Tuomas Pirttimäki

Vaihto-oppilasvuosi

28 viestiä aiheessa

Itselläni ei vaan yksinkertaisesti ole kiinnostusta lähteä vaihtoon. Ei ole uskalluksesta tai mistään monimutkaisesta syystä kyse. Ei vaan innosta. Kielipäätäkin on. Ei ole vaan ikinä tullut kipinää siihen, että lähdenpä jonnekkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen pari kuukautta jo ollut vaihtarina täällä Costa Ricassa ja tänne lähteminen oli elämäni paras päätös. Täällä oppii niin paljon asioita. Toki sen kielen, mutta oppii myös elämästä. Se on ihmeellinen juttu, että nyt jo osaan ilmaista itseäni lähes kaikissa tilanteissa kielellä, jota pari kuukautta sitten osasin vain ripauksen. Mulla on ollut ehkä erilainen kokemus kuin Nikillä, koska tähän mennessä suurempia ongelmia ei ole ollut. Perheen kanssa oli vähän pikkujuttuja, mutta se johtui vain minusta. Olen kyllä huomannut, että tämä suuressa perheessä eläminenkin kasvattaa, opettaa olemaan epäitsekäs ja jakamaan itsensä ja aikansa kaiken aikaa ja kaikille. Kuvittelin Suomessa olevani tosi avoin ja sosiaalinen ihminen... mutta en kyllä ollut. Täällä sekin puoli on avartunut paljon, osaan enemmän nauraa kaikille ikäville asioille. Ei kaikesta tarvitse niin huolehtia. Vaihto-oppilaskokemus on varmasti mahtava, vaikka se ei ole ruusuilla tanssimista kaiken aikaa, kasvattava kokemus se on varmasti! Erityisesti voisin suositella maatani Costa Ricaa, tämä on ehkä maailman ihanin paikka ja loistava oppia täysin erilainen elämäntapa ilman huolia. Pura vida, mae!

Blogi löytyy osoitteesta http://costarica.vuodatus.net jos kiinnostaa ja kyselläkin saa  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heips

Itsellä olis tarkoitus syyskuun alusta lähtee Shaghaihin 3kk. :)

Itse mietin kansa sitä, et jos ei nyt lähde niin ei sitä tule koskaan lähdettyä.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään