Niklas Lindström

Huoltohenkilöstön lupakirja

7 viestiä aiheessa

Kysymys koskee koulutusta, Olen ymmärtänyt että ex JAR147 ja nykyisen EASA 147 mukainen koulutus on voimassa viisi vuotta, Eli koulusta valmistumisen jälkeen lupakirjan hakemiseen on viisi vuotta aikaa.

Mutta Suomessahan ei näitä hyväksyttyjä kouluja siis ole, joten mistä löytyy tälle koulutukselle ns, vanhenemisaika. Ja varsinkin kolutukselle joka on suoritettu loppuun ennen näitä Easa määräysten voimaan tuloa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse muistelisin kansalliseen lupakirjaan olleen juurikin tuo viiden vuoden koulutuksen vanhenemisaika. Onkohan se nyt sitten niin, että sen tietyn vuoden(oliko 2002) jälkeen valmistuneet eivät sitten kuulu oikein mihinkään järjestelmään,eli kun ei koulutusta ole hyväksytty, niin eihän se voi vanhetakkaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jossain olin lukevinani että koulutuksen ennen 2001 aloittaneella on mahdollista hakea kansallallisen lupakirjan muuttamista JAR66 lupakirjaksi. Mutta mahtaakohan tämä taas koskea EASA66 lupakirjaa.

Noi määräykset on jotenkin todella epäselviä noiden koulutusasioiden suhteen. Kun joillekin ennen EASA määräyksiä koulunsa päättäneille sanotaan että koulutus on mennyt vanhaksi, ja toisille aiemmin päättäneille tulee lupakirjat heittämällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://www.ilmailuhallinto.fi/tietopalvelu/FI/ilmailumaaraykset/pdf/imt/pel/t/pet3_02.pdf

PEL T3-2 kertoo perusteita.

Eipä taida olla JAR-pahveja jaossa. Kansallisen pahvin muuntaminen onnistuu -> 250€  KIITOS JA KUMARRUS (voimassa 5v)

http://www.ilmailuhallinto.fi/osa66lupakirja

Itse moisen paperin tilasin. Puhelimessa vakuuteltiin, että 2 vuotta vanhana olleen kansallisen saan EASA66 lupakirjaksi.

:-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän asiaan ja ongelmaan sain vastauksen tänään. Oli saatu aikaan erään valtuutuksen muuntovertailu tehtyä sitten viime selvittelyn. Eli lupakirja järjestyy. Itselläni on jo, mutta kaverin puolesta ihmettelin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osa-66 paffi tuli ja nyt olen vähän köyhempi.

Osaisiko joku kertoa, että mitä tarkoittaa "tyypit tai ryhmä"-kohdassa seuraavat lyhenteet? Oma kokemus kun on tuolta militääripuolelta enkä ole näitä asioita pengastanut.

ASPE-CD    Luokka B1/b2

ASPE-MS    Luokka B1/b2

ASPE-WS    Luokka B1/b2

Tattis

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään