Jani Salo

Elisan ADSL

18 viestiä aiheessa

moi

Tilasin juuri Elisan 512/512 ADSL:n netin kautta. Kotipuhelimessä on jo Elisan liittymä. Kauanko suunnillee kestää Elisalla tuon ADSL:n avaaminen ? Kotiin ilmeisesti lähetetään etukäteen tuo asennus CD. Asennuksen teen itse niin ei tarvitse maksaa lisää.

Onko kokemuksia ? Saako ennen juhannusta ?

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voit saadakkin. Itse sain aikoinaan elisalta 2viikossa netin ja nytkin kun muutan niin saan jo ylihuomenna uuteen asuntoon netin. Tilasin sen viime perjantaina. Toisaalta en taas tiedä, että miten tuon netin kautta tilaamisen suhteen on. Itse aina tilasin puhelimella niin pystyi patistelemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Keväällä muuttaessamme meni yli kuukauden ennenkuin Elisan mies tuli tekemään kytkennät. Vaikka itse teetkin asennuksen (softat, ADSL-modeemi) niin silti pitää puhelinfirman mies käydä tekemässä jotain asetuksia jotta bittisi kulkisivat paikalliskeskukstakin etiäpäin (näin ainakin meillä)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tutulla on Hyvinkäällä Elisan ADSL-liittymä, joka avattiin maaliskuussa eikä toimi vieläkään. Asentaja on käynyt ihmettelemässä ja asiakaspalvelussa ollaan vain pahoillaan. Kuulemma on Soneran piuhat eli viat korjataan sitten heidän asentajien toimesta jos ja kun ne joskus saadaan paikallistettua. >:(

Elisa on varmaan se kiukkuinen ämmä, joka Helsingin kaupungin keskuksessa aikoinaan aina vastasi narisevalla äänellä "kaupunki, staaaden". :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosin pieleenkin voi mennä...

Vuosi sitten muutettiin uuteen asuntoon, eikä meinannut saada yhteyttä toimimaan sitten millään.Aikas kauan pallottelivat helpdeskissä ja aina vaan oli tuomio "omassa koneessa vika".

Onneksi loppujen lopuksi löytyi avulias kaveri joka teki oikean vikailmoituksen, asiaa tutkittiin ja kaikki piti olla ok.Mutta kun ei toimi niin ei toimi, ostin kokeeksi epätoivoisena uuden kortinkin...

Vihdoinkin pitkällisten vatvomisien jälkeen sain suoran numeron asentajille, sieltä luvattiinkin mennä vielä katsomaan ne keskuksen asetukset sun muut.

Sieltä se vika löytyikin, olivat aiemmin jättäneet homman automaattikäynnistyksen varaan ja se oli mennyt pieleen.Asentaja käynnisti yhteyden nyt manuaalisesti ja johan rupes rokkaamaan.

Jännää vaan että kaikki näytti mukamas olevan ok Elisan ruuduilla, vaikka bitti oli oikeasti poikittain jossain.

Hyvityksenä sain sentään kk:n maksut pois, tais siinä lähes se kk mennäkkin.

Muuten kyllä toiminut loistavasti tuo Elisa. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helpoimminhan saat tietää kun soitat asiakaspalveluun, tai olisit saanut jo vastauksen jos oisit sinne heti soittanut. Tuskin täällä kukaan sulle sitä liittymää asentaa tai tietää kesäkuun asennusaikatauluja tai muita viivästyksiä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen itse kuullut pelkästään huonoa tuosta Elisan ADSL:stä, kaverille ainakin tuottanut vaikka kuinka monta ongelmaa :-\

Kai niillä kuitenki pitäs asianosaavat ihmiset olla että ainaki 30% liittymistä toimisi jotenkuten edes hyvin :P

Sonera on kyllä itsellä ainakin toiminut täydellisesti, kertaakaan ei ole mitään vikaa ilmennyt :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toista se on myös HTV:n kaapelimodeemilla, kun muutin pari vuotta sitten toimi netti aamulla vanhassa kämpässä ja heti illalla kun kytkin koneen nettiin uudessa asunnossa oli yhteys jo kunnossa. Muitakaan ongelmia ei ole pitkään aikaan ollut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäisi toimia 3 pv...( jos ei toimi niin korvauksia peliin!! ) Viestintävirasto vaatii moisen aikataulun!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen itse kuullut pelkästään huonoa tuosta Elisan ADSL:stä, kaverille ainakin tuottanut vaikka kuinka monta ongelmaa :-\

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen Elisan liittymään, on toiminut jo vuosikaudet kuin junan vessa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen Elisan liittymään, on toiminut jo vuosikaudet kuin junan vessa

Itse en taas niinkään. Yhteys on toiminut kohtuullisen luotettavasti - katkoksia on tosin ollut ja ne ovat viime aikoina olleet lisääntymään päin. Asiaa yritin selvittää Elisan kautta mutta ainoa mitä siitä firmasta irti saa on toteamus, että meidän päässä ei se vika voi olla ja vian on oltava asiakkaan koneessa... Myöskään 512 kb yhteyden nopeus ei ole ollut erityisen päätähuimaava - tuntuu olevan edelleen samaa luokkaa kuin aiempi 256 kb (nopeushan 'nostettiin' puolisen vuotta sitten 512:een kuukausimaksun pysyessä samana, koska kilpailijat oli ajamassa ohi).

..Toista se on Tallinnassa. Siellä kämpässä on 1 MB kiinteä yhteys (todella nopea, toista luokkaa kuin tämä Elisan "laajakaista"), joka maksaa noin 22 eur kuukaudessa. Ei mitään päätelaitteita, riittää kun tökkäät johdon verkkokortista seinään niin yhteys toimii. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en taas niinkään. Yhteys on toiminut kohtuullisen luotettavasti - katkoksia on tosin ollut ja ne ovat viime aikoina olleet lisääntymään päin. Asiaa yritin selvittää Elisan kautta mutta ainoa mitä siitä firmasta irti saa on toteamus, että meidän päässä ei se vika voi olla ja vian on oltava asiakkaan koneessa... Myöskään 512 kb yhteyden nopeus ei ole ollut erityisen päätähuimaava - tuntuu olevan edelleen samaa luokkaa kuin aiempi 256 kb (nopeushan 'nostettiin' puolisen vuotta sitten 512:een kuukausimaksun pysyessä samana, koska kilpailijat oli ajamassa ohi).

Aikas outoa? Itselläni ollut nyt Elisa 512/512 reilun vuoden ja en ole muihin ongelmiin vielä törmännyt kuin hintaan ;D.Nopeuskin on kohdallaan ainakin downloadien osalta kun tulee useimmiten niin paljon tavaraa kun tuolla yhteydellä on yleensä mahdollista.(tietysti esim Flightsim.com ja muut megasaitit poislukien)Ja esim. Hyperlobbyssä pingit ovat olleet kotimaisilla servereillä myös huippuluokkaa joten data liikkuu myös takaisin päin.

En tässä puolustele Elisaa varsinkaan kun se on vanhan riistäjä-Firman(HPY)reinkarnaatio!Kerroin omista kokemuksista ja siitä että lainatakseni Marcoa "toimii kuin junanvessa!!"

Noista ongelmista sen verran että Elisa toimii todella hyvin parjatun Telewell:in kaapelimodeemin kanssa,kai kaksi p**kaa sitten täydentää toisiaan ;)

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvinhän teillä menee mutta täällä kylmässä pohjolassa ei ole vielä edes koko ADSL:llää. :'(

Mutta elokuussa olo helpottuu kun se tännekki saadaan :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

Minä siis itse tuon Elisan koneelleni asennan. ADSL modeemi ja verkkortti on jo valmiiksi olemassa. Myös kotipuhelimessa on Elisan liittymä joten asennuksen pitäisi sujua ilman asentajaa joka erikseen käy johtoja laittelemassa. Itse olen aikasemmin sentanut saunalahden ja Welhon liittymät sukulaisten koneelle eikä mitään virallista asentajaa ole siinä tarvittu.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

olemassa. Myös kotipuhelimessa on Elisan liittymä joten asennuksen pitäisi sujua ilman asentajaa joka erikseen käy johtoja laittelemassa. Itse olen aikasemmin sentanut

btw. Tuo asennuspalvelu on sitten lähinnä 'hyvä' vitsi. Tai ainakin aiemmin oli, en tiedä onko palvelu muuttunut heidän uusien happy-friendly televisiomainosten siivittäminä. Erääseen paikkaan tilasin tuon ADSL:n ja en itse voinut olla paikalla muutamiin päiviin, joten totesin, että laitetaan asentajat asialle niin saadaan yhteys heti käyttöön. ...No, miehet sitten aikanaan tulivat, ja olivat kuulemma vain lyöneet ADSL-purkin pöydälle, virtajohdon seinään ja puhelinpistokkeen sille kuuluvaan koloon ja homma oli siinä. Tietokoneeseen ei oltu koskettukaan tai tietenkään edes vaivauduttu testaamaan josko yhteys toimii (vaikka paikallaollut oli näin pyytänytkin).. Aikaa meni n.5 min ja hinta tuosta oli jotain 70 euron luokkaa.. :P

(tuohon asennuspalveluunhan ei ilmeisesti kuulu mahdolliset puhelinverkkotyöt talon sisällä - eli jos piuhaa olisi pitänyt vetää lisää tai tehdä uusi pistokepaikka niin se olisi tullut extraveloituksella tuntitaksana..)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ELISA 512/512 toimi 5 päivän jälkeen tilauksesta. Varmaan riippuu missä asut. Mulla se on toiminut kuin unelma. Soneran ADSL:n kanssa oli ongelmia... ensin odotin 5 viikkoa sitä ja katkoksia sateli kiitettävästi sen jälkeen. Joo, Samin info Tallinnasta... Samahan se on Ruotsissa, halvemmat yhteydet. Meillä Suomessa ei ole vieläkään tiedossa hintojen alenemisesta... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ELISA 512/512 toimi 5 päivän jälkeen tilauksesta. Varmaan riippuu missä asut. Mulla se on toiminut kuin unelma. Soneran ADSL:n kanssa oli ongelmia... ensin odotin 5 viikkoa sitä ja katkoksia sateli kiitettävästi sen jälkeen. Joo, Samin info Tallinnasta... Samahan se on Ruotsissa, halvemmat yhteydet. Meillä Suomessa ei ole vieläkään tiedossa hintojen alenemisesta... :P

ja Elisan 4M yhteys maksaa kuussa huikeat 299€ :o:o:o:o:o tuo on jo pientä riiistoa sanon minä.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

morjens

Tänään soittivat Elisalta ja pyysivät vahvistuksen nykyisen liittymän katkaisemisesta. Sanoivat että ensi viikon keskiviikkona olisi ADSL yhteys toiminnassa :D joten sittenhän pääsee jussiksi surffailemaan ;D:P niin ja eivät kuulemma veloita kesäkuuta :D:D:D

Oli todella ystävällistä asiakaspalvelua, siitä kiitos. Ei siinä sitten näköjään mennyt kuin viikko tuon yhteyden avaamiseen. Asiaa varmaan vauhditte se että kotipuhelimessa on Elisan liittymä. Toivottavasti akataulu pitää myös ensi keskiviikkona.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään