Sami J Sallinen

Polttoaineiden hintojen korotukset.

81 viestiä aiheessa

Jep, yleensä tää neste, tai ABC on ollu kalleimpia mitä nyt on tullu kateltua. JETissä oli melkeen aina melko halpa bensa, mut sekin siirty teboilin omistukseen.  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ABC on ollu kalleimpia mitä nyt on tullu kateltua.

 

Sinänsä mielenkiintoista, kun Porissa ABC:n hinnat on suht kilpailukykyisiä, ja bonus huomioiden selvästi halvinta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Niin just. Jos Herra Katainen suuntaisi energiansa vaikka julkisen liikenteen kuntoon saattamiseen, niin sen jälkeen voisi ihan vapaasti korottaa bensaveroa. Kilometrejä tulee 30 000 vuodessa, enkä aja yhtään hupiajoa. Siitä vois semmosen ainakin 10 000 - 15 000 km taittaa julkisella jos vain menis ja hinta olis halvempi kuin omalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kertokaapas, koska oli viimeksi se uusi vuosi, kun polttoaineiden hinnat eivät nousseet? Vuosi sitten liikuttiin ihan samoissa lukemissa ja pari kuukautta myöhemmin oltiin taas 25 c/l alempana. Sinällään aika säälittäväähän tuo kikkailu on, mutta sitä tapahtuu aina vaan.

 

Mitä tulee venäläisen bensan laatuun, se alkaa nykypäivänä olla aivan mainiota. Nesteellä on Kannaksellakin omat asemansa. Samoin Lukoilin tuotteet ovat ihan kelpo kamaa. Ja jos suurin murhe on yhden katin poksahtaminen, sen hinta on tullut säästetyksi jo moneen kertaan itäbensalla. Tosin tankkauskikkailu rajan takanakaan ei ole kovin ihanaa puuhaa. Tarvitaan viisumit ja pelit ja vehkeet. Sen lisäksi saa olla valmis jonottamaan minimissään pari-kolme tuntia reissua kohti tullissa. Tosin tuo linkitetty taulukko antaa vähän liian ruusuisen kuvan itäbensan hinnoista. Kyllä siellä ainakin keväällä ja kesällä liikuttiin 56-59 eurocentin liepeillä litraa kohti. Se on itse asiassa aivan samaa tasoa kuin Jenkeissä.

 

Tuo ilmastonmuutoshörhöily ja ilmastopolitiikka tekosyynä kikkailu alkaa hipoa kuitenkin naurettavuuksia. Suomen autokannalla ei ole edelleenkään paskan verran väliä globaalisti. Suuressa maailmassa on järisyttävillä kertoimilla autoja, ja ihan oikeasti saastuttaviakin. Nämä nykyiset päästävät vaatimattoman murto-osan siitä, mitä muutama vuosi saati vuosikymmen sitten. Silti vaan kikkaillaan ja kusetetaan kansaa tälläkin uudella autoverotuksella.

 

Koska se tuo Ruotsi tukehtuu omaan hiilidioksiidiinsa, kun siellä on varaa myydä autoja käytännössä veroitta ja ajattaa niitä halvemmalla polttoaineella kuin täällä? Ai niin, nehän verottavatkin käyttöä...

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä tulee venäläisen bensan laatuun, se alkaa nykypäivänä olla aivan mainiota. Nesteellä on Kannaksellakin omat asemansa. Samoin Lukoilin tuotteet ovat ihan kelpo kamaa. Ja jos suurin murhe on yhden katin poksahtaminen, sen hinta on tullut säästetyksi jo moneen kertaan itäbensalla. Tosin tankkauskikkailu rajan takanakaan ei ole kovin ihanaa puuhaa. Tarvitaan viisumit ja pelit ja vehkeet. Sen lisäksi saa olla valmis jonottamaan minimissään pari-kolme tuntia reissua kohti tullissa. Tosin tuo linkitetty taulukko antaa vähän liian ruusuisen kuvan itäbensan hinnoista. Kyllä siellä ainakin keväällä ja kesällä liikuttiin 56-59 eurocentin liepeillä litraa kohti. Se on itse asiassa aivan samaa tasoa kuin Jenkeissä.

 

Kaverin tuttu (ihan oikeasti :)) Joensuun aikoinani omisti sellaisen Land Cruiserin, joka oli ollut alunperin menossa johonkin aavikkomaan pohatalle, mutta oli jotain kautta joutunut Suomeen ja sen hepun haltuun. Erikoisuutena autossa oli 300:n litran lisäpolttoainetankki, aavikko-olosuhteita silmällä pitäen. No, tää tyyppi kävi kerran viikossa rajan takana hakemassa auton molemmat tankit täyteen. Ajeli itse perustankin ja myi sen lisätankin sisällön 10-20 senttiä mittarihintoja halvemmalla, vähän riippuen kenelle möi. Tienasi aina omat polttoaineet ja norttiaskin pari :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanotaan edelliseen kommentina seuraava. Itse en usko ilmastonmuutokeen. Mutta se onkin eri tarina. Asiaan. Suomella menee kaikke muuta. kuin hyvin. (siis valtio) Rahaa on ehkä nyt, mutta entäs muutaman vuoden kuluttua? Ihmisiä siirtyy lähivuosien aikana niin paljon eläkkeelle, että huoltosuhteeseen tulee pientä muutosta. Lisäksi kun on nuo velat, joiden korot ovat suuremman, kuin maanpuolustuksen määrärahat. Eli velkojakin pitäisi päästä lyhentämään. (Valtion velka on jokaista alle 30 vuotiasta kohden jotain noin 16.000€) Lisäksi lukuisat tulevaisuuden rahareijät pitävät huolen että rahaa kuluu. Vanhusten huolto tälle ns. suurelle ikäluokalle maksaa. Tai Kiinan nouseva talous. Siinä on meillä tänä ja huomispäivälle kilpailua. Jos siellä työntekijä saa samasta tehtävästä monta kymmentä kertaa huonompaa palkkaa, niin miten kilpailemme?  Sanotaan että Suomi on rikkaampi, kuin koskaan, ja että meillä on rahaa. Niin on, mutta mistä otamme sen pois? Vanhuksilta? Kouluista? Name you it. Meidän täytyy luoda maa tuleville sukupolville. Eli vaikka Heinäluoma sanookin että meillä on rahaa, niin se on täyttä pulppua. Tai onhan meillä rahaa, muttei tarpeeksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaverin tuttu (ihan oikeasti :)) Joensuun aikoinani omisti sellaisen Land Cruiserin, joka oli ollut alunperin menossa johonkin aavikkomaan pohatalle, mutta oli jotain kautta joutunut Suomeen ja sen hepun haltuun. Erikoisuutena autossa oli 300:n litran lisäpolttoainetankki, aavikko-olosuhteita silmällä pitäen. No, tää tyyppi kävi kerran viikossa rajan takana hakemassa auton molemmat tankit täyteen. Ajeli itse perustankin ja myi sen lisätankin sisällön 10-20 senttiä mittarihintoja halvemmalla, vähän riippuen kenelle möi. Tienasi aina omat polttoaineet ja norttiaskin pari :)

 

Se onkin joo näppärää silleen :) Veikalla on kans tuolla itärajalla semmonen pick up Chevy. Ei siihen tankkiin nyt mene kuin 120 litraa, mutta sen tankkaaminen alkaa olla jo ihan kannattavaa puuhaa rajan takana. Varsinkin kun talossa on toinenkin kohtuullisella bensakasilla varustettu harrastevekotin. Unohtui kuitenkin mainita, että Venäjällähän pitää vielä nykyään olla erilliset vakuutuksetkin, joiden pitäminen maksaa joka tapauksessa sen verran, että pisnistä pitäs asialla tehdä :)

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanotaan edelliseen kommentina seuraava. Itse en usko ilmastonmuutokeen. Mutta se onkin eri tarina. Asiaan. Suomella menee kaikke muuta. kuin hyvin. (siis valtio) Rahaa on ehkä nyt, mutta entäs muutaman vuoden kuluttua? Ihmisiä siirtyy lähivuosien aikana niin paljon eläkkeelle, että huoltosuhteeseen tulee pientä muutosta. Lisäksi kun on nuo velat, joiden korot ovat suuremman, kuin maanpuolustuksen määrärahat. Eli velkojakin pitäisi päästä lyhentämään. (Valtion velka on jokaista alle 30 vuotiasta kohden jotain noin 16.000€) Lisäksi lukuisat tulevaisuuden rahareijät pitävät huolen että rahaa kuluu. Vanhusten huolto tälle ns. suurelle ikäluokalle maksaa. Tai Kiinan nouseva talous. Siinä on meillä tänä ja huomispäivälle kilpailua. Jos siellä työntekijä saa samasta tehtävästä monta kymmentä kertaa huonompaa palkkaa, niin miten kilpailemme?  Sanotaan että Suomi on rikkaampi, kuin koskaan, ja että meillä on rahaa. Niin on, mutta mistä otamme sen pois? Vanhuksilta? Kouluista? Name you it. Meidän täytyy luoda maa tuleville sukupolville. Eli vaikka Heinäluoma sanookin että meillä on rahaa, niin se on täyttä pulppua. Tai onhan meillä rahaa, muttei tarpeeksi.

 

Minä en tiedä enkä sinällään ole vastuussa Suomen valtionbudjetista muulla tavoin kuin lappamalla siihen kohtuuttomia summia veroja jokapäiväisessä elämässä. Onko se nyt sillä lailla, että tässä takapajulassa, jossa bussilla ei edes pääse kuin kerran päivässä kauppaan, autoilijoiden on maksettava kaikki tämä idioottimaisen veropolitiikan tulos - vuosikymmenestä toiseen? Jos täällä saataisiin raha kiertoon, eli sitä olisi jollakin muullakin kuin verottajalla, asiat olisivat monella sektorilla äärimmäisen paljon paremmin. Vaan nyt kun verotus tärvää kaiken rahan liikkuvuuden, pitää jälleen verottaa lisää, että saataisiin vähän vähemmän liikkuvaa rahaa. Miksi tämä kaikki on ymmärretty niin monessa muussa valtiossa, vaan ei Suomessa?

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuskin se Katainen nyt yksinään on kuitenkaan vastuussa kaikesta pahasta, mitä tässä maassa nykyään tapahtuu  ::)

 

-A-

 

Jos ei syypää niin ainakin Matti on laittanut juniorin puhumaan kansalle nämä huonot uutiset  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanokaa jos olen väärässä. Eilen muistaakseni uutisissa näin että, Katainen nostaa bensa veroa jos autoilu lisääntyy..  :-\

 

Ei tarvitse olla mikään mensalainen nähdäkseen pari vuotta eteenpäin kun nyt alennettujen dieselautojen autovero on palautettu ennalleen ja ehkä jopa nostettu sekä samalla löpön veroa nostettu. Ja tietenkin "dieselvero" nousee myös.

 

Se joka luulee Suomessa autoilun veroasteen madaltuvan, on todella pahasti väärässä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä bensan hinnan mukaan järjestetty hintatilasto on kuulemma marraskuulta. Kun tietää esimerkiksi italialaisten ja portugalilaisten palkat, niin aika kova on tuo hinta heillekin... Ihan vain viitteeksi siitä, ettei tilanne Suomessa sentään aivan kaamea taida olla muihin maihin ja palkkatasoihin verrattuna.

 

Maa / Bensa / Diesel

 

Norway 1.514 / 1.351

Holland 1.470 / 1.138

Belgium 1.433 / 1.158

GB 1.425 / 1.466

N.Ireland 1.411 / 1.440

Germany 1.372 / 1.226

Denmark 1.343 / 1.227

Italy 1.330 / 1.286

Finland 1.322 / 1.061

Portugal 1.314 / 1.114

France 1.295 / 1.115

Sweden 1.292 / 1.248

Austria 1.171 / 1.096

Ireland 1.152 / 1.104

Hungary 1.152 / 1.101

Slovakia 1.144 / 1.167

Luxemb. 1.131 / 0.971

Poland 1.124 / 1.007

Czech 1.080 / 1.037

Spain 1.057 / 0.974

Greece 1.032 / 1.029

Swiss 1.044 / 1.086

Slovenia 1.000 / 0.994

Lithuania 0.953 / 0.947

Latvia 0.950 / 0.909

Estonia 0.843 / 0.824

USA 0.503 / 0.553

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin just. Jos Herra Katainen suuntaisi energiansa vaikka julkisen liikenteen kuntoon saattamiseen, niin sen jälkeen voisi ihan vapaasti korottaa bensaveroa. Kilometrejä tulee 30 000 vuodessa, enkä aja yhtään hupiajoa. Siitä vois semmosen ainakin 10 000 - 15 000 km taittaa julkisella jos vain menis ja hinta olis halvempi kuin omalla.

 

Justiinsa..

 

Tää on juuri tätä.

 

Kun nämä päättömät päättäjät saa tässä "ei korruptoituneessa" maassa tehdä itse ihan mitä huvittaa. Liksatkin ne päättää itse. Ja kansa vaan ihmettelee.

 

Ja eihän näiden työsuhdeautoineen/kuskeineen tarvitse noistaKAAN hinnoista välittää..

 

-Jukka >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Norway 1.514 / 1.351

 

Jos olisin norjalainen, ihmettelisin varmasti miksi öljyntuottajavaltiossa hinta on kovin. Voipi olla tuolla pääministerillä enemmän seliteltävää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos olisin norjalainen, ihmettelisin varmasti miksi öljyntuottajavaltiossa hinta on kovin. Voipi olla tuolla pääministerillä enemmän seliteltävää.

 

Taitaapa vaan olla niin, että nuokin hinnat ovat sikäläiselle duunarille suhteessa halvemmat, kuin täällä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos olisin norjalainen, ihmettelisin varmasti miksi öljyntuottajavaltiossa hinta on kovin. Voipi olla tuolla pääministerillä enemmän seliteltävää.

 

Pohjoismaisella hyvinvoinnilla on hintansa myös Norjassa, joten kyllä se verokarhu sielläkin osaa ottaa omansa vaikka kuinka olisi oman maan tuotteita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se joka luulee Suomessa autoilun veroasteen madaltuvan, on todella pahasti väärässä.

 

Yllättävän harva sen tuntui kuitenkin tajuavan, kun hehkutettiin suureen ääneen tuon verouudistuksen ihanuutta. Silkka laajamittainen kansankusetus tässä on jälleen kyseessä...

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yllättävän harva sen tuntui kuitenkin tajuavan, kun hehkutettiin suureen ääneen tuon verouudistuksen ihanuutta. Silkka laajamittainen kansankusetus tässä on jälleen kyseessä...

 

-A-

 

Valitettava tosiasia kuitenkin on, että valtion täytyy saada joka vuosi enemmän ja enemmän verorahoja. Yhden veron lasku kompensoidaan aina jollain toisella verolla. Verotuksen kohdentuminen kulutukseen - erityisesti saastuttavaan - on kuitenkin oikeudenmukaisempaa, kuin välitön tulovero, jossa rankaistaan työnteosta.

 

Arttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään