Guest rainer

Langaton yhteys kahdelle pöytäkoneelle

7 viestiä aiheessa

Minä ajattelin, että elämä vois mennä ilman, että tarvii sekaantua langattomiin yhteyksiin, mutta kun ei.

Kummipoika on jo pitkään valittanut, että äiskä ja isosisko tunkevat koko

ajan koneelle ja häiritsevät pelaamista. Kyllähän minä vanhana simulentäjänä ymmärrän,

että hermostuuhan sitä, jos juuri valmistautuu laskuun ja naisväki tulee änkeemään,

että nyt heti tarvii päästä koneelle katsomaan Iltalehden missilööpit.

No pelikone on nyt tilattu kummipojalle ja nyt tarttis kaksi konetta laittaa käyttämään Elisan nettiyhteyttä.

Olen katsellut Buffalon reititintä WHR-G54S, jossa on  4-porttia ja Wlan.

Kai tuo toimii Elisan verkossa?

Mitäs sinne koneisiin tarvii laittaa usb tikku tai joku kortti ja pitääkö olla sama merkki eli Buffalo?

Uudessa koneessa on Vista ja vanhassa xp, kai se käy?

Entä tuleeko olla samat admin tunnukset koneissa vai ei?

Olen luvannut mennä asentamaan tuon Vistan, kai Vistalle riittää 40 gigan osio

ja sitten lopun voi laittaa ohjelmille?

Kai tämän voi taas tyriä monella tavalla. . .

Olisko jossain ohjeita miten tuo homma menis edes paperilla. . .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko huomannut, että kyseessä on pelkkä reititin ilman ADSL-modeemia? Eli tuohon tulee sitten vielä ADSL-modeemi kiinni ethernetillä.

Toimivuudesta elisan verkossa ei voi sanoa mitään, koska ei varsinaisesti ole yhteydessä elisan verkkoon. Mutta toimivia pelejä noi Buffalot kyllä on.

Koneeseen mieluummin kortti, ne toimii paremmin kuin USB-tikut (yleensä). Paras olisi tietenkin jos sen saisi johdolla kiinni, mutta jos ei mahdollista niin ei sitten.

Ei ole väliä käyttöjärjestelmällä. Verkkoasetukset vain kuntoon niin johan pelaa.

Ei tartte olla samat adminit.

Kyllä Vistalle riittää 40 gigaa, Mulla on 100 gigaa käyttikselle ja 200 gigaa toisena osiona. Itse ajattelin niin, että C-levylle menee käyttis + hyötysofta ja pelit ja muut sitten D:lle. Mutta jaa niinkuin tuntuu parhaalta. Älä kuitenkaan tee C:stä liian pientä.

Eikö Vista tule valmiiksi asennettuna jos kerran konepaketti on tulossa?

Mikrobitissä oli muistaakseni joskus jotain ohjeita ja sitten olikohan joku kompuutteri kaikille-lehti jossa oli kans joskus joku artikkeli aiheesta.

Mutta ei toi oikeesti vaikee juttu ole, eikä juuri eroa langallisesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo nyt on käytössä ulkoinen adsl-modemi, eli sitä ei siis tarvii hankkia.

Toista konetta tarttis voida siirrellä tarvittaessa huoneesta toiseen, sen takia tuo lagaton.

Eli koneelle hankitaan työpöytä, jossa on pyörät.

Kone tilattiin Jimm's PC-Storesta ja se kootaan siellä, vista asennus maksaa 30,- ja kun kummipoika

laittaa projektiin 10 viikon viikkorahat, niin se ehdotti, että asennetaan vista itse, kun xp:täkin ollaan asennettu

ainakin 5 kertaa uudelleen ongelmien takia parin vuoden aikana (on tuota mikkisoftan asennuskokemusta. . .).

Täytyy käydä juttelemassa Jimm's myymälässä, kai siellä osaavat antaa jotain neuvoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitoin vista ja xp koneet piuhalla kiinni buffaloon ja koneet toimivat heti netissä ok. Sitten piti jakaa kansioita molemmille ja siinä alkoivat ongelmat.

Xp kone ei näkynyt vista koneessa, poistin molemmista palomuurin, ei auttanut.

Kuukelilla selasin nettiä ja huomasin, että monilla muilla oli sama ongelma ja mikkisoftahan se taas oli syypää.

xp:hen piti asentaa LLTD protokolla, niin homma hoituis. No mä asensin, ei apua. Poistin xp:stä zonealarmin ja laitoin tilalle

windowsin oman palomuurin ja sillä ongelma ratkesi, vistalle tuli näkyviin xp kone.

Tuossa xp koneessa on sp2 asennettuna eli kyllä windowsin palomuuri riittää, kun vielä avast hoitaa virukset.

Zonealarmissa olis voinut laittaa lähiverkon suojauksen pienemmäksi, niin olis ehkä toiminut, mutta tein nyt näin.

Mä arvasin, että mikkisoftan kanssa saa taas päivän kaks temppuilla ennen kuin homma toimii.

No keväämmällä tulee tuo langaton asennettavaksi, saa nähdä meneekö se kerralla kuntoon.

Tässä linkki, jossa on paljon tietoa verkon asentamisesta windows koneille. Laittakaa linkki talteen, koskaan ei tiedä milloin tarvii. . .

http://www.home-network-help.com/index.html   

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitoin vista ja xp koneet piuhalla kiinni buffaloon ja koneet toimivat heti netissä ok. Sitten piti jakaa kansioita molemmille ja siinä alkoivat ongelmat.

Xp kone ei näkynyt vista koneessa, poistin molemmista palomuurin, ei auttanut.

Kuukelilla selasin nettiä ja huomasin, että monilla muilla oli sama ongelma ja mikkisoftahan se taas oli syypää.

xp:hen piti asentaa LLTD protokolla, niin homma hoituis. No mä asensin, ei apua. Poistin xp:stä zonealarmin ja laitoin tilalle

windowsin oman palomuurin ja sillä ongelma ratkesi, vistalle tuli näkyviin xp kone.

Tuossa xp koneessa on sp2 asennettuna eli kyllä windowsin palomuuri riittää, kun vielä avast hoitaa virukset.

Zonealarmissa olis voinut laittaa lähiverkon suojauksen pienemmäksi, niin olis ehkä toiminut, mutta tein nyt näin.

Mä arvasin, että mikkisoftan kanssa saa taas päivän kaks temppuilla ennen kuin homma toimii.

No keväämmällä tulee tuo langaton asennettavaksi, saa nähdä meneekö se kerralla kuntoon.

Tässä linkki, jossa on paljon tietoa verkon asentamisesta windows koneille. Laittakaa linkki talteen, koskaan ei tiedä milloin tarvii. . .

http://www.home-network-help.com/index.html 

Jos buffalon laatikossa ei ole natti päällä, ja koneilla on julkiset ip-osoitteet niin tietenkin palomuuri blokkaa ne toisiltaan.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rainer, onkos Vista:ssa ne jaot kanssa päällä löytynee sieltä "Network and Sharing Center" osastosta, sori mulla on lontoon kielinen Vista joten en tiedä miten toi on suomennettu.. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos buffalon laatikossa ei ole natti päällä, ja koneilla on julkiset ip-osoitteet niin tietenkin palomuuri blokkaa ne toisiltaan.

Hannu

Mää oletan, että nat on päällä, en ole tosin katsonut.

Täytyy katsoa, kun huomenna menen käymään kummipojan kotona.

Ja tuo windowsin palomuuri päästi läpi ilman mitään säätöjä.

Ja nuo jaot kyllä laitoin päälle.

vistassa ja xp:ssä kai eri protokollat hoitaa homman ja tuo LLTD ratkaisee homman xp:ssä.

Olis luullut, että kun mikkisofta tiesi tuon ongelman jo kauan, niin olis laittanut xp:n päivityksiin tuon LLTD:n,

niin ei käyttäjien tarttis pähkäillä ja yrittää ratkaista homma, mutta kun ei niin ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään