Guest misnouvel

Matkatavarat British Airwaysillä!!

12 viestiä aiheessa

Olisin tiedustellut että saako BA:n lennoille ottaa ruumaan vain yhden matkalaukun joka painaa alle 20kg vai voiko ruumaan ottaa kaksi pientä matkalaukkua jotka painavat alle 20kg. Olen erittäin kiitollinen mahdollisista vastauksista :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täältä löytyisi vastaus: http://www.britishairways.com/travel/bagchk/public/en_fi

Allowances for Europe and all other international routes excluding USA, Canada, Mexico, Caribbean, South America, Nigeria, Kenya and Ghana

FIRST and Club World– 3 Bags

Club Europe and World Traveller Plus- 2 Bags

World Traveller and Euro Traveller – 1 Bag

Maximum dimensions per bag (H+W+L): 158cm (62in)

Maximum weight per bag: 23kg (51lbs)*

Allowances for USA, Canada, Mexico, Caribbean, South America, Nigeria, Kenya and Ghana

FIRST and Club World - 3 bags

World Traveller Plus and World Traveller - 2 bags

Maximum dimensions per bag (H+W+L): 158cm (62in)

Maximum weight per bag: 23kg (51lbs)*

Ja tervetuloa Oona foorumeille. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Teemu viestistä :)

Eli mä saan ottaa vaan yhen ku lennän Lontooseen ja en kuulu clubeihin :( Pakko nopeesti liittyä johonki clubii et saa ottaa pari matkalaukkua ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liittyen melkein tuohon oonan asiaan niin minkähän laisella varmuudella saan omat matkalaukkuni samalla lennolla new yorkkiin kun vaihtoaika Lontoossa on vain 3 tuntia.  Lennän Helsinki-Lontoon välin BA ja taas jatkolento on AA:lla eli siinä ei kai pitäisi olla mitään ylimääräistä laukkujen kuljetusta vai olenko oikeassa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli mä saan ottaa vaan yhen ku lennän Lontooseen ja en kuulu clubeihin :( Pakko nopeesti liittyä johonki clubii et saa ottaa pari matkalaukkua ;D

Oikeastaan noi "klubit" on lippujen nimiä, jos nyt olen oikein BA:n sivuja tulkinnut. Eli jos olet ostanut Bisnesluokan lipun niin sitten saat ne kaksi laukkua mukaan ruumaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kyllä ymmärrä miks ei saa ottaa kahta pientä matkalaukkua jotka painaa yhteensä alle 23kg.. luulis et se paino ois se rajoitus. Ei laukkujen määrä  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo "klubit" ovat itse asiassa ihan vain matkustusluokkia. 'Club Europe' on BA:n "business class" Euroopan lennoilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kyllä ymmärrä miks ei saa ottaa kahta pientä matkalaukkua jotka painaa yhteensä alle 23kg.. luulis et se paino ois se rajoitus. Ei laukkujen määrä  :(

Yksi syy tuohon varmasti on se että Heatrown laukkujen käsittelyjärjestelmä on suunniteltu käsittelemään 40-50milj laukkua/vuosi ja kun tällä hetkellä siellä pyörii 80milj laukkua/vuosi. Tietysti jokainen asiakkaan lisälaukku aiheuttaa lisäkustannuksia handling:iin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oona, saahan niitä laukkuja olla kaksi: toinen, joka painaa alle sen 23kg, ja sen laitat menemään ruumaan. Se toinen saa sitten painaa 8kg ja olla kooltaan sellainen että mahtuu lentokonepenkin alle tai hattuhyllylle, jonka siis otat mukaasi sinne koneeseen sisälle.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oona, saahan niitä laukkuja olla kaksi: toinen, joka painaa alle sen 23kg, ja sen laitat menemään ruumaan. Se toinen saa sitten painaa 8kg ja olla kooltaan sellainen että mahtuu lentokonepenkin alle tai hattuhyllylle, jonka siis otat mukaasi sinne koneeseen sisälle.  :P

Ongelmaa taitaa olla palatessa kun se toinen kassi painaa yli 8 kg...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta.

Tosin jos kamat painavat yhteensä vain 23 kg, niin useimmissa tapauksissa nuo saa sumplittua siten että painavampi ruumaan ja kevyempi sitten mukaan kabiiniin.  Itselläni on joka lennolla tuo ongelma, kun läppäri painaa jo sen 5kg repun kanssa, eikä sitä voi missään tapauksessa laittaa ruumaan. jos tuohon lisäis jonkun isommalla putkella varustetun järkkärin niin se 8kg on helposti yli.

Kerran eräällä lomalennolla (raja 5kg käsipakaasille) se mun reppu punnittiin. Sisällä läppäri, sen laturi, pari dvd-kiekkoo, yks kirja (pokkari sekin), ja yhteispainoa  7,6 kg. Virkailija ilmoitti mulle että 5kg on raja. sanoin että mulla on painava läppäri siellä, ei voi mitään.  Hän rupesi vaatimaan sitä ruumaan sillä perusteella että käsimatkatavaran painoraja on se 5 kg.

No, pidensin omalta osaltani chekkausjonoa kertomalla hänelle että:

1) Matkatavaroideni kokonaispaino oli alle ruumatavaran maksimin 20 kg - se nyt vaan on jakaantunut läppäristä johtuen näin. Kumpikin pakaasi oli dimensioiden suhteen myös "carry-on" -kelpoinen.

2) On se kummallista kun reittilennolla sallitaan 8 kg (busineksessa 10kg), mutta se sama hattuhylly ei muka kestä lomalennolla läppäriäni kilkkeineen?

3) Jos läppäri vaaditaan ruumaan, kirjoittaako hän minulle kirjallisen sitoumuksen koneen (1600e) ja ohjelmistojen (1000e) korvaamiseksi, jos läppäri vahingoittuu ja/tai katoaa matkalla?

4) Tuo 5 kg tuntuu olevan chekkauksessa raja, mutta EUn sisälennolla kukaan ei estä minua ostamasta "litratolkulla" juomia tuolta kentän kaupoista jolloin tuo 5kg ei todellisuudessa riitä mihinkään, ja kerroin etten ollut mitään ostamassa.   

Tuo järkeilyni tuntui uppoavan neitoon, varsinkin sen läppärin korvausvelvollisuuden suhteen, ja hän rupesi levittelemään käsiään.  Sitten ehdotin, että jospa tehdään homma oikein vaikeaksi (mutta lailliseksi), niin voin toki pakata läppärin K-kaupan muovikassiin (oli mukana ruumalaukussa likapyykkiä varten), ja sitten keräillä repusta hiiren, virtalähteen, ne DVDt ja sen pokkarin talvitakkini taskuihin, ja reppu sitten lentolaukun sisällä ruumaan.  Kerroin etten mielelläni tekisi sitä, koska tuntuu naurettavalta kulkea transit-alueella läppäri K-kaupan muovikassissa ja päällä takki joka painaa "tonnin".  :-[

Silloin hän heltyi ja sanoi että olkoon "tämän kerran"   :P

Kerroin hänelle että en suinkaan kiusaa häntä tahallaan, vaan homma on ihan tarkkaan harkittu pakkaamisen suhteen niin hyvin sääntöjä hipoen kuin vain mahdollista, tulos vain ei vastaa lomalentojen speksauksia.  Kiiton häntä joustavuudesta ja hän minulle hyvää matkaa.  :thmbup:

Tästä on n. kolme vuotta aikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään