Guest Aaltonen

EFHK 28.1.2008 - Perus koneita sinisellä taivaalla.

15 viestiä aiheessa

Joo aattelin tässä pukata tälläsen peruskauratopikin pitkästä aikaa.

Oikeastaan ihan siitä syystä, että maanantai valkeni pitkästä aikaa upeana pakkasaamuna. Tällä kertaa sentään olin ennen hereillä kun viestiä pukkasi, että "upea aamu, kentälle mars", toisin kuin viimeeksi  ;D

Yksinkertaisesti, ilman selityksiä.

Teemalla:

Koneita sinisellä taivaalla.  8)

[ attachment removed / expired ]

-Sami-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistäs välistä luikit tonne ratojen väliin? Kun siinä, missä aita loppuu, on nykyään työmaata...  :-\

Tuootaa, ihan Tikkurilantien varrella olin, 100%:sesti lailisella kalliolla 04R/04L finaalissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuootaa, ihan Tikkurilantien varrella olin, 100%:sesti lailisella kalliolla 04R/04L finaalissa.

Äh joo, siitähän se. Ennen kun pääsi sinne toiselle kallioleikkaukselle asti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äh joo, siitähän se. Ennen kun pääsi sinne toiselle kallioleikkaukselle asti...

No joo tottakai ois kiva olla lähempänä rotaatiota, mutta minkäs teet kun et pääse niin et pääse. Pitää tyytyä kallioihmettelyyn.

Ja mikäs tuola. Upeat näköalat, skanneri auttaa ja koneet näkee pitkältä kun rullaavat kohti 22R:ää.  :P

-------

Eli toisinsanoen.....Aurinkoista kesäaamua ootellessa, kahvia termariin ja pari leipää, skanneri laulaa selkosuomella ohjeita lähteville koneille. Linnut visertää. Tikkurilantiellä kulkee autoja, rekkoja....huminaa ja kas...."Finneir OneSixSeven Brawo, lainup runway TO TO Rait and weit..." Hetkinen sehän on 757...loistavaa!!!

En malta odottaa.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs tuossa  SE-DUO:ssa nuo tuifly tekstit on jotenki hävinny?

Jaa a, mene ja tiedä näistä. Mulle tuo DUO oli ensimmäinen kerta kun sen sain kuvattua edes.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoja, skarppeja kuvia piiitkästä aikaa runsaassa valossa! Kuvakulmat ovat myös suurelta osin minun makuuni. Jos pientä negatiivista palautetta antaa (ehkä enempi mielipiteenä kuin jonkinlaisena neuvoja-auktoriteettina), eka vihertää aika lailla. Toinen taas kellertää, mutta siinä taitaa olla vielä aamuauringon värejä. Taivas on kuitenkin ookoo. Croppaukset ovat minun mieleeni hiukan turhan tiukkoja. Tulee klaustrofobia, kun koneilla ei ole tilaa hengittää. Samaten ne voisi cropata johonkin vähän kauemmas keskilinjalta, eli muistella sitä kultaista leikkausta pikkisen.

Kokonaisuus on kyllä oiva, edellä mainittu ei ollut tosiaan tarkoitettu haukuksi!

-A-

PS. Jälkeenpäin katsoen jokunen on oikein namu!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs tuossa  SE-DUO:ssa nuo tuifly tekstit on jotenki hävinny?

Eikös -DUOn tekstit jääneet viime viikolla Göteborgiin kun sai tällin kylkeensä jostain tikkaista tms. ja Kap Verden lento suomalaisturisteineen oli reilusti myöhässä ? Kaipa siinä on uutta peltiä kyljessä tai moskalla naputeltu suoraksi.  ;)

Ylen mukaan sai silloin siipeensä vaan samalla matkalla katosivat tekstit kyljestäkin .. tiedä sitten mikä lie totuus. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoja, skarppeja kuvia piiitkästä aikaa runsaassa valossa! Kuvakulmat ovat myös suurelta osin minun makuuni. Jos pientä negatiivista palautetta antaa (ehkä enempi mielipiteenä kuin jonkinlaisena neuvoja-auktoriteettina), eka vihertää aika lailla. Toinen taas kellertää, mutta siinä taitaa olla vielä aamuauringon värejä. Taivas on kuitenkin ookoo. Croppaukset ovat minun mieleeni hiukan turhan tiukkoja. Tulee klaustrofobia, kun koneilla ei ole tilaa hengittää. Samaten ne voisi cropata johonkin vähän kauemmas keskilinjalta, eli muistella sitä kultaista leikkausta pikkisen.

Kokonaisuus on kyllä oiva, edellä mainittu ei ollut tosiaan tarkoitettu haukuksi!

-A-

PS. Jälkeenpäin katsoen jokunen on oikein namu!

Jaha jaha, kiitoksia palautteesta.

Hyvä, että ees jollekin kelpasi tämä peruskauraosastoä!  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parasta A-sarjaa  :thmbup:.

Parhaasta en tiedä, mutta A-sarjaa varmaan aika lähelle.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Komeata komeata  ;D Niin siis mistä nuo on otettu? Jostain Tikkurilantien varresta siis? Vai mistä kohtaa tarkalleen? Luulin että tuolta puolelta ei saa mitään kun mua ei nappaa mitkään pohjaniitit mitä saa siitä 04L kallioilta/pellolta... mutta nuo on jo tarpeeks sivusta..  :thmbup: Kyllä tollasella valolla kelpaa tuolta kuvailla.. ainoa vaan että taitavat olla aika korkeella jo tuolla..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Komeata komeata  ;D Niin siis mistä nuo on otettu? Jostain Tikkurilantien varresta siis? Vai mistä kohtaa tarkalleen? Luulin että tuolta puolelta ei saa mitään kun mua ei nappaa mitkään pohjaniitit mitä saa siitä 04L kallioilta/pellolta... mutta nuo on jo tarpeeks sivusta..  :thmbup: Kyllä tollasella valolla kelpaa tuolta kuvailla.. ainoa vaan että taitavat olla aika korkeella jo tuolla..

Samasta paikasta olen laittanut muutaman kuvan aikaisemminkin. Tikkurilantien varrella oleva kallion palanen. Millejä tarvitsee yli 300 heti kättelyssä ja hyvän tasasen valon. Saa tarpeeksi sivusta, kuhan menee tarpeeksi kauas finaalin linjasta.

Ellei sitten esimerkiksi MD-11 lähde tyhjänä niin tuota paikkaa ei tarvitse edes harkita. Meinaa tuo Köpikseen lähtenyt 767 nousi suunnilleen siinä, missä normi Finskin bussi lähtee irti radasta. Saati nuo Mädärit, jotka hipoi varmasti 3000 jalkaa jo tossa kohtaa kun kuvan otin.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samasta paikasta olen laittanut muutaman kuvan aikaisemminkin. Tikkurilantien varrella oleva kallion palanen. Millejä tarvitsee yli 300 heti kättelyssä ja hyvän tasasen valon. Saa tarpeeksi sivusta, kuhan menee tarpeeksi kauas. Ellei sitten esimerkiksi MD-11 lähde tyhjänä niin tuota paikkaa ei tarvitse edes harkita.

Ja YAK-40 ja 42 ovat tuolle paikalle mahtavia...  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja YAK-40 ja 42 ovat tuolle paikalle mahtavia...  ;D

TOTTA täysin super totta muuten. Tuppaavat vetämään sellasen Low takeoffin, että menee todella matalalla. Totta.!  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla