Jouni Rasmussen

Cd-rom ongelma asennuksessa

5 viestiä aiheessa

Miksiköhän kun yritän asentaa cd-rommia uusiksi niin tulee aina että "Laiteasennuksessa esiintyi ongelmia ja laite ei ehkä toimi oikein"? Tämä cd-rom asema on toiminut hyvin mut nyt kun pistin koneen päälle niin tuli ilmoitus ensin että pitäs windows uusiks aktivoida kun kokoonpano on muuttunut koneessa. Yritin myös virtuaalista cd-rom asemaa asentaa niin magicdisc ja daemon toolsinkin kanssa se sanoo tuota samaa. Ennen olen kyllä voinut asentaa myös daemon toolsinkin mut poistin sen ja yritin tuota magic disciä nytten ja kun se ei toiminut niin yritin daemon toolsin uusiksi niin sitäkään ei enään voinut asentaa. Kyllä pystyi siis muuten ohjelman asentaan mut se virtuaali aseman kohdalla se herjaa tuota samaa ongelmaa kun oikeankin cd-rom aseman kautta. Eli minusta tuntuu että windows nyt estää jotenkin rommien asennuksen niin mitähän pitäs tehdä?

Edit: Tuli mieleen kun nyt luin muitakin foorumeita että voisiko vika olla siinä kun minulla oli PowerISO ohjelma ja sen olin poistanut tässä vastikaan niin tuntuu että sen jälkeen nämäkin ongelmat alkoivat esiintyymään? voiko olla mitenkään liitoksissa tähän ongelmaan vai onko ajoitus sattuma vain?

Edit: Asensin nyt PowerISO:n takaisin, niin power ison virtuaali asema tuli nyt, mut edelleenkään en voi asentaa koneen omaa cd-rw/dvd-asemaa ja esim. Magic Disciä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs versio sulla on Windowssista käytössä?

PowerISO voi aiheuttaa kyllä ongelmia. Poistas kaikki noi levykuvien mounttaus ohjelmat ja putsaa windowssin rekisteri, siellä saattaa olla jotain joka aiheuttaa ongelmat.

Se että asensit uuden laitteen (fyysisen) on riittävä syy windowssin herkälle anti-piratismi järjestelmällä pistää Windows uudelleen aktivoitavaksi. Tarkista myös sen CD aseman jumpperointi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on Windows XP SP2

Edit: Niin ja mulla oli yhteen väliin kaikki mounttaus ohjelmat poissa ja kokeilin EacyCleanerille putsata rekisterit, mut ei tuntunut auttavan.

Edit: Mut se minua itteä ihmetyttää miksi on aikaisemmin toiminut moitteettomasti nämä mounttausohjelmatkin. Tässä yks päivä mm. poistin PowerISO:n ja muita ohjelmia samalla lisää/poista ohjelmien kautta niin sen jälkeen kun yritin asentaa MagicDisciä niin huomasin ekan kerran tämän ongelman.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse jo lähtisin tekemään Windowssin uudelleen asennusta tässä vaiheessa mutta en nyt tiedä onko se tässä tapauksessa fiksua.... korjaus asennusta voisi kanssa harkita, tiedot ei häviä minneskään....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yritin korjaus asennusta silleen että käynnistin tietokoneen uusiksi cd-levyn kanssa, mutta se ei voinut tehdä koska ei voi käynnistää Setupdd.sys tiedostoa siinä tilassa. Tarkoittiko tuo sitä korjaus asennusta että noin se pitäs tehdä jos voi? Vai onko siihen joku toinen menetelmä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään