Guest kjekje

Airbus A330.200

77 viestiä aiheessa

Ilkka on täysin oikeassa,olisi vaan kiva tietää,mikä laite on kyseessä.laurin viisastelu on alta kaikkien arvostelujen...ei riitä selitykseksi

että on 17

 

Tervetuloa Petri foorumille. Kommentoimatta töytäisyäsi iästäni, kysyisin kuitenkin missä vaiheessa olen väittänyt, ettei Finnair lentäisi  laajarungolla  Phuketiin? ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervetuloa Petri foorumille. Kommentoimatta töytäisyäsi iästäni, kysyisin kuitenkin missä vaiheessa olen väittänyt, ettei Finnair lentäisi  laajarungolla  Phuketiin? ;)

no ensin otetaan luetun ymmärtäminen ja sitten rauhoitutaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

no ensin otetaan luetun ymmärtäminen ja sitten rauhoitutaan...

 

Ja mitäs sen jälkeen? Noh, ehkä painellaan pojjaat nukkumaan. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tjäreborgin vastauspalstalla Tjäreborgin virkailija (siis ihan oikea) vastaa:

Finnair A330-200

 

Hei !

Phuketiin lennetään ensi talvena Finnairin A330-200 koneella ja lento on suora sekä meno-että paluulennolla.

 

Krabille lennetään Finnairin B757 koneella. Välilasku on Ahmadabadissa sekä meno- että paluulennolla. 

 

http://keskustelu.plaza.fi/matkalaukku/keskustelu/t1679089

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sinä  12v-  olet varmasti omalla rahalla ostanut juu.. :'(

 

Ja luuletko tosiaan, että joku tjareborgin matkaesitteen sana painaa siinä,  mikä putki sinne laitetaan. Jos joku oli asiasta kerran ko. matkatoimistolta ja liikennöiväksi ilmoitetulta yhtiöltä kysynyt,  eikä siellä tiedetty mitään, niin sinuna hieman hillitsisin uhmaasi. Finnair ei ole toistaiseksi tilannut Airbus A330-200 lentokoeita, joten sellaista siellä tuskin nähdään. JA CAPS LOCK ON HELPPO KYTKEÄ PÄÄLTÄ.

 

No joo, vanhempani sen tietenkin maksoivat mutta ihan sama ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuolla http://keskustelu.plaza.fi/matkalaukku/keskustelu/t1679089 väitettiin tuollaistakin! Ja mitähän ne Finnairin Boeing 777-200ER:it ovat? ??? Tainnut tuo kirjoittaja poimia tietonsa täältä FSN:än filukirjastosta nimittäin siellähän on Finnairin paintti 777-200:selle! ;D

 

Finnair lentää ensitalvena suoria välilaskuttomia lomalentoja myös Moskovaan ja Zaireen. Kalustona ovat Finnairin uudet Boeing 777-200ER -koneet.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuolla http://keskustelu.plaza.fi/matkalaukku/keskustelu/t1679089 väitettiin tuollaistakin! Ja mitähän ne Finnairin Boeing 777-200ER:it ovat? ??? Tainnut tuo kirjoittaja poimia tietonsa täältä FSN:än filukirjastosta nimittäin siellähän on Finnairin paintti 777-200:selle! ;D

 

Ei ku ens kuussa tulee Finnairille 7kpl triplaseiskoja ja niillä korvataan heti kerralla kaikki MD-11:t  :thmbup:

 

Eiköhän tuo ole kuitenkin jonkun asioista hieman paremmin perillä olevan kuittailua. Ja nyt se nauraa siellä kakkaisesti partaansa, kun näkee, että otit tosissasi sen ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nuo "maksaluukun" keskustelut kannattaa jättää omaan arvoonsa. Niistä löytää yhtä paljon totuuksia kuin suomi24:n keskusteluista ja viihdearvoltaan ovat Seiskan ja Nykypostin luokkaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

nyt ilmoittaa tjareborg phuketin koneeksi 757,mutta edelleen suora lento.....ihme vedätystä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikkuhiljaa kännytään sitten vinnairin vinglettiseen kuitenkin. Lentohan on suora kun ei tarvihe konetta vaihtaa Intiassa ellei vingletti sano yhteistyösopimusta irti ja seuraavaa tilata kotomaasta.

 

Nonstop - suora - välilaskuton - jne. -  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tjareborgilta sanottiin äsken näillä sanoilla:"ensi talven phuketin lento tulee olemaan suora eli non-stop ja se lennetään finnairin

uudella airbus kolmesataa...jotakin.sopimusta ei ole vielä varmistettu,joten matkoja myydään b-757:lä,johtuen siitä,että nykyään

matkoja aletaan myymään niin aikaisin,että lentosarjoista on lyöty lukkoon vain ajat,ei konetyyppiä"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta kun virallisesti suora ja non-stop eivät ole lentojen kohdalla synonyymejä. Eli suora on lento joka lennetään kohteesta A kohteeseen B, samalla koneella. Non-stop-lennossa ei ole välilaskuja, suorassa lennossa voi olla.

 

Viivasuoria lentoja ei sitten olekaan kun pallo on pyöreä. ;D

 

Mutta siinä Tjäreborg on väärässä, että ellei Finnair jostain lainaa pikaisesti Airbus A330-konetta, Finnairin Airbus A330-koneella ei minnekään lennetä. Ei edes reittilentoja. Tänä vuonna Finnair tulee saamaan kaksi A340-konetta ja ne menevät reittiliikenteeseen. Tilatuista A330-koneista ensimmäinen tulee vasta vuonna 2009, eikä se välttämättä tarkoita sitä, että se tulee tammikuussa 2009. Ja sekin on tämän hetken tiedoilla menossa reittiliikenteeseen, koska vuoden 2008 lopulla kaksi ensimmäistä ensimmäinen MD-11-kone poistuu Finnairin laivastosta. Joten tulivat ne ensimmäiset A330-koneet Finnairille mihin tahansa aikaan vuodesta vuonna 2009, ne ensisijaisesti menevät reittiliikenteeseen. Sanoi Tjäreborg mitä tahansa.

 

Olisi mielenkiintoista tietää, kuka nämä tiedot on Tjäreborgille "kertonut".

 

(Edit. tiedot ojennukseen)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

koska vuoden 2008 lopulla kaksi ensimmäistä MD-11-konetta poistuu Finnairin laivastosta.

 

Ai. Omassa rekisterissäni on vain yksi poistuva ja ensi talvena 6 operoivaa M11 -konetta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noh, yksi tai kaksi, en ole tasan tarkkaan pysynyt noiden perässä, sinä Ilkka varmasti tiedät nämä asiat paremmin kuin minä. Istun korjattuna. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kesän alussa tuleva 340 on ns. lisä kalustoon (mahdollistaa Seoulin reitin avaamisen) ja syksyllä tuleva 340 saattelee itänaapurin Cargolle ensimmäisen ykstoistasen ja mahdollistaa Shanghain reitin siirtymisen taas Airbus -kalustoon.

 

Nämä siis tämän hetken tiedoilla ja ilman mitään vastuuta kirjoituksista.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

sanoivat,että tjareborgilla on finnairin kanssa alustava sopimus,eli finnairin sedät on kertonut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aikamoisia satusetiä ovat olleet, koska kyllä Finnair olisi kertonut jos A330-koneiden luovutusaikataulua olisi nopeutettu. Viimeisin tiedote asiasta on viime syyskuulta (päiväys 17.09.2007.).

 

http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_11_2_1.html?&Id=1190012483.html

 

Finnairilla on tällä hetkellä käytössään seitsemän MD-11-tyypin konetta, joiden leasing- ja myyntisopimukset päättyvät siten, että koneet korvautuvat vuorollaan aina uudella Airbus-koneella. Ensimmäinen MD-11-kone poistuu Finnairilta jo ensi vuoden lopulla. Ensi vuonna Finnairin laivasto kasvaa vielä kahdella Airbus A340-300E -koneella viiteen ja ensimmäinen A330-kone tulee keväällä 2009.

 

Eli, jos tässä ketjussa keskustelulla reitillä lennetään A330-koneella, se ei kovin todennäköisesti ole Finnairin väreissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän kukaan ole sen Phuketin koneen väittänyt olevan 330-300. Kolmesatanen on nyt sotkettu jonkun vilkkaan mielikuvituksen ansiosta tähän.

 

Eli sen voi vaikka unohtaa.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikkuhiljaa kännytään sitten vinnairin vinglettiseen kuitenkin. Lentohan on suora kun ei tarvihe konetta vaihtaa Intiassa ellei vingletti sano yhteistyösopimusta irti ja seuraavaa tilata kotomaasta.

 

Nonstop - suora - välilaskuton - jne. -  ;D

 

Eikös se mennyt niin että wingletit voisi ottaa vaikka irti eikä kone tulisi lentokelvottomaksi.

 

A.netissäkin on paljon kuvia joissa kone on ilman toista winglettiä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään