Jan Fredriksson

HK 28.12.2007

81 viestiä aiheessa

Yleisesti kun lueskelee näitä sun tekstejäs foorumilla, niin tuntuu siltä, että kusi on noussut päähän..

Onko mulla virtsaa päässä, :D

Mitä tarkoittaa jos on kusi noussut päähän?

Lähetä vaikka YV:nä vastaus. Haluaa tietää.....

Jos joku tulee surulliseksi kuviensa moittimisesta, ei niitä kannata ollenkaan esittää. Tässä tapauksessa Jan kiitti kaikista kuviin liittyvistä kommenteista. Mielummin kommentoin kuvia huonoiksi, kun haukun kuvaajan henkilönä kusipääksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei peruskaura mitenkään haittaa. Lisää vaan! En ole omiani kehunut koskaan missään muodossa. Yleensä ovat laadultaan p*skaa ja vieläpä peruskauraa, ei mahda mitään. :-[

Mitä väliä, vaikka haukkuisi "superkuvaajan super kameralla otettuja kuvia", jos niissä on jokin mielestäni vinksallaan. Ei se kuvanlaatu vaan kokonaisuus....

Ja mun kuvia saa sitten kommentoida negatiivisessa mielessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan se ollu aina hirveen vakavaa..kuppikuntia ja lonely riderseja...ja melkein piireissä kuin piireissä puhutaan aina seläntakana jostain jannusta jollain lempinimellä, lyhennyksellä yms.

Välillä sitä kyllä kieltämättä ihmettelee tätä touhua ;D Mutta kai ihmisluonteeseen kuuluu joku tämmönen porukoiden muodostaminen ja kyräily, oli aihe ja kiinnostuspiiri sitten mikä tahansa. Tampereella oli akvaarioseurassakin "kiekkokalamiehet" jotka katto muita harrastajia nenänvartta pitkin.. ;D Ku kiekkokalojen kasvattaminen oli kato eri miesten hommaa.. :-)

Miks meillä on niin kauhea tarve päteä?

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko mulla edelleenkin kusta päässä? Jos on niin kerrotko miten tulee toimia jatkossa, ettei nouse liian ylös. Muuten ok, mutta tuota kommenttia en ymmärrä. Lähetä vaan se YV, jos olet vielä samaa mieltä kommenttieni perusteella.

Kiinnostais kovasti tietää.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiinnostais kovasti tietää.....

Joo, tosiaankin voitte hoitaa lopun privaatisti. Voit kaima vaikka aloittaa pistämällä Villelle privaa. Vastaus tulee, jos on tullakseen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, tosiaankin voitte hoitaa lopun privaatisti.

Juuri samaa olin ehdottamassa. :P

PS. Onnea vaan ÄmÄmmälle :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pointtini oli lähinnä se, että herralla esiintyy mielestäni hyvinkin ylimielistä kommentointia kun on kyse muiden kuvista, mutta mikäli katsot omiasi, niin eivät ne ole yhtään sen kummosempia kuin peruskaura..

Saako täällä moittia ainoastaan niitä kuvia mitkä ovat huonompia kuin omat!? ??? Siis vaikkei omat taidot ja rahat riittäisikään huippukuviin, niin kai sitä voi silti ymmärtää jotakin niiden päälle? Omia (paskoja?) kuvia voi kai postailla, kun kestää kritiikin. Jokainenhan kuitenkin halunnee palautetta +/-... Musta se on vaan kohteliasta sanoa kuvista mielipiteensä, olipa se kehu tai haukku. Ei toisen kuvien kritisointi tarkoita (välttämättä), että "mä otan parempia". ;) Itsekin kuvailen pokkarilla,  ja taidot ovat vähintäänkin keskinkertaiset. Silti kerron joskus mielipiteeni kuvista, ihan vaan hyväntahtoisuuttani, vaikka  ko. kuvat olisivatkin "parempia" kuin omani. ::) Itse en tosin ole aikoihin mitään kuvia postannut, kun suhtautuminen täällä nykyään on mitä on.

Tämä sitten täysin puolustelematta ketään, tai muuten ottamatta osaa kusipääsyytöksiin jne...  :santa:

Juu, ja lennokasta uutta vuotta koko köörille! :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisitko valottaa mikä pointti sulla oli?? :)

Moikka,

Sori en ole päässyt aiemmin vastaamaan.

Kommentti oli vastaus sun kommenttiisi, eikä ollut mitää henk. koht. sulle. Ihan pohdin tätä ilmapiiriä (täällä ) yleisellä tasolla. Ei sen vakavampaa.

Ja myöhemmin Tuomas K. sen sanan sanoikin. Päteminen. Eli Tuomas ainakin sen ymmärsi 8)..

Parempaa Uutta Vuotta kaikille  :thmbup:. Terveyttä ennen kaikkea. Sehän se tärkeintä on.

-Jukka

Kuinkahan monelta muuten menee noiden paukkujensa kanssa näkö tai kuulo tänä yönä. Meillä päin ovat perjantai-illasta paukutelleet. Kriminaalit :thmbdn:!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosi OT, mutta tuohon Jukan viestin loppuosaan. Paukutteluhan on salittua vain 31.12 klo 18:00 ja 1.1 06:00 valisena aikana. Muuna aikana ilotulitteiden ampuminen ja paukuttelu on luvanvaraista hommaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, mä tiärän...

Mutta perjantaina se alkoi. Enkä vaan viitsinyt soittaa siitä mihinkään.. Hurjemmaksihan tuo käypi joka vuosi...

Havahduin joku aika sitten, kun joku hemmetin savupatsas meni tuosta auton ohitse (rivarissa asutaan). Ajattelin että ei hemmetti, joku kersa sytyttää kohta auton palamaan.

Kun menin ulos, niin naapurin n. 50 äijä ampuu raketteja 3 metrin päässä talosta. Järki hoi...

No, en jaksanut lähtä riitelemään.

Jotenkin pennut vielä tajuaa, mutta että aikaihminen. Talon ja autojen vieressä...

-Jukka :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh taisin olla samaan aikaan kuvaamassa kun Jan Fredriksson,  :santa: Koska joku herra siellä sillon oli valkoisen putken ja koiran kanssa. Jos muistat niin siellä oli yksi vanhaherra, sekä kaksi poikaa...  ;D

[ attachment removed / expired ]

Hyvää uutta vuotta!  :santa:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuva nyt itsessään on hirveä, mutta saapahan siitä ainakin kritiikin kohteen.  :D

Moro, nuo puut olisin itse raaskinut jättää kuvaamatta, mutta jos kuva on itsestäsikin huono, niin miksi sellaisia sitten tänne laitettelet esille ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro, nuo puut olisin itse raaskinut jättää kuvaamatta, mutta jos kuva on itsestäsikin huono, niin miksi sellaisia sitten tänne laitettelet esille ?

Tap! tap! hlvetin fiksu kommentti, nyt Johannes otti kuvan pois.  >:( Olisin tarvinnut kyseistä kuvaa yhteen toiseen ketjuun mutta nyt jää linkittämättä.

Ai niin, pistähän mr Ryynänen niitä jäätäviä kuvia esille kun tuntuu olevan varaa polkea uusia kavereita suohon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites taas tuollainen asenne muilla, mä oon täysin Markon puolella, miks täytyy pistää niitä kuvia vaikka ei itse tykkääkään?

Itsekritiikkiä voi harrastaa. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh taisin olla samaan aikaan kuvaamassa kun Jan Fredriksson,  :santa: Koska joku herra siellä sillon oli valkoisen putken ja koiran kanssa. Jos muistat niin siellä oli yksi Papparainen, sekä kaksi poikaa...  ;D

Siitä kerrasta innostui mun harrastus, ja taisi isän isänikin innostua. ;D

Terve Johannes!

Siellä tosiaan oli sellanen 3 henkinen seurue, jossa oli yks vanhempi kaveri ja 2 poikaa, eli jos te olitte ne niin toki muistan. Ainoo miks mä vähän epäröin on se, että mulla ei ollu valkosta putkea vaan musta.  :D Koira kyllä oli mukana.  ;D

Hienoa, että olette innostuneet.  :thmbup: Se on aina kiva kuulla kun tulee uusia innokkaita kuvaajia kentän laidoille.

Hyvää uutta vuotta sinnekinpäin.  :santa:

T: Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tap! tap! hlvetin fiksu kommentti, nyt Johannes otti kuvan pois.  >:( Olisin tarvinnut kyseistä kuvaa yhteen toiseen ketjuun mutta nyt jää linkittämättä.

Eli tänne saa postata pas**ja kuvia jos vaikka mr. Virkkula sattuis tarviimaan niitä ?   8)

En nyt välttämättä tarkoita pas**lla kuvalla juuri tätä ko. Johanneksen kuvaa, koska en sitä itse ehtinyt edes näkemään...

Ai niin, pistähän mr Ryynänen niitä jäätäviä kuvia esille kun tuntuu olevan varaa polkea uusia kavereita suohon.

Mielestäni tuossa ei ollut mitään "suohon poljentaa", johan kuvaaja itse oli arvostellut kuvaa näinkin hyvin : "Kuva nyt itsessään on hirveä..."

Eli kuten mr. Keränenkin totesi:

Mites taas tuollainen asenne muilla, mä oon täysin Markon puolella, miks täytyy pistää niitä kuvia vaikka ei itse tykkääkään?

Itsekritiikkiä voi harrastaa. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

pas**ja,pas**lla

hlvetin

Uskoisin että tällä pärjää ilman voimasanoja...  ;)

[glow=red,2,300]

PS. Käykää ihmeessä pistämässä joulukuunkuvaan oma kuvanne, siellä kun ei ole juuri yhtään.  :santa:[/glow]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä sua Sami vaivaa? jos kaveri kysyy mielipidettä niin mitä sä siinä kiehut, itsekkin hän totesi kuvan olevan hieman huono.

Onko oikein kertoa kuvista että ovat ihan ok, vaikka kaikki tiedämme että näin ei ole. Aivan varmaasti on monella kuvaa katsellessa ollut kielen päällä nuo risut ja kuvan rakeisuus, vai mitä itse olet kuvasta mieltä?

En omasta mielestäni polje ketään suohon, en ainakaan tarkoituksella.

Minulla on muutakin elämää, joten en tarvitse täällä purkaa pahaa oloani muihin.

Itse en ole kuvia laitellut koska ei ole tullut viime aikoina kameraa ulkoilutettua lentokoneiden lähettyvillä.

Ps. Mikä helvetti tähän foorumiin on oikein mennyt ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli tänne saa postata pas**ja kuvia jos vaikka mr. Virkkula sattuis tarviimaan niitä ?  8)

Katos kun mun kuvia ollut siellä ja täällä sekä muutenkin homma on mennyt päähän niin siksi... ;D;) Aikuisten oikeasti: Tottakai saa postata, mikä sen estää? Jostain se on aloitettava ja jokainen on aloittanut huonoista kuvista. Ei voi kehittyä jos ei saa palautetta (myös kommentoimaton on jonkinlaista palautetta)

Mikä sua Sami vaivaa? jos kaveri kysyy mielipidettä niin mitä sä siinä kiehut, itsekkin hän totesi kuvan olevan hieman huono.

Nyt on ne viikot manossa...  ;D Edelleen kun luen tuota sinun kommenttia niin tulee poljento menttaliteetti mieleen vaikka et sitä tarkoitakkaan. Tässä tulee taas nämä netin ihanuudet esiin, siis pahoittelen kärkästä vastaustani.  :-[ Tuo Johanneksen vähättely omista kuvista on normaalia.

Onko oikein kertoa kuvista että ovat ihan ok, vaikka kaikki tiedämme että näin ei ole. Aivan varmaasti on monella kuvaa katsellessa ollut kielen päällä nuo risut ja kuvan rakeisuus, vai mitä itse olet kuvasta mieltä?

Ei tietenkään mutta joka kuvasta löytyy hyvää vaikka se väliltä tuntuukin vaikealta löytää. Toisaalta on vain niin helppo kommentoida negatiivista. Pakko tunnustaa että risut ja kohina ei minulla ollut tuossa kuvassa päällimäisenä mielessä. Voi olla että johtuu siitä että olen tottunut noihin ns. häiriötekijöihin jotka vaan täytyy hyväksyä.

Edit:

PS. Käykää ihmeessä pistämässä joulukuunkuvaan oma kuvanne, siellä kun ei ole juuri yhtään.  :santa:[/glow]

tämä saa luvan kelvata http://skv.kapsi.fi/blog/?p=408

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä tulee taas nämä netin ihanuudet esiin, siis pahoittelen kärkästä vastaustani. 

Tää on just tätä .. sormet kulkee näppäimistöllä ajatusta nopeemmin   ;D , itsekullakin, itsellänikin.

Ps. Mikä **** tähän foorumiin on oikein mennyt ?

Ajatukset on ollut itselläkin hieman kaiman kaltaiset kun foorumia olen selannut.

Joka puolella ollaan toisten kurkuissa kiinni.

Mutta sitten sen harvan kerran kun olen henkilöitä tavannut kentänlaidalla, ei ole moisista "räyhähengistä" tietoakaan.

Kaik ovat olleet mukavia ja lupsakoita. Että, mikä tätä foorumia vaivaa... vai vaivaako ?

Eiköhän kaikki tehdä uudenvuoden lupaus:

Pidetään tämä foorumi mukavana, viihtyisänä ja asiallisena. Eikä räyhätä/poljeta suohon toisiamme, vaikka olis "ne viikot" menossa :)

Nyt on ne viikot menossa... ;D 

Kiitos ja anteeksi.

- Marko -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän kaikki tehdä uudenvuoden lupaus:

Pidetään tämä foorumi mukavana, viihtyisänä ja asiallisena. Eikä räyhätä/poljeta suohon toisiamme, vaikka olis "ne viikot" menossa :)

Totta, pidetään, itsekukin  :-[,  tämä "Herrasmiesten / Naistenilmailufoorumi" sellaisena kuten sanoit, ja kuinka sen on vuosien saatossa itse oppinut olemaan, asiallinen, mukava, tässä olet kaima todentotta oikeassa.

Johannes: Kun itse aloittelin kuvaamaan, niin täällä katselin, en niinkään kuvien asetuksia (aukot ym. ) vaan sitä mitenkä foorumimme gurut (Tuomas Kuosmanen, Nils Rostedt, Mikko Maliniemi,Sami Virkkula,tässä muutamia mainitakseni, miten he ovat kuvansa sommitelleet. Tuohon sitten opettelee kameraansa ja kuvankäsittelyä käyttämään niin avot , rupeaa henkeäsalpaavia otoksia tulemaan näytille.

Harvemmin nuo täällä olevat kuvat täysin luomua ovat, mutta se kuuluu asiaan, ilman dopingia ei täälläkään pärjää  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ps. Mikä helv**** tähän foorumiin on oikein mennyt ?

Sita monet ovat miettineet. Tuntuu silta, etta jos postaa yhdenkin hiemankin tarahtaneen kuvan tanne, niin joku alkaa heti nakuttamaan sita "Mita sa tuollaista skeidaa tanne postaat?" Uskokaa nyt, kaikki eivat ole yhta taitavia sen kameran kanssa ja ottavat kuvia omaksi ilokseen.

Mun kuvat on useimmiten luomua, eli siis ne on vain pienennettyja alkuperaisista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve Johannes!

Siellä tosiaan oli sellanen 3 henkinen seurue, jossa oli yks vanhempi kaveri ja 2 poikaa, eli jos te olitte ne niin toki muistan. Ainoo miks mä vähän epäröin on se, että mulla ei ollu valkosta putkea vaan musta.  :D Koira kyllä oli mukana.  ;D

Hienoa, että olette innostuneet.  :thmbup: Se on aina kiva kuulla kun tulee uusia innokkaita kuvaajia kentän laidoille.

Hyvää uutta vuotta sinnekinpäin.  :santa:

T: Jani

Siellähän on ollut aika lössi tältä palstalta porukkaa... :thmbup:

-Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sita monet ovat miettineet. Tuntuu silta, etta jos postaa yhdenkin hiemankin tarahtaneen kuvan tanne, niin joku alkaa heti nakuttamaan sita "Mita sa tuollaista skeidaa tanne postaat?" Uskokaa nyt, kaikki eivat ole yhta taitavia sen kameran kanssa ja ottavat kuvia omaksi ilokseen.

Mun kuvat on useimmiten luomua, eli siis ne on vain pienennettyja alkuperaisista.

Aijai..

Luomut on parhaita ;)

-Jukka

Onneksi ei Laura näistä suutu, so far.. ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Johannes: Kun itse aloittelin kuvaamaan, niin täällä katselin, en niinkään kuvien asetuksia (aukot ym. ) vaan sitä mitenkä foorumimme gurut (Tuomas Kuosmanen, Nils Rostedt, Mikko Maliniemi,Sami Virkkula,tässä muutamia mainitakseni, miten he ovat kuvansa sommitelleet. Tuohon sitten opettelee kameraansa ja kuvankäsittelyä käyttämään niin avot , rupeaa henkeäsalpaavia otoksia tulemaan näytille.

Oot oikessa pitäs ehkä vielä vähän katsella noita muiden kuvia, ennen kuin rupeaa omiaan pistää, mutta yks on vissi ja varma että kuukauden kuvaan pistän omani...  :thmbup: 8)

Siellähän on ollut aika lössi tältä palstalta porukkaa... :thmbup:

-Jukka

Hehee olitkos sääkin sielä.  :D Jos olit niin siellä oli enemmän ihmisä kun markkinoilla.

Luomut on parhaita ;)

Se kuva ei ollu luomu, eikä toikaan, mutta se näyttää siltä että olis luomu, koska pitää vielä vähän treenata tolla picasa:lla.  ;)

PS. Kannattaa pitää mielessä:

-Sano aina vain sitä, mitä uskallat sanoa kyseiselle henkilölle naamatusten.

Johannes :santa:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla