Timo Koski

tiedostojen luetteloiden printtaus

8 viestiä aiheessa

Kuinka pystyy printtaamaan resurssienhallinnan näyttämät hakemistojen tiedostoluettelot, kun en ainakaan niitä leikepöydälle pysty(osaa) kopioida?  Printscreenillä kai onnistuisi,luulen mä, mutta on niin ikävää pitkiä litanioita printata siten.  Täältä guruilta apu kai löytyy, kiitos ja anteeksi tyhmyyteni ;).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs mä saisin myös vastaavat listaukset printterille? Tai teksti fileeksi?

Tuo dir /s > lista.txt ei mun w2k'ssa toiminut (Command Prompt). Ei löydy moista filettä.

Olisi myös kiva tulostaa suoraan printterille, mutta printteri on LAN printteri omalla IP osoitteellaan.

Löytyisikö tähänkin apuja?  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ajat tuon komennon start->run valikosta, kannattaa laittaa polut mukaan. Muuten tekee mitä sattuu ja minne sattuu. Esim.

dir c:\windows >c:\winlista.txt

Luo listan windows hakemiston sisällöstä tiedostoon c:\winlista.txt

Listauksen saa suoraan kirjoittimelle:

dir c:\windows >lpt1

Mutta tämä ei toimi kaikilla kirjoittimilla.

Jotta em. toimisi verkkokirjoittimella, se on ensin yhdistettävä johonkin lpt-porttiin. Verkkokirjoittimen voi yhdistää johonkin porttiin NET USE komennolla:

net use lpt1 \\tulostuspalvelin\tulostin

Edellyttäen että tulostin näkyy windowsin verkkoympäristössä.

Jos kirjoitinyhteys on pelkän ip-osoitteen kautta, tiedoston voi lähettää lpr-komennolla:

lpr -S ip -P printer tiedosto.txt

Mutta tämäkään ei toimi aivan kaikkien tulostinten kanssa.

Noista dir, net, lpr, yms. komennoista löytyy lisätietoja windowsin ohjeista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaiks! huh, tulipa ohjetta kerralla sitten kunnolla  :laugh:

Printteri näkyy ja toimii w2k'ssa ihan hienosti, toimii myös verkon läpi toiselta koneelta.

Toisessa koneessa on LPT1'ssä oma pikku printterinsä, tässä koneessa värisuihku  USB'ssä ja laseri verkon kautta.

Aikanaan kokeilin kaikenlaista, mutta kun mättää eikä löytynyt kikkaa, niin annoin periksi.  :'(

Täytyy tässä ehtiessä kokeilla näitä kikkoja.

Kiitos Reijo :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinka pystyy printtaamaan resurssienhallinnan näyttämät hakemistojen tiedostoluettelot, kun en ainakaan niitä leikepöydälle pysty(osaa) kopioida?  Printscreenillä kai onnistuisi,luulen mä, mutta on niin ikävää pitkiä litanioita printata siten.  Täältä guruilta apu kai löytyy, kiitos ja anteeksi tyhmyyteni ;).

http://www.karenware.com/powertools/ptdirprn.asp

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

dir /s > tulostatämä.txt :)

Ja jos laitat dir /b niin ei tule päivämääriä ja tiedostokokoja mukaan eikä myöskään otsikoita tai muuta ylimääräistä.

Näyttävämpi vaihtoehto koko hakemistorakenteen saamiseksi tulostettavaan muotoon on:

tree /a /f > tiedosto.txt

Se tuottaa tällaista jälkeä:

+---Temp
|   |   JETC7CC.tmp
|   |   JETC9A1.tmp
|   |   Perflib_Perfdata_778.dat
|   |   symlcsv1.exe
|   |   WGAErrLog.txt
|   |   WGANotify.settings
|   |
|   +---hsperfdata_SYSTEM
|   |       700
|   |       908
|   |
|   \---slu5f2.tmp
+---twain_32
|       wiatwain.ds
|
+---WBEM
|       msfeeds.mof
|       msfeedsbs.mof
|

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Kiitos. Tällä ainakin jotain meikäläisen äo:lla varustettu sai ulos printteristä. Kaipa ne muutkin neuvot toimii, mutta minun aivokapasiteetti ei tuollaisia dir-juttuja oikein pysty tajuamaan ollenkaan, miten niitä käytetään :(. Ne on aina olleet lähinnä hebreaa. Eikä atk-kiinnostus riitä niiden kanssa pelaamiseenkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään