Guest MiNi

Finnairin päiväntasaajan eteläpuoliset kohteet

9 viestiä aiheessa

Tällä hetkellä ei taida olla muita kuin Recife ja Fortaleza.

Onko Finnairilla aiemmin ollut kohteita joihin lennettäessä kapteeni pääsee kuuluttamaan että valmistautukaa päiväntasaajan yrlitykseen? 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko Finnairilla aiemmin ollut kohteita joihin lennettäessä kapteeni pääsee kuuluttamaan että valmistautukaa päiväntasaajan yrlitykseen? 8)

Onko niillä tapana kuulutella moisia? Itse olen parin vuoden sisällä ylittänyt Ekvaattorin kuusi kertaa - en toki Finnairila - ja kertaakaan ei ole mitään ilmoiteltu. On ilmeisesti reittilennoilla eri käytännöt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kolme kertaa olen Finnairilla ylityksen tehnyt ja joka kerta ovat kuuluttaneet.

Eiköhän se siitä johdu että kyseessä on lomalento.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osittain voi johtua siitäkin, että ko. tilanne on Finnairille vähemmän tavallinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kolme kertaa olen Finnairilla ylityksen tehnyt ja joka kerta ovat kuuluttaneet.

Eiköhän se siitä johdu että kyseessä on lomalento.

Näinhän se varmasti on. Ja ihan hyvä että kuuluttavat, sillä tuohan se mukavan lisän lomatunnelmaan kun ollaan menossa eteläiselle pallonpuoliskolle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari vuotta sitten matkalla Fortalezaan "hyppäsimme" ilmeisesti käsiohjauksessa(?) päiväntasaajan yli. Kapteeni kuulutti heti tämän jälkeen että tervetuloa eteläiselle pallonpuoliskolle.

Eli silloin ainakin oli mukava lisä päiväntasaajan ylityksessä.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni äiskä kävi 70-luvulla Keniassa (Nairobi) asti sukulaisissa Finnairin lennolla(?) ja kone oli DC-8-62? Silloin sattu muorin serkku olemaan siellä Suomen lähetystössä vuorostaan töissä. Ei kuulema mitään paperia saanut mutta kuulema kippari siitä kuulutti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään