Guest arttula

Mitä kivaa Singaporesta ?

57 viestiä aiheessa

Ollaan menossa tuossa jonkin ajan päästä Singaporeen, jossa olisi muutama päivä aikaa päästä eroon rahoista :P Tiedän, että se on elektroniikkataivas, ja kaipaisinkin hieman ideoita, mitä kaikkea kivaa (ja tarpeetonta) sieltä voisi löytää. Myös vinkkejä siitä, mitä siellä voisi tehdä ja kokea, otetaan mielihyvin vastaan.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle voisit tuoda selkä vääränä Nikon-roipetta ;D

Ne pidän kyllä itse... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olin viime keväänä n.3 viikkoa tuolla rajoitusten ja sakkojen maassa. Paikkoja, joissa kannattaa käydä (tai siis joissa itse kävin) ovat nämä perinteiset turistipaikat, eli Sentosa, Clarke Quay, Boat Quay ja Jurong Bird Park. Jossain mainostetaan sitä eläintarhan yösafaria, joka on ihan ok, mutta jos aika ei anna periksi, niin kannattaa jättää väliin. Illalla kannattaa suunnata Swisshotelin ylimmässä kerroksessa olevaan ravintolaan, sieltä on todella komeat näkymät, mutta juomien hinnat ovat aika suolaiset. Sentosassa sijaitseva underwaterworld on myös kiva. Niin, ja Sentosassa järjestetään joka ilta songs of the sea, vesi-ilotulite-valoshow, jonne maksaa muistaakseni n.10 SGD, on ehdottomasti kokemisen arvoinen. Lisäksi keskustan ostoskeskuksia kiertäessä kuluu aika hyvin ja niitä on toooooodella paljon. Hinnat merkkituotteilla ovat ehkä inan halvempia kuin Suomessa.

Mikäli valokuvaustarvikkeita meinaat ostaa, niin Chinatownissa oli suurinpiirtein joka kolmas liike jonkin sortin kamerakauppa. Hinnoissa on sitten paljon neuvotteluvaraa, ja yleensä ensimmäinen final offer ei ole viimeinen hinta.

Jos taas olette pidemmän aikaa, niin Indonesian puolella oleva Batamin saari on aika mielenkiintoinen, mutta sinne ei kannata/saa mennä kuin ohjatulla retkellä, jollaisella ryhmämme oli. Samoin pidemmän aikaa Singaporessa oleillessa Kuala Lumpur on ehdottomasti vierailun arvoinen (lentäen 1 h, luxusbussilla n.5h).

Jos spottaan aiot, niin http://www.aircraftspotting.net/airports/SIN.html tältä sivustolta löytyy jonkinlaiset ohjeet. Ainakin rannan puolelta näytti pystyvän kuvaamaan suht. hyvin, ja jossain sanottiin, että kannatta mennä kiitotien päähän.

Voin laittaa tähän kuvia tms. jos haluat.

Jere

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kiitos vihjeistä :thmbup: Ollaan menomatkalla vain yksi yö Singaporessa. Sitten matka jatkuu Indonesiaan. Palatessa vietämme taas 4 päivää tuolla elektroniikkataivaassa. Silloin on hieman paremmin aikaa käydä katsastamassa nuita Jeren mainitsemia paikkoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osta iPod touch... sellaisen ainakin hankkisin itselleni  ;D

/Hannu

Hmmm... Taidan olla allerginen omenoille... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elektroniikat on ehkä parempi ostaa kunnon ostoshelveteistä kuten Sim Lim Square. Katuvarsiliikkeisiin suhtaudun pikku varauksella.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sim_Lim_Square

Tuo on kyllä näkemisen arvoinen paikka: seitsemän kerrosta täynnä elektroniikkaa myyviä liikkeitä ja toinen toistaan sutkimpia myyjiä. Vinkkinä voin sanoa, että jos myyjä kertoo saavansa sovitun tunnin kuluttua niin kannattaa häipyä seuraavaan putiikkiin ja unohtaa jo sovittu hinta. Itse ostin Sim Limistä kameran jokunen vuosi takaperin uskomattoman tinkaamisen jälkeen. Tarjous muuttui varmaan kymmenen kertaa, mutta kaupat tuli lopulta tehtyä. Pari kertaa oltiin jo ovella menossa, mutta aina pikkukiinalainen juoksi perässä ja sai houkuteltua takaisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistakaa sitten sitä elektroniikkaa ostaessa ja tuodessa se 175€ tulliraja tuliaisille  :P

Mutta saahan sitä nyt "omassa käytössä pitkään olleita" kamoja tuoda takaisin Suomeen... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta saahan sitä nyt "omassa käytössä pitkään olleita" kamoja tuoda takaisin Suomeen... ::)

Yleinen virheolettamus on että tullimiehet on tyhmiä.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleinen virheolettamus on että tullimiehet on tyhmiä.  ;)

Tuskin sentään edellytyksenä on tyhmyys, että pääsee tulliin töihin... :) Mutta jos on vaikka uusi hieno kamerasetti kaulassa, niin miten tulli todistaa, etteivät ne olleet minun omistuksessa jo ennen matkaa ? Vai jääkö tässäkin tapauksessa todistamisvastuu minulle ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuskin sentään edellytyksenä on tyhmyys, että pääsee tulliin töihin... :) Mutta jos on vaikka uusi hieno kamerasetti kaulassa, niin miten tulli todistaa, etteivät ne olleet minun omistuksessa jo ennen matkaa ? Vai jääkö tässäkin tapauksessa todistamisvastuu minulle ?

Nykyään tuntuu, että eihän niissä tullikopeissa koskaan ketään edes kyttäile. Ainakin kun tultiin Krabilta muutama viikko sitten niin taskussa poltteli Thaikuista ostettu N76, mutta eipä tullimiehiä / -naisia näkynnä...  ??? Onneksi hävitin pakkauksen jo hotellissa... ;)

Mutta joo, mistä ihmeestä ne voi muka tietää onko esimerkiksi jokin linssi ostettu juuri matkalta?  ::)

Vesku ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jää, saattavat vaatia kuitin tai alkuperätodistuksen tms. nähtäville. Eli siitä näkyy että on EU:n alueelta ostettu.

Mutta yleensä niitä on kyselleet nimenomaan suomalaiset tullimiehet. Ei minullakaan ole semmosia koskaan ollu mukana (läppäri tai järkkäri). Tähän asti suomalainen on kuitenkin luottanu suomalaisen sanaan.

PKo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nykyään tuntuu, että eihän niissä tullikopeissa koskaan ketään edes kyttäile. Ainakin kun tultiin Krabilta muutama viikko sitten niin taskussa poltteli Thaikuista ostettu N76, mutta eipä tullimiehiä / -naisia näkynnä...  ??? Onneksi hävitin pakkauksen jo hotellissa... ;)

Joulukuussa, kun tultiin Vietnamista niin syynättiin Helsingissä kaikki mahdollinen. Onneksi kummankin 400e kamerasta oli hävitetty kaikki pakkaukset, kiinankieliset käyttöohjeet jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta joo, mistä ihmeestä ne voi muka tietää onko esimerkiksi jokin linssi ostettu juuri matkalta?  ::)

Jos ennen wanhaan (ennen EU:ta) matkusti ulkomaille kalliiden tavaroiden kanssa, suositeltiin käymään tullissa ennen matkalle lähtöä hakemassa leima paperiin jossa mainittiin sarjanumerot, tyypit etc. Näin pystyi palatessa todistamaan, että tuotteet oli ostettu Suomesta. Jos palatessa sattui olemaan mukana jotakin jota ei papereista löytynyt, niin sehän oli sitten selvästi ostettu ulkomailta!

Tuo EU:n 175€ tullivapaa tuliaisraja on naurettavan pieni; esim. USA:n vastaava on $800 (ja perheenjäsenet saavat vielä yhdistää nämä henk. koht. rajat).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo EU:n 175€ tullivapaa tuliaisraja on naurettavan pieni; esim. USA:n vastaava on $800 (ja perheenjäsenet saavat vielä yhdistää nämä henk. koht. rajat).

Totta. Siksi siitä onkin jo EU-päätös että se tuliaisraja nousee 500€ tasolle. Kukaan vaan ei tunnu tietävän koska se raja nousee?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en tiedä mitään kivaa kerrottavaa Singaporesta. Vaikuttaa kovin niuholta valtiolta. Sinnehän ei saa viedä esimerkiksi purukumeja. Muistaakseni vastaavia säädöksiä oli ennenvanhaan mm. Neuvostoliitossa. Miksi minun pitäisi lisätä maapallon lämpökuormaa sadoilla tuhansilla jouleilla joita suihkukone tupruttelisi ilmaan minunkin osaltani matkalla Singaporeen?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en tiedä mitään kivaa kerrottavaa Singaporesta. Vaikuttaa kovin niuholta valtiolta. Sinnehän ei saa viedä esimerkiksi purukumeja.

Miten monta reissua takana ko. maahan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en tiedä mitään kivaa kerrottavaa Singaporesta. Vaikuttaa kovin niuholta valtiolta. Sinnehän ei saa viedä esimerkiksi purukumeja. Muistaakseni vastaavia säädöksiä oli ennenvanhaan mm. Neuvostoliitossa. Miksi minun pitäisi lisätä maapallon lämpökuormaa sadoilla tuhansilla jouleilla joita suihkukone tupruttelisi ilmaan minunkin osaltani matkalla Singaporeen?

Joo ihan paska mesta, olen kuullut kerrottavan... Itse pidän Singaporesta: siisti, turvallinen, hommat pelaa viimeisen päälle, ostosmahdollisuudet loistavat, puhumattakaan erinomaisesta ruokakulttuurista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään