Juha Martimo

Näyttiksen ajureiden poistaminen

10 viestiä aiheessa

Terve!

Tässä on tullut ongelma eteen nVidian ajureiden kanssa. Uusimmat ajurit (169.21) ei pelitä kunnolla pelien kanssa.  Minun tapauksessa ainakaan reunapehmennykset ei toimi ja grafiikka on muuten karseen näköstä. Tätä ongelmaa ilmenee muillakin. Ongelmat ilmeni uusimpien ajureiden asennuksen jälkeen ja nyt vanhempien ajureiden vaihtaminen ei auta tilanteeseen.

Jos yritän vaihtaa vanhempia ajureita (169.01) nättikseen, niin se ei poista kaikkia uudempien (169.21) ajureiden osia.

Joten onko olemassa jotain ohjelmaa millä sais kaikki ajurin osat pois vai pitääkö ajurit poistaa Lisää-Poista sovelluksen kautta?

-Juha-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyseesä on Driver Cleanerin viimeinen ilmainen versio.Sitä ei ole päivitetty enää ainakaan kahteen vuoteen,joten en todella suosittele,eikä ainakaan Vistaan.Tuo virallinen versio voidaan päivittää ja kannattaakin aina kun uusia ajureita tulee.Sitäpaitsi sen voi laillisesti asentaa useampaankin koneeseen.Siis kyseessä oli sama tekijä ja ohjelma,nyt on uusi nimi.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo niin vähän ajattelinkin. Nyt oli julkaistu uudet ajurit (169.28) jonka pitäs poistaa ongelmat mitä edellisiin oli tullut.....saas nähdä....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Tässä on tullut ongelma eteen nVidian ajureiden kanssa. Uusimmat ajurit (169.21) ei pelitä kunnolla pelien kanssa.  Minun tapauksessa ainakaan reunapehmennykset ei toimi ja grafiikka on muuten karseen näköstä. Tätä ongelmaa ilmenee muillakin. Ongelmat ilmeni uusimpien ajureiden asennuksen jälkeen ja nyt vanhempien ajureiden vaihtaminen ei auta tilanteeseen.

Jos yritän vaihtaa vanhempia ajureita (169.01) nättikseen, niin se ei poista kaikkia uudempien (169.21) ajureiden osia.

Joten onko olemassa jotain ohjelmaa millä sais kaikki ajurin osat pois vai pitääkö ajurit poistaa Lisää-Poista sovelluksen kautta?

-Juha-

Lainaus muropaketti plazan keskustelusivuilta:

"Oma kokemukset tähän mennessä pistää suosittelemaan 169.21 ajureita. Tähän mennessä XP:llä vakaimmat ja itse en ole mihinkään ongelmiin törmännyt.

edit: Sanotaan nyt vielä se että uudempiakin on kokeiltu." ;)

Mistäs löytyy sellainen linkki jossa tuota mainitsemaasi 169.21 ajurin ongelmallisuutta puidaan? ;)

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri julkaistu 169.28 tuntuu toimivan FSX:n kanssa hyvin.Ei siitä pidä pelästyä että siellä lukee beta.Niistä pääsee Cleaner Net:llä eroon ihan sopuisasti.Tosiaan mitä eilen muutaman tunnin kokeilin niin nHancerin kanssa ei kuvassa ollut moittimista,ilman en edes viitsinyt kokeilla.Yleensäkkin antaisin neuvon ,että olkaa uteliaita ja kokeilkaa uusia ajureita,hommatkaa Cleaner Net (mitkään Easy Cleanerit tai muut yleiskoneet ei auta).Ennenpitkää ajureiden vaihtamisesta tulee rutiinia ja siinä oppii olemaan pelkäämättä,että jotain hajoaa.Vain tekemällä oppii.Minä muistan ajan Windows 95 kanssa jolloin ajureiden vaihto se vasta arpapeliä oli.Eräät ihmiset huutaa foorumeilla ,että laitoin uudet ajurit ja koko maailma romahti jne.Kokemuksesta voin sanoa että kyseinen tilanne erittäin harvoin johtuu uusista ajureista sinällään.Heidän käyttiksensä vaan on jo siinä mallissa että pienikin muutos saa sen purkkavirityksen lakoamaan.Laittakaa ensimmäiselle osiolle vain käyttis muut tavarat ja simut ja kuvat muualle,niin ei tule maailmanloppua sitten kun jotain menee todella pahasti pieleen.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lainaus muropaketti plazan keskustelusivuilta:

"Oma kokemukset tähän mennessä pistää suosittelemaan 169.21 ajureita. Tähän mennessä XP:llä vakaimmat ja itse en ole mihinkään ongelmiin törmännyt.

edit: Sanotaan nyt vielä se että uudempiakin on kokeiltu." ;)

Mistäs löytyy sellainen linkki jossa tuota mainitsemaasi 169.21 ajurin ongelmallisuutta puidaan? ;)

Jukka

Tuolla simulaattorikeskustelu/reunapehmennyksestä osiossa Juha Hepokangas on kirjoittanut näin "P.S.  Ajuriversion 169.21 on raportoitu aiheuttavan ongelmia monien pelien ja joidenkin resoluutioiden kanssa. Samoin on todettu merkittävää suorituskyvyn pudotusta mm. FSX:ssä."

Kaveri oli lukenut nVidian keskustelu forumilta ihan samaa....

Mut omalla kohdalla ei ole mitään näkyvää merkitystä kummat ajurit on käytössä......Ei mitään vaikutusta kumpaankaan simuun.....kohta varmaan menee monitori poikki ko on niin pirusti sahalaitaa!!!!!  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri julkaistu 169.28 tuntuu toimivan FSX:n kanssa hyvin.Ei siitä pidä pelästyä että siellä lukee beta.Niistä pääsee Cleaner Net:llä eroon ihan sopuisasti.Tosiaan mitä eilen muutaman tunnin kokeilin niin nHancerin kanssa ei kuvassa ollut moittimista,ilman en edes viitsinyt kokeilla.Yleensäkkin antaisin neuvon ,että olkaa uteliaita ja kokeilkaa uusia ajureita,hommatkaa Cleaner Net (mitkään Easy Cleanerit tai muut yleiskoneet ei auta).Ennenpitkää ajureiden vaihtamisesta tulee rutiinia ja siinä oppii olemaan pelkäämättä,että jotain hajoaa.Vain tekemällä oppii.Minä muistan ajan Windows 95 kanssa jolloin ajureiden vaihto se vasta arpapeliä oli.Eräät ihmiset huutaa foorumeilla ,että laitoin uudet ajurit ja koko maailma romahti jne.Kokemuksesta voin sanoa että kyseinen tilanne erittäin harvoin johtuu uusista ajureista sinällään.Heidän käyttiksensä vaan on jo siinä mallissa että pienikin muutos saa sen purkkavirityksen lakoamaan.Laittakaa ensimmäiselle osiolle vain käyttis muut tavarat ja simut ja kuvat muualle,niin ei tule maailmanloppua sitten kun jotain menee todella pahasti pieleen.

Vexi

Kiitos Vexi sulta tulee jälleen laatuohjeita :thmbup:  Taidanpa laittaa siis tuin 169.28 ajurin, tosin sullahan on Vista ja itse päädyin XP:hen mutta kaipa se ajuriversio toimii myös XP:n versiona...

Olen paljonkin ajureita aikanaan vaihdellut(13 vuotta pc:en kanssa touhunnut) myös 95 ja "SUSIKASI" aikaan ja silloin oli se aika touhua kun vertaa esim XP vakauteen ja helppouteen.   Nykyisessä koneessani on Detonator versio 43.45 ja siihen olen monien kokeiluiden perusteella päätynyt(5 vuotias ajuri!) ja on niin pätevä muuten että nykyinen pc 4 vuotta vanha ei ole kertraakaan XP kaatunut tai FS2002 ja samoin olen vuoden testaillut FSX demoa ja jopa sitä mukavasti pyörittää(Näyttis Asus GeForceTi 4600 ULTRA).

Jotkut ajurit ovat vain yksinkertaisesti niin hyviä että ne pelittävät kokoonpanosta ja esim emon piirisarjan ajureistakin riippumatta melkein pelissä kuin pelissä kuten tämä omassani oleva.  Se oli edellisessä Athlon koneessani joka täysin eri kuin nykyinen Pentium 4 mylly ja muutaman tutun täysin taas eri kokoonpanossa on toiminut.

Ja juuri tällaista pitkäikäistä ajuria olen metsastämäss Vexi, en siksi etten uskaltaisi testailla eri ajureita vaan siksi että haluan keskittyä lentosimulaattoriharrastukseen en koneen virittämiseen liikoja.

Detonator Destroyer on ollut erinomainen mulle kun olen tuhonnut vanhan ajurin jämiä ja kai se täytyy imuroida tuo Vexin kehuma maksullinen Cleaner Net jos vaikka sattuu laittamaan erehdyksessä huonot ForceWare ajurit.  Mutta juuri välttääkseni tällaisten "pommiajurien" asennusta uuteen koneeseen jossa rekisteri on vielä puhdas ja käyttis nopea, kysynkin täältä apua, sillä nykyisessä koneessani en ole ForceWarea tarvinnut ja siksi koko ajurityyppi on täuysin vieras mulle!!

Kuinka paljon se poikkeaa vanhasta detonator versiosta? Ainakin poistaminen tuntuisi työläämmältä..

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanokaapas...

Mulla on Radeon 9800Pro ollut mooonta vuotta ja ~viikko sitten päivittelin ajurit siihen ensimmäisen kerran (ensimmäisen kerran sitten vuoden 2004 :P )

Nyt on sitten Richard Burns Rally -simu alkanut kenkkuilemaan (FPS pudonnut, pätkii ja joskus tulee CTD). En oikein muuta keksi kuin, että uudet ajurit olisivat tuon aiheuttaneet, eli miten saisin ne vanhat takaisin jotta voisin asian oikean laidan todeta?

Ohjauspaneeli-->Järjestelmä-->Laitehallinta ja etit sieltä sitten sen näyttiksen.Näyttiksen ominaisuuksista painat Aikaisempi ohjain niin pitäs palata entinen ajuri.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään