Guest clode

Lufthansa A340-300 @ EFHK 5.1.2007

29 viestiä aiheessa

Siinä klo 3 aamuyöllä pamahti tollanen laskuun. Rekkari tais olla D-AIGP.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kylläpäs näitä medikaaleja nyt on ruennu pukkaamaan  ;D Vai oliko tekninen vika ?  ???

 

- Miika

 

Medikaalia tais olla kun ambulanssia yms pyöri siinä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Morjestus!

 

KYSYMYS MEDICALISTA:

 

Miten toimitaan kentällä medikkali tapauksessa, rullataanko platalle,vai otetaanko potilas jo rullaustiellä ulos koneesta?

Muutakin infoa olisi kiva tietää, jos viisaita riittää tässä asiassa.

 

-Kaitsu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten toimitaan kentällä medikkali tapauksessa, rullataanko platalle,vai otetaanko potilas jo rullaustiellä ulos koneesta?

 

Rullataan platalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos MIkko!

 

Tulee ajatus mieleen, että kauanko kestää rullata 22R:lta platalle? Saattais säästää muutaman minuutin, jos sirra ja portaat ois valmiina heti, kun kone on pois kiitotieltä?

 

-Kaitsu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulee ajatus mieleen, että kauanko kestää rullata 22R:lta platalle?

Onhan siinä rinnakkaiskiitotie lähempänä terminaalia. ;) Siitä huolimatta muutama minuutti säästyisi jos jäätäisiin rullaustielle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan siinä rinnakkaiskiitotie lähempänä terminaalia. ;) Siitä huolimatta muutama minuutti säästyisi jos jäätäisiin rullaustielle.

 

Vielä nopeammin pääsee kun tekee Meilahteen matala lähestymisen  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vielä nopeammin pääsee kun tekee Meilahteen matala lähestymisen  ;D

Jos ei muuta niin potilas ainaki näkis paikan johon on joutumassa ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun välillä kattelee millasta vauhtia kone rullaa tuolta platalta esim. 22R holdingiin niin näyttää siltä että ihan sama ajeltaisiinko siinä ambulanssilla vai koneella. Kaipa tuolla on noita nopeusrajoituksiakin mutta välillä vauhti näyttää aika kovalta..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten toimitaan kentällä medikkali tapauksessa, rullataanko platalle,vai otetaanko potilas jo rullaustiellä ulos koneesta?

Muutakin infoa olisi kiva tietää, jos viisaita riittää tässä asiassa.

 

Muistaakseni täällä oli joskus kauan sitten kuvia Saksasta olisiko ollut Dusselista. Siinä joka tapauksessa oli kuvia Transavian B737:sta joka tuli laskuun visuaalisesti kaartaen vain vähän ennen kiitotien alkua sen kiitotien suuntaisesti. Laskeuduttaan se sitten rullasi pois kiitotieltä ja pysäytti rullaustielle, jossa oli portaat ja ambulanssi vastassa. Riippuisiko sitten sen potilaan kunnosta vai maan käytännöistä, mitä tehdään. Ehkä jollakulla on esittää asiasta faktaa?

 

PS. Nico, mistä olet nuo kuvat ottanut?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös nopein kuitenkin olis MediHeli, joka odottaa holdissa jossain kiitoradan sivussa 20m korkeudella, ja laskeutuu koneen vierelle juuri siinä missä kone pysähtyy?

 

Ja porrasauto samoin hollilla.  Potilas pikapikaa portaita pitkin hekoon ja saman tien Meilahteen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös nopein kuitenkin olis MediHeli, joka odottaa holdissa jossain kiitoradan sivussa 20m korkeudella, ja laskeutuu koneen vierelle juuri siinä missä kone pysähtyy?

 

Ja porrasauto samoin hollilla.  Potilas pikapikaa portaita pitkin hekoon ja saman tien Meilahteen?

 

Medihelin tehtävä on tuoda asiantuntijan apua nopeasti paikalle ei kuljettaa potilaita ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Veikkaanpa, että jos potilaalla ei ole joku todella akuutti tilanne, ei paljon kannata ruveta mihinkään rullaustielle pysäyttelemään ja aiheuttaa ongelmia muulle liikenteelle. Ja todella harvoin se potilas varmaan ehtii kuolla siinä extra-minuutin aikana, mitä jollain toisenlaisella menettelyllä saatettaisiin ehkä voittaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös nopein kuitenkin olis MediHeli, joka odottaa holdissa jossain kiitoradan sivussa 20m korkeudella, ja laskeutuu koneen vierelle juuri siinä missä kone pysähtyy?

 

Ja porrasauto samoin hollilla. Potilas pikapikaa portaita pitkin hekoon ja saman tien Meilahteen?

 

Voisihan se olla, mutta MediHeli:ssä no se, että se pörrä lentokoneen mukana voi olla hankalaa ja jos potilas ei ole kuoleman kielissä niin ambulanssi on edullisempi. Medi helissä on vielä se ongelma että se voi haitata muuta liikennettä ja se on ehkä jopa helpompaa tuoda rappuset ja ambulanssi...   ;)

Myös ajatellen sitä, että potilas on kentällä, josta on hyvät yhteydet tielle ja MediHeliä voidaan tarvita muualla jossa on vähän vaativampi paikka.

Mutta tietääkö kukaan miten potilas oli loukkaantunut? Jos sydänkohtaus niin MediHeli olisi nopeampi.

-Johannes :santa:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Medihelin tehtävä on tuoda asiantuntijan apua nopeasti paikalle ei kuljettaa potilaita ;)

 

Medihelin tehtävä on myös kuljettaa potilas, jos tarve niin vaatii...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Medi helissä on vielä se ongelma että se voi haitata muuta liikennettä...  ???

 

Muu liikenne odottaa, jos tilanne niin vaatii...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

arvasin että joku ,:n nus... takertuu tuohon ;)

 

HEHE, arvasin, että kyllä siellä madon alla on kuitenkin koukku, mutta silti tarrasin kiinni paikan tullen ;D

 

T. Lahna

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, monestihan se MediHeli on sinne Meilahteen porrannyt. Itsekin joskus ollut siella odottamassa potilasta jota tuodaan epaillyn aivoinfarktin takia MediHelilla Meikkuun (koska labrasta pitaa olla kanssa immeisia vastaanottamassa potilasta muiden lisaksi). :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistä voisi kysellä lento koodeista...esim:  14:45 Shanghai AY058 huomenna, että onko taas a340?  Tietääkö kukaan mikä rata huomenna on käytössä olisko 22l? Siis HELSINKI-VANTAA  ??? :D;)

                                                                   

-Johannes :santa:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedätkö sinä, mistä suunnasta huomenna tuulee? :P

 

Kakkoistuulta veikkaisin? :-) TAF ennustaa myös noin suunnasta 130 eli jotain sinnepäin? :)

 

Vantaan tämänhetkinen sää: http://weather.noaa.gov/cgi-bin/mgetmetar.pl?cccc=EFHK

Ennuste: http://weather.noaa.gov/cgi-bin/mgettaf.pl?cccc=EFHK

 

Ja hieroglyfien selitykset esim tästä: http://aviation.weathersa.co.za/codesexpl.php (nopsaan googlesta, noita ohjeita on varmaan muillakin sivuilla)

 

//T

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

... Jos sydänkohtaus niin MediHeli olisi nopeampi.

OT: Minä en ole lääkäri (ainakaan vielä :P), mutta uskoisin, että sydän infarktin sattuessa ensihoito on tärkeätä, mitä taas hekossa ei voida kovinkaan hyvin harrastaa, eli sen nopeuden hyödyt kumoaa hoitamiseen vaikeus, eli ambulanssi taitaa olla sydän infarktin kannalta parempi vaihtoehto... ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta tietääkö kukaan miten potilas oli loukkaantunut?

Voiko sairaskohtauksen saaneesta potilaasta käyttää "loukkaantunut" termiä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla