Petri Koivisto

HEL-LPA-HEL, 15. - 29.12. Perus settiä Kanarialta.

41 viestiä aiheessa

Olisitko VV-Groupin miehiä, kun tiedät että Volkkarin teema on tänä vuonna Das Auto.

Jore :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisitko VV-Groupin miehiä, kun tiedät että Volkkarin teema on tänä vuonna Das Auto.

Jore :thmbup:

Naah, niiden mainoksestahan tuo jäi  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia Kanarialta, niitä katselee aina mielellään! Etenkin Jet2:n kaltaiset kuvat miellyttivät.

En ihan samanlaisia ilmiöitä ole Gran Canarialla kokenut, mutta kyllä täytyy myöntää että minä lähtisin mielummin esim. Teneriffalle silti. Gran Canarialla tuli käytyä joskus 5v sitten ja ainakaan sillon alaikäiselle siellä ei tuntunut olevan viikoksi niin hirveästi tekemistä. Merivesi ei ole niin hirveän lämmintä ja tietysti muitakin turisteja riittää tunkuun asti. Sama ongelma on tosin muillakin kanariansaarilla.. Jotain paikallisia huijareita tuli meitä myös piirittämään dyynien reunalla keskellä päivää ja sitten piti maksaa vähän, jotta sai arvata minkä kupin alla pallo oli piilotettuna. Isälle on naurettu monen monta kertaa siitä kun antoi sitä rahaa lisää näille vaikka ei ikinä arvattukkaan oikein, mutta tarkemmin ajateltuna siinä tilanteessa olisin itsekin varmaan maksanut. Oli sellanen kiva rinki näitä kuppiensekottajan ystäviä ympärillä ettei siinä paljon auttanut.. No juu, huijareita löytyy toki lähes mistä maasta tahansa.

Kyllä se Gran Canaria siis ihan hieno paikka on, mutta itse valitsisin Teneriffan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksinkö reissasit Canarialle?

Porukoiden kanssa..

Kyllä se Gran Canaria siis ihan hieno paikka on, mutta itse valitsisin Teneriffan :)

Kiitos! Itse olin kyllä todella pettynyt Teneerihvaan. Tietty riippuu mihin paikkaan menee mutta se missä me oltiin (en nyt muista mikä paikka oli) mutta siellä vasta tylsää olikin kun lähellä ei ollut niin mitään järkevää.. Lanzarotellakin sää oli niin kylmä ja tuulinen ja pilvinen koko loman että jäi huono fiilis sieltäkin.. tosin sääthän muuttuu että..  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Porukoiden kanssa..

Kiitos! Itse olin kyllä todella pettynyt Teneerihvaan. Tietty riippuu mihin paikkaan menee mutta se missä me oltiin (en nyt muista mikä paikka oli) mutta siellä vasta tylsää olikin kun lähellä ei ollut niin mitään järkevää.. Lanzarotellakin sää oli niin kylmä ja tuulinen ja pilvinen koko loman että jäi huono fiilis sieltäkin.. tosin sääthän muuttuu että..  :laugh:

Nojoo, viimeks oltiin Los Gigantesin mummokylässä niin ei sieltäkään kyllä hirveästi mitään löytynyt. Gigantesin kalliot olivat kyllä nätit ja muutkin maisemat ihan passelit, mutta siinähän se. Olis sieltä kai jotain valasajeluita lähtenyt ja samaten hienoja Madeiratyylisiä kävelyreittejä olisi ollut jossain, mutta niistä on tullut kyllä luettua vasta matkan jälkeen  :laugh: Sitä parhainta lomakohdetta etsiskellessä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lanzarotellakin sää oli niin kylmä ja tuulinen ja pilvinen koko loman että jäi huono fiilis sieltäkin.. tosin sääthän muuttuu että..  :laugh:

Lanzarote on aina kylmä. Itse kahdesti siellä ollut ja aina siellä tuulee. Itse tullut kaikilla suurilla saarilla paitsi Fuenteventuralla käytyä niin voin sanoa että Lanzarote on kylmin. Tosin se lentokenttä on paras jos haluaa kuvausta harrastaa. Viimeksi Lanzalla hotellilta sinne meren rantaan Kiitoradan päähän oli vajaa 2km. Harmi, että silloin ei käynyt kuvaus mielessäkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meneekö mulla nyt jotain ohi silmien kun konehan tuossa on 757, ei 767? Ja 767:n maksimi lentoonlähtöpainot lähtee jostain 142 tonnista, jolloin ne tasan tarkkaan on Heavyjä.. (>136 t)  ???

757, vaikka köykäisempi onkin, lasketaan Heavyksi kanssa epätavallisen ikävän pyörteidenmuodostuksensa vuoksi, ellei sitten nuo wingletit ole asiaa muuttaneet..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meneekö mulla nyt jotain ohi silmien kun konehan tuossa on 757, ei 767?

Ylempänä puhuttiin BLX:n 767:sta.. tai siis edellisellä sivulla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos kuvista, ja ennenkaikkea fiiliksen luomisesta :thmbup:

Tonne mennään 6.2, eli siis Inglesiin... ja TUI lennättää.

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei

Kyllä minun muistaakseni, ainakin silloin vielä kun itse lensin, oli Heavyn raja 150 000 kg ,150t, eli Kasimme (DC-8-62)ja A300:mme (siis Karairin versio ) olivat molemmat juuri yli rajan, 152t, ja olivat siis heavyja.

Asi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei

Kyllä minun muistaakseni, ainakin silloin vielä kun itse lensin, oli Heavyn raja 150 000 kg ,150t, eli Kasimme (DC-8-62)ja A300:mme (siis Karairin versio ) olivat molemmat juuri yli rajan, 152t, ja olivat siis heavyja.

Asi

Ja kummankin kyydissä on tullut oltua OH-LFR ja OH-LAA. Hienoja koneita kumpikin ;)

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heippa

Joo,tuon Elinan Belairin kuvassa on yksi nisse 2 entinen Belairin B.757 Kone.

Belairin(entinin Balair) kuulu nyt Air Berlin.

Belairin B.767-300 ER jää vielä Belairin Vareissä (vielä)

Noin Viime Syksyllä air Berlin Osti sen Belairin :'(

Terveiset Zürichistä

Chris

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja heavy on pyörrevanaluokka. Näitä ovat myös light ja medium.

Komeita ovat kuvat ja taustatkin hienoja. Vielä ku kloonaat tosta Airperliinistä ton mökin huitsin nevadaan, ni hyvä tulee  ;)

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja heavy on pyörrevanaluokka. Näitä ovat myös light ja medium.

ICAO:n luokitukset

# Light - MTOM of 7,000 kg or less;

# Medium - MTOM of greater than 7,000 kg, but less than 136,000 kg;

# Heavy - MTOM of 136,000 kg or greater

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla