Earthissa

[ attachment removed ]

Kun taas Suuren ja Mahtavan Ameriikan Pentagonin kattoa voi zoomailla vapaasti ilman mitään sensurointia.

[ attachment removed ]

Tuo kohta Pentagonin katosta on ilmeisesti se johon American Airlinessin 757 iskeytyi 9/11 ?

Mitähän PV piilottelee tuolla katolla Eirassa, sorsastus-ilmatorjuntatykkejä ? ;D ?

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kuullut huhua, että jossain päin Afrikkaa on otettu niin laadukas kuva jostai kylästä että ihmiset pystyy erottamaan siitä ihan selkeästi. Onko kukaan nähnyt kyseistä paikkaa vai onko se vain legendaa? :D

En tiedä Kuukkelista, mutta vuonna 2001 Afganistanista löytyi tälläinen sotilasleirikuva:

http://www.globalsecurity.org/military/world/afghanistan/images/ik_darunta_foot-march_an.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kotoisessa Helsingissä Puolustusvuomien Esikunnan talon katto Laivanvarustajankadulla on sensuroitu Google Earthissa

Korjataan, osoitteessa Laivanvarustajankatu 6 sijaitsee Helsingin sotilasläänin esikunta (HelSlE).  Ja käsittääkseni tuo heijastuma kuvassasi tulee Laivanvarustajankatu 4:n katsosta, ei kutosen.

-Jussi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täältä löytyy niitä tarkkoja afrikkalaisia kuvia: 19°00'11.32" 12°53'27.37".

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä siellä niitä lentokoneesta kuvattuja alueita on. Niissä erottuu ihmiset niin hyvin kun lentokoneesta nyt vois olettaa erottuvan.  :)

Nuo "sensuroinnit" on aika yleisiä, kun aurinko paistaa sopivasti kiiltävään kattoon.  ;D

Edit: tuosta Pentagonista tuli mieleen tämä: http://video.google.com/videoplay?docid=-8260059923762628848

Olis varmaan pitänyt ottaa osaa tuohon kisaan, kun olen itsekin nuo samaiset paikat löytänyt  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suolakaivoja Afrikassa:

[ attachment removed ]

Jääpuikkoja Moskovassa eli ei taida olla sensuuria se Helsingin esikuntakaan. Google Earthin Moskova on nimittäin täynnä tällaisia valkoisia "raapaisuja".

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maistuisko vuohipaisti ?

[ attachment removed ]

Olisipa kaikki Google Earthin satelliittikuvat yhtä tarkkoja  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Salainen maanalainen tukikohta, vaiko kenties sheikkien viinanpolttolaitos  ;D ?

Mahtaisikohan olla joku vedenjakeluun liittyvä laitos? Tuollahan on aika haasteellista saada kaupunkeihin tarpeeksi vettä.

Mikäköhän geologinen ilmiö tekee tällaista jälkeä? Kuva on Kiinasta, 39.902100 N 102.1040000 E.

Hrrm, voisko olla esimerkiksi kuumia lähteitä ja niistä pulpunnutta mutaa? Aika erikoisen näköistä.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyy yllättävän paljon noita tarkkoja alueita samalta suunnalta.

18°26'42.89"S 12° 0'42.21"E  Noni kuka laskee nuo elukat nopeimmin :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noni kuka laskee nuo elukat nopeimmin :P

Oma arvioni on n. 1280 kpl pohjoisemmassa ruudussa. Perustuu siihen, että 10 m2:n alueella on n. 20 elukkaa ja koko lasketun alueen pinta-ala on 640 m2.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs mä nyt oikeen olen sössinyt, kun mulla näkymät on tällaset tuossa ensin mainitussa

"osoitteessa" afrikassa: 

[ attachment removed ]

Pitääkö olla plus-versio, vai onko mulla joku väärä säätö? versio on 3.0.0762

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään