Kirjoitettu Tammikuu 16, 2008 "Lentokoneen laskusiivekkeet eivät toimineet. Kööpenhaminasta Tampereelle matkalla ollut lentokone joutui laskeutumaan eilen poikkeuksellisesti Helsinki-Vantaalle. Syynä reittimuutokseen oli vika, jonka vuoksi laskusiivekkeet eivät toimineet normaalisti. Kyseessä oli SAS:n lento, jota operoi tanskalainen Cimber-yhtiö. CRJ-200 -tyyppisessä koneessa oli tapahtumahetkellä 39 matkustajaa. - Kentän valmiustilaa jouduttiin nostamaan, mutta laskeutuminen sujui ihan onnistuneesti, kertoo Finavian pr-päällikkö Annika Kola." - Iltalehti Uutinen löytyy Iltalehden sivuilta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2008 "Lentokoneen laskusiivekkeet eivät toimineet. Kööpenhaminasta Tampereelle matkalla ollut lentokone joutui laskeutumaan eilen poikkeuksellisesti Helsinki-Vantaalle. Syynä reittimuutokseen oli vika, jonka vuoksi laskusiivekkeet eivät toimineet normaalisti. Kyseessä oli SAS:n lento, jota operoi tanskalainen Cimber-yhtiö. CRJ-200 -tyyppisessä koneessa oli tapahtumahetkellä 39 matkustajaa. - Kentän valmiustilaa jouduttiin nostamaan, mutta laskeutuminen sujui ihan onnistuneesti, kertoo Finavian pr-päällikkö Annika Kola." - Iltalehti Uutinen löytyy Iltalehden sivuilta. Eipä ollut ensimmäinen kerta, viime tammikuussa sattui juuri samanlainen ongelma, Cimberin kone laskeutui kokonaan ilman siivekkeitä, eivät saaneet niitä ollenkaan auki. Keskeyttivät lähestymisen ja menivät vartiksi mebixin holdingiin tuumailemaan tilannetta. Laskeutuivat normaalia puolet loivemmalla kulmalla ja reilusti suuremmalla nopeudella kuin normaalisti. Lasku oli kuitenkin nätti ja jarrutelu sujui helposti vaikka olivat huolissaan jarrujen mahd. kuumenemisesta. Palomiehistö kävi tarkastamassa koneen ennen platalle rullausta. Tuolla konetyypillä on ollut paljon siivekeongelmia ja ainakin yksi vakava vaaratilanne niiden johdosta. Kai Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2008 pr-päällikkö Annika Kola. Hyvä ettei sentään Cola. Kyseessähän on oikeasti tietenkin Annika Kåla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla