Kirjoitettu Tammikuu 6, 2008 Terve. Nyt on pakko laittaa kuvasarja Ranskan pääkentältä, kun minuakin kiellettiin kuvaamasta. Ei tosin terminaalin sisältä, mutta kenttäbussissa koneelle. Harmi vain, että kiellon esittäneen virkailijan kuva jäi epäselväksi, muuten olisin laittanut senkin. Oikeastaan aika mahtava olo, antaa ihan uuden ulottuvuuden spottailulle, kun se kielletään - meissä jokaisessa asuu kai pieni partisaani. Ensin tosin lähtötunnelmia Hki-Vantaalta 1.1.2008. Airbustäyteisen kuvasaldon harvoja kolmekaksykkösiä on alla, OH-LZA saa jäänpoistokäsittelyn. [ attachment removed / expired ] Ja suihkunraikkaana reitille. [ attachment removed / expired ] Hiljaisen aamun säpinää. [ attachment removed / expired ] Voleren vuoro Milanoon, Airlinersin kuvapankista selvisi syy tuohon moottorin suojapellitykseen - kone kärsi lievän vaurion kuukausi takaperin matkustajasillan osuttua moottoriin. Maalaus viimeistelemättä. [ attachment removed / expired ] Sitten de Gaullelle, Air Francen Airbusseja vilisi, tässä taustalla hieman de Gaullen arkkitehtuuria ja kone on F-GFKH ja mallia 320-211. [ attachment removed / expired ] Linja-auto 350 pysähtyi vasta lentokentän rautatieasemalla eli oli käveltävä D-terminaaliin. Kuvausurakka alkoi sopivasti babybusseilla, F-GUGA A318-111 pushbackissa. [ attachment removed / expired ] Piristävä väriero bussitarhassa, Taromin A318-111 YR-ASB "Traian Vuia". Romanialainen Traian on aika kiistelty kaveri, lukekaapa tuosta: http://en.wikipedia.org/wiki/Traian_Vuia [ attachment removed / expired ] Tätä kuvaa vähän kyttäsin, ilmeisesti tuolla taustalla on Air Francen pääkonttori tuosta tolpasta ja kattotekstistä päätellen, mannekiinina A320-211 F-GLGH. [ attachment removed / expired ] Alitalia tarjosi "harvinaisen" A321-112:n, I-BIXQ. Erittäin tyylikkäät värit yhtiöllä. [ attachment removed / expired ] Lisää perusmallia A320-211, mutta vanhemmasta päästä. Tämä yksilö F-GHQK lensi jo Air Interin väreissä nuoruuden päivinään. [ attachment removed / expired ] Yksi A319-111 tähän väliin, F-GRHS. [ attachment removed / expired ] Alitalian MD-82 I-DATR. [ attachment removed / expired ] Canadair CL-600 F-GRZF syrjäisellä platalla. [ attachment removed / expired ] Näitä ei Turussa pyöri kiusaksi asti. Saudi Arabian Airlinesin Boeing 777-268/ER HZ-AKE. [ attachment removed / expired ] Tätä tietä kotiin... [ attachment removed / expired ] -55 astetta pakkasta ja aurinko jää taa. Kyllä terminaalin lasien takaakin aimo saaliin saa. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2008 CDGllä on jotain spottauspaikkoja, joita voi käyttää jos pyytää "jostain" (poliisi/santarmit/lentokenttä?) luvan, niiltä paikoilta saa hienoja rullauskuvia...vaikka tämän jo tiesitkin, tai sitten kyseessä oli pikemminkin lomareissu kuin spottausreissu. Hienoja kuvia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2008 Hieno setti Noista dösistä tuli mieleen, että lentääkö niitä ensimmäisiä 320-100:a vielä jossain ilman winglettejä, vai onko niihin sitten ne laitettu? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2008 toki niitä lentelee: http://www.jetphotos.net/showphotos.php?aircraft=Airbus%20A320-1 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2008 kyseessä oli pikemminkin lomareissu kuin spottausreissu. Spottailuhan se vasta todellista lomaa on. No juu sain perheen kentälle melkein kolme tuntia ennen lentoa parin päivän pohjustuksella pitkistä jonoista ja ruuhkista ja kivoista tax free-puodeista. Eli toki ohjelma oli kylttyyripainotteinen, yhden iltapäivän tosin vietin Le Bourgetilla, mutta siitä lisää tuolla Ilmailuhistoriaosastolla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2008 CDGllä on ollut ongelmia liian innokkaiden kuvaajien vuoksi, nämä ovat tehneet aukkoja aitoihin. Moinen toiminta saattaa lopettaa kokonaan spottaukset kentällä. Näin kertoi kerozen-postituslista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla