Kai Asplund

Pro Caravelle ry

151 viestiä aiheessa

22.1.2008 Suomen Ilmailumuseossa perustettiin Pro Caravelle ry. Yhdistyksen tarkoituksena on järjestää Finnairin entinen OH-LSG Sud Aviation Super Caravelle 10B3 msn 169 Suomeen museoitavaksi. Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys koordinoi toimenpiteet koneen kuljettamiseen Suomeen Kongon Kinshasasta. Toimintansa tukemiseksi yhdistys kerää jäsenmaksuja, järjestää varainkeräystä ja ottaa vastaan lahjoituksia.

 

Tarkempia tietoja jäsenyydestä ym. kerrotaan kun yhdistys on saatu rekisteröityä ja keräystili avattua.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ohhoh

Vanha fanaattinen Caravelle-fan ja -lentäjä jäi kyydistä. Milloin tällainen yhdistys oli kutsuttu perustamiskokoukseen??? Olisin viivana tullut paikalle!

Asi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieno homma. Olisi kyllä tosiaan ollut ihan mukava kuulla tämmöisestä perustamiskokouksesta vähän etukäteenkin, mutta sille ei sitten enää voi mitään. Tää lupaa kuitenkin näin julkisesti liittyä klubiin jäseneksi ja osallistua remppatalkoisiin, kun niiden aika tulee. Ei kai se ois huono lähtee sinne Kongoon vähän valmistelemaan siirtoakaan  :laugh:

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Löysinpä kuvan jossa allekirjoittanut juuri on tekemässä OH-LSG:n SB:tä. Radiokorkeusmittarien vaihto. Oli juuri jossain 1980 luvun alkupuolella. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kenen aloitteesta yhdistys on perustettu?

Olisihan se ollut hienoa, että perustavasta kokouksesta olisi ilmoitettu niille henkilöille jotka olivat pari vuotta sitten kutsuttuina Suomen Ilmailumuseolla miettimässä Caravellen pelastamista...

Hieno jos kone saadaan kotiin.

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täälläkin ehdottomasti yksi tukihenkilö, joka innolla odottaa lisäinfoa seuraavista toimenpiteistä ja tapahtumista. - Tuodaan vanha, ikinuori lady kotiin!  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mää oon kyä täpöillä Härmälän Konvairmiähiä, mutta ei toi Karavellekaan iha paskempi vehje oo. Mukaan tullaan.

 

Nimim. LSB olis se oikee...jaa että miks?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yhdistysrekisteri ottaa näköjään nykyisin vastaan rekisteröinti-ilmoituksia netissä, ja "vakiokaavan" mukaan tehdyt yhdistyksen säännöt voidaan hyväksyä jopa parin viikon sisällä. Allekirjoituksetkin voidaan hoitaa sähköisesti pankkitunnuksilla, samoinkuin rekisteröintimaksut.

 

Vielä parikymmentä vuotta sitten yhdistyksen perustaminen sääntöjen hyväksymisineen vei aikaa Yhdistysrekisterissä noin 6 kk - 12 kk.

 

Ilmeisesti tällainen yleishyödyllinen, voittoa tavoittelematon yhdistys voi siis olla virallisesti hyväksytty ja pankkitili avattu jo ensi kuussa. Hyvä. Odotellaan tietoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tokihan tuollaiseen yhdistykseen pitää liittyä mukaan ! Heti vaan liittymistietoja näkyviin, kun niitä on saatavilla. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TILI AVATTU !!

Liity Pro Caravelle ry:n jäseneksi ja ole mukana pelastamassa 

OH-LSG. Pro Caravelle tarvitsee 50.000 -100.000 euroa saadakseen 

koneen Suomeen.

Jäsenmaksu on 20 euroa. Maksa jäsenmaksu tilille Handelsbanken 

313130-1289818. Merkitse viestikenttään nimesi, osoitteesi, syntymäaikasi ja sähköpostiosoitteesi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä, hyvä, hyvä!

 

Olen 100% mukana, mutta ennen kuin annan rahaa haluaisin kuitenkin tietää jotain yhdistyksestä.

 

- miten koneen siirto on suunniteltu toteutettavan (laivaus, lentorahti, muu mikä?)

- onko myyjään saatu kontakti ja voiko siihen luottaa.

- mihin kone sijoitetaan suomessa?

- kuka on puuhamiesten päällikkö?

- yhdistyksen säännöt?

 

Ja vielä tämä parin vuoden takainen postaus tuohon listaan lisäksi.

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,52305.msg479939.html#msg479939

 

Toivotaan että tämä homma onnistuisi!  :thmbup:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä, hyvä, hyvä!

 

Olen 100% mukana, mutta ennen kuin annan rahaa haluaisin kuitenkin tietää jotain yhdistyksestä.

 

- miten koneen siirto on suunniteltu toteutettavan (laivaus, lentorahti, muu mikä?)

- onko myyjään saatu kontakti ja voiko siihen luottaa.

- mihin kone sijoitetaan suomessa?

- kuka on puuhamiesten päällikkö?

- yhdistyksen säännöt?

 

Ja vielä tämä parin vuoden takainen postaus tuohon listaan lisäksi.

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,52305.msg479939.html#msg479939

 

Toivotaan että tämä homma onnistuisi!  :thmbup:

 

 

Samaa mieltä Paulin kans, tarttis saada lisäinfoa koko hommasta, esim. median tiedotustilaisuus museolla vois olla jees. Lehdet tai jopa tv voisi olla kiinnostunut tällaisesta projektista. Kun homman saa julkisuutta niin rahan keruukin helpottuu. Hyvällä tuurilla iso F voisi innostua tukemaan.

 

En halua missään nimessä ampua projektia alas mutta näin asiasta mitään tietämättömän näkökulmasta vauhtia tuntuu piisaavan, yleisinfo minimissä mutta käsiojossa  :-\

 

Toivotaan että kone saadaan tavalla tai toisella suomeen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä, hyvä, hyvä!

 

Olen 100% mukana, mutta ennen kuin annan rahaa haluaisin kuitenkin tietää jotain yhdistyksestä.

 

- miten koneen siirto on suunniteltu toteutettavan (laivaus, lentorahti, muu mikä?)

- onko myyjään saatu kontakti ja voiko siihen luottaa.

- mihin kone sijoitetaan suomessa?

- kuka on puuhamiesten päällikkö?

- yhdistyksen säännöt?

 

Ja vielä tämä parin vuoden takainen postaus tuohon listaan lisäksi.

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,52305.msg479939.html#msg479939

 

Toivotaan että tämä homma onnistuisi!  :thmbup:

 

 

Joo, ja mielellään vielä myös suunnitelma siitä, mitä kerätyille rahoille tapahtuu, jos yrityksistä huolimatta ei saada riittävästi kasaan. Meneekö kerätty esim. 40 000 e puuhamiesten taskuun siinä tapauksessa ? Ja millainen on suunniteltu aikataulu ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edellisten tiedustelujen lisäksi vielä kaipaisin valoa siihen, miten rahaa on tarkoitus kerätä jäsenmaksujen ja lahjoitusten lisäksi. Useampi tuhat jäsentä ei kuullosta realistiselta, mutta heti kun lisäinfoa yhdistyksestä ja sen suunnitelmista tulee, niin olen varmasti yksi jäsenistä!

 

Ja kunhan kone on täällä, niin sittenhän se laitetaan vielä lentokuntoon :-)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Caramellin kyydissä on tullut aikoinaan oltua monta kertaa.

Pikkupoikana mummon kanssa on tullut Rovaniemellä siivottua noita koneita paljon, että jo vanhojen fiiliksien pohjalta olen ehdottomasti mukana, kun jäseniä aletaan haalimaan!

 

Jos lentokuntoon saattaminen olisikin mahdottomuus, niin olisipa hieno kuulla edes moottorien käynnistys vielä joskus  8)

Ja wanhoihin Finskin väreihin se olisi saatava, tottakai!

 

Olikos jo ajatellusta loppusijoituspaikasta ollut puhetta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pari vastausta:

- miten koneen siirto on suunniteltu toteutettavan (laivaus, lentorahti, muu mikä?)

Lennetään Suomeen

- onko myyjään saatu kontakti ja voiko siihen luottaa.

Myyjään on kontakti ja se on juuri niin luotettava kuin Afrikassa voi olla. Rahat kuitenkin luovutetaan VASTA kun kone on Euroopassa

- mihin kone sijoitetaan suomessa?

Suomen Ilmailumuseoon

- kuka on puuhamiesten päällikkö?

MD-11 kippari Kari Voutilainen. Muut hallituksen jäsenet: Jari B. Miettinen, Tom Edwardsson, Matias Laitinen, Kai Asplund

- yhdistyksen säännöt?

PRO CARAVELLE ry SÄÄNNÖT

1. Yhdistyksen nimi ja kotipaikka

Yhdistyksen nimi on Pro Caravelle ry ja sen kotipaikka on Helsinki

2. Tarkoitus ja toiminnan laatu

Yhdistyksen tarkoituksena on järjestää Finnairin entinen OH-LSG Sud Aviation Super Caravelle 10B3 (msn 169) Suomeen musoitavaksi. Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys koordinoi toimenpiteet koneen kuljettamisen Suomeen Kongon Kinshasasta. Toimintansa tukemiseksi yhdistys järjestää varainkeräystä ja ottaa vastaan lahjoituksia.

3. Jäsenet

Yhdistykseen jäseneksi voi liittyä jokainen, joka hyväksyy yhdistyksen tarkoituksen ja säännöt. Jäsenet hyväksyy hakemuksesta yhdistyksen hallitus. Jäsenmaksu on 20 e

 

Kunhan saadaan nettisivut pystyyn niin sinne tulee laajempi esittely toimista joita on jo tehty ja joita tullaan tekemään.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, ja mielellään vielä myös suunnitelma siitä, mitä kerätyille rahoille tapahtuu, jos yrityksistä huolimatta ei saada riittävästi kasaan. Meneekö kerätty esim. 40 000 e puuhamiesten taskuun siinä tapauksessa ? Ja millainen on suunniteltu aikataulu ?

 

Eikös vain yhdistyksen säännöissä - siellä loppupäässä - ole maininta omaisuuden kohtalosta, jos yhdistys purkautuu? Itse olen ollut kahta yhdistystä perustamassa ja yhtä tappamassa, ja tuollaisia viranomainen meiltä uteli.

 

Varmaan varainhankinnan kannalta oleellista olisi saada paitsi aktiivista myös sopivan vaikutusvaltaista jäsenistöä, jolla olisi hyviä suhteita ilmailuhenkisiin sikariportaan jäseniin. Kiitokset aloitteentekijöille  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

12. Sääntöjen muuttaminen ja yhdistyksen purkaminen

Päätös sääntöjen muuttamisesta ja yhdistyksen purkamisesta on tehtävä yhdistyksen kokouksessa vähintään kolmen neljäsosan (3/4) enemmistöllä annetuista äänistä. Kokouskutsussa on mainittava sääntöjen muuttamisesta tai yhdistyksen purkamisesta.

Yhdistyksen purkautuessa käytetään yhdistyksen varat yhdistyksen tarkoituksen edistämiseen purkamisesta päättävän kokouksen määräämällä tavalla. Yhdistyksen tullessa lakkautetuksi käytetään sen varat samaan tarkoitukseen.

 

Eli varat siirretään johonkin muuhun ilmailuhistoriaa edistävään projektiin tai koneen hankintaan...ja niitä projektejahan riittää.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään