Guest myyz

Haku lennonjohtajakurssille käynnissä

67 viestiä aiheessa

Aika paljon varmaankin, tosin riippuu hakia määrsästä. Mutta jos on hyvät pohjapaperit niin kyllä niillä pitäisi testeihin päästä. Itellä kun ei ole ne parhaimmat niin en hakenut vaikka ammatti olisi kiehtova. Noh jos sitä edes Asematasovalvojaksi sinne alakertaan pääsisi EFHK:lle ;)

Voi ei Teemu! Olisihan sinun pitänyt hakea!Ei minullakaan ole hyvät paperit, mutta ei ole mitään hävittävää ja ei sinne voi päästäkkään ellei hae. Ja minullakin käyty vain ammatillinen puoli nuoriso-ja vapaa-ajan ohjaajaksi. Sitten on myös toinen koulutus ja tällä hetkellä olen lelupoliisi mikä ei edes oikein liity ilmailuun, mutta se nyt on niistä murheista varmaan pienin ja vähiten merkityksetön.

Kyllähän minä tiedän, että sinne on tosi paljon päteviä kavereita hakemassa, mutta yritetään. :)

Eiku vitsi, nyt en taas oikein tajua mitä kirjoitan. Liian sekavaa.

Edit: Teemu, onko Petri sinulle sukua? :)

Edit2: Henri, Miksi et hakenut tänä vuonna vai haitko?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi ei Teemu! Olisihan sinun pitänyt hakea!Ei minullakaan ole hyvät paperit, mutta ei ole mitään hävittävää ja ei sinne voi päästäkkään ellei hae. Ja minullakin käyty vain ammatillinen puoli nuoriso-ja vapaa-ajan ohjaajaksi. Sitten on myös toinen koulutus ja tällä hetkellä olen lelupoliisi mikä ei edes oikein liity ilmailuun, mutta se nyt on niistä murheista varmaan pienin ja vähiten merkityksetön.

Kyllähän minä tiedän, että sinne on tosi paljon päteviä kavereita hakemassa, mutta yritetään. :)

Eiku vitsi, nyt en taas oikein tajua mitä kirjoitan. Liian sekavaa.

Edit: Teemu, onko Petri sinulle sukua? :)

Aivan, mutta kun on tehnyt sen matematiikan sinne pääsyn mahdollisuuksista niin sillon karu todellisuus iskee....

EDittiin sen verta että jos kyseisen henkilön sukunimi on sama niin silloin hän saattaa olla erittäin kaukaista sukua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan, mutta kun on tehnyt sen matematiikan sinne pääsyn mahdollisuuksista niin sillon karu todellisuus iskee....

EDittiin sen verta että jos kyseisen henkilön sukunimi on sama niin silloin hän saattaa olla erittäin kaukaista sukua.

Anteeksi Teemu, nyt en ymmärtänyt jostain syystä tuota sinun ensimmäistä virkettä. Siis tarkoititko, että se matematiikka testi siellä on vaikea vai, että matemaatiikka ei ole niin vahva laji?

Kyllä kai sinä Vantaalaisena tiedät kuka on Petri Lokka?FBS?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi Teemu, nyt en ymmärtänyt jostain syystä tuota sinun ensimmäistä virkettä. Siis tarkoititko, että se matematiikka testi siellä on vaikea vai, että matemaatiikka ei ole niin vahva laji?

Kyllä kai sinä Vantaalaisena tiedät kuka on Petri Lokka?FBS?

Niin katsos kun käytin todennäköisyys laskentaa mahdollisuuksistani tulla valituksi niin sain tulokseksi ~0.001%

Kuten sanoin hän saattaa olla jokun kaukaisen sukuhaaran kautta sukua, meitä Lokkia on vain vajaat 500 suomessa ;) ja sukunimi on suojeltu :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älkää miettikö tuollaista p**kaa vaan hakekaa, ei maksa muuta kuin postimerkin  :thmbup: Mitään ihme laskentoja kannata tehdä, sen kuin pistää paperit menemään

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heei hei hei..ei pidä yleistää!Minä hainkin! ;) On ollut tuo postimerkkienkin hinnannousu todella törkeää!Maksoi sentään..hmm 0,80€? Kaveri onneksi lainas rahat siihen! 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu en, tämä oli osoitettu lähinnä niille, jotka puntaroivat omia arvosanojaan että riittävätkö ne  :) Jos ei hae, ei voi ikinä tietää olisiko päässyt, nimim. Ka. 7.3  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu en, tämä oli osoitettu lähinnä niille, jotka puntaroivat omia arvosanojaan että riittävätkö ne  :) Jos ei hae, ei voi ikinä tietää olisiko päässyt, nimim. Ka. 7.3  ;)

Tämä edellisellä sivulla ollut linkki helpottaa pohdintaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä edellisellä sivulla ollut linkki helpottaa pohdintaa.

heh, enpä tuota huomannut. Itellä oli vain A ja B kirjaimia YO-todistuksessa joten se siitä. Vaikka hakisikin niin en noita kriteerejä täytä :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

heh, enpä tuota huomannut. Itellä oli vain A ja B kirjaimia YO-todistuksessa joten se siitä. Vaikka hakisikin niin en noita kriteerejä täytä :D

Minäkin mietin tuota, kun enklanti oli 2. Ja sitten otin yhteyttä sinne ja tuli aika suora vastaus, että sillä ei oikeastaan ole mitään väliä, että jokainen hakija katsotaan erikseen. Ja toisekseen tuo kakkonen oli 4 vuotta sitten ja ei vastaa tämän hetken lontoon kielentaitoa missään nimessä. Eli.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kellekkään tänään tullut kirjettä?

Minulle ei ainakaan tullut.      :'(    Toivottavasti ensi viikolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin mietin tuota, kun enklanti oli 2. Ja sitten otin yhteyttä sinne ja tuli aika suora vastaus, että sillä ei oikeastaan ole mitään väliä, että jokainen hakija katsotaan erikseen. Ja toisekseen tuo kakkonen oli 4 vuotta sitten ja ei vastaa tämän hetken lontoon kielentaitoa missään nimessä. Eli.....

Kaikki testataan erikseen, mutta se lukion (tai ammattikoulun) todistus kertoo hyvin paljon myös asenteesta opiskeluun. Jos lukion lopputodistuksen keskiarvo on vaikkapa 6.0, niin joko on suuria ongelmia monessa aineessa (=>vaikeuksia todennäköisesti myös lennonjohtaja/lentäjäkoulutuksen teoriaopinnoissa) tai vaihtoehtoisesti asenteessa (=> mahtaako lennonjohtaja/lentäjäkoulutuskaan kiinnostaa oikeasti?). Hakuprosessin lahjakkain lennonjohtaja/lentäjä voi karsiutua hakuvaiheessa, mutta koska hakijamäärät on suuret, niin kurssille saadaan joka tapauksessa laadukas aines joka menestyy myös työelämässä. Eli opetus nuorille foorumilaisille: opiskelkaa lukio tai ammattikoulu tosissaan, niin ei jää ainakaan siitä kiinni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kappas... wanhan annetaan yrittää - postiljooni kantoi kutsun pyristelyihin.

Lukio meni pöydän alle, mutta onneksi on käyty kouluja sen jälkeenkin hiukan paremmalla menestyksellä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

vaihtoehtoisesti asenteessa (=> mahtaako lennonjohtaja/lentäjäkoulutuskaan kiinnostaa oikeasti?).

lukio == lj-koulutus kiinnostavuudessa jep! jep! ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

lukio == lj-koulutus kiinnostavuudessa jep! jep! ::)

Kyllä tuossa Pentin kommentissa oli ihan pointtia. Totta kai yksittäiset tapaukset voivat menestyä yhdessä työssä vaikka olisivatkin munanneet kaiken aikaisemmin tekemänsä, mutta jonnekin se paperikarsintojen raja on vedettävä ja koulutodistukset antaa jonkinlaista suuntaa.

Eihän uutta duuniakaan saa sanomalla "ei mulla ole mitään ansioluetteloa kun olen saanut potkut kaikista aiemmista duuneista mutta tässä olisin kyllä tosi hyvä..."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu siinä on pointtia mutta itse en lähtisi väittämään että kaveri jolla on huonot paperit ei voisi pärjätä lj-koulutuksessa.

Joitakin se lukeminen ei vaan kiinnosta kun muuten kaveri voi olla viimeisen päälle tunnollinen ja hanskaa hienosti 3D maailman sekä osaa sumplia asioita. Toinen ääripää on taas se että kaveri tulee yli 9 keskiarvolla lukiosta ulos mutta ei uskalla koskea mikrofooniin, saatika vielä puhumaan siihen. Karsinnan edetessä jälkimmäinen voidaan vielä hylätä mutta ensimmäistä ei voida hyväksyä koska hän on jo hylätty papereiden perusteella ;)

Noin yleisesti kunnolla opiskelu kannattaa aina vaikka ei ilmailualalle menisikään.  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu siinä on pointtia mutta itse en lähtisi väittämään että kaveri jolla on huonot paperit ei voisi pärjätä lj-koulutuksessa.

Joitakin se lukeminen ei vaan kiinnosta kun muuten kaveri voi olla viimeisen päälle tunnollinen ja hanskaa hienosti 3D maailman sekä osaa sumplia asioita. Toinen ääripää on taas se että kaveri tulee yli 9 keskiarvolla lukiosta ulos mutta ei uskalla koskea mikrofooniin, saatika vielä puhumaan siihen. Karsinnan edetessä jälkimmäinen voidaan vielä hylätä mutta ensimmäistä ei voida hyväksyä koska hän on jo hylätty papereiden perusteella ;)

Noin yleisesti kunnolla opiskelu kannattaa aina vaikka ei ilmailualalle menisikään.  :D

500-1000 hakijasta pystytään pudottamaan paperivalinnassa ne joita koulu ei kiinnosta ja myöhemmissä testeissä nämä tyypit jotka ei uskalla koskea mikrofoniin. Silti sinne jää vielä enemmän varteenotettavia hakijoita kuin on aloituspaikkoja, eli valitsijat pääsevät tässä vaiheessa valitsemaan mielestään parhaat. Periaatteessa valitut saattavat olla kompromissin tulos, eli jokaisella osa-alueella koulumenestyksestä motivaatioon ja persoonan miellyttävyydestä testituloksiin löytyy parempiakin hakojoita jotka pudotetaan. Mutta vastaavasti hyväksytyillä hakijoilla on kaikilla osa-alueilla hyvä tulos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No minä taas olen hieman erilaisella näkökannalla tuohon lukio vastaan ammattikoulu kysymykseen. Mielestäni se ei kerro mitään oletko käynyt ammattikoulun vai lukion. Monilla on toki erilaiset lähtökohdat, että valitseeko jomman kumman edellä mainituista opiskelu vaihtoehdoista. Itselleni parhain vaihtoehto siihen elämäntilanteeseen oli ammattikoulu, tai voidaanko Keski-suomen opistosta puhua ihan täysin ammattikouluna. Ko. paikka kuitenkin eroaa huimasti muista ammattikouluista.

Ja jos aletaan enemmän spekuloimaan, niin kyllä tämä poika on lukenut/ kirjoittanut aika paljon kaikennäköistä koulussa. Veikkaisin, että keskivertoa enemmän mitä normaalisti ammattikouluissa. Ja nyt näin jälkeenpäin kun ajattelen niin opisto kasvatti minua todella paljon henkisesti ja antoi todella hyvät eväät tulevaisuuteen, tästä kiitos opistolle. En tiedä lukiota käymättä, että olisiko se tehnyt saman, mutta olen tyytyväinen ratkaisuuni ja minusta on hieman väärin alkaa rankkaa porukkaa koulutustaustan vuoksi. Tietenkin kaikki hakijat testataan ja katsotaan onko soveltuva.

Millä perusteilla voi sanoa, että jos olet käynyt lukion, niin sinulla riittää enemmän motivaatiota , kuin ammattikoulu pohjasella? Jokainen lennojohtajaksi hakeutuva aivan varmasti tietää, että ko. hommaan ei valmistuta pelkästään peukaloita pyörittelemällä. Itse ainakin tiedän tämän faktan.

Ihminenkin kun on jännä olento siinä mielessä, että se voi kehittyä ja muuttua. Tällä tarkoitan sitä, että vaikka sinua ei ole esimerkiksi 10 vuotta sitten kiinnostanut lukea, mutta nykyään haluat oppia paljon uutta ja opiskella. Ymmärrättekö mitä tarkoitan?

Olisikohan tässä tarpeeksi vuodatusta?:)

Vastaan mielelläni takaisin!:)

EDIT: Kusti oli tuonut kotia kutsun pääsykokeisiin.  :thmbup: Tämäkin oli jo voitto minulle! :)

EDIT2: Niin ja juu..ajattelin nyt tarjota kyytiä ihmisille jotka tulevat ehkä jostain kauempaa. Eli asustelen itse tässä Tikkurilan aseman lähettyvillä.Eli jos joku pitkän matkalainen haluaa päästä esim.juna-asemalta Avia Collegeen kyydissä niin pääsee. Kuulun itse ryhmään 3. Jospa siis kiinnostaa niin ottakee vaikka privan kautta yhteyttä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No minä taas olen hieman erilaisella näkökannalla tuohon lukio vastaan ammattikoulu kysymykseen. Mielestäni se ei kerro mitään oletko käynyt ammattikoulun vai lukion. Monilla on toki erilaiset lähtökohdat, että valitseeko jomman kumman edellä mainituista opiskelu vaihtoehdoista. Itselleni parhain vaihtoehto siihen elämäntilanteeseen oli ammattikoulu, tai voidaanko Keski-suomen opistosta puhua ihan täysin ammattikouluna. Ko. paikka kuitenkin eroaa huimasti muista ammattikouluista.

Ja jos aletaan enemmän spekuloimaan, niin kyllä tämä poika on lukenut/ kirjoittanut aika paljon kaikennäköistä koulussa. Veikkaisin, että keskivertoa enemmän mitä normaalisti ammattikouluissa. Ja nyt näin jälkeenpäin kun ajattelen niin opisto kasvatti minua todella paljon henkisesti ja antoi todella hyvät eväät tulevaisuuteen, tästä kiitos opistolle. En tiedä lukiota käymättä, että olisiko se tehnyt saman, mutta olen tyytyväinen ratkaisuuni ja minusta on hieman väärin alkaa rankkaa porukkaa koulutustaustan vuoksi. Tietenkin kaikki hakijat testataan ja katsotaan onko soveltuva.

Millä perusteilla voi sanoa, että jos olet käynyt lukion, niin sinulla riittää enemmän motivaatiota , kuin ammattikoulu pohjasella? Jokainen lennojohtajaksi hakeutuva aivan varmasti tietää, että ko. hommaan ei valmistuta pelkästään peukaloita pyörittelemällä. Itse ainakin tiedän tämän faktan.

Ihminenkin kun on jännä olento siinä mielessä, että se voi kehittyä ja muuttua. Tällä tarkoitan sitä, että vaikka sinua ei ole esimerkiksi 10 vuotta sitten kiinnostanut lukea, mutta nykyään haluat oppia paljon uutta ja opiskella. Ymmärrättekö mitä tarkoitan?

Puhut vähän, mutta ASIAA!! Olen täysin samaa mieltä tästä kanssasi!  :thmbup:

Ja onneksi olkoon kaikille ekalle kierrokselle pääseville!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EDIT: Kusti oli tuonut kotia kutsun pääsykokeisiin.  :thmbup: Tämäkin oli jo voitto minulle! :)

EDIT2: Niin ja juu..ajattelin nyt tarjota kyytiä ihmisille jotka tulevat ehkä jostain kauempaa. Eli asustelen itse tässä Tikkurilan aseman lähettyvillä.Eli jos joku pitkän matkalainen haluaa päästä esim.juna-asemalta Avia Collegeen kyydissä niin pääsee. Kuulun itse ryhmään 3. Jospa siis kiinnostaa niin ottakee vaikka privan kautta yhteyttä.

En missään vaiheessa väittänytkään, että ammattikoulun käyneet olisivat huonompia opiskelijoita tai heistä tulee huonompia lennonjohtajia kuin lukion käyneistä. Ensimmäisessä aihetta sivuavassa viestissä puhuin molemmista kouluista, mutta kun keskustelu väännettiin väkisin lukioaiheiseksi, kommentoin sen jälkeen vain niitä lukion todistuksia. Onhan siellä Avia Collegen paperivalintavaatimuksissakin heidän asettamat rajansa sekä lukion, että ammattikoulun käyneiden todistukseen. Ja mitä tulee siihen myöhäisherännäisyyteen opiskelun kiinnostavuuden suhteen, niin voi olla että vaativat jotain todisteita esim. siitä että englanti sujuu nyt kymmenen vuotta myöhemmin paremmin kuin lukion vitonen tai ammattikoulun ykkönen.

Kaikesta huolimatta onnea ja menestystä kaikille hakijoille ja pääsykokeisiin valituille koulutustaustaan katsomatta.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nämä 1. ja 2. vaiheen kokeet on samat ku finskille haettaessa (2. vaiheessa pari tehtävää vähemmän). Kokemuksesta voin sanoa, että eivät ole erityisen mukavia, oli meinaan takki aika tyhjä noiden jälkeen. Mutta onnea vain kokeisiin kaikille kutsutuille  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nämä 1. ja 2. vaiheen kokeet on samat ku finskille haettaessa (2. vaiheessa pari tehtävää vähemmän). Kokemuksesta voin sanoa, että eivät ole erityisen mukavia, oli meinaan takki aika tyhjä noiden jälkeen. Mutta onnea vain kokeisiin kaikille kutsutuille  :thmbup:

Mitäköhän nuo ensimmäisen vaiheen testit pitävät sisällään, koska aikaa testeihin on varattu klo 9-16? SIO:n ekassa vaiheessa aikaa ei ollut kuitenkaan kuin se n. nelisen tuntia. Eli varmasti jonkun verran enemmän testejä tiedossa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään