Kirjoitettu Tammikuu 8, 2008 Koneen piti ilmeisesti alunperin tulla jo klo8 maissa mutta hyvä kun tulit myöhässä joten sai kuvattua "valoisaan" aikaan.. [ attachment removed / expired ] Tuli taas nähtyä kyllä vaivaa... odotin 16:lle mutta tulikin siiten 34:lle, joten piti ensiksi pari kilsaa eka peltoa pitkin kompuroida ja muljautellessa nilkkaa tunnottomalla jalalla vaan todetakseen sen, että kone kävi kiitoradan päässä kääntymässä.. josta olisi saanu vähemmällä vaivalla lähempää kuvattua, no ei aina voi tietää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2008 Näkyy olevan vielä jäänpoistotökötit Turusta perässä.... Ihan hyvä voto! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 9, 2008 Sitkeimmät sissit olivat odotelleet tornin juurella kahdeksasta saakka.. ??? Keli oli taas viime aikojen mukaan tasaisen harmaan synkkä, mutta valoa sentään oli edes välttävästi. Itselläkin ISO lasi on lähtenyt Japaniin vakaajaremppaan, joten tarjolla oli vain lyhyttäpitkää.. Muttta hyvä että tuli myöhässä, kahdeksan aikaan olisi ollut taas haastetta hommassa ihan eri malliin. Hyvä kuva olosuhteisiin nähden! Janne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 9, 2008 Tuli taas nähtyä kyllä vaivaa... odotin 16:lle mutta tulikin siiten 34:lle, joten piti ensiksi pari kilsaa eka peltoa pitkin kompuroida ja muljautellessa nilkkaa tunnottomalla jalalla vaan todetakseen sen, että kone kävi kiitoradan päässä kääntymässä.. josta olisi saanu vähemmällä vaivalla lähempää kuvattua, no ei aina voi tietää. Eikö sulla vielä ole radiota käytössä? Ilman sitä tulee helposti tuollaisia ongelmia. Kai Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 10, 2008 Itselläkin ISO lasi on lähtenyt Japaniin vakaajaremppaan Kas, se oli sitten sun lasi, mistä Kelotie mainitsi. Mun lunssi lähtee sun glasin kaveriksi perjantaina. Käskenkö kertoa terveisiä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 10, 2008 Kas, se oli sitten sun lasi, mistä Kelotie mainitsi. Mun lunssi lähtee sun glasin kaveriksi perjantaina. Käskenkö kertoa terveisiä? Millasia toimitusaikoja tällä kertaa lupailtiin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 10, 2008 Millasia toimitusaikoja tällä kertaa lupailtiin? Sanoi, että sen puoltoista kuukautta on nyt viimeisimmät pari kappaletta viipyneet... Vähän ärsyttää, kun ei ole itseä saanut niskasta kiinni ja lähetettyä aiemmin. Olisi marraskuun puolessä välissä lähettänyt, niin nyt olis linssi jo takaisin ja pääsis tammikuun pakkaspäivinä (jos sellaisia nyt tulee) kuvaamaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 10, 2008 Mun lunssi lähtee sun glasin kaveriksi perjantaina. Käskenkö kertoa terveisiä? Kerro toki. Joo, soitin jo ennen juhannusta (muistaakseni..) huoltoon ja kun selvisi että edessä on ainakin kuukauden kierros päätin sinnitellä rikkinäisen vakaajan kanssa, tai se poiskytkettynä loppukesän, ja laittaa huoltoon sitten vasta säiden ollessa huollolle suotuisat. Lopultakin sain aikaiseksi lähettämisen Fokalle välipäivinä. Jännä että mulla ei tuota ennen ollut kuin pari hassua kertaa noita huolia siihen mennessä kun luin täällä noista ongelmista Sigman OS:n kanssa, mutta pari kuukautta sen jälkeen tilanne olikin jo räjähtänyt käsiin, kehitys oli suorastaan eksponentiaalista... Matka on pitkä ja kolkko, siellä saattaa pimeässä laatikossa tulla likaisia ajatuksia mieleen, joten kerro lasillesi että pitää itsensä kurissa eikä klähmi mun silmäterääni, se on hyvä ja kiltti lasi... Janne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 10, 2008 Kas, se oli sitten sun lasi, mistä Kelotie mainitsi. Mun lunssi lähtee sun glasin kaveriksi perjantaina. Käskenkö kertoa terveisiä? Vakaajako on hajalla? Siitähän on ollut puhetta ennenkin. Taitaa teikäläisellä olla kuvausmäärätkin hieman toista kuin täällä, joten josko oma vielä kestäisi muutaman vuoden. EDIT: sitä vakaajaongelmaa näemmä juu.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 10, 2008 Eikö sulla vielä ole radiota käytössä? Ilman sitä tulee helposti tuollaisia ongelmia. Kai Onhan niitä mulla kolme kappaletta.. Eikä se radion olemassaolo tuommosia estä, vähentää kylläkin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 10, 2008 Vähän ärsyttää, kun ei ole itseä saanut niskasta kiinni ja lähetettyä aiemmin. Olisi marraskuun puolessä välissä lähettänyt, niin nyt olis linssi jo takaisin ja pääsis tammikuun pakkaspäivinä (jos sellaisia nyt tulee) kuvaamaan Onkos toi edelleen sitä samaa vikaa joka oli jo Sveitsin reissulla vai onko hajonnut sen jälkeen uudestaankin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 10, 2008 Vaikka menee osin ohikin aiheen, niin varmaan voin jatkaa perään omia outouksia EFVA:lla, tai no Fockeri nyt ei niin mikään kauhean harvinainen ole... 1. SE-LIR [ attachment removed / expired ] 2. RA-42330 [ attachment removed / expired ] 3. SE-LTL [ attachment removed / expired ] 4. D-FFHZ [ attachment removed / expired ] Näkee että tatsi on pahasti kateissa, liian pitkä tauko kun on ollut "vähän" muuta tekemistä vime aikoina. Halusi tai ei, mut elämä on... Janne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 10, 2008 Jännä että mulla ei tuota ennen ollut kuin pari hassua kertaa noita huolia siihen mennessä kun luin täällä noista ongelmista Sigman OS:n kanssa, mutta pari kuukautta sen jälkeen tilanne olikin jo räjähtänyt käsiin, kehitys oli suorastaan eksponentiaalista... Joo, luulen kans, että mulla taitaa olla vaan tuo käyttöaste vähän rankempaa, kuin monella muulla saman lasin käyttäjällä. Se on mun kuvaustahdilla aina se 6kk ja sitten alkaa ensimmäiset oireet ja kun ne tulee, sitten se menee nopeasti lähes käyttökelvottomaksi. Minäkin olen sitten aina sinnitellyt sen muutaman kuukauden verran sen rikkinäisen kanssa, kuten nytkin... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 10, 2008 Onkos toi edelleen sitä samaa vikaa joka oli jo Sveitsin reissulla vai onko hajonnut sen jälkeen uudestaankin? Sama vika, mutta sen jälkeen jo kolmatta kertaa. Tai siis silloin oli eka kerta ja nyt on kolmas Japaniaan reissu edessä. Se on ihan tuon Sigman tyyppivika. Se vakaaja hajoaa takuuvarmasti jossain välissä ja sen Sigma myöntää itsekin. Mutta kuten aiemminkin olen todennut, nämä korjaukset eivät maksa mitään, vaan menevät aina "on the house"... Sen sijaan vielä ei ole kuulemma yhtään Sigman 18-200mm OS:ää lähetetty korjattavaksi, joten jotain varmaan ovat oppineet tuosta 80-400:n vioista. Se kun kuitenkin oli Sigman ensimmäinen vakaajallinen lasi, joten lasten taudit ovat selviö. Ihan kuin on ollut Nikonilla ja Canootillakin ensimmäisten vakaajien kanssa... Vaikka mikäs siinä, kyllä minäkin voisin mennä rikki kerran vuoteen, jos aina saisi puolentoista kuukauden kuntoutusmatkan Japaniin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 11, 2008 Vaikka mikäs siinä, kyllä minäkin voisin mennä rikki kerran vuoteen, jos aina saisi puolentoista kuukauden kuntoutusmatkan Japaniin ....mutta mites siitä matkasta sit toipuis...? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 11, 2008 ....mutta mites siitä matkasta sit toipuis...? Euroopan muutaman päivän reissultakin toipumiseen on yleensä mennyt viikko Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 11, 2008 ....mutta mites siitä matkasta sit toipuis...? Ajattelitko loppuun saakka, siis tuo putki meni paikkaan missä oli tehty, ethän Mikko sentään..... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 11, 2008 Millasia toimitusaikoja tällä kertaa lupailtiin? Menihän siinä tällä kertaa kaksi kuukautta. Nyt on lasi taas kotimaassa ja ehkäpä jo huomenna Savossa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 11, 2008 Menihän siinä tällä kertaa kaksi kuukautta. Nyt on lasi taas kotimaassa ja ehkäpä jo huomenna Savossa Ne vois laittaa suoraan uuden yksilön ja heittää nuo kertakäytetyt roskiin. Hoituis homma hivenen nopeemmin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 11, 2008 Ne vois laittaa suoraan uuden yksilön ja heittää nuo kertakäytetyt roskiin. Hoituis homma hivenen nopeemmin Kyllä, mutta vasta sitten, kun tulee HSM versio uudella vakaajasukupolvella 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla