Tuomas Kuukasjärvi

Mikä on seuraava lentomatkasi?

4 896 viestiä aiheessa

Lauri jo varmaan portilla mutta LGD:hän se Khurng Thepiin kohta lähtee.

 

Portilla olin tuohon aikaan juu. :) Olipahan elamani toistaiseksi riepottelevin nousu, syyta en tieda. Nyt Bangkokissa odottelemassa jatkolentoa PG:n loungessa. Uusi kentta aivan hirvea! ;D Suurin osa ikkunoista on "vuorattu" ilmeisesti lampoa heijastavilla verkoilla. Ei siina paljon kuvailla... :(

Terveiset! :santa:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt alkaa jo helpottaa. Loungessa edessä punkkulasi ja portilla 31 OH-LGB kohta valmiina ottamaan porukan sisään.

 

Kyllä tämä meidän Seutulan kenttä tuntuu kansainväliselta vaikka on tänään lähtee iltapäivän aallossa vain kaksi Aasian konetta. Ja nyt itseasiassa tuntuu aika japanilaiselta olo, kuulutuksetkin tulee japanesella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt alkaa jo helpottaa. Loungessa edessä punkkulasi ja portilla 31 OH-LGB kohta valmiina ottamaan porukan sisään.

 

Kyllä tämä meidän Seutulan kenttä tuntuu kansainväliselta vaikka on tänään lähtee iltapäivän aallossa vain kaksi Aasian konetta. Ja nyt itseasiassa tuntuu aika japanilaiselta olo, kuulutuksetkin tulee japanesella.

 

Lyhyt tiivistelmä vuorokaudesta LGB:ssä ja matkasta AY 079:lla Nagoyaan ja AY80:lla Rovaniemen kautta Helsinkiin.

 

Eilen lähdettiin non 20 min myöhässä kun jonkun matkalaukku piti kaivaa vielä ruumasta kun itse matkustaja ei suostunut tulemaan lennolle. Turistiluokka oli täysi ja busineksessa oli 8 matkustajaa. Business oli täytetty seitsemällä japskilla ja meikäläisellä. Japanilainen emo hoiti koko busineksen itse hienosti ja tyylikkäästi. Jos seinällä ei olisi lukenut "Finnair Business Class" niin olisi voinut kuvitella olevansa minkä tahansa aasialaisen yhtiön lennolla. Lentoaika Chubulle oli ruudulla 9h 20 min. Reitti lähti Helsingistä Kotkan edustalta kohti Pietaria ja siitä Beijingin ja Seoulin kautta kohti Nagoyaa. Lähestyttäessä NGO:ta kapteeni ilmoitti kentän menneen aiemmin kiinni, joten alettiin tekemään sightseengiä ympäristössä ja odottelemaan lupaa. Noin 20 m kierreltiin ja päästiin alas. Chubun kentän katolla on hyvännäköinen spottausterassi ja se oli kerännyt n. 100 henkilöä kuvaamaan mm. LGB:n kylkien Santa Clausia. ;)

Chubun kenttä on moderni ja koko on ihan hallittavissa eli ei mikään ylisuuri. Finnairin lounge löytyi kellarikerroksesta mikä on outo sijoituspaikka loungelle. China Eastern oli parilla putellaan platalla edustettuna ja LH:n 340-300 sekä NW:n 747 näyttäytyivät.

 

Paluu Suomeen oli merkitty lähtöportille 20 "AY80 ROVANIEMI/HELSINKI WELCOME TO CHRISTMAS FLIGHT".

Turistiluokka oli noin puolillaan ja business nollilla. Lähtö oli aikataulussa. Nagoyasta lähdettäessä tehtiin vauhtikierros eli heti noususta tiukka vasen ja kiertäen kentän päälle ja suunta kohti pohjoista. Ilmeisesti pitää ottaa korkeutta ennen vuoria?

Matka-aika oli 10h 16 min ja paluureitti oli suoraan Venäjälle jonka päällä mentiin varmaan 8h. Suomeen tultiin suunnilleen Lieksan ja Joensuun välistä josta heti käännös kohti Rovaniemeä. Rovaniemelle LGB saapui 16:10 ja portille 7. Tullessa portilla 8 LQA (AY74 Tokyosta) teki lähtöä ja pesun jälkeen lähti lussulle epätyypilllä jyrkällä kulmalla kohti Helsinkiä. Olikohan se tyhjä.... ;D

 

Itänaapurin kavereille ei meinannut mennä millään jakeluun Rovaniemellä, että Helsinkiin jatkavat pysyvät koneessa välilaskun ajan. Japanilaisista suurin osa jäi Rovaniemelle.

AY80 saapui Helsinki-Vantaalle noin 18:25, lasku 04R:lle heti Bangkokista, portille 31 saapuneen LGG:n perään. Portti 32 ja muuten hiljainen kenttä otti meidät vastaan ja näytii että LGB lähtee siitä vielä tänään Bangkokiin.

 

Nyt kotona, kinkkua, olutta ja punkkua. Olo on vuorokauden koneessa istumisen jälkeen samanlainen kun olisi ryypännyt ruotsinlaivalla pari päivää. :laugh:  Mutta ei valiteta, matkailu on kivaa.

 

Mukavaa joulua kaikille!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lyhyt tiivistelmä vuorokaudesta LGB:ssä ja matkasta AY 079:lla Nagoyaan ja AY80:lla Rovaniemen kautta Helsinkiin.

 

Siis mitä? Lensit Japaniin ja heti perään samalla koneella takaisin?? Sopiiko kysyä, minkä ihmeen tähden. Ei se putkessa istuminen minusta ihan noin kivaa sentäs ole...

 

Hyvät joulut vaan, kyllä ne on tuollaisen urakan päälle ansaittukin. :laugh:

 

-m

 

[edit: ai niin se seuraava lentomatka: Kerhon potkuriräpistin on varattu uudenvuoden yöksi, joten jos vaan keli sallii ja joululentsu paranee, niin tarkoitus olisi käydä ottamassa uusivuosi vastaan Helsingin yllä raketteja väistellen. Näihin talvilentoihin vaan saa aina laittaa suurensuuren säävarauksen...]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis mitä? Lensit Japaniin ja heti perään samalla koneella takaisin?? Sopiiko kysyä, minkä ihmeen tähden. Ei se putkessa istuminen minusta ihan noin kivaa sentäs ole...

 

Meillä vähävaraisilla Japanin matkailu rajoittuu vain lentokentälle, rikkaammat jatkavat sitten kentältä uloskin. :D

 

Mikähän se itse syy olisi ollut...hmm....huvi ja harrastus kenties.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joskus helmikuussa Helsingistä Frankfurttiin finskin a320, sieltä Etihadin a340 Abu Dhabiin ja sieltä sitten Etihadin B777 Bangkokiin

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos ei näitä paikallisia GA-pyrähdyksiä lasketa niin seuraava olisi:

 

11.5.07 QF 767 Chc-Syd, QF 747 Syd-Bkk

15.5.07 BA 747 Bkk-Lhr, AY A321 Lhr-Hel

 

Ja tuossa välissä mahd. Chc-Akl-Chc QF 737 / NZ 737/777

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahdollisesti tulevaisuudessa muutaman kiinnostuneen foorumilaisen kanssa joku legi bizjetin kyydissä...?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaa muistaa, että niissä on kovin pieni ohjaamo, joten montaa sinne ei mahdu kuolaamaan kerralla... ;D

 

Arttu

 

Mahdollisesti tulevaisuudessa muutaman kiinnostuneen foorumilaisen kanssa joku legi bizjetin kyydissä...?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Piiitkä aika vielä....

 

21.5.2007-16.6.2007 Helsinki-Bangkok-Kuala Lumpur-Bangkok-Helsinki (Finnair/Malaysia Airlines).

 

12 vuotta sitten lensin edellisen kerran pitkän lennon(Sofia-Kuala Lumpur)...saa nähä miten äijä kestää nykyisin :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ensi viikolla pitäisi tehdä päiväreissu Tukholmaan, lentoyhtiö vielä auki, aamulla apinoiden planeetalle ja illaksi kotiin.

 

-Jussi

 

P.S. Jos joku löytää alle 500 euron bisnes-liput niin tarjoan kahvit ;-)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Piiitkä aika vielä....

 

21.5.2007-16.6.2007 Helsinki-Bangkok-Kuala Lumpur-Bangkok-Helsinki (Finnair/Malaysia Airlines).

 

 

Mihin tuolla reitillä tarvitaan Malaysiania?

 

Ajattelin olla itsekin tuolla 21.5. HEL-KUL -lennolla.

 

Ensi viikolla pitäisi tehdä päiväreissu Tukholmaan, lentoyhtiö vielä auki, aamulla apinoiden planeetalle ja illaksi kotiin.

 

-Jussi

 

P.S. Jos joku löytää alle 500 euron bisnes-liput niin tarjoan kahvit ;-)

 

Löytyy mutta tarvii koukkia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mihin tuolla reitillä tarvitaan Malaysiania?

 

Ajattelin olla itsekin tuolla 21.5. HEL-KUL -lennolla.

 

Vaihdan konetta Bangkokissa Malaysia Airlinesiin kun ei ollut Finskillä varaushetkellä noita alle 700euron lippuja kahdelle henkilölle. Yksittäisiä olisi ollut mut eipä viititty ottaa riskiä ett toinen joutuu maksamaan enemmän lipustaan. Nyt maksaa sitten muutaman kympin enemmän kuin Finskin lippu mutta eipä haittaa kun pääsee MASsin Airbus A330 kyytiin ensinmäistä kertaa ja jääpähän aikaa hillua Bangkokin uudelle kentälläkin mennen tullen -yhteensä 9 tunnin ajan  8) Mahtaakohan olla hieno vastaanotto Finnairin koneella Kuala Lumpurissa kun sinne kone saapuu. Valitettavasti en ole kyydissä loppuunasti mutta sisko perheineen saa kertoa kokemuksistaan.

Paikat Finskin koneessa on aika takana. Huomaat kun hillun kamerani kanssa siellä käytävillä  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vaihdan konetta Bangkokissa Malaysia Airlinesiin kun ei ollut Finskillä varaushetkellä noita alle 700euron lippuja kahdelle henkilölle. Yksittäisiä olisi ollut

 

Tähänkin on keinot olemassa jos halvat liput loppuu Finnairin hakukoneessa kesken.  ;)

 

 

Nyt maksaa sitten muutaman kympin enemmän kuin Finskin lippu mutta eipä haittaa kun pääsee MASsin Airbus A330 kyytiin ensinmäistä kertaa ja jääpähän aikaa hillua

 

Kyllä se on Airbusiin joutumista enemmän kun pääsemistä. Varsinkin kun vaihtoehto on MD-11. :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

[offtopic]

 

Tähänkin on keinot olemassa jos halvat liput loppuu Finnairin hakukoneessa kesken.  ;)

 

Ensin soitinkin Finskin varaukseen ja sitten netistä katsoin samalla. Lopulta löytyi aivan muualta sopiva hinta, joka ei kauas "puusta pudonnut".

 

Kyllä se on Airbusiin joutumista enemmän kun pääsemistä. Varsinkin kun vaihtoehto on MD-11. :)

 

En pistä lainkaan pahakseni koneenvaihtoa kun molemmat konetyypit ovat uusia kokemuksia 8)

 

[/offtopic]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huomenna, aamulla joskus 6:35 Grand Canarialle, kone on kai 757(niin on ainaki ollu viimeiset viis vuotta), mutta jos joku jaksaa tarkistaa niin oon iloinen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huomenna, aamulla joskus 6:35 Grand Canarialle, kone on kai 757(niin on ainaki ollu viimeiset viis vuotta), mutta jos joku jaksaa tarkistaa niin oon iloinen.

 

Joo kone on todella 757 klo. 11.10 lähdölle ja Gran Canaria määränpää. ;D. Hauskaa lomaa, ja lämpimiä päiviä tottakai! 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai niin unohtui mainitaa paluu on kuudes päivä ensi vuotta ;)  tulee stadiin klo 19.30, varmaan siinäkin on koneena 757? mistäs sen saa selvitettyä, onko tietoa onko koneissa wingletit?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa, sitä pääsee tämäkin poika oikein reissuun. :)

 

Meno 11.01.07

Helsinki - Kööpenhamina, SAS, MD80 -sarjalainen

Kööpenhamina - Chigago, SAS, A340

Chigago - Miami, United Airlines, A320

 

Paluu 6.-7.02.07

Miami - Frankfurt, Lufthansa, B747-400

Frankfurt - Helsinki, Lufthansa, A320

 

Tosin paluulento voi vielä muuttua, joten en tiedä pääseekö sitä vieläkään jumbon kyytiin.  :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1 MD90 Helsingistä Zürichiin tänään. Lennon tunnus KF703. Pitäisköhän jo pakata.. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään