Kate Alhola

Ferry flight USA-Eurooppa

197 viestiä aiheessa

Janne, ymmärrän hyvin turhautumisesi näihin inttäjiin, joille vastaamisen minäkin olen lopettanut. Tätä palstaa lukee kuitenkin iso joukko nuoria ilmailusta kiinnostuneita, joille sinun tarinasi maailmalta on varmasti yksi foorumin parhaita anteja. Ja mieluisaa luettavaa tällaiselle vähän tylsemmän ilmailu-uran valinneelle vanhallekin!

Päätit nyt miten tahansa - Blue skies and mild winds!

Ari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suihkarillakin saanee lentää yksin. Ainakin kuvauskeikkoja.( Siis, kartoituskuvaus). Lensin Nepalissa 6 viikkoa Citation ll :lla.

Oli firman lentotoimintakäsikirja mukana ja ainoa sivu joka oli englanniksi oli se jossa kerrottiin ketkä saavat lentää

koneella yksin.

Eivät meinanneet uskoa.

Heikki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Janne!

Meillä poutahaukoilla on monesti enemmän intoa kuin sitä toivottua järkeä..suodata typerimmät vastaväitteet ja jatka mielenkiintoisia tarinoita ja neuvoja.Vastuuhan on täysin meillä jos emme ymmärrä kuunnella rautaisen ammattilaisen ilmaista opetusta..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä siinä on että kun mä sanon että jotain ei voida tehdä jollain tavalla niin siitä pitää sitten ruveta mun kanssa kiistelemään. Sitä ei voi lentää VFR plaanilla ja ADIZ joudutaan ylittämään vähintään DVFR plaanissa.

The majority of the airspace is also controlled airspace, and instrument flight rules (IFR) apply to all flights in oceanic airspace when at or above FL060 or 2000 ft. (600 m) above ground level (AGL). whichever is higher, even when not operating in instrument meteorological conditions (IMC).

Pyydän anteeksi, jos olen antanut sen vaikutelman että yritän kinastella minua paljon kokeneemman kanssa.

Ei kyse ole siitä että väittäisin sinun olevan väärässä tai että haluaisin kinastella vaan ihan pelkästään

kyse on vilpittömästä halusta oppia ja juuri sinun juttusi on olleet erästä parasta antia.

Ei minulla ole todellakaan mitään intoa lähteä lentämään k.o reittiä VFR-plaanilla tai suosittelemaan

sen tekemistä kenellekkään ja vielä vähremmän pidän sitä järkevänä tekona. Nyt kyse oli vain

uteliaisuudesta tietää millä keinolla tuo CT2K kyseisen reitin laillisesti lensi.

Kun nyt on enemmän seurannut atlanninyrityksen vaaroja niin tuon CT2K porukan teko kuullostaa

enemmänkin tyhmänrohkealta vaikka nyt sitten hengissä selvisivätkin.

Tämä ei ole erityisen huono vuosi. Noita koneita menee mereen joka vuosi vähintään pari kolme jopa enemmän.

Mä olen kyllästynyt tän foorumin Amateour hour tyyppisiin juttuihin ja siihen että joka asiassa jonkun on pakko olla eri mieltä vaikka ei mitään käsitystä kyseisestä jutusta olisikaan tai kun musta tuntuu tai  mä luulisin tai musta olis kiva jos niin olis tai se  ois hassua tai eihän siinä mitään kun voihan niin tehdä. Varmaan mun muutamasta edellisestä postista se onkin kuvastunut. Mulla on semmoinen periaate että jos jokin rupeaa jurppimaan niin sitähän mä en sitten jatka kyseistä hommaa. Tämä jää mun viimeiseksi postiksi Flightforumilla.

Kiittää ja kumartaa...

Herra poistuu näyttämöltä.

Pyydän sielä kerran anteeksi jos olen loukannut . Suuri osa meistä täällä on vielä amatöörejä ja aitä ei opi

kuin ottamalla selvää ja kysymällä ja silloin tulee tehdyksi myös tyhmiä kysymyksiä. On silti parempi

tehdä ne tyhmät kysymykset ja oppia niiden kautta kuin lähteä opettelemaan henkensä kaupalla

tuota juttua erityksen ja erehdyksen iautta.

Yritä ymmärtää meitä amatöörejä, jokainen on joskus alottanut amatöörin tasolta. Juuri tuollaiset

hyvät asiapitoiset kirjoitukset jota olet kirjoittanut ovat kuitenkin sitä parasta amatöörien

valistamista. Yritä jaksaa meidän sivistämistämme niin me olemme kiitollisia

Kate

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä olen kyllästynyt tän foorumin Amateour hour tyyppisiin juttuihin ja siihen että joka asiassa jonkun on pakko olla eri mieltä vaikka ei mitään käsitystä kyseisestä jutusta olisikaan tai kun musta tuntuu tai  mä luulisin tai musta olis kiva jos niin olis tai se  ois hassua tai eihän siinä mitään kun voihan niin tehdä. Varmaan mun muutamasta edellisestä postista se onkin kuvastunut. Mulla on semmoinen periaate että jos jokin rupeaa jurppimaan niin sitähän mä en sitten jatka kyseistä hommaa. Tämä jää mun viimeiseksi postiksi Flightforumilla.

Nyt kyllä olen aika häkeltynyt tästä hermostumisestasi, vai oliko tuo heikko kohta siinä kun kerroin (jota Kate siteerasi), että VFR-CT2K:lla on ajettu Grönlantiin ja Kanadaan (vaikka tuo on totta)?

1159788624_115978862470.jpg&size_x=1000&size_y=700&type=b&logos=ok&ugol=0&logo_inv=0

Come on, me ollaan aloittelijoita ja ei minun mielestä kannata suuttua siitä että joku ei tiedä jotain, me vaan yritetään oppia asioita ja joskus ne tyhmät kysymykset on esitettävä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse lentomatkan pituutena se ei ole sen kummoisempi reissu kuin pari kertaa enontekijölle ja takaisin. Kun valitsee tankkauspaikat sopivasti, pohjois-Kanada,

Gröönlanti, Islanti, Färsaret , Norja niin ei yksikään legikään ole yli 350nm eli alta kolmen tunnin legejä, ei sen enempää kuin Helsingitä Ouluun.

Jännitys tuleekin siitä että legit lennetään joko meren tai Gröönlannin jäätiköiden päällä ja hyviä pakkolaskupaikkoja ei ole. Lisäksi jollei koneen toimintamatka

ole päälle 700nm niin yksi tai kaksi legiä joudutaan lentämään ilman varakenttää.

Kate

Tuo tämän threadin ekan mailin pätkä antoi aavistaa minkälaista jatko tulee olemaan – ja niin se sitten olikin. Täällä ei mielestäni ole nk jyrkkää hattukulmaa

niinkuin korealaisessa jumbossa, vaan eri mieltä saa varmaan olla ihan vapaasti melkein mistä vaan. Varmaan useimmat ymmärtävät miksi Jannea rupesi ajan

mittaan tökkimään. Minäkin onneton dementoitunut vanhus olin mukana säestämässä ja löylyä heittämässä, very sorry!

Kun atmosfääri on tuollainen, kokeneempien mielipiteistä tuskin on apua. Onneksi keräsin Jannen very fine business mailit talteen ja tarkempaan käsittelyyn.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo tämän threadin ekan mailin pätkä antoi aavistaa minkälaista jatko tulee olemaan – ja niin se sitten olikin.

Anteeksi, mutta taitaa olla sukupolvien välinen kuilu tms., mutta minä en ymmärrä.

Miksi ei saa esittää tyhmiä kysymyksiä jos haluaa tietää niihin vastauksen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi, mutta taitaa olla sukupolvien välinen kuilu tms., mutta minä en ymmärrä.

Miksi ei saa esittää tyhmiä kysymyksiä jos haluaa tietää niihin vastauksen?

Riippuu aivan siitä miten ne esittää.

Tyhmä saa olla, muttei tollo  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riippuu aivan siitä miten ne esittää.

Tyhmä saa olla, muttei tollo  :-\

Edelleenkään en näe että miten nyt tässä joku on jotain esittänyt.

Kate innostuneena postasi kuvan jonka oli ottanut Airbussin matkustamon ikkunasta matkatessaan Californiaan lentelemään

Cirruksella ja DA42:lla. Sitten hän mainitsi tuosta CTSW:llä tehdystä lennosta. En oikein ymmärrä mitä pahaa siinä jonkun silmissä

oli..

Kieltämättä, nyt olen itsekin todella loukkaantunut. Taidan poistua itsekin foorumilta tai ainakin rajoitan kirjoittamiseni minimiin ja pelkkiin tiedotuksiin jatkossa. Ilmeisesti täällä ei kaivata kuin miesten juttuja ja hiekkalaatikolle ei mahdu niitä jotka sinne ovat vasta hiljan yrittäneet sinne hivuttautua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hiiohoi, vetäiskäähän itse kukin syvään henkeä ja antakaa vaikka tämän ketjun levätä päivän tai pari, niin kyllä se siitä taas... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti täällä ei kaivata kuin miesten juttuja..

Juu, me ruvetaan Laukkasen Antin kanssa kirjoittelemaan jatkossa tälle palstalle Tuulialla Jämille ja takaisin-stooreja nytten. Vaikka toisaalta, onhan niilläkin ajettu pohjoista reittiä!  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hiiohoi, vetäiskäähän itse kukin syvään henkeä ja antakaa vaikka tämän ketjun levätä päivän tai pari, niin kyllä se siitä taas... :)

Joo,ja unohtamatta että maanantaisin on viikon huonoin aamu. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä huono = keskiviikon aaton aatto :thmbup:

Joo,kaikki on relativt.

Unohtamatta maliniemen mainiota selvitystä siitä,nenä perseessä,molemmilla,mutta toisella pahemmat olot! ;D

Tyhmä kysymys: Miten määritellään suhteellisuusteoria?

Viisas vastaus: No, jos sinä työnnät nenän minun persiiseen, niin meillä molemmilla on silloin nenä persiissä, mutta sinulla on suhteellisesti huonommat oltavat 

--------------------------------------------------------------------------------

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, me ruvetaan Laukkasen Antin kanssa kirjoittelemaan jatkossa tälle palstalle Tuulialla Jämille ja takaisin-stooreja nytten. Vaikka toisaalta, onhan niilläkin ajettu pohjoista reittiä!  :laugh:

Alkaa kyllä olee pelottavan pitkänolosia keikkoja kaimalla mielessä  :laugh: Ajoimmää tosin viime kesänä kerrassaan nonstoppina Kokkolasta Wredebyhyn. Aika urheilullista...

Mutta asiasta lentokoneeseen; ehkäpä sitä nyt ois varaa itse kullakin mietiskellä hetki, mitä on kirjoitellut ja pohtia kannattaako yrittää ymmärtää toista osapuolta vai muuten vaan yrittää jaksaa loukkaantuilematta. Liian moni persoona, jolla on hyvää sanottavaa, tapaa poistua liian helposti. Sitähän me emme halua. Onpa tuota tullut henkilökohtaisestikin provottua threadista toiseen viime aikoina ihan liian kanssa. Pahoittelut siitä ja toiveeksi hyvän ja rakentavan keskustelun jatkuminen.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä OH-JMP:n eli ex N228LD:n reitti Denveristä Århusiin.  :thmbup:

19.3 KGTG - KBUF   1177 nm

KBUF - KPVD    333 nm

21.3 KPVD - KBGR    217 nm

KBGR - CYYR    608 nm

22.3 CYYR - BGBW   676 nm

BGBW- BIRK     670 nm

23.3 BIRK - EKAH   1067 nm

yhteensä  4748 nm

Ja ensi viikolla Hyvinkäälle  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

19.3 KGTG - KBUF  1177 nm

KBUF - KPVD    333 nm

KBGR - CYYR    608 nm

22.3 CYYR - BGBW  676 nm

BGBW- BIRK    670 nm

23.3 BIRK - EKAH  1067 nm

yhteensä  4748 nm

Onnittelut hienosta reissusta, odotamme innolla tarinaa ja kuvia.

Kate

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

19.3 KGTG - KBUF  1177 nm

KBUF - KPVD    333 nm

KBGR - CYYR    608 nm

22.3 CYYR - BGBW  676 nm

BGBW- BIRK    670 nm

23.3 BIRK - EKAH  1067 nm

yhteensä  4748 nm

Hienoa, hienoa  :thmbup: Odotan erittäin innolla stooria  8) Itsekin sahaillut Atlantilla Rockwell Turbo Commanderilla simun puolella  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään