Guest humiru68

Maxtor 120GB

6 viestiä aiheessa

Heips!

C- asemalla tila vähenee koko ajan, vaikkei sinne mitään tallennetakaan??

Ja välillä tuntuu siltä, että vaikka joku ohjelma poistetaan niin silti GB:t ja MB:t eivät muutu. Konetta siivotaan kerran viikossa. Ja myös Zone Alarmin logit tv Debug poistetaan. Miten on mahdollista, että tämä tapahtuu. D -asemalla tilanne pysyy samassa kunnes sinne tallennetaan jotain.

Tällä hetkellä vapaata tilaa on 5,95GB C-asemalla ja D-asemalla 94,9GB.

Kyllä Windows toimii hyvin, eikä koneessa ole mitään häiriöitä muutenkaan. Koneessa XP.

Ja kone tarpeeksi tehokas. Koottu Verkkokaupan toimesta parhaista osista 2-vuotta sitten.

Silloinen hinta 1299€.

Olen etsinyt C -asemalta virheitä, mutta se näyttää, että kaikki on OK.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla samaa ongelmaa, pitäis varmaan vaihtaa Linuxiin  :thmbdn:

Jep sama tässäkin mietitään. Windows kerää niin paljon paskaa, että huh huh. Mä on näitä koneita räplänny sitten 1989 ja kyllä kaikesta mitä teet koneella jää merkin,  vaikka poistat roskiksen kauttakin. Tätä kannattaa ottaa huomioon kun asioi vieraalla koneella varsinkin.

Nyt taas on jo 6.00GB vapaata tilaa. Tuossa oli 42.457kb(42Mb) paskaa äsken, joka poistin. Win kerää sairaat määrät kaikkea turhaa, joka vaan syö tilaa. Miten mahtaa olla niillä, jotka eivät siivo kone koskaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos kaverit teille sattunut koskaan tulemaan sellainen asia mieleen XP:ssä, kuin virtuaalivälimuisti. Windows automaagisesti varaa tietyn määrän sitä kovalevy tilaa muisti käyttöön, jos ei riittävästi sitä koneessa ole.

Se näkyy sitten tilan viemisenä siltä osiolta jossa XP on asennettuna. Olen itse määrittänyt muita osioita XP:ssä virtuaalivälimuistin käyttöön ja ihan järjestelmän vakauden yms takia. Se että itselläni on 4gb muistia käytössä niin jostain kumman syystä se varmaan menee suurin osa sovelluksille, kuin windowsin käyttöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutamia heittoja lonkalta:

• Tarkista roskakorin asetus. Se on oletuksena 10% kaikille asemille, eli syö aika paljon melko turhaan.
  • Katso C:\Windows\ -hakemiston alta pakattuja (sinisellä merkittyjä) hakemistoja (esim. $NtUninstallKB941644$). Ne voi poistaa, mikäli Windowsin päivitysten jälkeen ei ole esiintynyt ongelmia, etkä aio palauttaa konetta tilaan ennen päivityksiä. HUOM! Älä poista $hf_mig$ -hakemistoa!. Ensin tietty ehkä kannattaa katsoa, paljonko noiden poistamisella säästää tilaa.
  • Tarkista virtuaalimuistin asetukset. Helpoimmin komentoriviltä (command prompt):

C:\>systeminfo
... ...
Virtual Memory: Max Size:  2 048 MB
Virtual Memory: Available: 2 008 MB
Virtual Memory: In Use:    40 MB
Page File Location(s):     C:\pagefile.sys
... ...

Tuollaisia noin äkkiseltään. Ai niin, sitten on tietty WinDirStat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutamia heittoja lonkalta:

• Tarkista roskakorin asetus. Se on oletuksena 10% kaikille asemille, eli syö aika paljon melko turhaan.
  • Katso C:\Windows\ -hakemiston alta pakattuja (sinisellä merkittyjä) hakemistoja (esim. $NtUninstallKB941644$). Ne voi poistaa, mikäli Windowsin päivitysten jälkeen ei ole esiintynyt ongelmia, etkä aio palauttaa konetta tilaan ennen päivityksiä. HUOM! Älä poista $hf_mig$ -hakemistoa!. Ensin tietty ehkä kannattaa katsoa, paljonko noiden poistamisella säästää tilaa.
  • Tarkista virtuaalimuistin asetukset. Helpoimmin komentoriviltä (command prompt):

C:\>systeminfo
... ...
Virtual Memory: Max Size:  2 048 MB
Virtual Memory: Available: 2 008 MB
Virtual Memory: In Use:    40 MB
Page File Location(s):     C:\pagefile.sys
... ...

Tuollaisia noin äkkiseltään. Ai niin, sitten on tietty WinDirStat.

Jep hyvä vihje mutta olen noi kaikki checkannu. oli niitä melko paljon ja tila tuli huomttavasti lisää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään