Toni Luukkanen

Aurinkoinen hookoo 27.01

74 viestiä aiheessa

Flaikkarin lasin takaa kuvauksessa yksi suurimmista muuttujista on käytettävä aukko. Mitä suurempi aukko niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä lasin vääristymät yms. virheet tulee esille. Pska keli + suuri aukko -> Ei hyvä eli mahdollisimman pieni aukko käyttöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Flaikkarin lasin takaa kuvauksessa yksi suurimmista muuttujista on käytettävä aukko. Mitä suurempi aukko niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä lasin vääristymät yms. virheet tulee esille. Pska keli + suuri aukko -> Ei hyvä eli mahdollisimman pieni aukko käyttöön.

Paikalla käymättömänä tuo kuulosti juuri päinvastaiselta mitä olisin itse tehnyt. Eli lähellä likaista lasia -> suuri aukko -> pieni syväterävyys -> likainen lasi blurrautuu eniten. Käytäntö kuitenkin osoittaa toista?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paikalla käymättömänä tuo kuulosti juuri päinvastaiselta mitä olisin itse tehnyt. Eli lähellä likaista lasia -> suuri aukko -> pieni syväterävyys -> likainen lasi blurrautuu eniten. Käytäntö kuitenkin osoittaa toista?

Tarkoita "suuri aukko" -sanalla, verhon fyysistä kokoa eli samasta asiasta puhutaan ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoita "suuri aukko" -sanalla, verhon fyysistä kokoa eli samasta asiasta puhutaan ;)

Ettekös te kaiman kanssa puhu juuri päinvastaisesta vaikutuksesta?

Sinä sanot, että "suuri aukko --> pieni syväterävyysalue --> huono laatu" kun kaima sanoo "suuri aukko -> pieni syväterävyys -> likainen lasi blurrautuu eniten (laatu paranee)"  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ettekös te kaiman kanssa puhu juuri päinvastaisesta vaikutuksesta?

Sinä sanot, että "suuri aukko --> pieni syväterävyysalue --> huono laatu" kun kaima sanoo "suuri aukko -> pieni syväterävyys -> likainen lasi blurrautuu eniten (laatu paranee)"  ::)

Äh nyt tuli meikäläiselle aivo-oikonen eli siis verhon fyysinen koko on pieni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä viellä yks lussu ja pari fiilistelyä.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä viellä yks lussu ja pari fiilistelyä.

Toka OH-LKI ja viimeisin on OH-LVD, samasta paikasta ja hetkestä napattuna:  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi kun pistän kuvani eliseltä vasta nyt, mutta kun en eilen millään kerennyt.  :D

Oli tosiaan hyvä sää ja paljon oli väkeä. Tässä nyt oisi sitten kaksi kuvaa:  ;)

A340

MD-11

-Johannes 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja lopulta koitti aurinkoisen päivän ilta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ja lopulta koitti aurinkoisen päivän ilta...

Lähti kohti Manchesteria, hakemaan minua kotiin. ;) En siis päässyt itse nauttimaan tuosta kauniista säästä. Hienoja kuvia. :thmbup:

Tuossa ylläolevassa kuvassa on kaiken lisäksi tulee tuo auringonvalo kauniisti tuohon koneeseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohhoh, kaksi proota kehuu tuota kuvaa  ;D

Nyt on kyllä ihan pakko kysyä että voisitteko perustella miksi tuo on niin hieno ja upea? Itelle tuosta ei kyllä aukene mitään.. IMO tuo on niinku peruskuvien peruskuva.. niin peruskuva ku hookoolta voi saada..  ;D Bussi nousussa..  :o Ei siis silleen että kuva ois huono tai mitään, mutta... perustelut pliiis, proot  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä on hyvä tunnelma joka on kaiken lisäksi saatu komeasti tallennettua. En tiedä oliko tarkoituksella vai vahinko laukaus mutta hieno on. Kannattaa kokeilla, ei ole muuten helppo homma. Kuvauspaikka ja kone on niin peruskauraa mutta tuo valo tekee kummia.  ;)

Valitettavasti monella tuntuu vaivaavan kaavoihin kangistuminen eikä yritetäkkään ottaa jotain erilaista, speciaali vieraat kuvataan sitten näistä varmoista paikoista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohhoh, kaksi proota kehuu tuota kuvaa  ;D

Nyt on kyllä ihan pakko kysyä että voisitteko perustella miksi tuo on niin hieno ja upea? Itelle tuosta ei kyllä aukene mitään.. IMO tuo on niinku peruskuvien peruskuva.. niin peruskuva ku hookoolta voi saada..  ;D Bussi nousussa..  :o Ei siis silleen että kuva ois huono tai mitään, mutta... perustelut pliiis, proot  ;D

Onhan se todella harmi itsesi kannalta, jos näet tuossa vain bussin nousussa  :-[ Eipä tuota tarvitse sen kummemmin selitellä. On valokuvia isolla V:llä ja sitten on lentokonekuvia... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä oliko tarkoituksella vai vahinko laukaus mutta hieno on.

Taitaa olla vahinko. Meinaan vaan, kun tosikuvaajathan ovat lähteneet tuossa vaiheessa jo kotiin ja ovat jo täällä ehtineet esittellä päivän saaliina saamiaan 22R:lle juuri rullaavan MD-11:n kuvia  8)

EDIT: Olen nyt vissiin kolmatta kertaa palannut katsomaan tuota kuvaa uudestaan. Ja joka kerta olen löytänyt siitä uusia hienoja piirteitä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nojoo, makuasiahan se on että mistä tykkää.. Se on kyllä totta että tollasella pimeellä liikkuvan(nousevan) koneen kuvaaminen ei oo helppoa käsivaralta.. Mutta muuten kun eihän tuossa ees "varsinaisesti oo mitään valoa" vaan melkein pimee kuva (ainakin jos vertaa alla olevaan..)  ;D

Mulle kolahtaa sitten enemmän tällänen:

width=800 height=532http://www.flightforum.fi/discussion/index.php?action=dlattach;topic=74631.0;id=146822;image[/img]

Peruskone, peruspaikka mutta hienossa valossa ja hyvin napattu.. tässä sitä tunnelmaa mun mielestä on..  ;D

EDIT: Olen nyt vissiin kolmatta kertaa palannut katsomaan tuota kuvaa uudestaan. Ja joka kerta olen löytänyt siitä uusia hienoja piirteitä...

No mutta share teh feelings..  :laugh: Lisää perusteluja saa laittaa.. näyttäkää/kertokaa ny mullekin mitä niin hienoa ja erikoista siitä löytyy  ;D Jos voit ihan kunnolla kertoa että mistä just tykkäät tosta eikä tyyliin että "se nyt vaan on hieno"  :laugh: Kun itelle ei aukea nyt yhtään(muuta kuin se pimeässä nouseva bussi)...ihan hävettää :-[:laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, mitäs se Sami just sanoi siitä kaavoihin kangistumisesta.  :-[

Ja ei siinä mitään. Kiva kuva Petriltä. Siinä vain pitäisi olla jotain pientä extraa, että se erottuisi massasta. Nyt se on kuitenkin vain yksi "Lemminkäiseltä vastapalloon"-kuva muiden, satojen samanlaisten, joukossa...

No mutta share teh feelings..  :laugh: Lisää perusteluja saa laittaa.. näyttäkää/kertokaa ny mullekin mitä niin hienoa ja erikoista siitä löytyy  ;D Jos voit ihan kunnolla kertoa että mistä just tykkäät tosta eikä tyyliin että "se nyt vaan on hieno"  :laugh: Kun itelle ei aukea nyt yhtään(muuta kuin se pimeässä nouseva bussi)...ihan hävettää :-[:laugh:

Jos ei niitä itse näe, tuskinpa sillä on merkitystä, vaikka omia mieltymyksiäni yrittäisinkin pukea sanoiksi. Mutta ainahan voi yrittää. Ensimmäisenä huomio kiinnittyi tuohon upeaan viimeisten valonrippeiden aikaansaamaan ihmeelliseen "kuumaiseen" kajoon, joka jo yksistään koneen nokkaan langetessaan saa kuvaan ihan erityisen tunnelman. Noita lisämausteena olevia yksityiskohtia löytyy sitten lisää kun vain jaksaa katsella. On rullaus- ja laskuvaloja "keiloineen", on matkustamon valoja, on logo lightseja. Ja kun tuo kaikki (plus muut seikat) on saatu noin hyvään pakettiin noissa olosuhteissa, ei voi kuin ihastella. Ja vaikka Odo varmaan olisikin kuvan jo heivannut bittiavaruuteen kohinan takia, niin itse en sitä tässä kuvassa edes huomaa. Sen verran muut seikat menee tässä jonkun tuollaisen seikan ohi :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, mitäs se Sami just sanoi siitä kaavoihin kangistumisesta.  :-[

Ja ei siinä mitään. Kiva kuva Petriltä. Siinä vain pitäisi olla jotain pientä extraa, että se erottuisi massasta. Nyt se on kuitenkin vain yksi "Lemminkäiseltä vastapalloon"-kuva muiden, satojen samanlaisten, joukossa...

Niiiiinnojooo, ei noita tollasiakaan kyllä hirveen usein näy?  ??? Ja kun tuossa Sami sanoi että speciaalit otetaan varmanpäälle niin kyllä, ainakin mää otan. Sitte ei oo kivaa kun tollanen käy kerran vuoteen ja kuvat menee perclleen niin.. Ei niiden kanssa hirveesti uskalla ruveta pelaamaan..  ;D Kyllähän noiden bussien kanssa sitten voi kokeilla mitä huvittaa, niitä kun menee päivittäin miljuunia..  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta tuo Maunon bussi kuva ei todellakaan ole mikään peruskuva. Se olisi todellakin peruskuva, jos se olisi otettu kirkkaassa valossa, mutta nyt se nousee normi bussi kuvien ohi kirkkaasti tunnelmallaan. Ja sen tunnelman tuossa kuvassa tekevät juurikin nuo koneen valot. Tuossa kuvassa on juurikin sellainen "illaksi kotiin" meininki ja nuo mm. matkustamon valot antavat sellaisen lämpimän ja mukavan fiiliksen tuohon kuvaan.  :thmbup: Näin siis minulla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta tuo Maunon bussi kuva ei todellakaan ole mikään peruskuva. Se olisi todellakin peruskuva, jos se olisi otettu kirkkaassa valossa, mutta nyt se nousee normi bussi kuvien ohi kirkkaasti tunnelmallaan. Ja sen tunnelman tuossa kuvassa tekevät juurikin nuo koneen valot. Tuossa kuvassa on juurikin sellainen "illaksi kotiin" meininki ja nuo mm. matkustamon valot antavat sellaisen lämpimän ja mukavan fiiliksen tuohon kuvaan.  :thmbup: Näin siis minulla.

Noniin, kiva kuulla vähän muiltakin perusteluja  ;D Paitsi tuossa ollaan menossa "Illaksi pois kotoa"  ;D Juu nimenomaan, poikkeaahan tuo vähän ihan niistä peruskaura bussikuvista jotka on päivällä otettu.. kyllähän niistä bussikuvistakin saa hienoja juurikin kokeilemalla eri juttuja.. mutta se mua vaan ihmetytti kun tuossa ei juuri sitä valoa ole niinku tyyliin tossa laskukuvassa toi auringonlaskufiilistely..  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niiiiinnojooo, ei noita tollasiakaan kyllä hirveen usein näy?  ???

Sen verran usein kuitenkin, että noiden kohdalla hyvin harvoin enää tulee sellaista ahaa-elämystä. Eikä asiaa edesauta se, että yleensä niitä tulee kerralla sitten isompi satsi useamman kuvaajan toimesta...

Ja kun tuossa Sami sanoi että speciaalit otetaan varmanpäälle niin kyllä, ainakin mää otan. Sitte ei oo kivaa kun tollanen käy kerran vuoteen ja kuvat menee perclleen niin.. Ei niiden kanssa hirveesti uskalla ruveta pelaamaan..  ;D

Öö, mikä tollanen? Mitkä speciaalit? Mistä sä nyt nuo tuohon repäisit?  Tottakai, jos tulee joku speciaali vieras, kyllä minäkin pyrin aina ensisijaisesti saamaan siitä itselleni sen tylsän peruskuvan arkistoon. Ja vasta sen jälkeen ruvetaan "urheilemaan". Mutta nyt ei käsittääkseni ollut kyse mistään speciaaleista? Tosin tiedätkö mitä! Meidänlaistemme lisäksi on myös niitä kuvaajia (onneksi onkin), joille se sideshotti tai muu arkistokuva ei merkitse tuon taivaallista. Joskus voisi tehdä itse kullekin ihan hyvää unohtaa ne "speciaalit" ja käydä kokeilemassa rohkeasti jotain uutta, tuli sieltä sitten vaikka B-52 täydessä ohjuslastissa tai sitten vaan se Finskin bussi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla