Sami J Sallinen

Polttoaineiden hintojen korotukset.

81 viestiä aiheessa

Yllättävän harva sen tuntui kuitenkin tajuavan, kun hehkutettiin suureen ääneen tuon verouudistuksen ihanuutta. Silkka laajamittainen kansankusetus tässä on jälleen kyseessä...

 

-A-

 

Juu..

 

Joskus loppusyksystä sai dieseliä eurolla ja bensa oli 25-30 senttiä kalliimpaa. Nyt tuo ero on vain 20 senttiä.. Suositaan vähäpäästöisiä dieseleitä. Kyllä vaan :thmbup:!

 

-Jukka

 

Saapas nähdä millainen on tuo seuraava dieselverolappu..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hm. Luxemburgissa tuloveroprosentti olisi 0 ja Irlannissakin vain 8,5 %...

 

Juu, samoin Sveitsissä maksoin veroa noin 8 % vaikka tulot olivat noin kolme kertaa se mitä saan suomessa. Tosin kyllä toi sitten kompensoituu jossain muualla. Ei valtio palveluja ilmaiseksi tuota noissakaan maissa. Terveydenhuollosta joutuu itse maksamaan joka pennin, Sveitsissä mm. lasten päivähoito maksoi 50 EUR / päivä / lapsi. Lähes jokainen palvelu jota kunnalta / kaupungilta sai maksoi erikseen. Tosin se oli varsin oikeudenmukaista. Maksat niistä palveluista joita käytät.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Joskus loppusyksystä sai dieseliä eurolla ja bensa oli 25-30 senttiä kalliimpaa. Nyt tuo ero on vain 20 senttiä..

 

Noinhan tuo on mennyt talvisin ennenkin, kesään mennessä hinnanero normaalisti on taas kasvanut.

 

Ostin ensimmäisen dieselin loppukesästä 2003, eli vajaa 5 vuotta sitten, löpön hinta oli silloin n. 70 senttiä litralta. 70% hinnannousu tuossa ajassa on aika kova, ei tässä enää veronkorotuksia olisi tarvittu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noinhan tuo on mennyt talvisin ennenkin, kesään mennessä hinnanero normaalisti on taas kasvanut.

 

Niin, eikös bensa tule dieselin ja polttoöljyn teon yhteydessä vähän niinkuin sivutuotteena? Vai oliko se lämmitysöljyn? Anyways, siitä muistelen, että johtui se, että talvella bensalla on periaatteessa ylituotantoa ja siksi se on talvella yleensä halvempaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Verotuksen kohdentuminen kulutukseen - erityisesti saastuttavaan - on kuitenkin oikeudenmukaisempaa, kuin välitön tulovero, jossa rankaistaan työnteosta.

 

Arttu

 

No se oliskin vähän sinnepäin, mutta tämä uusi autoveromalli on silkkaa fuulausta siltä osin. Mikäli se puoli olisi kunnossa, voisi vastapainona maksaa polttoaineesta ainakin yksityiskäytöstä sitten reilummin. Se! olisi oikeaa kulutukseen kohdentuvaa veroa eikä se, että oikein kovasti tehokkaille urheiluautoille laitetaan vielä 1,5 kertainen autovero ihan vaan siksi, että joku päättävässä asemassa oleva on kyllin kateellinen. Tämän maan tulovero on sitä tasoa, ettei se ole puolusteltavissa yhtään millään. Minä en muutenkaan oikein ymmärrä, mihin se valtio on rahansa hukannut, kun jokaisesta tienaamastaan lantista täytyy jonkinlaisten verojen myötä maksaa kolminkertainen summa valtiolle  :laugh: Sitä oli tuolla paperiteollisuusmaailmassa aikanaan semmoinen slogan kuin "pyörivä markka tuottaa". Se on vaan jäänyt ihan tyystin unhoon täällä päin.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, eikös bensa tule dieselin ja polttoöljyn teon yhteydessä vähän niinkuin sivutuotteena? Vai oliko se lämmitysöljyn? Anyways, siitä muistelen, että johtui se, että talvella bensalla on periaatteessa ylituotantoa ja siksi se on talvella yleensä halvempaa...

 

periaatteessa joo mutta käytännössä ei koska se huoltoaseman letkusta tuleva aine on blandattu useista eri komponenteista.

 

http://www.motiva.fi/fi/yjay/kuljetusala/polttoainevaihtoehdot/bensiini.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään