Olle Sälgmark

Pienkoneen pakkolasku Ruotsissa

71 viestiä aiheessa

Pahoittelen suuresti aiheuttamaani ........ 8)

 

Täällä päivitetään uutisia ,kun sen ensin luin koneen merkki oli "fritidsplan"

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joku toinen taas totesi, että näppärä ampiiffiokones, kun menee maalla, merellä ja ilmassa...

 

Vielä ehtii harkita sitä uuden koneen dieselöintiä.  8)

 

-A-

 

PS. Tis wos hjuumör tuu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep jep. Pakka olis Thielertin pojilla kiva tulla kuntoon aikas äkkiä.. Samoin huolto-organisaatioilla - sillä osastolla on sattunut kanssa ihan liikaa kämmejä dieselrintamalla.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saisi tosiaan homma ruveta toimimaan Thielertin pojilla, onko järkevää lentää halvemmalla turvallisuuden kustannuksella. Omasta mielestäni ei.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noh, katotaan ny mitä tossa on syynä ollut.

 

Ainakin Suomen thielerttikeissejä kun kattoo niin siinähän on aika monessa ollut myös huollon kämmäilyä mukana. Samoin tuon nyt pakkolaskun tehneen koneen edellisen kaputin syy oli se luistanut kytkin mikä kanssa johtui huoltovirheestä.

 

Esim. CVB:n kaputissa huollossa löysälle jäänyt turbon letku ja FDA:n yks keissi missä öljyletkut jäi kiristämättä, mikä ei onneksi aiheuttanut silloin sen pahempaa. Tokihan se ei lavan pysähtyessä kauheasti pilottia kiinnosta kenen vika se on.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyseenalaistan edelleen dieselin edullisuuden. Kyllä romuttuu positiivisimmatkin laskelmat d-koneen eduksi kun kone vikojen tai surkean huollon takia on maadoitettuna..mitenköhän se keski-suomen diesel on kerholle rahaa tehnyt? ainakin paperilla motin vaihto d-malliin saatiin näyttämään helkkarin hyvältä. Väittäisin että varsinkin lainarahalla ostetun koneen olisi syytä pelata tai kohta siitä on kiinnostunut vain pankinjohtaja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyseenalaistan edelleen dieselin edullisuuden. Kyllä romuttuu positiivisimmatkin laskelmat d-koneen eduksi kun kone vikojen tai surkean huollon takia on maadoitettuna..mitenköhän se keski-suomen diesel on kerholle rahaa tehnyt? ainakin paperilla motin vaihto d-malliin saatiin näyttämään helkkarin hyvältä. Väittäisin että varsinkin lainarahalla ostetun koneen olisi syytä pelata tai kohta siitä on kiinnostunut vain pankinjohtaja.

 

Jos KSI:n OH-CAZ tarkoitat niin ainakaan viime kesänä ei ollut suurempia ongelmia ja kone ei seisonut muistaakseni kertaakaan "vikojen tai surkean huollon"takia.

 

Ville

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyseenalaistan edelleen dieselin edullisuuden. Kyllä romuttuu positiivisimmatkin laskelmat d-koneen eduksi kun kone vikojen tai surkean huollon takia on maadoitettuna..mitenköhän se keski-suomen diesel on kerholle rahaa tehnyt? ainakin paperilla motin vaihto d-malliin saatiin näyttämään helkkarin hyvältä. Väittäisin että varsinkin lainarahalla ostetun koneen olisi syytä pelata tai kohta siitä on kiinnostunut vain pankinjohtaja.

 

Kannattaa kysyä oululaisilta asian todellista luonnetta. Heillä on kuitenkin suomalaisista kerhoista pisin kokemus dieseleistä (ja takuulla eniten vastoinkäymisiäkin). Jos ei taloudellista etua olisi ollut kaikista vastoinkäymisistä huolimatta, siellä tuskin olisi tällä hetkellä kolmea dieselkonetta (yksi tosin ei ole kerhon omistama, vaikkakin taitaa olla kerholaisten käytössä).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli Oolun koneista on takuu ohi ja rempat omasta kassasta? jos näin on  ja homma edelleen kannattaa niin sitten lopetan epäilyt..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaa kysyä oululaisilta asian todellista luonnetta. Heillä on kuitenkin suomalaisista kerhoista pisin kokemus dieseleistä (ja takuulla eniten vastoinkäymisiäkin). Jos ei taloudellista etua olisi ollut kaikista vastoinkäymisistä huolimatta, siellä tuskin olisi tällä hetkellä kolmea dieselkonetta (yksi tosin ei ole kerhon omistama, vaikkakin taitaa olla kerholaisten käytössä).

 

Taitaa aikalähelle yhtäpitkä kokemus olla tuosta KSI:n koneesta Jyväskylässä kuin Oululaisilla omasta Cessnasta nimittäin kummatkin koneet olivat yhtäaikaa moottorin vaihdossa. Näkyy muuten CAZ Oululaisten koneen takana ilmailulehden artikkelissa missä oli sen koneen moottorinvaihdosta aikoinaan kerrottu. Tosin lentomääristä ei tietoa paljonko on/oli lennetty.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Iltalehti on hieman epätarkka sikäli että kyseessä oli ensimmäinen yölento yksin, eikä ensimmäinen yksinlento. Ohjaajalla oli noin 100 tunnin lentokokemus.

 

Ruotsin lehdissä kerrotaan että "molemmat moottorinohjaustietokoneet sammuivat" jolloin moottori meni tyhjäkäynnille. Toisen tarinan mukaan "moottori sammui tietokonevian takia". http://www.gt.se/nyheter/1.1037720/sa-gick-kraschen-till

 

Eipä kuulosta ihan samalaiselta vialta kuin tähänastiset Thielert-tapaukset.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentokoulun toiset DA40:t lentokiellossa,odotellaan onnettomustutkijoita.

Miten Suomessa,onko koneita "maadoitettu"?

http://www.gt.se/nyheter/1.1039619/pilotskolan-stoppar-flygningar-med-planet

Voisitko osoittaa missä artikkelissa puhutaan "lentokiellosta".

Jos lentokoneen omistaja ei halua koneidensa lentävän, ei se tarkoita lentokielto tai "maadoitusta"ao. konetyypille. Siitä päättävät aivan eri instanssit.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"ur drift" vapaasti kääntaen käyttökiellossa,koska kysymys lentolaittesta,tarkoitetaan lentokiellossa,tässä tapauksessa koulun asettamassa lentokiellossa.

En maininnnut että viranomaiset olisivat kieltäneet. 8)

t.Olle

 

Ja pahoittelen käyttämääni"maadoitus"sanaa.Sanan tarkoitus epäselvä allekirjoittaneelle tässä yhteydessä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sana on miten käännetään... itse kääntäisin sen muotoon poissa käytöstä...

Itse  ;) kääntäisin käyttökiellon "användningsförbud" tai "förbjuden att använda"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sana on miten käännetään... itse kääntäisin sen muotoon poissa käytöstä...

Itse  ;) kääntäisin käyttökiellon "användningsförbud" tai "förbjuden att använda"

 

Ymmärrän mutta en käsitä.......

 

AMEN 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään