Guest Henksu

Kone jäätyy, jonka jälkeen uudelleenkäynnistys takkuaa

19 viestiä aiheessa

Kokeilepa muisteja yksitellen / erikseen / päittäin vaihtaen jne.

Ja vaikka ensin tarkista myös missä prossun ja näytönohjaimen lämmöt pyörii, vaikkakaan tuo tuskin ongelma on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asus P5B emo tarvitsee Bios numero 1405 tai isomman kun prossu on Q6600 G0-stepping.Emo on jo vanha eli tarkasta Bios versio.Kuulostaa kyllä muistivialta mutta tarkista nyt kuitenkin.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

CPU-Z ilmoittaa muistien kelloiksi 400MHz vaikka ovat 800?

CPU-Z ilmoittaa oikein kun kyseessä on DDR2 muisti ;) jos memtest kaatuu niin se on merkki siitä et kammat vaihtoon!!!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eh, murobbs:ssä ehdotetaan seuraavaa:

laita manuaalisesti: muisteille 5-5-5-15 asetukset, vmem 1.9v - 2.0v, vcore 1.30v - 1.35v, pci-e 110-120, pci 33, disiable C1E & EIST

kannattaako tuo, vai onko mutuohje?

Ei,sillä jokainen muistivariantti ja emo vaatii omt ohjeensa.Nuo latenssit ovat aina muistikohtaiset,sitäpaitsi emo osaa itse tuon säädön.Muistijännitteen nosto yleensä ei kannata ellei muistin speksit käske.Prossun corejännitteen nosto ei vakiokelloilla korjaa mitään.on hyvä pitää PCI-e väylän nopeus Auto-asennossa ellei kelloteta.Tuossa emon virransäästöominaisuuksien rampauttamisessa ei ole mitään järkeä.Itse pidän ne päällä suht korkeissakin kellotuksissa.Ainoa emo jossa saattaa olla syytä ottaa nuo pois ovat jotkut AsRock-tyypit.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuulostaa huonolta.Olis varmaan parempi pistää liikkeeseen takaisin.Se on ehkä emo sökö.Voisi ajatella emon vaihtoa kokonaan toiseksi.Tuo prossu suorastaan viihtyy jonkun P-35 Intelin piirisarjaan perustuvan emon päällä.Gigabytellä on 100-120€ hintaisia p35 emoja joita kokemuksesta uskallan suositella.Tuo Asuksesi on kovin vanha eikä ollenkaan ole luotettavan maineessa.   

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo prossu suorastaan viihtyy jonkun P-35 Intelin piirisarjaan perustuvan emon päällä.Gigabytellä on 100-120€ hintaisia p35 emoja joita kokemuksesta uskallan suositella.

P-35 Neo Combo täällä ja Q6600 G0-stepping, eikä ainakaan kellotus onnistu. Ei buuttaa ollenkaan kun jännitettä on vähänkin nostettu  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MSI:n laatu on todellakin vaihdellut aivan liikaa.Gigabyten GA-P35-DS3P on tuossa, siinä on tosin Q6700  G0-stepping 2.66  @  3.4Ghz eikä tarvinnut vcore nostaa kun 1.33V ja emon virransäästöominaisuudet toimii.Toisessa koneessa on Q6600 2.4  @  3.5Ghz  vcore 1.35 ja virransäästöjutut päällä ,mutta emo Gigabyten GA-X38-DQ6.P-35 piirisarja on jonkunverran hankala tuon boottibuginsa takia.Tekee ensin eräänlaisen valekäynnistyksen ja sitten vasta todella boottaa.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asus P5K-E on varmaankin ihan käypänen laitos.Ei ole mitenkään karsitun oloinen vaikka hinta on ihan sopiva.Löytyy jopa RAID-piiri minkä Asus vähän halvemmista jättää pois.Jos poweri on kunnossa niin 550W riittää hyvin tällaiselle yhdistelmälle,tuo 8800GT:n on kiitelty asialliseksi virrankulutuksensa suhteen.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

P-35 piirisarja on jonkunverran hankala tuon boottibuginsa takia.Tekee ensin eräänlaisen valekäynnistyksen ja sitten vasta todella boottaa.

Vexi

Itellä abitin IP35 ja tuo ongelma katosi bios päivityksellä.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itellä abitin IP35 ja tuo ongelma katosi bios päivityksellä.  :)

Onko tuo muuten jokin virallinen bios vai joku betaversio? Minulla on kans tuo IP-35 ja tuplaboottiongelma vaivaa.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asus P5K-E on varmaankin ihan käypänen laitos.Ei ole mitenkään karsitun oloinen vaikka hinta on ihan sopiva.Löytyy jopa RAID-piiri minkä Asus vähän halvemmista jättää pois.Jos poweri on kunnossa niin 550W riittää hyvin tällaiselle yhdistelmälle,tuo 8800GT:n on kiitelty asialliseksi virrankulutuksensa suhteen.

Vexi

Kehottaisin kokeilemaan uutta virtalähdettä. Vanha virtalähde saattaa toimia, mutta sen tuottama virta ei ole enää puhdasta(virransuotoelektolyyttikondensaattorit; Elkot ovat kuivuneet.). Osta tilalle Nexus  NX-8060 - 600Watt MODULAR & 80PLUS Power Supply, niin ongelmat todenäköisesti loppuvat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuo muuten jokin virallinen bios vai joku betaversio? Minulla on kans tuo IP-35 ja tuplaboottiongelma vaivaa.

Hannu

Se on uusin virallinen mikä on saatavissa. Ite päivitin sen abiton omalla softalla joka hakee uusimman BIOS version netistä itse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on paljon ostettu emo tuo perus P5K,mutta se on juuri tuollainen riisuttu malli.Jos RAID ja WIFI kiinnostaa niin kannattaa ottaa tuo P5K-E/Wifi.Perusmallissakin on RAID mutta järjestely on lähinnä onneton.Toinen levy sisälle ja toinen ulkoiseen liitäntään.Äänipiiri on tuossa E:ssä parempi.    http://fi.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=534    E-malli paikasta riippuen 20-30€ kalliimpi.Maksaa erotuksen niin eiköhän ne laita minkä vaan.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse veisin sen takuuhuoltoon tai ainakin liikkeeseen, josta sen ostin (noh juu sama asia) ennen kun alan itse väsäilemään.  ::)

Jeps eilen menin liikkeeseen ja ihan takuuvaihtona vaihdoin sen P5K-emolevyyn. Kone kasaan kotona ja kaikki toimii oikein hienosti :thmbup:

Mitäs mä sanoin? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään