Jan Fredriksson

HK 28.12.2007

81 viestiä aiheessa

Näin saadaan aikaan se ettei kukaan halua lähettää enää kuviaan. Mollataan lisää ja otetaan kossua.

Höpsistä. Ei tuolla ole ollut mitään muuta vaikutusta, kuin että yksittäinen käyttäjä on vain antanut itsestään... no, sanotaan, että hassun kuvan :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tätä ole mitään tarvetta pistää lukkoon. Yksi henkilö on hyvin helppo pistää kossun vaikutuksen ajaksi jäähylle ;)

Mitä tulee kuviin, niin kyllä nämä on sen sata kertaa mukavampaa vaihtelua, kuin yksikään rotaatiokiviltä tai businessplatalta otettu tusinaräpsy...

Joo, mutta kyllä niitä tusinaräpsyjäkin katsoo mielellään. Minua jo ihan pelkästään kiinnostaa, että mitä koneita HK:lla käy ja mielelläni katson myös niitä tusiräpsyjä sieltä bizterminaalilta...mukavaa vaihtelua toki nämä kuvatkin, mutta ei niitä rotaatiokiviltä otettuja kuviakaan nyt mielestäni niin paljoa täällä näy loppujen lopuksi. Tietenkin jos on ollut nätti ilma, niin ihmisiä eksyy helposti paljon kentälle ja porukka tykkää laittaa mukavia aurinkoisia kuvia näytille. HK:lla vaan on niin paljon vakiokuvaajia verrattuna muihin kenttiin, että ei se nyt mikään ihmekkään ole, että sieltä tulee paljon ns. tusinakuvaa. Molempia kuvia mahtuu kyllä mielestäni tänne.

By the way, välillä tulee mietittyä, että miten HK:n spotterit tulevat oikein kentällä toimeen, kun täälläkin tuntuu porukka heittävän sontaa niin paljon toistensa niskaan, että vaikea uskoa, että kentän laidalla paljon juttu luistaisi. Onneksi Turussa on paljon rennompaa porukkaa.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

By the way, välillä tulee mietittyä, että miten HK:n spotterit tulevat oikein kentällä toimeen, kun täälläkin tuntuu porukka heittävän sontaa niin paljon toistensa niskaan, että vaikea uskoa, että kentän laidalla paljon juttu luistaisi. Onneksi Turussa on paljon rennompaa porukkaa.  :thmbup:

No hei. Se on tää nettikommunikaatio. Mekin Mikon ja Samin kanssa taitetaan peistä vaikka mistä koko ajan ja kuitenkin tullaan ihan Ok toimeen  naamatusten.

Tosin Mikko, vinkkaas ku tuut tännepäin käymään - vois kävästä olusella tms ku ei olla nähty aikoihin. :-)

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvin siellä mahtuu olemaan ;) oikealla puolella aitaa.  Huonoja kuvia on ne jotka on jääneet ottamatta.

Yhtään huonoa kuvaa en ole nähnyt, tärähtäneitä, epätarkkoja joskus mutta kuvaajalle ne on ikuistanut sen hetken ja se on tärkeää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, mutta kyllä niitä tusinaräpsyjäkin katsoo mielellään. Minua jo ihan pelkästään kiinnostaa, että mitä koneita HK:lla käy ja mielelläni katson myös niitä tusiräpsyjä sieltä bizterminaalilta...mukavaa vaihtelua toki nämä kuvatkin, mutta ei niitä rotaatiokiviltä otettuja kuviakaan nyt mielestäni niin paljoa täällä näy loppujen lopuksi.

Ymmärsit nyt aivan väärin. En minä sitä sanokkaan, etten minä, tai lähes jokainen muukin käyttäjä katsoisi mielelläni jokaista ilmailuaiheista kuvaa tällä palstalla.

Tietenkin jos on ollut nätti ilma, niin ihmisiä eksyy helposti paljon kentälle ja porukka tykkää laittaa mukavia aurinkoisia kuvia näytille. HK:lla vaan on niin paljon vakiokuvaajia verrattuna muihin kenttiin, että ei se nyt mikään ihmekkään ole, että sieltä tulee paljon ns. tusinakuvaa. Molempia kuvia mahtuu kyllä mielestäni tänne.

Sepä se. Ja silloin se "ähky" tuleekin, kun miljoona kuvaajaa pistää jokainen samasta koneesta samanlaisen kuvan, "koska olen sellaisen kuvan ottanut".

Se on katsos paljon helpompaa huudella jotain näppäimistön välityksellä. Harvassa on ne jannut, jotka uskaltaa suoraan päin naamaa sanoa mitään... Mitä turkuun tulee, niin muita en tunne, kuin yhden (alkaa P:llä ja on vähän teitä vanhempi) ja äkkiseltään nettikirjoitusten perusteella ajateltuna siinä on ainoa oikeasti rento tyyppi siitä sakista (ei ku on siellä yksi A:llakin alkava, joskin vähemmän "spottaava"). Teiltä muilta nuoremmilta tulee tasaisin väliajoin sitä vähemmän rentoakin heittoa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosin Mikko, vinkkaas ku tuut tännepäin käymään - vois kävästä olusella tms ku ei olla nähty aikoihin. :-)

Jep, pitää yrittää tammikuulla päästä käymään :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minua jo ihan pelkästään kiinnostaa, että mitä koneita HK:lla käy ja mielelläni katson myös niitä tusiräpsyjä sieltä bizterminaalilta...mukavaa vaihtelua toki nämä kuvatkin,

Kiitos  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onneksi Turussa on paljon rennompaa porukkaa.  :thmbup:

Täytyykin tulla sinnepäin joskus kun aika antaa myöden, ainakin Turku Air on paljolti kuvaamatta ja teillä käy pienenpää " Dynamiittia " Stay Tuned... 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ymmärsit nyt aivan väärin. En minä sitä sanokkaan, etten minä, tai lähes jokainen muukin käyttäjä katsoisi mielelläni jokaista ilmailuaiheista kuvaa tällä palstalla.

Tämä selvä. Taisin tosiaan luulla, että olet saanut tarpeeksesi niistä ns. tusinakuvista, etkä niitä pahemmin jaksa katsoa.

Se on katsos paljon helpompaa huudella jotain näppäimistön välityksellä. Harvassa on ne jannut, jotka uskaltaa suoraan päin naamaa sanoa mitään... Mitä turkuun tulee, niin muita en tunne, kuin yhden (alkaa P:llä ja on vähän teitä vanhempi) ja äkkiseltään nettikirjoitusten perusteella ajateltuna siinä on ainoa oikeasti rento tyyppi siitä sakista (ei ku on siellä yksi A:llakin alkava, joskin vähemmän "spottaava"). Teiltä muilta nuoremmilta tulee tasaisin väliajoin sitä vähemmän rentoakin heittoa ;)

Jep, se on tosiaan niin, että kun tänne foorumille paljon kirjoittelee, niin ei ne jutut aina niin rentoina pysy, vaikka ne rentoina pysyykin siellä kentällä.

Mutta kyllä sellaisen lähes jatkuvan pienen sonnan heiton toisten niskaan luulisi hivenen vaikuttavan siihen kentällä toimeen tuloon, vaikka kuinka olisi nettikirjoittelua. Mutta koitetaan vaan ottaa sitten itse kukin rennommin täällä foorumilla.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä sen verran, että mukava kun porukka jaksaa laittaa kuvia HK:lta tänne, (niin minäkin olen laittanut jos olette huomanneet).?

Toivottavasti niitä saa kommentoida jatkossa/antaa palautetta. ???

Tämän päivän kuvat oli omasta mielestäni .......liian peruskamaa, näitä tulee luonnollisesti. Siis kaikki ei voi olla "keskivertaista parempia"

Normaalisti tälläisiä kuvia ei ole kehuttu. Mikä näistä tekee niin hyviä? Kiinnostais kovasti. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvin siellä mahtuu olemaan ;) oikealla puolella aitaa.  Huonoja kuvia on ne jotka on jääneet ottamatta.

Yhtään huonoa kuvaa en ole nähnyt, tärähtäneitä, epätarkkoja joskus mutta kuvaajalle ne on ikuistanut sen hetken ja se on tärkeää.

Tää se lienee homman idea. Jokaiselle se lentokone edustaa kuitenkin jotain tiettyä fiilistä, muistoa tai tulevaisuuden unelmaa. Peruskauraksi se saattaa muuttua siinä vaiheessa kun joku muu katsoo kuvaa eikä ymmärrä sen syntyyn liittyvää fiilistä.

Kuvaajalle se ei ole mitään peruskauraa vaan jotain enemmän. Ja niin sen pitää ollakin!

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta kyllä sellaisen lähes jatkuvan pienen sonnan heiton toisten niskaan luulisi hivenen vaikuttavan siihen kentällä toimeen tuloon, vaikka kuinka olisi nettikirjoittelua. Mutta koitetaan vaan ottaa sitten itse kukin rennommin täällä foorumilla.  :thmbup:

Foorumilla varmaan otetaankin kuitenkin rennosti, no, en tiedä paljonko olet EFHK:lla käynyt, mutta kyllä siellä on todellakin omat kuppikuntansa ja piirinsä jotka eivät sano toisilleen mitään saatikka moikkaa yms, ja varsinkin jos on joku tiedetty speciaali tulossa, kaikki ovat ns. " Omissa porukoissaan ", eli kyllä tämä on melko vakava harrastus  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Foorumilla varmaan otetaankin kuitenkin rennosti, no, en tiedä paljonko olet EFHK:lla käynyt, mutta kyllä siellä on todellakin omat kuppikuntansa ja piirinsä jotka eivät sano toisilleen mitään saatikka moikkaa yms, ja varsinkin jos on joku tiedetty speciaali tulossa, kaikki ovat ns. " Omissa porukoissaan ", eli kyllä tämä on melko vakava harrastus  :-\

Se on vakavaa sille joka sen vakavasti ottaa ;D Muillehan se on parasta komiikkaa  :thmbup:

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä olisi kannattanut ottaa toinenkin kossu, niin...  :-\

Niin...

Tai ottaa ennemmin vaikka yksi olut tai lasi vinkkua. Taitaa olla äijällä laskuhumala, kun ei näe kuinka hienoa kuvasarjaa tulee :thmbup:!

-Jukka

Kuin myös, hyvää uutta vuotta, jos ei muisteta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve taas.

WOW miten paljon herättäny keskustelua nää kuvat. Upeeta.  :thmbup:

Kiitos kaikille tosi paljon kommenteista. Tää oli tosiaan ihan vaan nopee käynti Lemminkäisellä kun satuin sielläpäin liikkumaan. Tarkotuksena oli vähän kattoa kameran asetuksia ja suorituskykyä.  Kun olin kuvat napsinu niin aattelin, että samallahan ne laittaa tännekin jakoon. Tosi kiva, että joitakin on kuvat miellyttäny ja toisaalta taas parannettavaa löytyy kuten olemme joidenkin kommenteista kuulleet. Pelko pois, että mä nokkiini ottaisin - ainahan on parannettavaa.  :thmbup:

Mä en ole Helsinki-Vantaan spottauspiireissä paljoo pyöriny, mutta sen mitä olen niin kyllä se kovin vakavalta puuhalta vaikuttaa. En tiedä onko se just sitten paikkakohtanen juttu vai vaan siitä johtuva kun me ollaan suomalaisia. Tänään tosin oli ihan rempseä meininki kun mulla oli Beny mukana (berninpaimenkoira) ja se vähän aukas sitä tilannetta. Mutta kyllä siellä usein näkyy sellasia muutaman ihmisen porukoita ja kanssakäyminen on aika niukkaa. Noh, me ollaan keitä me ollaan eikä muuksi muututa.

Kaikille oikein hyvää loppuvuotta.

T: Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan yhtä peruskamaa ku kaikki muukin vantaalta ;-)

Sulta tulee nykyisin toisenlaista materiaalia mutta sekin on aika peruskauraa jota näkee dc.netissä ja kameralaukussa joka päivä ;)

"peruskaurasta" puheenollen, en muistakkaan koska viimeksi olen kuvannut perinteisesti perushuttua vantaalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sulta tulee nykyisin toisenlaista materiaalia mutta sekin on aika peruskauraa jota näkee dc.netissä ja kameralaukussa joka päivä ;)

"peruskaurasta" puheenollen, en muistakkaan koska viimeksi olen kuvannut perinteisesti perushuttua vantaalla.

Noh toi oli kuittia lähinnä tohon öiseen leuanlouskutukseen ;D

Siitä taitaa olla parisen vuotta itellä. Lasia on vaan 200mm asti ni ei kauheesti riitä moneen paikkaan - toki lemminkäiselle esim. piisais. Pitää mennä grillaamaan sinne taas ku kevät etenee.

Mutta ne peruskuvat on kyl otettu, ja mua ei sinänsä taas sytytä itteäni jonkun erikoisemman koneen kuvaaminen vaikka niitä kuvia kattookin täällä ihan mielellään. Mielenkiintoista touhua muttei mua varten. Pitää katella jos jettikuvaamiseen löytys jotain uutta näkökulmaa jossain vaiheessa ni siitä vois innostua :) Muuten jämähtää paikalleen ja se ei ole kivaa.

DC.netissä menee lähinnä hermot, onneks se porvoon poika tarjoaa välillä fotoshoppausvinkkejä ja viihdettä =)

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh toi oli kuittia lähinnä tohon öiseen leuanlouskutukseen ;D

Joo tuo ei ollut kovin vakava kuitti, läppä vaan.  :D

Mutta ne peruskuvat on kyl otettu, ja mua ei sinänsä taas sytytä itteäni jonkun erikoisemman koneen kuvaaminen vaikka niitä kuvia kattookin täällä ihan mielellään. Mielenkiintoista touhua muttei mua varten. Pitää katella jos jettikuvaamiseen löytys jotain uutta näkökulmaa jossain vaiheessa ni siitä vois innostua :) Muuten jämähtää paikalleen ja se ei ole kivaa.

Joo ei siellä enään jaksa notkua samoissa paikoissa finskin bussia kuvaamassa. Tietysti aina kannattaa hakea vähän eri paikkaa

DC.netissä menee lähinnä hermot, onneks se porvoon poika tarjoaa välillä fotoshoppausvinkkejä ja viihdettä =)

//T

Joo siellä on välillä myös aika hurja meno, itse jaksan katsoa sieltä vain järkkärikeskustelun ja optiikan + joskus galleriaosaston. Ai niin ja uutiset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mua hairitsee vain tuo sanan "keli" kaytto kun puhutaan säästä. Ne kun on eri asioita.

nim. lapsena paljon Esko Riihelan liikenneradiota YLEn virityskuvan taustalla 1980-luvulla kuunnellut ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mua hairitsee vain tuo sanan "keli" kaytto kun puhutaan säästä. Ne kun on eri asioita.

nim. lapsena paljon Esko Riihelan liikenneradiota YLEn virityskuvan taustalla 1980-luvulla kuunnellut ;D

Terve Laura.

Luetpas sä tarkkaan noi tekstit. Mutta eihän se ollut vain toi "keli" sanan käyttö mikä sua häiritsi, vaan myös noi kehykset.  ;D Jos siis oikein ymmärsin.

No juu, leikki leikkinä.

Hyvää viikonloppua

T: Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on Ville...

Sitä sanotaan Suomettumiseksi. Eli naapurilla on jotain enemmän, kolleega on tehokkaampi, kaverilla on isompi...putki...etc.

Mutta, eihän itse tarvitse olla kusipää, eihän.

Poistin yhden kommenttini tästä. Oli liian raflaava.

Mutta Nikon kommentti MD11 sekä kymppikerhoon pääsystä platalla (tai edes melkein) se oli huippumauton >:(... ). Kun on tuolla aitojen sisäpuolella hommissa, oli se sitten ihan mitä tahansa. Sitäkin suuremmalla

syyllä, siis mun mielestäni: Pitäisi laittaa jotain siivilää suun eteen... No omapa on häpeänsä.

-Jukka 8)

Ja mun mielestä nuo kuvat on ok, varsinkin kun suttukelissä otettuja ovat.  Ja onhan se optiikasta hyvinkin paljon kiinni. Jos jotain L sarjaa olisi, niin johan...

Ja MM on oikeassa, että juuri suttukelissä tulee niitä hetkiä, kun se pallo ilmestyy sieltä pilvien raosta. Ja, se on se hetki... No, juu. Alkaa jo kuulostaa joltain herätyssanomalta. Lopetan ajoissa  :laugh:!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ne kehykset on mielipideasia, ja joissakin tilanteissa ne antaa sopivan savayksen. Ja toiset taas tykkaa niista aina. :P

"Keli" taas on sanakirjan mukaan ensisijaisesti kulkuolosuhteita tarkoittava sana. Eli keli sijaisee siella kenganpohjan/pyorankumin/reen jalaksen/suksen alapinnan alapuolella. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maa puhun spottausilmasta. ::) Tiedan kylla, etta joissakin murteissa "keli" on synonyymi "saalle"... mutta silti se sarahtaa meikalaisen Esko Riihela-tuunattuun korvaan. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla