Tuomas Kuukasjärvi

Mikä on seuraava lentomatkasi?

4 896 viestiä aiheessa

Perjantaina joululoman vietosta kotiin:

6.1. KF232 KAO-HEL B717

 

Hiihtolomalla olisi tiedossa seuraavaa:

18.2. OF263 HEL-GVA B752

25.2. OF264 GVA-HEL B752

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiinnostaa myös mistä koneen yksilön saa tietoon ennen lentomatkaa? Nousun jälkeen yksilön näkee mm. Flightradar24.com'ista mutta mistä ennen tätä?

 

Seuraavat lennot:

 

HELSINKI  BA 6031 09JAN, A320-100/200

LONDON LHR  BA 227 09JAN, Boeing 777-200/300

ATLANTA ATL  BA 226 13JAN, Boeing 777-200/300   

LONDON LHR  BA 794 14JAN, A320-100/200

 

tiinasi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulossa vuodelle 2012:

 

9.1.   HEL-LHR, BA795, A320 C

9.1.   LHR-SFO, BA287, B744 F

15.1. SFO-SEA, AS305, B737 F

16.1. SEA-JSC, AS226, B738 F

18.1. SFO-LHR, BA286, B744 C

19.1. LHR-HEL, BA6080/AY840, A320 C

 

17.2.   HEL-KUO, AY505, E170

19.2.   KUO-HEL, AY3898, ATR72

 

10.3.   HEL-FCO, AY3243, A321 F

17.3.   FCO-HEL, AY3244, A320 F

 

20.4.   HEL-TXL, AY911, E190

22.4.   TXL-HEL, AY918, A320

 

 

Legejä 33 kpl vuonna 2011

Legejä 38 kpl vuonna 2010

Legejä 42 kpl vuonna 2009

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiinnostaa myös mistä koneen yksilön saa tietoon ennen lentomatkaa? Nousun jälkeen yksilön näkee mm. Flightradar24.com'ista mutta mistä ennen tätä?

 

Mites jos katsoo ikkunan läpi kun kone on putkella? Saa suht varmaa tietoa ennen nousua :) Jos ulkopaikalla, niin näkee jo bussista ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mites jos katsoo ikkunan läpi kun kone on putkella? Saa suht varmaa tietoa ennen nousua :) Jos ulkopaikalla, niin näkee jo bussista ;)

 

Was not exactly what I ment... ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentoyhiön varausjärjestelmä.

 

www.seatguru.com jossa laitat "Flight#" kohtaan lentoyhiön nimi ja lennon numeron, niin näet jopa istuinpaikkakartan :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Seatgurusta näkee koneen tyypin mutta ei yksilöä, rekisterinumeroa.

 

Mistä yksilön saisi tietää etukäteen?

 

Haluaisin tietää koneen yksilön koska mm. on harmittavaa upgrata itsensä esim: AF'ltä liisattuihin 343'iin, joissa mm. vanhat videojärjestelmät: 17 kanavaa joista 9 ei toiminut, koko kone tosi likainen ja penkit tosi vanhat joissa tumma, edellinen Finnair kangas. Ja kuitenkin maksat siitä pisteillä  55.000, jonka ansaitsemiseksi saa lentää mm. Bankkariin 14 kertaa ellei osta kalleimpia Y,B,H luokan lippuja, jolloin matkoja tarvistee tehdä vain 7  ;)

Jos olisin busness matkustaja ja matkasin täyden hinnan tästä kokonaispaketista, olisin erittäin pettynyt. Finnair mm. voimakkaasti mainostaa HEL-SIN väliä, mutta lennättää näitä AF liisattuja koneita reitillä. (esim: 26.11.2011, SIN-HEL). Toivottavasti Finnair saa konekantansa kuntoon kilpailukyvyn parantamiseksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
mutta lennättää näitä AF liisattuja koneita reitillä. .

 

Pieni korjaus että niitä kahta konetta ei ole liisattu Air Francelta. Ne vaan ovat AF:n käytöstä poistettuja ILFC:n koneita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AYllä tunnistaa suurelta osin be mustat pekat finskin sivujen seatmapin avulla.

OH-LQA ja OH-LTR ovat uniikkeja, ne tunnistaa heti istuinkartasta.

-LQF/LQG-koneissa ei ole 1A/1C penkkejä bisneksessä.

 

Tosin AY:n longhaul-pakka kulkee sen verta kovalla kuormituksella, että yksikin delay/peruutus pistää hetkessä puolet ruletista uusiksi, ja äkkiä huomaat saaneesi rosvosektorin eteesi.

 

BA/LH pyyhkii long haul-liikenteessä Finskillä lattiaa, ja premium economy->J upgrade on vain neljäsosa pisteistä AY verrattuna :)

 

Seatgurusta näkee koneen tyypin mutta ei yksilöä, rekisterinumeroa.

 

Mistä yksilön saisi tietää etukäteen?

 

Haluaisin tietää koneen yksilön koska mm. on harmittavaa upgrata itsensä esim: AF'ltä liisattuihin 343'iin, joissa mm. vanhat videojärjestelmät: 17 kanavaa joista 9 ei toiminut, koko kone tosi likainen ja penkit tosi vanhat joissa tumma, edellinen Finnair kangas. Ja kuitenkin maksat siitä pisteillä  55.000, jonka ansaitsemiseksi saa lentää mm. Bankkariin 14 kertaa ellei osta kalleimpia Y,B,H luokan lippuja, jolloin matkoja tarvistee tehdä vain 7  ;)

Jos olisin busness matkustaja ja matkasin täyden hinnan tästä kokonaispaketista, olisin erittäin pettynyt. Finnair mm. voimakkaasti mainostaa HEL-SIN väliä, mutta lennättää näitä AF liisattuja koneita reitillä. (esim: 26.11.2011, SIN-HEL). Toivottavasti Finnair saa konekantansa kuntoon kilpailukyvyn parantamiseksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

9.1.   LHR-SFO, BA285, B744 F

 

Tästä jos saa pyytää kattavan raportin vaikka mitä söit lennolla-topiciin :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lennän runsaasti BA'lla länteen (NAM, LAM) ja WT+ on hyvä vaihtoehto ellei hanki CW tai F lippua.

Itään lennettäessä Finskin käyttö säästää yleensä ainakin yhdeltä vaihdolta.

AY korttilaisena upgradeen tarvitaan AY kirjoitettu lippu sekä AY rauta, jolloin alempi BA pistemäärä ei ole minulle tällä hetkellä vaihtoehto.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lennän runsaasti BA'lla länteen (NAM, LAM) ja WT+ on hyvä vaihtoehto ellei hanki CW tai F lippua.

Itään lennettäessä Finskin käyttö säästää yleensä ainakin yhdeltä vaihdolta.

AY korttilaisena upgradeen tarvitaan AY kirjoitettu lippu sekä AY rauta, jolloin alempi BA pistemäärä ei ole minulle tällä hetkellä vaihtoehto.

 

Hyppää ihmeessä siis BAEC leiriin, täällä ruoho on tuntuvasti vihreämpää! :) (Ihan eri planeetalta earn/burn rate, kaikki lippuluokat antavat 100% mailit, 100% tasobonus silver(sapphire) ylöspäin, halvat upgradet ja alhaiset pistevaatimukset emeraldiin).

Nuo upgrade-voucherit on ihan ok AY:llä teille platinakorttilaisille, mutta pisteiden käyttömahdollisuudet on aika huonot, ja tosiaan jos lippukoodi ei ole Y, B tai H turistissa niin pistekertymä on lähinnä surullista katsottavaa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä jos saa pyytää kattavan raportin vaikka mitä söit lennolla-topiciin :)

 

 

Mahdollisesti tulee. :) Odotan itsekin mielenkiinnolla tätä!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yritin BAEC ohjelman muutoksen yhteydessä ymmärtää mitä ovat Avios pisteet ja taso pisteet mutta en jaksanut selkiinnyttää asiaa perinpohjaisesti. Mustatko/tiedätkö onko niin että.

 

- Jos siirryn BAEC'iin, aloitan alusta ja saan aluksi 100% pistettä per lento sekä matkustusluokaan liittyvän korotuksen esim: 25% WT+ tieristä riippumatta?

- Kun saan kerättyä 800, saan HETI Gold cardin eikä tarvitse odottaa siihen saakka kun vuosi on kulunut liittymisestä?

- Onko Gold taso voimassa alkaen vuoden siitäpäivästä kun se on saatu vai kalenterivuosi?

- Ellen saavuta 800 pistettä Gold vuotena puotoan sille tasolle, esim: Bronze jos kerään vain 300 pistettä?

- Kun on Gold taso, saan esim: 100% economysta, päälle 25% WT+ ja 100% Goldista = esim:

      -  LHR-BKK WT+= 90 tier points

      - + 100% Goldista =

      - 180x2 (nemo-paluu) = 360 Tier points.

 

Vertasin juuri Fiskin  muiden kun Y,B,H luokasta saatavia pisteitä = 50% verrattuna BA'n kortilla Finskin lennoista saatavia pisteitä. Mikäli on Ba'n kortti ja lentää Finskillä saa 100% Y, B, H, T, K, M, P luokista. Not fair...

 

Soitin Finskille ja kysyin heidän strategiaansa liittyen em. asiaan, eivät osaa vastata Service Centterissä, palaavat mailitse asiaan, mielenkiintoista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mä taoin itteni BA Goldiksi ennen tuota uudistusta joten en ole tarkalleen selvillä joka detaljista, yritetään kuitenkin.

 

BAEC ohjelmassa on siis maileja (tai nykyisin niitä avioksia) ja tasopisteitä.

 

- Juuri näin. BAEC tarjoaa 100% mailit kaikista BA/AA lennoista.

- En muista mitkä uudet tasopisterajat olivat, mutta saat ensin Bronze(ruby)-kortin ja jatkat pisteiden keräämistä. Kun saavutat tarpeeksi tasopisteitä (Tier points,TP), saat siitä päivästä eteenpäin silver-kortin. Tällöin tasopisteet nollautuvat. BAEC systeemi perustuu jäsenyysvuoteen, eli alat keräämään pisteitä siitä hetkestä eteenpäin, kun liityt ohjelmaan, tai kun nouset uudelle tasolle (tosin bronzetaso ei nollaa jäsenvuottasi, käsittääkseni). Eli kun silver läsähtää kouraan, niin siitä alkaa uusi jäsenvuosi. Siitä hetkestä eteenpäin sulla on vuosi aikaa kerätä tarpeeksi pisteitä joko hopeatason säilyttämiseen, tai kultatason saavuttamiseen.

Kun olet saanut tarpeeksi pisteitä kultakorttiin, jäsenvuosi nollautuu taas, ja siitä hetkestä sulla on 12kk aikaa saada tarpeeksi maileja sen säilyttämiseen, tai jos lentää reippaammin niin siellähän on kaikenlaisia gold upgrade for 2 ja gold guest list-etuja kun lennellään useita tuhansia tasopisteitä vuodessa.

 

Normi Finnairin platinakorttilainen saavuttaa kohtuu kivuttomasti BA:lla kultatason muutamassa kuukaudessa, ja päätyy ennenpitkää "GGL"-kortin haltijaksi, joka vastannee kai Finnair VIP vai mikä se nyt olikaan-tasoa.

Mulla oli pelkkä AY Gold jonka lensin hammasta purren vajaassa vuodessa. BA silverin sain muutamassa viikossa, ja BA Goldin about 4 kuukaudessa. Lentojen määrä/luonne pysyi suunnillen samana, mitä nyt BA:lla puolet pitkistä matkoista päivitin bisnekseen(12500miles per suunta WT+>CW).

 

- BA:lla on soft landing käytössä, eli tiput alemmalle tasolle, mutta et alimmalle. Eli jos lennät kultakortin ja pidät vuoden huilia, aloitat seuraavan jäsenvuotesi hopeatasolta.

- Tasopisteissä ei ole tasobonuksia. Eli saat normaalit tasopisteet. Tosin muistathan, että jos lennät esim. HEL-LHR-BKK WT+, niin HEL-LHR varaa Y-luokkaan.

Esimerkki vaikka HEL-LHR-JFK WT+ (Normi WT+ hinta BA:lla New Yorkiin tuppaa olemaan vajaan tonnin euroissa, tarjouksessa jotain 700 kieppeillä)

 

HEL-LHR, varausluokka Y, 40 TP, 1134 miles, 1134 tier bonus

LHR-JFK, varausluokka T, 75 TP, 3458 miles, 865 cabin bonus, 3458 tier bonus.

 

Ja sama takaisinpäin. Eli yhteensä hopea/kultatasolla New Yorkin reissu tarjoaa 230TP ja 20098 mailia. Ja se upgrade bisnekseenhän oli 12500...

 

Ja tokihan kannattaa muistaa, voit kerryttää BA pisteitä, ja käyttää AY korttisi etuja samaan aikaan. Eli boarding passissa voi olla vaikka se BA Blue-numero jonne pisteet kertyy, ja loungeen menet näyttämällä AY korttiasi.

 

Yritin BAEC ohjelman muutoksen yhteydessä ymmärtää mitä ovat Avios pisteet ja taso pisteet mutta en jaksanut selkiinnyttää asiaa perinpohjaisesti. Mustatko/tiedätkö onko niin että.

 

- Jos siirryn BAEC'iin, aloitan alusta ja saan aluksi 100% pistettä per lento sekä matkustusluokaan liittyvän korotuksen esim: 25% WT+ tieristä riippumatta?

- Kun saan kerättyä 800, saan HETI Gold cardin eikä tarvitse odottaa siihen saakka kun vuosi on kulunut liittymisestä?

- Onko Gold taso voimassa alkaen vuoden siitäpäivästä kun se on saatu vai kalenterivuosi?

- Ellen saavuta 800 pistettä Gold vuotena puotoan sille tasolle, esim: Bronze jos kerään vain 300 pistettä?

- Kun on Gold taso, saan esim: 100% economysta, päälle 25% WT+ ja 100% Goldista = esim:

      -  LHR-BKK WT+= 90 tier points

      - + 100% Goldista =

      - 180x2 (nemo-paluu) = 360 Tier points.

 

Vertasin juuri Fiskin  muiden kun Y,B,H luokasta saatavia pisteitä = 50% verrattuna BA'n kortilla Finskin lennoista saatavia pisteitä. Mikäli on Ba'n kortti ja lentää Finskillä saa 100% Y, B, H, T, K, M, P luokista. Not fair...

 

Soitin Finskille ja kysyin heidän strategiaansa liittyen em. asiaan, eivät osaa vastata Service Centterissä, palaavat mailitse asiaan, mielenkiintoista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yritän. :) On aika tiukka vaihto LHR:llä, 1 h 50 min.

 

Vaihtoaika riittää hyvin T3 T5 välillä. Saavut ensin T5A terminaaliin.

Passintarkastaja kertoi viimeksi että joka päivä joukko ihmisiä myöhästyy lennoilta siksi että ennen terminaalin ilmoitusta siirtyvät T5A'sta muihin terminaaleihin. Älä siirry B tai C terminaaliin ennen portin ilmoitusta. Juna T5A'sta kulkee muutamasta minutissa B ja C'hen.

 

Taidamme lentää peräkkäisillä koneilla BA, Fiski Lontooseen 9.1 aamuna...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"GGL"-kortin haltijaksi, joka vastannee kai Finnair VIP vai mikä se nyt olikaan-tasoa.

 

Nämä korttihölinät kuuluisivat sille varattuun ketjuun kaiketi mutta mikä on Finnair VIP ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään