Tuomas Kuukasjärvi

Mikä on seuraava lentomatkasi?

4 896 viestiä aiheessa

Perun mäkin aikasemman hehkutukseni Shanghain matkasta. Tuntien suomalaisen periksiantamattomuuden epäilen, että pääsenkö lomalle laisinkaan ennen inttiä(I/07)...  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samat sanat. Eipä tullut tämänpäiväisestä Shanghain matkasta mitään  :-\.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti tämä ei ole seuraava matka, mutta varattu ja maksettu kumminkin:

 

21.3.2007:

Helsinki-Berliini (Tegel), Air Berlin

Berliini (Tegel)-Milano (Bergamo, Orio al Serio), Air Berlin

 

24.3.2007:

Milano (Malpensa)-Berliini (Schönefeld), easyJet

 

25.3.2007:

Berliini (Tegel)-Helsinki, Air Berlin

 

Ja samalla uusi lentoyhtiökokemus eli Air Berlin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, huomasin tuon. Minulla on nyt varattuna lisäksi Lufthansalla Frankfurtin kautta Souliin, siellä kentänvaihto ja Korean Airilla Pusaniin. Lipunkirjoitus on onneksi vasta perjantaina.

 

No Lufthansan liput kirjoitettiin perjantaina iltapäivällä. Nyt kun Finnairin lakko loppui ja jos Tokion-lento lennetään lauantaina, niin olen kahden lipun loukussa :o.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No Lufthansan liput kirjoitettiin perjantaina iltapäivällä. Nyt kun Finnairin lakko loppui ja jos Tokion-lento lennetään lauantaina, niin olen kahden lipun loukussa :o.

Anna mulle ne Finnairin liput. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No Lufthansan liput kirjoitettiin perjantaina iltapäivällä. Nyt kun Finnairin lakko loppui ja jos Tokion-lento lennetään lauantaina, niin olen kahden lipun loukussa :o.

 

Minulla on kanssa kirjoitettuna kahdet liput Jejulle saakka, Finnairilla ja Korean Airilla Nagoyan kautta, ja toisena Czech Airlines + Korean Air Prahan ja Seoulin kautta  ;D

 

Mutta nuo OK + KE -liput ovat palautuskelpoisia, joten no hätä.

 

--Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

seuraava lienee:

 

02 NOV AY845 HEL-AMS 320

05 NOV AY846 AMS-HEL 320

 

lisäksi liput kirjoitettu virginin korkkausreissulle:

 

16 MAR AY5905 HEL-LHR 320 (op BA)

16 MAR VS005 LHR-MIA 744

27 MAR VS006 MIA-LHR 346

28 MAR AY832 LHR-HEL 321

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt lomalle Gran Canarialle.

Oul-Hel-Lpa-Hel-Oul

 

Hel-Oul KF202 19.10 MD-90

Hel-Lpa AY1517 19.10 Boeing 757

Lpa-Hel AY1518 26.10 Boeing 757

Hel-Oul KF221 27.10 Avro 100

 

EDIT: PVM korjattu

 

Taalta Espanjasta hotelli Vista Flor:ista kirjoittelen 8). Oul-Hel myohassa n. 10min. ei paha, mutta Hel-Lpa lento oli 2 tuntia myohassa helsingista, ja koneena oli Pullmanturin Boeing 747-200 Jeeeee! Valilaskuja oli 2: miehiston vaihto Madridissa, osa lomalaisista Lanzarotelle ja sitten 4 tuntia myohassa tanne. ¡Muuten EFHK asemalla sai lakon aikana Plus myymalasta 10% alennuksen! Kirjoittelen lisaa kotona matkasta, ja ehka vahan kuvia :D.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiistaina vihdoin nokka kohti Shanghaita klo17:10 ja takaisin seuraavan viikon keskiviikkona. Noh ehdinpä lakon ansiosta tsiikaa siskon esikoisen kätilöopistolle... =)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiistaina vihdoin nokka kohti Shanghaita klo17:10 ja takaisin seuraavan viikon keskiviikkona. Noh ehdinpä lakon ansiosta tsiikaa siskon esikoisen kätilöopistolle... =)

 

Voisitko Tatu tuolla Pu Dongilla sen verran tarkkailla tilannetta, että onko transit-matkustajille, eli jos vaihtaa internationaliselta toiselle international-lennolle, oma kaista eli ei tarvitse käydä passintarkastuksessa. Joskus jossain luki, että Guangzhoun uusi kenttä (CAN) olisi Kiinan ensimmäinen josa on ihan oikea transit mahdollisuus mutta mites PVG?

 

Tämä siksi että pitäisi käydä heittämässä joku tosi pikainen MD-11 -keikka Aasiaan ja PVG:n lennot irtoaisi nyt tuollaiseen asevelihintaan. Viisumiahan Kiinassa ei käsittääkseni tarvitse jos jatkaa transtittina 24h:n sisällä eikä poistu kentältä.

 

Toinen vaihtoehto olisi NRT mutta sinne ei tarvitse lähteä koska lussubussi ajelu ei kiinnosta ja siitäkin kuulemma on se PTV-systeemi jatkuvasti tiltissä. :laugh:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kavin viime kuussa Kiinassa, Shanghaissa (tai aloitin oikeastaan maailmanymparimatkani sielta), ja jos oikein muistan, matkatoimistoni kertoi ennen viisumianomusta, etta jopa Shanghain transitiin tarvitaan viisumi Kiinaan.

 

Toisaalta, Kiinan viisumin saa parissa paivassa, jos viitsii kayda henkilokohtaisesti konsulaatissa.

 

Tuosta lussubussin bisneksesta taytyy todeta sen verran, etta oli muuten aikamoinen pettymys.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä miten luotettava tämä on mutta Iltalehti Tsaussa joku on asiaa kysynyt:

Tarvitseeko transit-matkustaja Kiinaan viisumin? Siis jos vain vaihtaa konetta lentokentällä eikä vieraile maassa sen pidempään?

 

Kiinassa ainoastaan lentokentällä kääntyvä, konetta vaihtava matkustaja, ei tarvitse viisumia. Ehtona on, että matkustaja joko jatkaa samalla koneella tai ensimmäisellä mahdollisella vaihtolennolla 24 tunnin kuluessa. Matkustajalla on myös oltava lippu jatkolennolle ja hän ei saa poistua lentokentältä

 

http://www.iltalehti.fi/tsau/kysytsaulta/10642.shtml

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ohessa matkatoimistoltani saamia muutamia huomioita Kiinan viisumista:

 

Turistiviisumi:

* Kopio lentolipusta tai lentoprintti on PAKOLLINEN.

(Business-viisumi edellyttää AINA kutsun, lentoprinttiä ei tarvita)

* Valokuvan tulee olla oikea valokuva EI kopio tai skannattu kuva.

 

Valokuva täytyy kiinnittää joko liimalla tai nitomalla.

 

HUOM! Multiple-viisumin anomiseen tarvitaan virallinen kutsu Kiinasta,

 

jossa mielellään leima.Huom!

 

Shanghai (PVG) kaikkia transfermatkustajia vaaditaan matkatavaroiden ulostsekkaus ja uudelleentsekkaus jatkolennoille.Transfer-viisumia SUOSITELLAAN Koreaan/Koreasta reitillä !

 

Turisti/PassiMin. 6 kk voimassa; 2 tyhjää sivua passissa.

Turisti/Hakemus kaikki kohdat täytettävä englanninkielellä

Turisti/Valokuva 1 kpl

Turisti/Voimassaoloaika 3 kk

Turisti/Käsittelyaika 4 työpv, express service (valmis 2-3 pv) 23 euroa

Turisti/Hinta single entry 22EUR,double entry 33,

 

Business/Passi alkuperäinen, min. 6 kk,multiple visa 9 kk.

Business/Hakemus kaikki kohdat täytettävä englannin kielellä

Business/Valokuva 1 kpl

Business/Käsittelyaika 4 työpäivää, express service (valmis 2-3pv) 23EUR

Business/Voimassa 3 kk

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Sitten seuraava varmistunut matka on 1.11 HEL - CDG - MUR. Mauritiukselle olisi siis tarkoitus lähteä pariksi viikoksi. Meno on Finnairilla Pariisiin ja sieltä AF 747:lla Mauritiukselle. Paluu olisi 14.11 Air Mauritiuksen A340:n kyydillä ensin Pariisiin ja sieltä seuraavana päivänä Finnairin bussilla kotiin, ellen ny päätä jäädä pysyvästi palmun varjoon  ::) 

 

Nyt kun lähtö Mauritiukselle lähenee, niin tuli toinen reissu heti tämän lomakeikan perään, eli lauantaina 18.11 HEL-CPH ja sunnuntaina 19.11 pienessä kapulassa takaisin... Todennäköisesti SAS/Blue1. Varmuutta ei ole kun liput on vielä hankkimatta. Kyseessä on siis Firman duuni-/rellestysreissu  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No Lufthansan liput kirjoitettiin perjantaina iltapäivällä. Nyt kun Finnairin lakko loppui ja jos Tokion-lento lennetään lauantaina, niin olen kahden lipun loukussa :o.

 

Lufthansan lippujen peruminen ennen lähtöä onnistui siitä huolimatta, että matkatoimiston 24 h päivystyspuhelinnumero (20 €/puhelu) oli vialla. Blue1 suostui perumaan varaukseni vaikka olikin matkatoimiston myymä lippu.

 

Menolennot Pusaniin toteutuivat seuraavasti:

 

21.10. HEL-NRT AY073 OH-LGE MD-11, lentoaika 8h55

22.10. NRT-PUS JL957 JA8364 B767-300, lentoaika 1h45

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällä hetkellä kiinaan kirjoitetaan multipass viisumeina ainoastaan 1kk maassaolo ajoilla kuitenkin kokonaiskeston pysyessä 6kk:ssa.  :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos ei yllätysmatkoja satu kohdalle aiemmin, niin seuraava matka olisi:

27.12.

JOE-HEL (ATR42-500),

HEL-VIE (Fokker100),

VIE-CMB-MLE (Boeing 767-300 / 300ER)

MLE-Lhaviyani Atoll (DHC-6 Twin Otter)

 

11.1.2007

Muuten sama yhdistelmä paluumatkalla, paitsi HEL-JOE (Embraer 170)

 

-make-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

19.10 AY833 HEL-LHR A321

23.10 AY834 LHR-HEL A320

 

Nämä jäivät sitten reissaamatta, joten uusi yritys:

 

  9.11.2006 AY831 HEL-LHR A321

13.11.2006 AY834 LHR-HEL A321

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HKG-BKK 19.12 Thailla (747-400)

BKK-HAN 19.12 Air Asialla (737-300 ilmeisesti..)

HAN-BKK 30.12 Air Asialla (sama konetyyppi kuin yllä)

BKK-USM 31.12 Bangkok Airways (717 !!)

BKK-HKG 13.01 Thailla (A330-300)

 

Muutama uusi konetyyppi tulee nyt omalle listalle ja 717 on sellanen mihin ei Euroopassa kovin monesti törmää, ainoastaan Olympicilla pitäisi olevan muutama kone. Itseasiassa AirTranilla näyttää olevan 87, Qantaslinkillä 4, AeBal 4,Turkmenistan Airlines 7, Olympic Airlines 3, National Jet Systems 4, Midwest Airlinesilla 25 ja Hawaiin Airlinesilla 11,  (ainakin airfleets.netin mukaan) näistähän tulee jo 145/149 jotka on käytössä 156 alunperin valmistetusta koneesta. Loput on 4 on sitten Bangkok Airwaysin käytössä

 

 

EDit: lisää tekstiä

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Seuraavat tiedossa olevat lennot:

 

07.12.06 Helsinki-(Halifax)-Panama City  AY1981 B757 ("mukava" 15h 20min marsuhäkissä...)

 

10.12.06 Panama City - David  (Aeroperlas Regional?)

 

21.12.06 Panama City-(Bermuda)-Helsinki  AY1982 B757

 

Osaisiko joku kertoa (tai etsiä tietoa) minkä koneen kyydillä pääsen tuon Panama-David välin? Aeroperlas Regional-yhtiöllä näyttäisi olevan ATR42, Twin Otter ja Short 360 koneita, en vain löydä mistään milla tyypillä tuo väli lennetään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään