Seppo Sipilä

Louis Armstrong Malmilla?

4 viestiä aiheessa

No nyt vasta muistui mieleen tällainenkin arvovieras. Mikä oli päivämäärä ja vuosi? Onko muistissa tai painettuna kuvauksia ja kuvia Louis Armstrongin saapumisesta Malmille? Ihan kuin muistelisin että paikalla olisi ollut suomalainen jazzbändi soittamassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oiskohan ollut noin vuosi sitten, kun Ossi Runteesta tuli dokumentti ja siinä oli pikkupätkä L.A:in saapumisesta Suomeen, "Runteen bändi" oli joka tapauksessa Armstrongia vastassa, muistaakseni Armstrong laskeutui DC-3:lla ja oliskohan kone tullut Tukholmasta. Dokumentti on minulla kyllä DVD:llä, mutta täytyy hieman penkoa paikkoja, jotta löydän sen. Muuta matskua kyseisestä jazzin legendasta minulla ei ole. Täytyy katsoa tuo dokumentti uusiksi, josko vuosiluku selviäisi. Runteen vaimohan oli muuten lentoemäntä ja tuossa dokumentissa oli myös pieni väläys tai valokuva jossa Convair Metropolitankin on päässyt kuvaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyhän se dokumentti heti sitten penkoa ja niin se vaan muisti pettää. Olin varmaan kuvitellut tai sitten lukenut jostain, että Armstrong olisi tullut Tukholmasta, mutta dokumentista se ei selviä.Tapahtuman vuodeksi, tuossa dokumentissa olevassa uutispätkässä on joka tapauksessa merkattu 1949 ja Malmille saapuva kone näyttäisi tulkintani mukaan olevan OH-LCH eli "Airveteran". Tarkempi päivä ei tuosta filmin pätkästä selviä, mutta ihmisten asustuksesta päätellen alkukevättä tai syksyä mennään (kovin lämmintä ei kuitenkaan näyttäisi olevan).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään