Guest 4wd

koneen vaihto ja matkatavaroiden selvitys

19 viestiä aiheessa

Miten on? 

Onnistuuko matkatavaroiden selvitys lähtökentältä perille asti?  :-[ Lennot (HEL-FRA ja FRA-SIN) Star Alliancen sisällä ja liput varattu netistä erikseen.

Olis se kiva etukäteen tietää, joutuuko roudaamaan romppeita Frankfurtissa vai..   :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se alliansseja katso vaan ensisijaisesti sen onko varaukset samalla lipulla. Ja tässä tapauksessa kun ne ei ole niin kaikki on kiinni lennättävästä yhtiöstä HEL-FRA -välillä.

Jos ja kun se on LH niin pyydä checkauksessa, että hoitaa kamat perille asti sikälimikäli LH:n käytäntö sallii lippukikkailun yhteydessä matkatavaroiden siirron.

KF esim. ei enää siirtele kikkailijoiden laukkuja edes SAS:n jatkoille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo ei taida onnistua. HEL-FRA on LH:lla ja FRA-SIN SQ:lla.

No ovat sentään samassa terminaalissa (1A ja 1B). Vaatiiko paljon aikaa noiden välillä?

Yhtään ei ole kokemuksia kyseisestä Frankfurtin kentästä. 3h vaihtoaikaa mennessä ja 2h tullessa (ilta).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten on? 

joutuuko roudaamaan romppeita Frankfurtissa vai..   

Jos haluat laukkusi perille samalla koneella kuin itsesi suosittelen "roudaamista".

Nykyään liian tiukkojen jatkolentojen maailmassa on enemmän kuin tavallista että jatkolaukut eivät ehdi mukaan vaan tulevat parin päivän päästä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähden ensi tiistaina 15.1. Malagasta Air Europalla Pariisiin CDG ja sieltä jatkolennolla Finnair, Helsinkiin. Mulla on yksi pieni ruumaan menevä laukku ja olen jo kuullut että on siinä ja siinä, tuleeko laukku Hesaan samaan aikaan kuin minä. Vaihtoaikaa on kyllä riittävästi ja terminaalikin sama. Saas nähdä, kuinka käy, kerron sitten runsaan viikon päästä, kuinka kävi. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos haluat laukkusi perille samalla koneella kuin itsesi suosittelen "roudaamista".

Nykyään liian tiukkojen jatkolentojen maailmassa on enemmän kuin tavallista että jatkolaukut eivät ehdi mukaan vaan tulevat parin päivän päästä.

Melkoisen vaivan lisäksi tuossa käy äkkiä saapuvan lennon hiukan myöhästyessä siten, että roudaukseen menee niin paljon aikaa että ukkokin jää jatkolennolta. En suosittele. Mielummin matkatavarat parin päivän päästä hotelliin toimitettuna kuin uuden matkalipun hinta ja väliasemalla hotellissa odottelun hinta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähden ensi tiistaina 15.1. Malagasta Air Europalla Pariisiin CDG ja sieltä jatkolennolla Finnair, Helsinkiin. Mulla on yksi pieni ruumaan menevä laukku ja olen jo kuullut että on siinä ja siinä, tuleeko laukku Hesaan samaan aikaan kuin minä. Vaihtoaikaa on kyllä riittävästi ja terminaalikin sama. Saas nähdä, kuinka käy, kerron sitten runsaan viikon päästä, kuinka kävi. 8)

Sun ongelma ei ole lentoyhtiöt eikä vaihtoaika, vaan Pariisin Charles "hukkaa kaikki laukut" de Gaulle (CDG). Mulla on hukkunu laukut siellä 5 kertaa 7:stä. En suosittele.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Melkoisen vaivan lisäksi tuossa käy äkkiä saapuvan lennon hiukan myöhästyessä siten, että roudaukseen menee niin paljon aikaa että ukkokin jää jatkolennolta. En suosittele. Mielummin matkatavarat parin päivän päästä hotelliin toimitettuna kuin uuden matkalipun hinta ja väliasemalla hotellissa odottelun hinta.

Mutta kysymys onkin se että saako jatkolennolle nuo laukut siirtymään automaattisesti jos on eri yhtiöt lennoilla. Ettei jopa käy niin että jos ei itse roudaa niin laukut löytää frankfurtin löytötavaroista paluumatkalla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun mielestä ei onnistu kyll, jos ei oo lennot samalla lipulla... eli roudaamaan vaan kamoja ja chekkaamaan uudestaan sisään.

1A ja 1B välil on jonkun matkaa mut kyll luulisin et toi 3 tunnin vaihto riittää :) Mut ei ne välimatkat siel ihan niin pitkiä ole ku lontoossa :) Riippuen sit vähä siitä kui nopeesti saat laukut ed lennolta. Mut viimeks ku lensin kahel eri lipulla ja sillon Lontoon kautta niin homma sujui kyll varsin nopeesti. Eli uskon kyll et ainakin toi 3 tunnin aika riittää ja tod näk toi 2 tuntii riittää kans.... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun olen tähän asti onnistunut välttämään LHR:ää transitkenttänä, mutta nyt "iski päälle". niin kun vaihtaa terminaalia 1 -> 2 tai 2 -> 1, niin joutuuko menemään Immigrationin kautta ja uudelleen turvatarkastukseen. Lennon alku ja loppu sinänsä ovat Schengen alueella, eli HEL-LHR-BCN ja takaisin ilman varsinaista poikkeamista UK:hon? Tämä siksi että kun AY menee illalla ja lähtee aamulla BCN:stä niin se ei ajankäytön kannalta ole järkevää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ymmärtääkseni ei tarvitse käydä Immigrationin kautta sillä homma on hoitunut jo lähtökentällä. Sen sijaan turvatarkastus on edessä (piiiiitkät jonot ;D).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heathrowissa joutuu aina konetta vaihtaessa menemään turvatarkastuksen läpi vaikka jatkolento lähtisi samasta terminaalista, koska saapuvat ja lähtevät matkustajat on eristetty toisistaan. Ohjeet koneenvaihtoon löytyvät BAA:n nettisivulta. Vaihdettaessa ulkomaanlennolta toiselle passintarkastusta ei ole olivatpa lentojen terminaalit mitkä tahansa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällasta LH:n sivuilta:

Can I check-in for a connecting flight?

Yes, if your connecting flight is on Lufthansa, Austrian Airlines, British Midland or LOT and not departing at a Finnish, Scandinavian or Swiss airport, you are able to check-in online for your first and connecting flight at the same time.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tavarat menee melkein yhtiolle kuin yhtiolle kun vaan naytat Helsingissa printin siita jatkovarauksesta.

Ei mitaan ongelmia esim LH ja EK erillisilla lipuilla HEL-FRA-DXB. Finnair tulee oikeista lentoyhtioysta lahes ainoana mieleen joka ei moista enaa tee.  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

TFinnair tulee oikeista lentoyhtioysta lahes ainoana mieleen joka ei moista enaa tee.  :thmbdn:

BA:lla on sama politiikka kuin Finnairilla - jos erilliset liput, laukku selvitetään vain Oneworld-yhtiöiden jatkolennoille.

SAS:n virallinen politiikka on vielä tiukempi: Edes SK -> SK yhteys erillisillä lipuilla ei oikeuta laukun jatkoselvitykseen  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

BA:lla on sama politiikka kuin Finnairilla - jos erilliset liput, laukku selvitetään vain Oneworld-yhtiöiden jatkolennoille.

SAS:n virallinen politiikka on vielä tiukempi: Edes SK -> SK yhteys erillisillä lipuilla ei oikeuta laukun jatkoselvitykseen  :o

Onhan noita nakojaan. Itsella harvoin on matkatavaraa ruumassa ja LH/TG/CX/SQ ym ei ole koskaan ongelmia ollut, ja ilmeisesti jopa kaiken karsineet USAn yhtiot kylla selvittavat laukut eteenpain.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin. Matkat on tehty ja niin kuin arvelinkin, ruumalaukku ei tullut Hesaan samalla koneella kuin minä. Mutta seuraavalla tuli ja toimitettiin vielä samana iltana minulle Poriin. Tavaranselvittäjä kertoi että oli liian lyhyt aika Pariisissa laukun siirtoon. Itse kyllä ehdin syömään ja kahvittelemaan CDG:lla ihan hyvin. Ei katastrofia mutta ei se silti niin mukavaa ole. Lento oli Air Francen lipuilla mutta yhtiöt olivat Air Europa ja Finnair.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten on? 

Onnistuuko matkatavaroiden selvitys lähtökentältä perille asti?  :-[ Lennot (HEL-FRA ja FRA-SIN) Star Alliancen sisällä ja liput varattu netistä erikseen.

Olis se kiva etukäteen tietää, joutuuko roudaamaan romppeita Frankfurtissa vai..   :-\

Jos on kyse singaporesta, niin onnistuu. Itseasiassa mitä itse olen samaa reittiä lentänyt, niin hankala on helsingissä tsekata sisään niin että saisi mahdollisuuden tsekata laukut frankfurtissa uudelleen. Antavat suoraan kuitit laukuista singaporeen asti. Jos liput on ostettu netistä erikseen ei silläkään ole vaikutusta. Itse aina hukkaan ne e-mailista printatut liput huomattavasti ennen reissua ja passilla + lh:n kortilla näkevät, että minne olen menossa ja sen kummemmin kyselemättä tsekkaavat laukut suoraan määränpäähän. Frankfurtissa harvoin häviää laukut. Mitä itse olen oppinut on että Köpenhaminaa ja pariisia täytyy vältellä vaihtokenttänä sekä lentää aina LH:llä, niin homma toimii.

Jos siis oli kyse singaporesta? (ei ole noi lyhenteet hallussa vaikka paljon lennellytkin maapallolla). 3h ja 2h on melko pitkä vaihtoaika frankfurtissa. siinä kerkiää vaikka mitä tehdä.

Eri allianssienkin lentojen kesken olen onnistunut tsekkauttamaan laukut kerralla määränpäähän. Oon jäänyt siihen käsitykseen että jos check innissä näkevät lennon auki, pystyvät selvittämään matkatavarat eteenpäin oli sitten lentoyhtiö mikä tahansa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään