Ari Katajamäki

Aapuuuva: Radeon 9600XT ongelmia

10 viestiä aiheessa

Nyt tarttis apuva.

Kävin perjantaina ostamassa ASUS Radeon 9600 TX/TVD -näyttiksen Verkkokaupasta. Siitä lähtien olen yrittänyt saada sen ajureita asennettua, mutta ei vaan onnistu. Asennus sinänsä menee kyllä ihan OK, mutta uudelleenkäynnistyksen jälkeen WinXP-logon jälkeen näyttö pimenee ja menee virransäästötilaan.

Sama homma kahdella eri näytöllä, joten näytössä vika ei ole.

Tässä on tullut neljän päivän aikana jo kokeiltua pariin kertaan kaikki mitä keksin.

Olen päivittänyt BIOSin, asentanut WinXP:n uudestaan, asentanut DirectX:n uudestaan, asentanut emolevyn (nForce2-piirillä) ajurit uudestaan, kokeillut erilaisia AGP-asetuksia jne.

Pari kertaa olen saanut koneen käyntiin ATI:n näytönohjaimilla, mutta heti seuraavassa uudelleenkäynnistyksessä näyttö on taas pimeänä.

WinXP:n perusohjaimilla kuvaa tulee, mutta suorituskyky ei ole oikein kummoinen :(

Huomenna rupean selvittelemään hommaa Verkkokaupan kanssa, mutta löytyiskö täältä foorumilta lisävinkkejä mitä vielä voisi kokeilla.

Ari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Emo on Epox EP-8RGA+

Nforce2 piirillä. Tuo on siis sellainen malli, jossa on integroitu Geforce MX näytönohjain. Se disabloituu ihan itsestään, kun asentaa näytönohjaimen AGP-kantaan.

Joo, putsasin vanhat näytönohjainajurit ensin. Olen kokeillut uusimmilla netistä löytyvillä ajureilla ja ohjaimen mukana tulleelta CDltä löytyvillä, molemmilla sama homma.

Powerin riittävyyttä rupesin epäilemään. Mutta se on 350W, pitäisi riittää.

Kokeilen tässä vielä Driver Cleaneria, jos vaikka auttaisi... ::)

A

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeile ajaa atin sivuilta löytyvä cat-uninstaller.exe ohjelma kun ATI:lla on tapana jättää roiskeita.

Joskus olen törmännyt juttuun että noilla nForce emoilla ja ATI:lla olisi ollut ongelmia. En vain muista missä, mutta etsiskelen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset kaikille vinkeistä :)

Fastwriten disabloinnin ja Veijon antaman Epox-vinkin olinkin jo kokeillut. Ei auttanut.

Mutta nyt näyttäisi pelittävän, ainakin kahden rebootin jälkeen.

Ratkaisu oli Driver Cleaner. Putsasin sillä kaikki vanhojen ajureiden jäämät ja asensin sitten kortin ja ajurit uudestaan.

Nyt en vaan jaksa asentaa uudempia ajureita, jos homma menee sitten taas mäkeen ja saan tapella tuntikaupalla ajureiden uudelleenasennuksen kanssa. Ehkä huomenna... :P

Ari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiettyjen emolevyjen piirisarjat lähinnä via ja sis ovat aiheuttaneet ongelmia 8x:lle agp:n nopeusasetuksella (9800XT). Ittelläni ei toimi vieläkää eli 4x:lla vain. Samaa ongelmaa ja jumimista oli kuin yllä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja P***at.

Koneen sammutuksen ja seuraavan käynnistyksen jälkeen vika palasi taas. 4xAGP ei auta, näyttö pimeänä silläkin.

Huomenna lähtee kortti vaihtoon. Onneksi Verkkokaupan myymälään on vain 2 kilsaa matkaa.

Ari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään