Juhani Hämäläinen

Sonera mainostaa Finnairin ongelmilla.

23 viestiä aiheessa

    Telia Soneran uusin mainos iskee lentoyhtiöille arkaan kohtaa,

  myöhästymisiin.

 

    Tänään Kauppalehti Optiossa julkaistu kahden sivun näyttävä

  mainos kuvaa lentoasemien lähtevien lentojen taulua. Kellonai-

  kojen sijasta taulu kertoo , että useimmat lennot on peruttu tai

  ne on myöhässä. 

 

    Myöhästymiset ovat arkapaikka lentoyhtiöille juuri nyt. Esimer-

  kiksi Finnairin toimitusjohtaja Hienonen pahoitteli tammikuun

  alussa useaan otteeseen yhtiönsä aikatauluja.

 

    Telia Soneran mainos iskeekin suoraan Finnairin kasvoille.

  Kotimaiset liikematkustajat käyttävät eniten juuri Finnairin

  palveluja.

 

    Samalla mainos rikkoo tiettyjä alan herrasmiessääntöjä.

  Toisen yrityksen epäonnistumisella ei ole tavattu mainostaa

  tai herkutella.

 

    Artikkeli on tiivistetty.

 

    www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=9581

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai että oikein nimenomaan Finnairin ongelmilla? Ei hyvää päivää  :P

 

Ettei vaan "uutisen" kirjoittajalla olisi Finnairin osakkeita salkussa jemmassa?  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai että oikein nimenomaan Finnairin ongelmilla? Ei hyvää päivää  :P

 

Sinänsä nimenomaan, koska tavallinen lööpeistä sivistyksensä hankkiva kuluttaja "tietää" että ne on vaan Finnairin koneet mitkä myöhästelee. Aika vähän on kirjoiteltu kuitenkaan muiden yhtiöiden myöhästymisistä parissa keltaisessa lehdessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sinänsä nimenomaan, koska tavallinen lööpeistä sivistyksensä hankkiva kuluttaja "tietää" että ne on vaan Finnairin koneet mitkä myöhästelee. Aika vähän on kirjoiteltu kuitenkaan muiden yhtiöiden myöhästymisistä parissa keltaisessa lehdessä.

 

Höpö höpö sanon minä. On täysin naurettavaa yrittää moisesta mainoksesta vetää minkäänlaisia yhdyslankoja Finnairiin, tai mihinkään muuhun yhtiöön...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missä kohtaa tuo mainos yhtyy Finnairiin? Kauppalehdessä aiheet vähissä.

Ei mitenkään, mutta jossain nettisivun mainoksessa on ainakin Air Berlinin lento Pariisiin laitettu peruutetuksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missä kohtaa tuo mainos yhtyy Finnairiin? Kauppalehdessä aiheet vähissä.

 

Ei yhdy Finnairiin tuo mainos missään vaiheessa. Yritin vaan sitä tuoda esille, että iltapäivälehtien lööpeissä on herkuteltu nimenomaan kyseisen lafkan myöhästelyillä. Ihmiset vaan tuppaavat vetämään omia johtopäätöksiään ja nimenomaan nuo edellä mainitsemani lööppien kasvatit näkevät sen nimenomaan noin. Minulle ei asiasta synny mitään mielikuvaa (tuskin suurimmalle osalle muistakaan normaaliälyisistä ihmisistä) minkään yhtiön suuntaan enkä myöskään ole pahoillani Finnairin puolesta. Kannattaa kuitenkin muistaa ne Raija Reissaajat ja Matti Matkaajat joiden mielestä "Finnair on huonoin yhtiö maailmassa kun niiden koneet hajoaa koko ajan". Heitinpä vaan oman näkemykseni asiasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei yhdy Finnairiin tuo mainos missään vaiheessa. Yritin vaan sitä tuoda esille, että iltapäivälehtien lööpeissä on herkuteltu nimenomaan kyseisen lafkan myöhästelyillä. Ihmiset vaan tuppaavat vetämään omia johtopäätöksiään ja nimenomaan nuo edellä mainitsemani lööppien kasvatit näkevät sen nimenomaan noin. Minulle ei asiasta synny mitään mielikuvaa (tuskin suurimmalle osalle muistakaan normaaliälyisistä ihmisistä) minkään yhtiön suuntaan enkä myöskään ole pahoillani Finnairin puolesta. Kannattaa kuitenkin muistaa ne Raija Reissaajat ja Matti Matkaajat joiden mielestä "Finnair on huonoin yhtiö maailmassa kun niiden koneet hajoaa koko ajan". Heitinpä vaan oman näkemykseni asiasta.

 

 

  Niin, eiköhän tuo yhdistäminen Finnairiin ole tuotosta viimekuukausien tapahtumista. Suomessa ku ei seurata muiden maiden

ilmailua kui jossain isoissa kaupoissa ja onnettomuuksissa. Tuossa uutisesa ei missään mainita, että itse mainoksessa esiintyi-

si Finnair millään tavoin. Tosin itse mainosta en ole nähnyt. Yleisesti mainos koskettaa kaikkia lentoyhtiöitä, Finnair vain esimerkkinä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vastaavanlaista mainontaa muistan nähneeni lentokentillä ympäri maailmaa.

Taas tätä suomalaisten metsäläisyyttä, Finnair sitä Finnair tätä.

 

Kuvastaa sitä miten metsä ja takapajula Suomi on kun näin moneen asiaan pitää sotkea vahvan brändin Finnair. Sillä saa myytyä ja hienonnäköisiä otsikoita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Höpö höpö sanon minä. On täysin naurettavaa yrittää moisesta mainoksesta vetää minkäänlaisia yhdyslankoja Finnairiin, tai mihinkään muuhun yhtiöön...

 

Pakko vielä jatkaa että saadaanhan tuo mainos yhdistettyä edesmenneeseen FlyMe:hen, Air Asiaan, Skymark Airlinesiin, LTU:hun ja Air Transatiin  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, luin itsekkin saman uutisen aiemmin ja taitaa Kauppalehdellä olla vähän oma lehmä ojassa:

Tänään Kauppalehti Optiossa julkaistu kahden sivun näyttävä

  mainos kuvaa lentoasemien lähtevien lentojen taulua.

 

Että joo.

 

Mutta toisaalta on sanottava että kyllähän tuo mainos on enissijaisesti suunnattu Suomeen ja suomalaisille bisnesmatkaajille. Ja koska suomessa ollaan niin kyllähän monesti lentoyhtiö assosioituu suoraan Finnairiin.

 

Mutta uskoisin että tuossa haetaan huomiota ihan muulla tavalla. Eli ensiksikin lentoliikenne kasvaa ja kasvaa joten myöhästymisiä tulee ehkä enemmän, ja toisaalta lentäminen on aivan helvetillistä ympäristönraiskausta, videoneuvotteluun verrattuna, joten uskon että mainos hakee vauhtia sitä kautta.

 

Eli kyllä on Kauppalehdellä oma lehmä ojassa kun tuollaista kirjoittaa :-\.

 

-tuomo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän Soneran kohteena ole me ja he, jotka matkustavat paljon kaikenlaisiin tapaamisiin ja kokouksiin eri puolille Europpaan ja maailmalle. Me kyllä olemme oppineet (usein kantapään kautta), että valitettavasti kaikki lentoyhtiöt ovat enemmän tai vähemmän epäluotettavia, mitä aikataulujen pitävyyteen tulee. Näinollen en usko, että Finnairin viimeaikaiset lööpeissä ja otsikoissa olleet myöhästymiset ovat varsinainen mainoksen tehovaikutin. Otsikoissahan ovat olleet nimeenomaan lomalennot, minusta silloin yhteys businematkustajiin on aika kaukaa haettu.

 

Se, että Sonera lyö aika rankasti toista toimialaa, on sitten toinen juttu. Mutta jos ajatellaan ekologiselta kannalta, ei varmaan huonompi vaihtoehto. Eivät telekonferenssit aina korvaa face to face tapaamisia, mutta kun niihin oppii, niin monta "turhaa" matkaa niillä voi välttää.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinkas sattuikaan aamusella juuri sopivasti tämä uutinen silmiin TeliaSoneran sähköpostiasioista.

 

OT:  Juu ja aika ennen Elisanettiä, oli aika soneran kera. Ja aika usein VKL: na oli netissä ongelmia. Eikä ikinä reklamointeihin mitään vastauksia. Puhumattakaan, että Soneralla olisi ollut VKL: sin jotain vikapäivystystä.

 

Nyt tosiaan Elisa, kait jo 10M, eikä kertaakaan ongelmia :thmbup:!

 

-Jukka

 

Niin ja Finnair on tosiaan ainoa yhtiö joka myöhästelee  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vois se Sonera keskittyä ihan vain omiin asioihin! Tänään taas kerran netti poikki klo. 13-19!!!  >:( Ja asiakaspalvelussa ei vastannut ketään; kuului vaan musiikkia ja ilmoitus että: "Tämä puhelu maksaa 1,90€/min.+PVM". :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vois se Sonera keskittyä ihan vain omiin asioihin! Tänään taas kerran netti poikki klo. 13-19!!!  >:( Ja asiakaspalvelussa ei vastannut ketään; kuului vaan musiikkia ja ilmoitus että: "Tämä puhelu maksaa 1,90€/min.+PVM". :thmbdn:

Soitit väärään numeroon. Laajakaistalle löytyy ilmainen tukipalvelu (0800-numero). Palvelunumeroihin soitettaessa joutuu myös usein jonottamaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse matkustan mielelläni Finnairilla, enkä ota kantaa mahdollisiin ongelmiin, mutta tänään kävi paluulennolleni näin.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Onneksi sain muuta kautta etukäteen tiedon lennon peruuntumisesta ja pääsin Blue1:llä kotiin muutaman tunnin aikaisemmin.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Soitit väärään numeroon. Laajakaistalle löytyy ilmainen tukipalvelu (0800-numero). Palvelunumeroihin soitettaessa joutuu myös usein jonottamaan ;)

 

No unhodin sanoa sen että soitin ensin tuohon 0800-numeroon, mutta se oli tukossa ja käskettiin soittaa tähän toiseen. Mutta silti Sonera voisi keskittyä omiin ongelmiinsa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään