Mikael Tynkkynen

Komukka-tyyppinen puhelin haussa

16 viestiä aiheessa

Tässä olisi puhelimen päivitys edessä ja tarkoitus olisi vaihtaa astetta järeämpään rautaan. Olen katsellut Nokian E90-kommunikaattoria. Nokia on iso ja kallis, joten löytyykö suht samoilla ominaisuuksilla varustettuja puhelimia muilta valmistajilta?

Ne ominaisuudet joita kaipaan olisi kunnon webbiselain, wlan, qwerty-näppis tai kosketusnäyttö, gps ja kunnon kokoinen näyttö.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ne ominaisuudet joita kaipaan olisi kunnon webbiselain, wlan, qwerty-näppis tai kosketusnäyttö, gps ja kunnon kokoinen näyttö.

Noilla mainitsemillasi vaatimuksilla ainoa tietämäni rauta on juuri E90.

Itselläni on, enkä ole kalliihkosta hinnasta huolimatta ostostani tähän mennessä katunut. E90 on ylivoimaisesti monipuolisin taskutietsikka jonka olen nähnyt (tai josta olen edes kuullut).

Sisänäyttö (352x800) riittää jo normaaliin webbisurffaukseen, leffojakin voipi kokeilla jos on isohko muistitikku hankittuna ja netistä saa Symbian-softaa hyvin kun tuo on Series60.

Ainoa isompi miinus on se GPS.  Se starttaa todella hitaasti ja varsinkin liikkeellä ollessa saattaa hakea lintujaan taivaalta jopa 10-15 min ennenkuin laskee sijainnin. Tuohon on firmispäivityksellä saatavissa nopeutta kuulemma lisää, mutta omaan kieliversiooni sitä ei ainakaan vielä ole saatavilla.

Kartat saa ilmaiseksi netistä, mutta sellainen fiksuhko kartta-navigointi on maksullista (siis se "käänny seuraavasta vasemmalle" -opastus).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noilla mainitsemillasi vaatimuksilla ainoa tietämäni rauta on juuri E90. E90 on ylivoimaisesti monipuolisin taskutietsikka jonka olen nähnyt (tai josta olen edes kuullut).

Sitä se on, jos ei paremmasta tiedä. ;D

Kovin haastaja Noksulle taitaa olla HTC ja Tytinäkakkonen: http://www.qtek.fi/htc_tytn_2.htm http://www.gsmarena.com/htc_tytn_2-review-181.php http://www.puhelinvertailu.com/index.php?p1=htctytn2&p2=e90 . Kumpikaan valinta ei varmaan pahasti metsään mene, mutta HTC:n saa sitten sitä oheissälää (ohjelmia, pelejä yms.) enemmän ja laadukkaammin. Akkukesto HTC:ssä myös hiukkasen parempi.

Itse kädet syyhyten odotan liksan saapumista tilille, että voi laittaa tämän tilaukseen. Vastaava, kun Tytn II, mutta ilman näppistä. Mutta tämän puutteen korvaa sitten tuo uusi TouchFlo-systeemi ja uusi virtuaalinäppis (ja näitä virtuaalinäppiksiä saa myös tosi hyviä netistä). :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanotaan tähän Janin puheen vuoron jälkeen, että veli puheli että näistä htc:n tuotteista saa melkein toimivia, jos jaksaa säätää niitä muutaman viikon.  ;) Tietenkin tuo on vain tuollaista juttua. Mutta mitä tulee tähän uuteen kommuun, niin ei ole ainakaan isä pappa kovin paljotta valittanut. Gps:säkin tuntuu toimivan navicoren ohjelmistolla. Niin ja onhan se hienoa, kun taka kannessa lukee Made in Finland

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanotaan tähän Janin puheen vuoron jälkeen, että veli puheli että näistä htc:n tuotteista saa melkein toimivia, jos jaksaa säätää niitä muutaman viikon.  ;) Tietenkin tuo on vain tuollaista juttua. Mutta mitä tulee tähän uuteen kommuun, niin ei ole ainakaan isä pappa kovin paljotta valittanut. Gps:säkin tuntuu toimivan navicoren ohjelmistolla.

Näin juuri ! Ja kun riittävästi säätää, alkaa kaatuilemaan. En voi kenellekään suositella tuota HTC:n romua :thmbdn: Oma E90 on toiminut loistavasti. Kertaakaan ei ole hyytynyt, vaikka aika paljon olenkin kaikenlaista asennellut. Onhan se hinnakas ja hieman iso, mutta sen väärtti :thmbup:

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttäis juu speksien perusteella HTC:n isoimmat miinukset olevan käyttis (wintoosa) ja webbisurffailuun riittämätön näyttö.

Muuten on paha mennä vertaamaan, kun en ole konetta luonnossa nähnyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kohtuuhintainen vaihtoehto on Nokia 9300i vaikka käytettynä ja siihen navigointi/karttaohjelma ja autoon bluetooth-GPS-palikka.  :thmbup:

Jos pitää olla iso, niin 9500 on vähän kookkaampi ja siinä on kamerakin.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin juuri ! Ja kun riittävästi säätää, alkaa kaatuilemaan. En voi kenellekään suositella tuota HTC:n romua :thmbdn:

Kannattaa osata säätää. Perhetuttu tuossa vaihtoi kommun HTC:n ja on ollut hemmetin tyytyväinen. Kun noita ohjelmia löytyy wintoosalle tuhansia, niin tietenkin mukaan mahtuu myös huonoja laitteen kaatavia ohjelmia. Pitää osata vähän tutkiskella ettei näin käy. Artulle ilmeisesti pieni evo käynyt. Muuten wm on kuulemma paljon vakaampi kuin s60 tai s80. Jos haluaa päästä muokkaamaan koko luurin mieleisekseen, niin valitsee HTC:n ja jos haluaa yksinkertaisemman luurin niin sitten Nokia. Täytyy muistaa, että Nokia on tehty puhelimeksi, mutta HTC:t on kämmentietokoneita joihin on ympätty puhelinominaisuudet. ;)

Parin viikon sisään voin pistää kuvia ja kokemuksia tuosta Cruisesta, kun sen käsiini saan. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh voin sanoa HTC:sta että minulla on ollut S710 vuoden verran ja ainoa huono asia koko vehkeissä on toi kuminen suoja virtä/USB liitimeen päällä.  Toki S710 ei ole GPS eikä 3G mutta ei pääemin haitannut minua.

Ei kaatuile, qwerty näppis toimi hyvin ja kun qwerty on piilossa toimi ja tuntu normaalilta puhelimelta eli kohtuisen pieni ja "melkein" kevyt...  :santa:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh voin sanoa HTC:sta että minulla on ollut S710 vuoden verran ja ainoa huono asia koko vehkeissä on toi kuminen suoja virtä/USB liitimeen päällä.  Toki S710 ei ole GPS eikä 3G mutta ei pääemin haitannut minua.

Ei kaatuile, qwerty näppis toimi hyvin ja kun qwerty on piilossa toimi ja tuntu normaalilta puhelimelta eli kohtuisen pieni ja "melkein" kevyt...  :santa:

Tästä tulikin mieleen, että unohtui mainita HTC:n "puhelinpuoli". S710:stä on tullut uusi versio --> S730 http://www.qtek.fi/htc_s730.htm Löytyisi kaikki vaadittava paitsi gepsu. On huhuiltu, että vastaanotin löytyy piiristä ja tulisi käyttöön parin kuukauden sisään jollain päivityksellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen aina luullut että olen ainua, jonka saa helposti ns. "merkkiuskolliseksi". No näyttää että on Janikin aika hyvin ottanyt htc:n hypet.  :P En muista että olisi isä pappa kertaakaan valittanut että tää uusi kommu kaatuisi turhan helposti. Ei varmaan ole tämä vakaus kovin huono, ainakaan isä papan käyttöön. Ja ainakin on tehoa.

Ps. entäs tämä Nokian  E61i, tai se E60? Eikö olisi kaikki vaatimasi toiminnot? 400€ puhelinkioski.com kaupassa, eli on puolet halvempi kuin uusi kommu. http://www.puhelinkioski.fi/product_details.php?p=695 ja http://www.nokia.fi/link?cid=PLAIN_TEXT_324900 tai jos ei kelpaa, niin entäs E70? Tosin tuo on kai poistuva malli. Tuosta oli muistaakseni puhelinfoorumila vähän epäilyjä että siitä julkaistaisiin uusi malli piakkoin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ps. entäs tämä Nokian   E61i, tai se E60? Eikö olisi kaikki vaatimasi toiminnot? 400€ puhelinkioski.com kaupassa, eli on puolet halvempi kuin uusi kommu. http://www.puhelinkioski.fi/product_details.php?p=695 ja http://www.nokia.fi/link?cid=PLAIN_TEXT_324900 tai jos ei kelpaa, niin entäs E70? Tosin tuo on kai poistuva malli. Tuosta oli muistaakseni puhelinfoorumila vähän epäilyjä että siitä julkaistaisiin uusi malli piakkoin.

E61i:tä olen kokeillutkin. Ominaisuuksia siinä piisaa, mutta minusta tuossa on nettikäyttöön liian pieni näyttö ja näppäimistö on hieman hankala.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

E61i:tä olen kokeillutkin. Ominaisuuksia siinä piisaa, mutta minusta tuossa on nettikäyttöön liian pieni näyttö ja näppäimistö on hieman hankala.

Sanotaan sen verran että suurin piirtein samasta syystä itse ostin 9500 kommun. Tuo on jotenkin outo puhelin, vaikka amerikoissa meneekin kaupaksi. Ei kai sitten ole muut vaihtoehtoa, kuin ostaa vanha kommu. 9300i tai 9500 on vain se onkelma ettei taida löytyä enää uusia, vaan täytyy ostaa käytetty. No luulisi saavan halvalla, kun ei saa noista puhelimista väliä uuteen kommuun.  :santa:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivitin viime yönä E90:ni firmiksen uuteen versioon.

Nyt toimii GPS nopeammin ja radiokin tuntuu herkemmältä, eli kuuluu paremmin.  :thmbup:

Päivitys hukkasi Fringin (jolla saa Skype- ja muut nettipuhelut kännyyn) ja Puttyn (SSH-client, mahdollistaa mm. serveriylläpitoa ja esim. irkkausta), mutta ne sai asenettua takaisin silmänräpäyksessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivitin viime yönä E90:ni firmiksen uuteen versioon.

Nyt toimii GPS nopeammin ja radiokin tuntuu herkemmältä, eli kuuluu paremmin.  :thmbup:

Päivitys hukkasi Fringin (jolla saa Skype- ja muut nettipuhelut kännyyn) ja Puttyn (SSH-client, mahdollistaa mm. serveriylläpitoa ja esim. irkkausta), mutta ne sai asenettua takaisin silmänräpäyksessä.

Onkos siitä ihan juuri tullut uusi versio ? Pitääpä kokeilla kotona...

Eikös nuo ohjelmat palautuneet, kun palautti varmuuskopion muistikortilta ? Ainakin kaikki muut asennetut ohjelmat ovat tulleet takaisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muut tulivatkin, nuo kaksi eivät jostain kumman syystä.   ???

Kuitenkin asia oli korjattavissa wlan-yhteydellä alle 5 minuutissa, joten "nou hätä"  8)

EDIT:  Ja se mun E90 on muualta kuin Suomesta ostettu ja kieliversiokin siten eri.  Eri kieliversioille noita päivityksiä tippuu eri tahtiin.  Edellinen softa oli viime kesäkuulta, tämä viimeöinen oli lokakuulta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään